GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 510 / 512 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 410 460 500 508 509 510 511 512 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 15.271 - 15.300 / 15342

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #15271
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Ei kyllä nappaa tuollaiset täysjoustogravelit yhtään, mutta eihän niitä ole pakko ostaa, jos ei kiinnosta.

    Jotenkin tämä pyöräilykalustoskene vaan jatkaa pirstaloitumistaan. Samaan aikaan kun valmistajia lakoaa kuin viljaa myrskyssä.

  2. #15272
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    Ei jatkoon, painava rumilus :yrjömio:


  3. #15273
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei kyllä nappaa tuollaiset täysjoustogravelit yhtään, mutta eihän niitä ole pakko ostaa, jos ei kiinnosta.

    Jotenkin tämä pyöräilykalustoskene vaan jatkaa pirstaloitumistaan. Samaan aikaan kun valmistajia lakoaa kuin viljaa myrskyssä.
    Onneksi näin: ei ole pakko, vaan ilmankin pärjää mainiosti.

    Keskustella ja pohtia voi kuitenkin. Vaikka itse ajan maastossa täysjäykällä ja sorateilla aika-ajoin vaihteettomalla, en kiistä tai aliarvioi jousituksen tai vaihteiden merkitystä. Maastossa jousitus tasoittaa menoa kummasti ja vaihteet teillä mahdollistavat sopivan pyörityksen kaikkiin tilanteisiin.

    Vaihteeton teillä on kaikkea muuta kuin optimi, eikä täysjäykkä maastossa todellakaan ole paras valinta etenemisen kannalta. Näiden valintojen taustalla onkin muita tekijöitä.

  4. #15274
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei jatkoon, painava rumilus :yrjömio:
    Enemmän kuin totta: miten ovat onnistuneet tuollaisen pökäleen punnertamaan.

  5. #15275
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Ihmettelin myös tuota painoa, lippulaivamalli yli 12 kg. Rungon painoksi kerrotaan 2,4 kg, eli 1-1,5 kg enemmän kuin jäykkä gravel-runko. Dropperi tuo toki myös painoa lisää, mutta ilman sitä ja jäykällä rungolla tuo olisi yhä yli 10 kg. Voikohan painossa olla tarakka mukana?

    Muuten mielestäni tuollaisessa pyörässä on järkeä, mutta painoa saisi olla vähemmän. Nyt kun asensin graveliin joustokeulan, alkaa perä tuntua aika kovalta, pieni jousto siellä ei haittaisi. Paras käyttökohdehan tuolle on pitkät bikepacking-kisat, mutta on Trekillä jokin muukin markkina ollut mielessä. Siihen käyttöön noita ei suurta määrää myydä. Minulla tuo tosin korvaisi ennemmin jäykkäperämaasturin kuin gravelin. Toisaalta se maasturi painaa n. 10 kg ja joustaa satulasta muutaman sentin, joten Checkout ei olisi parempi muuten kuin aeromman ajoasennon kannalta.

  6. #15276
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    Toisaaltaan jos vaihtaa tangon suoraan niin tuosta saa mainion XC fillari kevyeeseen maasto/polkuajeluun, vois olla harkittava jos ostaa runkosetin ja hankkii MIELEISEN haarukan ja siirtää loput Sardiinistä... Harkinnan arvoinen ajatus...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  7. #15277
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ... Harkinnan arvoinen ajatus...
    Ei ole.


  8. #15278
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Toisaaltaan jos vaihtaa tangon suoraan niin tuosta saa mainion XC fillari kevyeeseen maasto/polkuajeluun, vois olla harkittava jos ostaa runkosetin ja hankkii MIELEISEN haarukan ja siirtää loput Sardiinistä... Harkinnan arvoinen ajatus...
    Miksi ihmeessä? Eikö tuolloin kannattaisi suoraan ostaa Supercaliber?

  9. #15279
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^Jos ei halua moisia jousto määriä ja miksi tyytyä valmiiseen?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  10. #15280
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kuraläpällä hyvä juttu. Saa vähän käsityksen käyttötarkoituksesta.

    https://www.kuralappa.fi/uutiset/tre...yora-checkout/

  11. #15281
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei kyllä nappaa tuollaiset täysjoustogravelit yhtään, mutta eihän niitä ole pakko ostaa, jos ei kiinnosta.

    Jotenkin tämä pyöräilykalustoskene vaan jatkaa pirstaloitumistaan. Samaan aikaan kun valmistajia lakoaa kuin viljaa myrskyssä.
    Jotain on pakko yrittää, että kuluttajat jatkaa kuluttamistaan. Viiden vuoden päästä alle 32 tuuman kiekoilla ja täysjäykillä pyörillä graveloivia haukutaan luddiiteiksi
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #15282
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Miksi ihmeessä? Eikö tuolloin kannattaisi suoraan ostaa Supercaliber?
    Trollia ei kannata ruokkia. Mitään järkevää tuolta suunnalta ei koskaan tule enää tulemaan.

  13. #15283
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    Miksiköhän muuten NYT on tää pöhinä täysjuustogräveli, jee! Olihan toi Niner MCR ollut tarjolla jo 10+(?) vuotta sitten.
    Ruma sekin on kuin mikä.

    Trekin tarakka on kyllä siisti, saispa samankaltaisen normaaleihinkin fillareihin (Tailfin on ruma).


  14. #15284
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No näitä vastaavia rakennelmiahan on nähty pitkin kesää jenkkien kisoissa. Trekkiin on otettu nyt mukaan bikepacking, mutta varmasti tulee vielä kevyempääkin versiota ilman mountteja tarjolle.
    Jos ei trekiltä, niin muilta merkeiltä.

    xc täysjoustosta rakentamalla joutuu kuitenkin tekemään kompromisseja.

    Tuo tarakka on kyllä päheä ja tosiaan toimii jouston kanssa.

  15. #15285
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Trek Checkout. 55/60 mm joustoa. Nivelletty pakkari on piste i:n päälle.
    Eturattaan maksimikoko 38T rajaa tämän minun tyyppisille hitaille hupikuskeille ja retkeilijöille?

  16. #15286
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No näitä vastaavia rakennelmiahan on nähty pitkin kesää jenkkien kisoissa.
    Kohta sitten gravel-kisat ajetaan xc-radoilla.

    Mihin katosi se gravelin alkuperäinen ajatus rauhallisesta ajamisesta hiekkateillä vasten auringonlaskua? Vai onko se niin, että ihmisluonto pakottaa kilpailemaan lajissa kuin lajissa. Vaikka se olisi sitten /c:nsuristimien kiihdytyskisat… kohta niitäkin saa bensakoneella.

  17. #15287
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kuraläpällä hyvä juttu. Saa vähän käsityksen käyttötarkoituksesta.

    https://www.kuralappa.fi/uutiset/tre...yora-checkout/
    Luin tuon kuraläpän jutun ja se vain vahvisti mun näkemystä siitä, että suoratankoinen olisi ajanut saman asian. Järkyttävä flare tossa stongassa ja mä kun luulin, että mun lehmäsilppurissa on rankka flare. Sehän on tuohon verrattuna mieto.

  18. #15288
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    MRe, evoluutio palaa taaksepäin, XC pyörissä aikoinaan Max. 80mm joustoa ja radat helpohkoja ja nyt gravel muistuttaa kyseisen ajan XC kisoja.

    Päätön, kuinkas sinulla sujuu ongelmasi kanssa:-))?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  19. #15289
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eturattaan maksimikoko 38T rajaa tämän minun tyyppisille hitaille hupikuskeille ja retkeilijöille?
    50mm renkailla jo 52km/h-100cad. Mutta joo, tourungiin ja huonolle alustalle.

  20. #15290
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kohta sitten gravel-kisat ajetaan xc-radoilla.
    Hauskaa että gravelia ajetaan nyt välillä xc-renkailla ja toisaalta xc:tä (ainakin short trackia) on tällä kaudella jotkut prot ajaneet gravel-renkailla.

  21. #15291
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kohta sitten gravel-kisat ajetaan xc-radoilla.

    Mihin katosi se gravelin alkuperäinen ajatus rauhallisesta ajamisesta hiekkateillä vasten auringonlaskua? Vai onko se niin, että ihmisluonto pakottaa kilpailemaan lajissa kuin lajissa. Vaikka se olisi sitten /c:nsuristimien kiihdytyskisat… kohta niitäkin saa bensakoneella.
    Kisat on erikseen, mutta oma kokemukseni on, että ajaminen kohti auringonlaskua kysyy kuntoa -mä olen patikoinut ja ajanut auringonlaskuun ja sykähdyttävimmät hetket ovat tulleet varkain ja pyytämättä, silloin kun jalat eivät enää oikein kantaisi.

    Jotta voi ajaa kohti uusia seikkailuja, kohti unelmien täyttymystä, on treenattava -tai ainakin siksi mä pidän kuntoa yllä.

    Huonokuntoisena ei voi ajaa tilaan, jossa mieli on herkimmillään näkemään ja kokemaan.

    Siksi musta tarvitaan fillareita, joilla haastetaan kroppa, jotta sitten on mistä ottaa.

  22. #15292
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Luin tuon kuraläpän jutun ja se vain vahvisti mun näkemystä siitä, että suoratankoinen olisi ajanut saman asian. Järkyttävä flare tossa stongassa ja mä kun luulin, että mun lehmäsilppurissa on rankka flare. Sehän on tuohon verrattuna mieto.
    Hankkii pelkän rungon ja kalustaa mieleisillään osilla -ei hissitolppaa ja vähän konservatiisempi tanko.

  23. #15293
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin ainakin itseäni alkaisi kiinnostelemaan se kropan haastaminen juurikin noin mihin tuo trekki on suunniteltu. Ei sitä ole tehty Porvoontien kelvejä varten.

  24. #15294
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624

    "Gravel Grinding" -fillarit

    ^^hissitolppahan on ihan jeba. Harmi kun Pinarelloon ei sellaista saa. Usein metsässä riittää parin sentin pudotus satulan optimikorkeudesta ja meno on heti varmempaa. Kävin rellolla kepussa parilla polulla, niin koko ajan oli pieni epävarmuuden värinä. Toki rellon pieni bb-droppi vielä vahvisti tunnelmaa.

    —-
    Mitä ihmeellistä kropan haastamista nyt juuri nimenomaan tämä trekki mahdollistaa, mitä ei saa vaikka xc-pyörällä? Kuten vaikka sillä mun (myynnissä olevalla) Ibiksellä? Tai eikö normi gravelilla saa haastettua kroppaa? Siellä Porvoontien kelvillä? Tai maantiepyörällä? Tai…

    Vähän nyt tuntuu, että keksitään tarve, niin saadaan perusteltua hankinta. Eikä siinä mitään, ei mun yhdeksän fillarin omistajana pitäisi lähteä ketään arvostelemaan.

  25. #15295
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No, ehkä tuolle täysjousto trekille on enemmän käyttöä trans Balkanilla mitä pinarellolla Porvoontien kelvillä?

    Meinaan siis että käyttötarkoituksia on monia. Ei heti kannata mollata kaikkea.

  26. #15296
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Mistäköhän sitä saisi motivaation oikeasti kasata Stachesta tuollainen huonon tien graveli? Tai sitten vaan pyörä myyntiin.

    Sent from my Takapalk

  27. #15297
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei heti kannata mollata kaikkea.
    Ei. Mutta kyllä näihin myyjien hypetyksiin on hyvä suhtautua pienellä skeptisyydellä. En jaksa uskoa, että tuosta tulee vallitsevaa trendiä. Mun rello on esimerkiksi huoltotarpeeltaan sadasosa tuosta vehkeestä. Samoin Marin, vaikka siinä hissitolppa onkin.

  28. #15298
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jotain on pakko yrittää, että kuluttajat jatkaa kuluttamistaan. Viiden vuoden päästä alle 32 tuuman kiekoilla ja täysjäykillä pyörillä graveloivia haukutaan luddiiteiksi
    Unohdit 12s takapakat, modernin maastopyörägeometrian, stemmin sisäiset kaapelivedot, jousitetun stemmin ja ties mitä ne nykyään tunkee kuin käärmettä pyssyyn.

    Valmistajat luovat ratkaisuja tarpeisiin joita ei ole olemassakaan. Näistä sitten tulee must have muotijuttuja ja on todella noloa jos ostaa pyörän omien tarpeiden mukaan eikä muodin mukaan.

    Oikeasti tuo Trek ei enää eroa mitenkän XC pyörästä muutenkuin kippurasarvien osalta.

    Seuraavaksi varmaan luovat jopon tangolla olevan maantiepyörän jossa on 40,01" takakiekko ja 14,54" etukiekko. Menee kuin kuumille kiville ja lampaat jonottavat must have uutuutta määkien kovaäänisesti.

  29. #15299
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    209
    Tein edellisen sukupolven Orbea Almasta kippurasarvisen. Keulana on SID SL ja dropperikin löytyy. Valtavasti ei ole vielä ajoa, mutta puolustaa minusta paikkaansa tallissa ainakin seikkailupyöränä. 2,25” renkaat ja joustokeula tekee etenemisen monenlaisessa maastossa tehokasta ja tuolla voi ajaa lähtökohtaisesti missä vaan vaikka ei teknisillä poluilla elementissään olekaan.

    Suomessa toki graveli pääsääntöisesti aika helppoa ajaa. Olen ollut jäykkäperällä bikepacking reissulla Andaluciassa ja Rosen Backroad FF:llä Gironan seudulla ajamassa. Molemmissa Alma olisi varmaan ollut itselleni parempi, joten ei tuota Trekkiä varmasti ole tehty Suomen markkinoita ajatellen ja käyttöä varmaan maailmalta löytyy.

    En silti itsekään Almaa tuohon vaihtaisi ja paino myös ihmetyttää. Alma on 10,6kg perus alumiinisilla osilla ja painon saisi parilla tonnilla alle 10kg ja olisi edelleen selkeästi halvempi kuin tuo kaikkein kallein Trek.

  30. #15300
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei. Mutta kyllä näihin myyjien hypetyksiin on hyvä suhtautua pienellä skeptisyydellä. En jaksa uskoa, että tuosta tulee vallitsevaa trendiä. Mun rello on esimerkiksi huoltotarpeeltaan sadasosa tuosta vehkeestä. Samoin Marin, vaikka siinä hissitolppa onkin.
    Trekin hintalappu takaa sen, ettei tuosta tule hittiä Suomessa, ei edes Porvoossa. Muun maailman markkinoista ja kuluttajien ostovoimasta en sano mitään.

    Voihan olla, että muutaman vuoden kuluttua huomataan tuon olleen täysosuma gravelin sisimpään olemukseen. Mukavaa ajelua vaihtelevilla alustoilla vailla tärinää. Jotain samaa mitä näkee Lapissa nykyään kansallispuistoissa. Kukaan ei aja ilman sähköä, olisi liian epämukavaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •