Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Vakiovieras

Vakiovieras

Mietin tota Cima Coppi Equinoxia ihan yleiseksi vapaa-ajan takiksi, jota voi sitten käyttää tarvittaessa työmatkoilakin. Laita ihmeessa palautetta, varsinkin leikkaus kiinnostaa.
Ranger Mullet jersey ollut oikein miellyyttävä merinopaita, mutta ei liity enää ketjun otsikkoon.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Samat ajatukset minullakin käytöstä.
Myös Paramo-merkillä on asiallisen oloisia hengittäviä ja hyvin vedenpitäviä takkeja kaikennäköiseen ulkoiluun.
Esim. Velez tai Alta III voisivat toimia hyvin talvi- ja rospuuttokeleissä. Heillä on oma Nikwax Analogy-materiaali joka on käytännössä vedenpitävä mutta silti huomattavasti hengittävämpi kuin kalvomatskut. Hintaakin tosin on. Valmistus ymmärtääkseni Britanniassa.
https://paramo-clothing.com/en-eu/explore-range/
 Vakiovieras

Vakiovieras

Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Moottoriturpa

Moottoriturpa

Niin 300e takki on jo törkeän kallis ja täytyy olla todella laadukasta kamaa+jotain kallista kangasta mukana.
600e on jo ryöstö.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Oman kokemuksen mukaan rahallakaan ei välttämättä tänä päivänä saa laatua.
Kolumbiassa valmistetaan. Eettisesti tuotettuja kylläkin.
https://paramo-clothing.com/en-gb/ou...manufacturing/
Varsin perusteellinen Gore vs. Nikwax -vertailu: https://www.advnture.com/features/go...-paramo-nikwax
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mulla on kylmempien pakkaskelien luottotakkina ikivanha (yli 10 vuotta) Raphan Cross Transfer Primalof-täytteinen ”toppatakki”. Se hengittää erinomaisesti, pitää lämpimänä vaikka sen hikoilisikin märäksi ja on kestänyt konepesua vuosikaudet. Järkevä lämpötila-alue alkaa jostain -5 asteesta ja parhaimmillaan se on silloin, kun on yli 10 astetta pakkasta eli esim. viime talvena ei ollut montaa kertaa päällä. Se alkaa kuitenkin alla aika loppu ja olen suunnitellut Albionin Zoasta seuraajaa sille. Luulen, että se on vähän Transferia kevyempi, joten se voisi toimia pienemmänkin pakkasen keleissä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Vakiovieras

Vakiovieras

Näin se melkolailla on. EU:ssa varsinkin länsipuolella valmistetussa vaatteessa työvoimakustannukset, erilaiset esim. ympäristövaatimukset, energia, työolosuhteet, jne. nostaa hintaa.
Edullinen vaate on usein valmitettu kaukomailla epämääräisissä olosuhteissa ja työntekijöiden palkat, työajat, yms. on aika paljon erilaiset verrattuna EU:n alueen työntekijöihin.
Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...
Minä kaivoin kaapista Fjellrävenin G 1000 kankaasta tehdyn takin ja täytyy taas todeta, että on se vaan hyvä kun lämpötilat tippuu alle viiden asteen.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Mulla on ollut yksi Paramon takki, tuulenpitävä smokki, ei siis vedenpitävä. Kankaasta ei ole oikein jäänyt mielikuvaa, mutta näyttää edelleen olevan työn alla, ollut jo varmaan pari vuosikymmentä -en muista milloinkaan tavanneeni yhtä käsittämättömästi leikattua vaatetta: hihat aivan hirveät säkit yms.
Että en toista Paramon vaatetta hanki sovittamatta.
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Ja edelleen saa perfettoa järki hintaan.
Näitä kannattaa ostaa vaikka varastoon.
Loistava takki juuri näille keleille.
https://www.bike24.fi/tuotteet/623598?
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Hengittävä takki viikon vuorivaelluksille. Eiku.
 Vanha jäärä

Vanha jäärä

Itse olen vähän skeptikko noiden viritettyjen villamateriaalien suhteen, tai no lähinnä kulutuskestävyyden osalta.
OT:na se että Norronaa ei onneksi tarvi ostaa ovh:lla paitsi kiireessä. Outletista noita on saanut paljon halvemmalla, juurikin G-T Pro-takin hain 299€ hintaan muutama viikko sitten, ovh taisi olla 699€. Siltikin kirpaisi ja varmaan firmalle jäi tukeva siivu.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Uskoin kanssa tätä ketjua ja Perfetto Ros 2 ilmestyi kaappiin. On hyvä.
Siinä vaiheessa kun tuuliliivi ja paksummat irtohihat alkavat olla hieman liian viileät, niin voi hyvin siirtyä Perfettoon + ohueen aluspaitaan. Tänä aamusta mittari näytti +2C niin piti jo laittaa pitkähihainen alle.
Itselle oli ahaa elämys kuinka mainio keksintö tuollainen 2-suuntainen vetoketju on. Tuuletusaukot kun eivät riitä niin avaa hieman alempaa takkia. Kaula pysyy suojattuna, eikä tunnu siltä että flunssa pyrkii kurkunpäästä sisään. Toinen asia mistä jakaa iloita on riittävän pitkät hihat, jotka istuvat sopivan napakasti hanskan päällä.
Mitoituksella uskoin Castellin suositusta. Aluksi tuntuu ärsyttävän kireältä, mutta ajoasennossa just hyvä.
Mulla just tollanen keltanen Perfetto ROS 2, koko on XL 178/85 kg ukolla ja on tiukka mutta hyvä. Paras vaate mitä kaapista löytyy. Sadeominaisuudet toistaiseksi vielä suuremmin testaamatta, mutta huomenna sekin tulee koetettua kun on pikku sateessa reilu 40 ajettavaa.
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Itselläni on Perfetton ykkösmalli ja nyt tänä syksynä sllle tuli kaveriksi tuo RoS 3. Viimemainittu on huomattavasti väljempi leikkaukseltaan ja osin tuntuma johtunee myös ohuemmasta ja vähän elastisemmasta materiaalista.
Miten ROS2 kokoluokitus suhtautuu muihin merkkeihin ja muihin Castelleihin? Minulla on yksi Castellin vaate kokoa XL, muut (goret, löfflerit, vaudet jne.) kokoa L. Joskus alelaarista kokeilin Castellin vaatetta koossa L eikä mennyt edes vetoketju kiinni. Toisaalta liian isoa en haluaisi ostaa.
 Moottoriturpa

Moottoriturpa

Ros2 on naksua väljempi, mitä ihan ensimmäiset perfettot. Venyvyys taas on vähän heikompi.
Tuo ros3 on varmaan jo eri materiaalia kokokaan.
Castellin omilla sivuilla on tuollainen "Find your ideal size" -sovellus. Sen perusteella itse tilailin.
https://www.castelli-cycling.com/FI/...511_473_52_3XL
 Vakiovieras

Vakiovieras

Kirjanmerkit