GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 59 / 59

Aihe: UCI Maailmanmestaruuskisat 2025 Kigali, Afrikka.

  1. #31
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Vaikka arvostankin Pogacarin kaltaista urheilijaa ja eilistä suoritusta, niin viihdearvo tommosessa kisassa on mun mielestä heikohko. Vaikka naisten kisaa ihmettelinkin, niin siinä oli sentään enemmän seurattavaa. Jos siis viihdearvoilla on mitään merkitystä mihinkään suuntaan.
    6.7 WTF/kg


  2. #32
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No Remco järjesti viihdearvoa. Nyt on instan mukaan tutkittu, ettei satula ollut laskenut ennen mäkeä jossa tipahti.
    Jos tuo on oikeasti totta, niin on kyllä melkoisen noloa mekaanikkojen syyllistämistä.

  3. #33
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Aina ei ole helppoa yrittää olla Remco-optimisti.
    6.7 WTF/kg


  4. #34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Vaikka arvostankin Pogacarin kaltaista urheilijaa ja eilistä suoritusta, niin viihdearvo tommosessa kisassa on mun mielestä heikohko. Vaikka naisten kisaa ihmettelinkin, niin siinä oli sentään enemmän seurattavaa. Jos siis viihdearvoilla on mitään merkitystä mihinkään suuntaan.
    Olihan siinä viihdearvoa, kun yli 100 km oli jännitettävää miten irtiotolle käy. Yleensä MM kisojen pitkät irtiotot ei kestä maaliin, ja vaikka se viime vuonna onnistui, niin ei se ollut selvää että se nyt taas kestäisi.
    Ja nyt oli aika selvää, että kisan katsominen on syytä aloittaa ainakin tuon 100 km ennen maalia, viime vuonna moni missasi kisan ratkaisuhetken.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  5. #35
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Olihan siinä viihdearvoa, kun yli 100 km oli jännitettävää miten irtiotolle käy. Yleensä MM kisojen pitkät irtiotot ei kestä maaliin, ja vaikka se viime vuonna onnistui, niin ei se ollut selvää että se nyt taas kestäisi.
    Ja nyt oli aika selvää, että kisan katsominen on syytä aloittaa ainakin tuon 100 km ennen maalia, viime vuonna moni missasi kisan ratkaisuhetken.
    Kyllä se oli selvää heti pogacarin irrotessa että hän menee maaliin asti. Ainoa jännitys oli miten pitkään muu UAEn tiimi pysyy mukana. Ja tuo remcon touhu.

    Reitti oli aika poikkeuksellinen. Tuollaisella reitillä sen on apukuski/kierros, jos yritetään ajaa pogacarin tasoista kuskia kiinni. Ja kun slovenian tiimi pehmitti muuta porukkaa jo valmiiksi, ei niitä jalallisia apukuskeja oikeastaan enää ollut jäljellä.

    Mutta saatiinhan tuossa aika kiva vääntö muista sijoista.

  6. #36
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217



    Edit: tässä juttu. Voi se olla että evenepoel ihan oikeassa. Mekaanikko taitaa puhua vaan korkeudesta.
    Tiltti voi olla edelleen väärin. Ensimmäisessä pyörässä tosiaan hajosi satula.

    https://www.domestiquecycling.com/en...h-bike-change/

  7. #37
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ensi vuonnakin on melko Pogacar ystävällinen MM-rata kun tulee se reilu 3000m nousua viimeisellä 160 kilometrillä. Ja tietty 2027 on Kigaliakin mäkisempi baana, eli saas nähä monta paitaa Pogi vielä saalistaa.
    6.7 WTF/kg


  8. #38
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Kyllä ainakin itsellä lenkille lähtö viivästyi Pogan maaliin tulon varmistamiseksi. Aina voi tulla tekninen ongelma, koira tai katsoja, joka muuttaa kilpailun kulun. Muista kuskeista ei suoranaista uhkaa tullut. Ja alleviivataan nyt, että joukkueen työn ansiosta voitto tuli. Heh-heh.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  9. #39
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ensi vuonnakin on melko Pogacar ystävällinen MM-rata kun tulee se reilu 3000m nousua viimeisellä 160 kilometrillä. Ja tietty 2027 on Kigaliakin mäkisempi baana, eli saas nähä monta paitaa Pogi vielä saalistaa.
    Juu, tuo on hullu. 20x 2.5km pitkä 10% mäki ylös.

    En oikein enää tajua mikä ideana? Aiemmin on kuitenkin vähän vuoroteltu reittien profiileissa.

  10. #40
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    222
    Onhan se vähän vaikeaa tehdä jonkinlainen anti-Pog reitti kun kundi kuitenkin jos ei nyt #1 suosikki niin vähintään top 5 käytännössä kaikilla muilla kuin täysin tasamaan massasprinteillä. Tsekkasin viimeisen 10 vuoden MM reitit ja ainoa missä Pog ei varmasti pärjäisi olisi Doha.

  11. #41
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumpum Katso viesti
    Onhan se vähän vaikeaa tehdä jonkinlainen anti-Pog reitti kun kundi kuitenkin jos ei nyt #1 suosikki niin vähintään top 5 käytännössä kaikilla muilla kuin täysin tasamaan massasprinteillä. Tsekkasin viimeisen 10 vuoden MM reitit ja ainoa missä Pog ei varmasti pärjäisi olisi Doha.
    Ei siis missään nimessä anti-pogi, mutta reitti, missä esim poelin ja pedersenin tyyppisten kuskien olisi mahdollista pärjätä. Kyllähän näissä on ollut ne hienoimmat kisat aina.

    Oikeastaan worldsit voisi aina ajaa flandersissa.

  12. #42
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Eikö samantien voitaisi sallia sähköavustus kaikille muille paitsi Pogalle?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  13. #43
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    485
    Eikös ideana ole että paras voittakoon ja sitähän Poga eittämättä on.

  14. #44
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Uskoisin, että reitillä on huomattava vaikutus siihen, onko Pogi paras ja/tai muodostuuko paremmuuden selvittämisessä edes merkittävää kilpailutilannetta.

    Nyt UCI on kuitenkin p
    äätynyt sellaiseen tilanteeseen, että 2024-2027 reitit on hyvin Pogi-ystävällisiä.
    6.7 WTF/kg


  15. #45
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Uskoisin, että reitillä on huomattava vaikutus siihen, onko Pogi paras ja/tai muodostuuko paremmuuden selvittämisessä edes merkittävää kilpailutilannetta.

    Nyt UCI on kuitenkin p
    äätynyt sellaiseen tilanteeseen, että 2024-2027 reitit on hyvin Pogi-ystävällisiä.
    Jotenkin kornia, jos lähestytään aihetta "miten Poga pärjää tällä reitillä?". Kaikilla osallistujilla on pyörä alla ja tietä edessä lähdössä. Sitten vaan ajetaan ja katsotaan, kuka on maalissa ensin. Sama reitti kaikille. Kampi vaan pyörimään.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  16. #46
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    485
    250 km tasamaata vastatuuleen niin saadaan ehkä joku peesaaja voittajaksi. Siinä sitä olisi jännitystä kerrakseen.

  17. #47
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Sitä yksioikoisemmaksihan se menee mitä rankempi reitti on kyseessä, eli olet ihan oikeassa.

    Itse tykk
    ään kun MM-kisojen radat ovat vähän erilaisia.
    6.7 WTF/kg


  18. #48
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chat GPT Katso viesti
    250 km tasamaata vastatuuleen niin saadaan ehkä joku peesaaja voittajaksi. Siinä sitä olisi jännitystä kerrakseen.
    Ai vähänniinku dohassa 2016?

    Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla

  19. #49
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chat GPT Katso viesti
    250 km tasamaata vastatuuleen niin saadaan ehkä joku peesaaja voittajaksi. Siinä sitä olisi jännitystä kerrakseen.
    Ennenwanhaan sanottiin, että kaikilla osallistujilla on pyörä alla ja tietä edessä lähdössä. Sitten vaan ajetaan ja katsotaan, kuka on maalissa ensin. Sama reitti kaikille. Kampi vaan pyörimään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Ai vähänniinku dohassa 2016?
    Dohassa oli keulaporukassa 20 kuskia ja 144 heivasi, eli ehkä matkan varrella joutui ajamaankin. Jopa Innsbruckissa selvisi useampi kuski maaliin saakka.
    6.7 WTF/kg


  20. #50
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    289
    Tuo mun heitto lähinnä olikin, että ei se tasamaan tuulipätkä takaa peesaajalle voittoa.
    Sagan voitti 2015 pitkällä irtiotolla, 2016 ajoi tuulisessa ja tasaisessa Dohassa irtiotossa ja keulaporukassa ilman joukkueen tukea, kun slovenialla ei oiken ollut tiimiä.
    Pilasi ajamalla muiden tiimitaktiikat ja kiri voittoon. Varmasti osasi ottaa paikan tullen hyödyn peesistäkin, mutta ei ollut sellaista vetojunaa käytössä, mitä jollain muilla.
    Että ei se tasainen ja tuulinenkaan vain peesaamalla ratkea.

  21. #51
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    485
    Menestyminen on tietysti monen asian summa mutta jos ei edes peesissä pysy niin turha kai siinä on kenenkään hakea vääränlaisesta reitistä syytä menestymättömyyteen.

  22. #52
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Joo. Ihan perinteisesti reitit ovat olleet vaihtelevia. Ei kukaan voi väittää, etteikö esim roubaix ole reitiltään rankka. Melkoisen makeaa kisaa sielläkin oli tänä vuonna.

    Esim Poel tai Ganna ei edes miettinyt osallistumista Kigaliin, tuskin miettivät seuravinakaan vuosina.

  23. #53
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Oli muuten Evenepoel taas huikean ylivoimainen EM-TT:ssä eilen. Tuo on aika käsittämätöntä, että puolen tunnin aika-ajossa ajetaan pari minuuttia kungin tasoista kuskia nopeammin.

  24. #54
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.255
    Veikkaan tuulitunneleita syylliseksi. Sillä saadaan ihan hirveä etu, kun sitä käytetään ja kuskin oma geometria mahdollistaa sen kertoman optimiasennon. Se on myös silleen ikävä kapistus jos data kertoo ettet kerta kaikkiaan pääse tarvittavaan CdA lukuun. Siksi varmaan TT kärki aika kaponen kun ammattilaisen ei kantsi uhrata treeniaikaa TT filoon, jos tarvittaviin arvoihin ei pääse.

  25. #55
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Aika-ajon eksperteille on tuo oma laji, mutta on se minusta pöljää järjestää joka vuosi vain mäkimiesten mm-kisat. Eli vaihtelua pitäisi olla, ja onhan sitä kyllä ollut pitemmällä katsannolla. Pogi on tietty paras kumpuilevassa ja vuoristoisessa maastossa, tai melkein missä vain.

    Maantiepyöräilyn MM-kisat: Miesten Elite-maantieajo (Nousumetrit 2005–2026) (tekoälyn tekemä ja muotoilema taulukko)

    VUOSI SIJAINTI NOUSUMETRIT (Arvio) PROFIILIN LUOKITUS
    2026 Montréal, Kanada ~3720 m Kumpuileva / Klassikko
    2025 Kigali, Ruanda ~5475 m Vuoristoinen / Kiipeilijät
    2024 Zürich, Sveitsi ~4470 m Haastava kumpuileva
    2023 Glasgow, Iso-Britannia ~3500 m Kumpuileva / Klassikko
    2022 Wollongong, Australia ~3945 m Kumpuileva / Klassikko
    2021 Leuven, Belgia ~2562 m Klassikko / Kumpuileva
    2020 Imola, Italia ~5000 m Vuoristoinen / Kiipeilijät
    2019 Yorkshire, Iso-Britannia ~2470 m Tasainen / Kumpuileva
    2018 Innsbruck, Itävalta ~4670 m Vuoristoinen / Kiipeilijät
    2017 Bergen, Norja ~2800 m Kumpuileva / Klassikko
    2016 Doha, Qatar ~90 m Tasainen / Kirimiehet
    2015 Richmond, USA ~2600 m Kumpuileva / Klassikko
    2014 Ponferrada, Espanja ~4200 m Haastava kumpuileva
    2013 Firenze, Italia ~4300 m Vuoristoinen / Kiipeilijät
    2012 Valkenburg, Alankomaat ~4000 m Kumpuileva / Klassikko
    2011 Kööpenhamina, Tanska ~1800 m Tasainen / Kirimiehet
    2010 Melbourne, Australia ~2800 m Kumpuileva / Klassikko
    2009 Mendrisio, Sveitsi ~4600 m Vuoristoinen / Kiipeilijät
    2008 Varese, Italia ~3100 m Kumpuileva / Klassikko
    2007 Stuttgart, Saksa ~3300 m Kumpuileva / Klassikko
    2006 Salzburg, Itävalta ~2700 m Kumpuileva / Klassikko
    2005 Madrid, Espanja ~3000 m Kumpuileva / Klassikko
    Pyöräily on kivaa!

  26. #56
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    485
    Kirimiehille siis omat kisat. Ongelmaksi voi tosin tulla kilpailun kokonaiskesto kun kukaan ei vedä

  27. #57
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Voisihan MM-kisat järkätä joka vuosi vaikka Mauilla tai Hawaiin isolla saarella, niin olisi se 55-68km maalimäki.

    Mutta ite just varasin majoituksen Montrealista MM-turrematkaa varten.
    6.7 WTF/kg


  28. #58
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    485
    Mielipide. Joillakin voi olla enemmän meriittejä mutta kukaan ei aja kuin Poga. GOAT.

  29. #59
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kisan porkkana oli Seisaxissa. Huikea esitys 19v junnulta. Ayuso tippui suoraan vetoon mäessä ja lopulta Scaronikin katkesi. Tuota taistelua oli siisti katsella.

Samanlaisia aiheita

  1. KiipulaMTB 2025 - 28.9.2025
    By annika_matilda in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 21.08.2025, 21.59
  2. Likaanen Lakeus 16.-18.5.2025 ja Luminen Lakeus 1.3.2025
    By moukari in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 26.05.2025, 23.08
  3. Himanka MTB 25.5.2025
    By qwozo in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 25.05.2025, 19.23
  4. Aulanko MTB 2025 - 17.5.2025
    By MinnaLii in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 13.04.2025, 19.09
  5. Etelä-Afrikka
    By luonto in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 03.01.2017, 14.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •