Tässä on yksi versio r2000, joka kiertää sen pahimman mutapaikan. Tilalle tulee kiva pätkä single-trackia.
https://www.strava.com/routes/3135244341884625282
Tässä on yksi versio r2000, joka kiertää sen pahimman mutapaikan. Tilalle tulee kiva pätkä single-trackia.
https://www.strava.com/routes/3135244341884625282
Kiitos tästäkin.
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Sen verran oppinut näillä yksin ajettavilla retkillä, että syö kun on mahdollisuus, seuraavaan mahdollisuuteen voi olla matkaa.
Hodari ja pari pillimehua.
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
^Tuo Lahnuksen Shell lopettaa pian ja paikalle tulee kylmäasema.
Ikävä tulee kun ei tuolla paljoa kahvipaikkoja ole.
Se on kyllä harmi kun taukopaikat harvenee, mutta jos kannata niin ei kannata.
Pirttimäessä kaffea ja piirasta.
![]()
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Eikö tuo Pirttimäkikin lopeta oliko toukokuussa? On kyllä harmi, Lakistossa golf-clubi kohta ainoa.
Onhan siellä salmessa kai vielä se kiva kahvila.
+ Backbyssä on Kaisankodin kahvila.
The older I get the faster I was
Viimeistä päivää auki.
https://www.is.fi/autot/art-2000011199266.html
Kai Luukin kahvilakin vielä toimii. En ole siinä tosin muutamaan vuoteen kahvitellut kun muut tarjoajat ovat tarjonneet parempaa.
Reitti 2000 uudistuu
https://uuvi.fi/fi/r2uudistuu/
^ Oho! Ja onpa hienoa, että maastopyöräilykin on huomioitu ja reitille lisättävillä polkuosuuksilla pyöräily on sallittu eikä päin vastoin, mikä olisi voinut olla potentiaalinen skenaario myös.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
"Erityisesti pyöräilyn harrastajamäärät ovat olleet pitkään jatkuvassa kasvussa mutta reiteistä on pulaa."
En täysin allekirjoita tätä väitettä. Helsingin keskuspuistossa toki on aina ruuhkaa, mutta esim. Petikosta Serenaan tai Pirttimäeltä Oittaalle tai Haltiaan ajaessa on hyvä jos vastaan tulee yhtään pyörää, ihan kauniinakin kesäpäivänä.
Mutta ihan hyvä uudistus, ei tuota ole mielellään ajanut kokonaisuudessaan, kun siellä on aina ollut niitä tunkattavia pätkiä.
Kartta uudistuksista uutisen yhteydessä olis ollut kiva.
Kiinnostava uudistus. Itse kun aloin R2000:lla ajella, paikoin opasteet oli hävinneet täysin. Hyvä, että nyt otettiin iso nykäisy toiseen suuntaan. Petewow'n kanssa samaa mieltä buumista, yksittäisissä paikoissa on hetkittäin vähän enemmän porukkaa, mutta jos menee yhtään pidemmälle, saa ajella niin yksin että melkein ahdistaa. Tämä toivon mukaan houkuttelee porukkaa reitin mäkiin kiroilemaan.
Tämä varmaan aika hyvä juttu Näin Keski-Vantaalaisena tuon eri versiot on se helpoiten saavutettavissa oleva pohjareitti.
Sent from my Takapalk
Oisko nämä nyt niitä Reitti 2000:n uusia pätkiä? Eka kuva on kylläkin enemmän Oittaan suunnalta eli se ei ole varsinaisesti R2000:a. Jälkimmäinen on R2000:n varrelta Solvallaan päin. Hyvää gravel-/cx-flowbaanaa tulossa ainakin. Pinta vaikutti tosi kovaksi jyrätyltä, mutta jännä nähdä, että miten kestää kulutusta.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tekevät ainakin kävelyreittiä Oittaalta Pirttimäkeen ettei kävelijöiden tarvitse talvella haahuilla hiihtoon tarkoitetuilla reiteillä. Sen verran kävin tänään juoksulenkillä tutkimassa, että soraistuksia ei taida tulla kuin kosteimmille ja juurakkoisimmille pätkille. Tuskin ainakaan koko matkalle.
Ok, ehkäpä noi saattoi olla kävelyreitin pohjia. Oli vaan tekemällä tehdyn näköistä mutkaa ja kurvaa sen verran, että jotenkin oletin mtb-reitiksi.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit