Noita dt:kiekkoja saa suomijobbareilta ihan kohtuu hintaan jos ei jaksa ootella itse rcz, mistä niitä saa puoli-ilmaisiksi.
Tossa olis normikaupasta kuituiset HXC1501 kiekot kohtuuhintaan 685 https://www.bike-discount.de/en/dt-s...pline-wheelset
RCZ tosin tarjoaa tänään tuota 529 rahaan. Koodi RCZLUXSTO26 https://www.rczbikeshop.com/finland/...%20of%20178413
Ihan hyvät kiekot, olen myös ajannut noilla Wildissa tämän kesän. En epäröisi ylittää painorajaa.
On kyllä todella halpa setti! BD:een teksteissä on hassusti väärää materiaalitietoa kun väittävät että freehub body on alumiinia kun nimenomaan hybridinavoissa on terästä.
Uusissa kiekoissa jarrulevyt on sitten hyvin todennäköisesti hieman eri paikassa, joten kiekkoja vaihtaessa joutunee säätämään jarrusatulat uusiksi. Homma on ainakin Shimanon hydraulisten kanssa pikkujuttu verrattuna renkaanvaihdon vaivaan, joten ihan hyvä idea se kahdet kiekot silti on.
4 eri kiekkoa sovittanu (Elitewheels, 9velo, DT swiss x 2) kahteen eri pyörään eikä oo missään tarvinnu jarruja säätää. Voi toki olla mahdollista, että jollain kombolla joutuu mutta se on aika helppo juttu.
^on ollut eroja: joku DT:n 240 vs 350. Tune tekee oikean kokoisia shimmejä, mutta niiden hinta on kova.
^Itsellä Titaaniin kahdet kiekot ja ihan menee heittämällä ilman mitään kummempia säätämisiä.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Ei pitäisi joutua säätämään, etenkin jos vaihtaa samat levyt. Toki jos on toiset levyt joissa on enemmän heittoa kun toisissa niin sit voi joutua…
Jopa sun lempivalmistaja, Tune, tekee shimmejä tähän tarkoitukseen: https://www.tune.de/en_US/products/s...tainless_steel
Itse törmäsin ekan kerran asiaan, kun kuriiri kantoi kotiin GRC1400-kiekkoparin. Sitten alkoikin ihemettely -taisi olla etukiekko- kun jarrulevy sattuikin hieman eri kohtaan, kuin aiemmissa DT:n kiekoissa (350 ja 370 navat). On erittäin todennäköistä, että kokeilin eri levykombinaatioita ja tulin siihen tulokseen, että shimmattava on. Levyinä varmaan olivat XTR:t, sellaiset kuitukiekoissa näyttää nyt olevan.
Oliko kyseessä valmistusvirhe, vai toleranssien sisään menevä, sitä en saata selvittää.
Olen aikoinaan yhdet shimmannut mutten sika kalliilla Tunella... Lisäksi nuo mainitsemani kiekoista toiset Centrelockilla ja toiset kuudella pultilla...
Tunet ovat ainoat löytämäni juuri oikean kokoiset. Pitkän pohdinnan, jai vapaan valuutan arvioinnin jälkeen, tulin siihen tulokseen että saatan kuitukiekkoihin tuollaiset investoida.
Toinen tarina taas on, että ilmoitetun neljän shimmin sijaan pussista löytyi vain yksi. Myyjäliikkeen kanssa käydyn huolellisen säädön jälkeen mulla nyt on lähes tilaamani määrä shimmejä.
Eilen illalla avoin Kosher Slivovitz-pullon ja pohdin samalla, että hyvä on hyvää. Palinkan karkea tuoksu ja maku saattaa karkoittaa monet, mutta minä pidän. Muutaman vuoden takaisella Unkarin reissulla opin siitä pitämään.
^Paremmissa kiekoissa käyttää parempia osia. Muissa mitä löytyy nurkista.
Palkkaa myös Budapestissä 90luvulla tuli "nautittua", nyt tyytynyt Kroatialaiseen kotona keitettyyn rakiin, yllättävän hyvää mutta alkoholipitoisuutta ei uskalla arvailla.
Kirjanmerkit