GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 103 / 103

Aihe: Uudet kiekot gravelpyörään

  1. #91
    Mulla oli gravelissa aikanaan DT:n CRC1400:t (tosiaan CRC, ei GRC). Niistä lahosi alunippelit yllättävän helposti/nopeasti. Tiesuola oli todennäköisin syy, vaikken kiekkoja esim. päivittäisessä työmatka-ajossa uittanutkaan. Vitutuksissani vaihdatin tilalle messinkinippelit.

    Nyt (ilmeisen samanlaisessa) ajossa samat enveläiset kun stenulla (AG25). Ovat suorat ja kaikkea (system weight 100+kg), mutta vapari mennyt kertaalleen uusiksi, kun putsi/huolto ei jeesannut. Kerää moskaa näemmä suht helposti, koska en kelien puolesta erityisesti kiekkoja kiduta. Suosittelenko, "ostaisinko uudelleen"? Kyllä.

  2. #92
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Nyt (ilmeisen samanlaisessa) ajossa samat enveläiset kun stenulla. Ovat suorat ja kaikkea (system weight 100+kg), mutta vapari mennyt kertaalleen uusiksi, kun putsi/huolto ei jeesannut. Kerää moskaa näemmä suht helposti, koska en kelien puolesta erityisesti kiekkoja kiduta. Suosittelenko, "ostaisinko uudelleen"? Kyllä.
    Oliko tuo vapaaratasongelma noilla vanhoilla Mavicin navoilla? Toneilla sanottiin, että noiden vaparissa on ollut ongelmaa, minkä takia ilmeisesti Enve siirtyi käyttämään noissakin kiekoissa omia napojaan. Itselläni on samat kiekot vanhoilla navoilla eikä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia minkään kanssa. Kehät ovat mukavat kuin mitkä.

  3. #93
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    98
    Olen ollut hyvin tyytyväinen Campgnolo Levante -kiekkoihin ensin gravelissa ja nyttemmin maantiepyörässä. Sisämitta 25mm ja erittäin toimiva tubelessina kun vanteen sisäpinnassa ei ole muita reikiä kuin venttiilille eikä teippiä tarvita. Tämän haittapuoli on toki että pinnan vaihtoon täytyy irrottaa venttiili ja magneetin kanssa houkutella nippeli ulos ja takaisin. Erittäin hyvä yksityiskohta on venttiilin juuren tasainen ulkopinta johon venttiili istuu tarkasti eikä tursua litkuja. Pidän myös vanhan tyylin huollettavista laakereista. Ja hyvännäköisethän ne tietysti on koska Campagnolo. Pysyneet minun 95-kiloisen ruhon ja kymmenen kilon repun alla täysin suorina ilman rihtailuja. Yhtään pinnaa ei ole katkennut.

    Sama kiekko taitaa olla myös Fulcrumin Rapid Red Carbon.

  4. #94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viljosiilo Katso viesti
    Oliko tuo vapaaratasongelma noilla vanhoilla Mavicin navoilla? Toneilla sanottiin, että noiden vaparissa on ollut ongelmaa, minkä takia ilmeisesti Enve siirtyi käyttämään noissakin kiekoissa omia napojaan. Itselläni on samat kiekot vanhoilla navoilla eikä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia minkään kanssa. Kehät ovat mukavat kuin mitkä.
    Ymmärtääkseni on juurikin Mavicin sisälmykset näissä navoissa. Ei minusta iso ongelma, mutta huomioimisen arvoinen kuitenkin.

  5. #95
    Hyviä pointteja, kiitos!

    Envet taitaisi olla mahdollista saada kilpailukykyiseen hintaan myös Suomesta kivijalasta, hyvä homma olisi tämäkin.

    Noita Levanteja itse asiassa katselin jossain vaiheessa, hinta kun oli enemmän kuin kilpailukykyinen. Tuo irtokuula- kartiolaakeri vaan jostain syystä tänä päivänä vieroksuttaa. Ehkä siihenkään ei ole mitään järkisyytä, kyllähän noita irtokuulanapoja on vuosien varrella tullut huollettua ja ikuisia ovat tuntuneet olevan.

    Pitää vielä miettiä.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  6. #96
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Levantessakin on alumiininippelit.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #97
    Liittynyt
    06/2025
    Viestit
    37
    Mistä löytyisi noin 28mm sisäleveät 650b kiekot graveliin? Valmiiden kiekkojen tarjonta on heikkoa, mutta saako jossain teetettyä maastovanteilla ja maantienavoilla?

  8. #98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Levantessakin on alumiininippelit.
    Niinpä tietysti. No ymmärrettävää, säästyyhän siinä painoa melkein 20 grammaa.

    Vaikka eipä varmaan kiekkovalmistajien suunnittelijoiden lähtökohtana ole, että näillä joku pohjoisen puoliapina veivaa pilkkopimeässä sohjo-suolavellissä keskiötä myöten.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  9. #99
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.117
    Jos on semmoisia toiveita, mitä ei oikein markkinoilta loytyvillä paketeilla pysty tyydyttämään, niin miksei laittaisi vaikka LB tai EIE kiekkoja just omien toiveiden mukaisesti?
    6.7 WTF/kg


  10. #100
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K-Pg Katso viesti
    ...mutta saako jossain teetettyä maastovanteilla ja maantienavoilla?
    Melkein jokaisessa fillarikorjaamossa osaavat kasata kiekot. Osat voi joutua itse hankkimaan, jos ao. korjaamon tavarantoimittajalla ei ole haluttuja komponentteja tarjolla.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  11. #101
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.926
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Jos on semmoisia toiveita, mitä ei oikein markkinoilta loytyvillä paketeilla pysty tyydyttämään, niin miksei laittaisi vaikka LB tai EIE kiekkoja just omien toiveiden mukaisesti?
    No tämä. LB:ltä halutuilla spekseillä tonnilla kiekot kotiin, esim. DT 350 ja 40mm syvä 25mm sisäleveä kehä.

  12. #102
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710

    Uudet kiekot gravelpyörään

    ^ täytyy vain valmistautua odotukseen, jos kiekkoja ei ole hyllyssä. Keväällä mulle tuli hyllykiekot kahdessa viikossa ja nyt syksyllä built-to-order -kiekkoihin meni kaksi kuukautta. Tosin heillä oli 10v synttäriale, niin varmaan tilauksia tuli normaalia enemmän. Vajaa 1100€ messinkinippeleillä, Sapimin pinnoilla, i9-navoilla ja 40x25 (iw) kehillä.

  13. #103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K-Pg Katso viesti
    Mistä löytyisi noin 28mm sisäleveät 650b kiekot graveliin? Valmiiden kiekkojen tarjonta on heikkoa, mutta saako jossain teetettyä maastovanteilla ja maantienavoilla?
    Jos Enve-linjoille jo lähdettiin, niin eikö AG28 natsaisi tähän? Sitä en tiedä kuinka helposti tai hyvään hintaan noita saa. Jos AG25 toimii, niin miksei tämäkin.

Samanlaisia aiheita

  1. Uudet kiekot maantiepyörään
    By Mika Petteri in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 5435
    Viimeinen viesti: 23.10.2025, 13.55
  2. Uudet kiekot sinkulaan
    By Ohto in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 29.03.2022, 00.07
  3. Uudet kiekot cyclocrossariin
    By N.N. in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 17.06.2021, 22.30
  4. Uudet kiekot enduroon
    By Eeteeku in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 08.03.2020, 00.07
  5. Uudet kiekot 29 maasturiin?
    By Larksi in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 40
    Viimeinen viesti: 25.10.2018, 08.31

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •