GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 53 / 53

Aihe: Sähköpyörän ketjun ja hammasrataiden ikä

On olemassa tällainen: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...saAjECEALw_wcB

Juurikin sen tähden että ei oleteta ketjujen olevan vaihtokunnossa vasta silloin kun ne alkaa hyppiä rattailla joka on auttamattomasti liian myöhään ja tuollaisessa tapauksessa melkoisella todennäköisyydellä menee myös rattaat vaihtoo koska ketjun uusiminen tuskin palauttaa vaihteiston toiminnan tyydyttävälle tasolle.

Sähköpyörän ketjuja on monen laatuisia ja yllätys voi olla että se kallein ketju ei olekkaan se kestävin. Pelkä maantieajossa ketjut kyllä kestää pidempään se on selvä jos vertaa maastoajoon jossa ketjut likaantuu aivan eri lailla joka kuluttaa ketjua.

Tärkeintä on käyttää oikeaa vahdetta eri tilanteissa ja ennenkaikkea pitää ketju puhtaana ja hyvin voideltuna ja en voi olla kehumatta ja suosittelematta Rexin kuumavahaa.

Vanha perussääntö on se oli pyörä sähköinen elikkä ei on se että tulee ( mahdollisuuksien mukaan) estää se että etupyörän heittää kuraa ketjulle. Ittellä sähköläski tulee kohta 4 v. ja mitään komponentteja ei ole tarvinnut vaihtaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pyorahullu Katso viesti
    Vanha perussääntö on se oli pyörä sähköinen elikkä ei on se että tulee ( mahdollisuuksien mukaan) estää se että etupyörän heittää kuraa ketjulle. Ittellä sähköläski tulee kohta 4 v. ja mitään komponentteja ei ole tarvinnut vaihtaa.
    No nyt on niin vanha sääntö että mennään velocipedien aikaan! Siihen aikaan ihan toimiva sääntö.

Totta viserrät. Olen itsekin tuolta aikakaudelta. Hämmästyttävää mut se toimii. Ei päde tietenkään maastopyöriin tai maantiekilpureihin , joissa lokasuojat ovat olemattomat tai puuttuvat.

Kun hommasin rouvalle sähkiksen, niin ihmettelin, että se oli aina isoimmalla vaihteella. Selvisi, että rouva käutti isointa avustusta ja isointa vaihdetta. Ratas (käytännössä pakka) kesti jotain alle 300km.

^ Vaimosi ei ole ainoa naishenkilö joka harrastaa kyseistä toimintaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    ^ Vaimosi ei ole ainoa naishenkilö joka harrastaa kyseistä toimintaa.
    Tai ylipäätään henkilö..

Bosch CX Gen.4 ja Shimanon 12-vaihteinen voimansiirto. Maastoajoa säälimättä ja kelissä kuin kelissä, mutta kuumavahatulla ketjulla CN-M6100 Deoren ketju kesti 800km ennen 0,5 merkkiä. Nyt käytössä XTR:n CN-M9100 ja odotan, että kestää ainakin 3x kauemmin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

18000 km ja 5,5 vuotta kesti Levossa kaksi takapakkaa ja neljää XX1 ketjua 500 km välein kierättämällä , eturatas ja vaihderissat toimi edelleenkin kuin uudet , mutta vaihdettiin sitten kumminkin kaikki kerralla

Skickat från min iPad med Tapatalk

GZR Lit-e ajettu 2500km alkuperäisellä ketjulla eikä väsymisen merkkejä ole näkyvissä.

Putsaaateko tehdasrasvat uusista ketjuista pois? Itse en niin tehnyt ja olisikohan pitänyt.
    edit. 750km levolla takana maastossa pääosin. Ei vielä mennyt 0.5 kulumamittarista ja kun menee aion vaihtaa ketjut. Siksi täällä kyselen.
    Rexin black diamond rasvana.
    ?Fear is a mindkiller

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Putsaaateko tehdasrasvat uusista ketjuista pois? Itse en niin tehnyt ja olisikohan pitänyt.
    edit. 750km levolla takana maastossa pääosin. Ei vielä mennyt 0.5 kulumamittarista ja kun menee aion vaihtaa ketjut. Siksi täällä kyselen.
    Rexin black diamond rasvana.
    En ole pessyt koskaan. Ajan tehdasrasvoilla niin kauan kun ne pysyy ja sit pesen harjalla ja samalla muc offin pesuaineella millä pyöränkin ja sitten Peaty's all weather lubea perään. Mun ketjut näyttää koko käyttöiän uusilta aina pesun jälkeen, myös työmatkapyörän vaikka sitä tulee pestyä harvoin. Peaty's kestää ajoa hyvin ja ketjut ja pakka pysyy puhtaana. Tämä siis maastopyörä/työmatkakäytössä. Työmatkapyörään on pitänyt alkaa talvisin laittamaan Mucoffin wetlubea, kiitos kaupungin suolauksen.

Tuossa Levon ketju, kaksi ajo kertaa ja 90km edellisen öljyämisen jälkeen. Pyörästä näkee että vaikka ei satanut niin jotain kosteutta poluilla on ollut. Ketjuilla ajettu joku 400km ja pyörällä 900km.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aika hyvin noi kestää kun muistaa putsata ja rasvata. Mulla taitaa olla sramin xs ketjut ja pakka. Siinä ei oo noi linkit onttoja niinkuin tossa kuvassa.
    Kaipa se ketju kantsii vaihtaa heti kun 0.5 ovat venyneet.
    ?Fear is a mindkiller

Aika hyvin noi kestää kun muistaa putsata ja rasvata. Mulla taitaa olla sramin xs ketjut ja pakka. Siinä ei oo noi linkit onttoja niinkuin tossa kuvassa.
    Kaipa se ketju kantsii vaihtaa heti kun 0.5 ovat venyneet.
    Mä vaihdan yleensä 0,5 välein. Noi on XX jotain ketjut. Vaihdoin tuohon heti uutena Linkgliden voimalinjan ja sen sitten AXS upgrade kittiin. Toisessa pyörässä on ollut uudesta asti mekaaninen GX. Sen eka ketju kesti 1600km ja nyt kun on 2900km mittarissa niin toinen ketju on venynyt 0,5 merkkiin. Ajan sillä toisella pyörällä talven noilla ja laitan keväällä uuden pakan, ketjun ja eturattaan. Mielenkiinnolla odotan miten toi XX ketju kestää Levossa kun pitäisi olla paljon kestävämpi kun GX.

Toi pakka mikä mulla on ei maksa Saksassa kun n. 65-70e ja aion jyrätä näillä. Gx pakka maksaa jo 130-140e ja epäilen ettei kestä tuplia XS:ään verrattuna.

Saatan heittää toisesta pyörästä 11sp xtr/xt setin kehiin kun noi hyytyy.
    Mulla ois pari 11-42 shimanon pakkaa jotka pitäs ajaa loppuun.
    Ei shimanon medium vaihtaja taida edes syödä 42 isonpaa ratasta.
    ?Fear is a mindkiller

Toi pakka mikä mulla on ei maksa Saksassa kun n. 65-70e ja aion jyrätä näillä. Gx pakka maksaa jo 130-140e ja epäilen ettei kestä tuplia XS:ään verrattuna.

Saatan heittää toisesta pyörästä 11sp xtr/xt setin kehiin kun noi hyytyy.
    Mulla ois pari 11-42 shimanon pakkaa jotka pitäs ajaa loppuun.
    Ei shimanon medium vaihtaja taida edes syödä 42 isonpaa ratasta.
    Joo Sramin osat maksaa paljon ja olin ennen Shimanon miehiä, mutta toi XD vapari ja yksiosainen pakka on yksinkertaisesti niin hyviä käytettävyydeltään niin ei ole paluuta enää Shimanoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Joo Sramin osat maksaa paljon ja olin ennen Shimanon miehiä, mutta toi XD vapari ja yksiosainen pakka on yksinkertaisesti niin hyviä käytettävyydeltään niin ei ole paluuta enää Shimanoon
    Aaargh…Ei uskalla kokeilla jos itsekin hurahtaa.
    Sramin osat ja varsinkin pakat on kyllä julmetun kalliita. Kyllä sitä varmaan luomuun ottas kun siinä ne kestää mutta sähköllä ei taida minun lompakko kestää sramin T type johdoton hype kamoja.
    edit. Mikä siinä yksosasessa pakassa on niin hyvää että oikeuttaa hinnan. ?
    ?Fear is a mindkiller

Aaargh…Ei uskalla kokeilla jos itsekin hurahtaa.
    Sramin osat ja varsinkin pakat on kyllä julmetun kalliita. Kyllä sitä varmaan luomuun ottas kun siinä ne kestää mutta sähköllä ei taida minun lompakko kestää sramin T type johdoton hype kamoja.
    edit. Mikä siinä yksosasessa pakassa on niin hyvää että oikeuttaa hinnan. ?
    Mullahan on old school AXS, ei siis T-type. Ei siinä pakassa muuta ihmeellistä ole kun on vaan kiva kun ei tarvitse niitä pikkurattaita kasailla erikseen ja se kiinnitys on paljon näppärämpi kun se ärsyttävä Shimano pakan lukitusruuvi. Nämä siis etenkin jos vaihtelee paljon kiekkoja. Mutta tuohon kun tottui ja myös Sramin vaihtajan häkin lukitukseen niin ei ole paluuta. Jos parin vuoden välein vaihtaa koko voimalinjan niin ei se nyt niin iso kustannus ole.

No ei jos ne noin hyvin kestää. Minulla oli käsitys ,että vuoteen menee ainakin yks pakka ja parit ketjut.
    alkuinvestointihan tuossa kirpaisee. Se taitaa olla nx kuitenkin mulla voimansiirtona höystettynä GX takavaihtajalla ja on kyllä pelanneet hyvin alemman pään osiks.
    ?Fear is a mindkiller

Jaahas. Nyt meni vaihtoon ketjut 900km jälkeen. Heitin tilalle shimanon xt ketjun ja hyvin näyttää pelaavan sramin pakan kanssa.
    Alkuun meinas vähän pykiä, mut parin tunnin lenkin loppupuolella rupes toimimaan niinkuin pitääkin.

edit. Tommosen bongasin netin syvyyksistä.

The inner links of the Shimano chain are so much longer, that the chain binds on a Sram chain ring and the 50t "Eagle" gear of the cassette. You may get away with a new Shimano chain on used Sram sprockets, but new or even lightly worn the compatibility is less than ideal

voihan rähmä…….
    ?Fear is a mindkiller

Specialized vado 4, reipas vuosi / 3000km ympärivuotista ajoa, jonka jälkeen ketjut vaihtoon. Rattaat edelleen käyttistä.

Lähinnä vaimon käytössä olevassa meridan kaupunkisähkärissä meni vahingossa ekat 700 km tehdasrasvoilla. Sen jälkeen laitoin kerran squirttia mutten vieläkään ole muistanut tehdä kunnon puhdistusta ja vahausta. Nyt mittarissa 1100 km 3,5kk jälkeen eikä shimanon deore tason ketju ole vielä venähtänyt.

Samanlaisia aiheita

1. Ketjun liittäminen
    By Hiekkis in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 25
    Viimeinen viesti: 05.08.2019, 20.00
  2. Ketjun suunta?
    By Moska in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 32
    Viimeinen viesti: 14.09.2018, 15.07
  3. 11 ketjun pikalukot?
    By Anok in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 01.08.2017, 19.05
  4. Ketjun katkaisija
    By Poy in forum Varusteet
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 06.04.2016, 12.31

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja