ElectrobikeGarminGiant
Sivu 18 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18
Näyttää tulokset 511 - 529 / 529

Aihe: Kirkkonummen kuvarastit

Honkaniemi Vitträskin lähellä. Siilasmaa ostanut edustushuvilat Sanomilta joskus 10+v sitten.. olin kuvauilemassa jännän näköistä postilaatikkoa ja sieltä tulikin itse pääjehu, katsoin että on erikoisrekkari autossa nyt tule iso kiho
    Nyökkäsi ja meni johonkin pienempään taloon, ehkei kuitenkaan tunnistanut. Viimetalvena noilla nurkilla retkiluistimilla.

Oli tulossa toinen puomi mutta laitetaankin tuosta inspiroituneena tämä vaikkei ihan tänän otettu kuva ole

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    ...vaikkei ihan tänän otettu kuva ole
    Blääh!

Niin mullahan oli parikin puomirastikuvaa eiliseltä mutta tuo on hauskempi. Tosin tuosta portista pitänyt tehdä rasti mutta saahan siitä edelleen toisen rastin kun nyt ollaan tuolla liikennemerkillä.

Tietäjät tietää mutta jos joku muu haluis hakea niin laitetaan Mapsikuva taaempaa isommalta tieltä

Ei kukaan viitsi arkistokuvia hakea

Vanha on tie ja portti Herlinien tiluksille. Rasti 174.

Uusi:
    dobin muokkasi tätä : 12.10.2025 at 21.03

Äh, kävin hakemassa ton tänään ja sään perusteella aikaisemmin vieläpä. Uusikin olisi jo tarjolla eli kummalla on etuajo-oikeus, kun tämmönen ”uusi tulee kohta” -peli ei mun mielestä oikein vetele… No ehkäpä sovitaan tasapeli ja tuplarasti seuraavaksi?

”Herlinin” portti Lånkan suunnalta:

Uusi on deletoitu.
    stenu muokkasi tätä : 12.10.2025 at 23.05
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Niin jos saivarrellaan niin rasti olisi ollut tuolla taaempana

Noin muuten tämä kyllä menisi nyt Stenulle (pisteet toki dobinille, onkohan triplaa jahtaamassa)

*Tosin tuosta portista pitänyt tehdä rasti mutta saahan siitä edelleen toisen rastin kun nyt ollaan tuolla liikennemerkillä.

Haa, noniin olin vaan katsonut pikaisesti kuvan ja jättänyt lukematta tarkemmat speksit. Pidettiin sitäpaitsi vielä pissatauko siinä liikennemerkin kohdalla
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Yleensä näissä rasti on ratkaisematta, kunnes karttalinkki (Google, Karttapaikka, rastikartta...) on esitetty.

Nähdäkseni rasti on vieläkin vapaata riistaa.

No kyllä musta uusi rasti on ollut ratkaiseva, tosin hyvän tavan mukaista sanoa ymmärrettävästi missä rasti oli.

Minulle sopii tuplarasti kyllä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Haa, noniin olin vaan katsonut pikaisesti kuvan ja jättänyt lukematta tarkemmat speksit. Pidettiin sitäpaitsi vielä pissatauko siinä liikennemerkin kohdalla
    Joo no ei rastikuvassa tuota oltu mainittu mutta kuva tosiaan oli liikennemerkiltä. Väljästihän näitä tulkitaan mutta nyt on kaksi kilpailevaa kuvaa

Niin mitenköhän tämä nyt ratkaistaan.. kumpi löytyy ensin ja toinen unohdetaan, pitää hakea molemmat vai toinen riittää ja toinenkin jää noudettavaksi niin että jäädään ikuisesti kahden rastin luuppiin?

No kyllä musta uusi rasti on ollut ratkaiseva, tosin hyvän tavan mukaista sanoa ymmärrettävästi missä rasti oli.
    Vanha oli siis Tanskarlassa Hirsalantieltä Abramsbyhyn johtavan yksityistien alussa. Jos toinenkin uusi ilmaantuu jossain välissä, niin voin poistaa omani, mikäli sitä ei joku ehdi hakea sitä ennen, niin ei tule kahden rastin ikuisuuskierrettä

E: niin tai siis, koska uusi olikin jo näköjään ilmaantunut, niin poistan omani ja tunnustan tappioni.

Mikäs näissä voisi olla virallinen linja? Onko voittaja se joka postaa ensimmäisenä vanhan rastin, ensimmäisenä uuden rastin, vai se joka laittaa rastin kartalle? Tien päällä tuo viimeinen voi olla vaikea. Mieluusti annan Stenulle tässä latua, koska olen hakenut noita jo useampia tänä kesänä ja jäi se uuden postaaminen tosiaan vähän myöhään.

Tuo rastikarttahan on välillä aika monta rastia perässä, jotkuthan tosiaan laittavat erikseen karttalinkin mutta en kyllä muista milloin olisin sellaista itse laittanut.
    Mutta rastia ei tosiaan voi "varata" niin että postaa haettavan rastin, jos joku ehtii väliin postaten myös uuden niin sinne meni.

Joo.

Laitatko Stenu kuvasi takaisin niin poistan omani?

Stenusta ei kuulu, niin tässä vinkki:

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •