EfatGiantGarminElectrobike
Sivu 50 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50
Näyttää tulokset 1.471 - 1.479 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

  1. #1471
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Minkä kultajyvän Conti oikein on löytänyt? Tässä tutkailin ja vertailin Contin ja Schwalben kumeja ristiin tuolla BRR sivustolla, niin äkkiseltään vaikuttaa että Contin Dubnital olis ihan lyömätön valinta.
    Märkäpito olis samaa luokkaa kuin Wicked Willissä ja puhkeamiskestävyys jopa parempi. Ja silti painoa lähes 200 g vähemmän?

    Tuohan kuulostaa epäilyttävältä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  2. #1472
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.390
    Se wiced will ei ole xc rengas, koetin sitä jo sanoa aiemmin.

  3. #1473
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Se wiced will ei ole xc rengas, koetin sitä jo sanoa aiemmin.
    No eikö sen paremmalla syyllä ole outoa että n 200 g kevyempi Dubnital pesee sen pidossa ja puhkeamiskestävyydessä?

    Ps. Minusta Wicked Will on oikein hyvä XC rengas syksyn märille metsäpoluille. Minun mielestä Racing Ralph -tyyppiset renkaat on maraton-renkaita, ei XC.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #1474
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.390
    Siinä BRR pitotestissä kerrotaan jo miten tuollainen testi toimii ja jos katsoo testiä, niin ymmärtää tuon kyllä lukemattakin. Tuossahan siis testataan vaan kumin pitoa metallisella pinnalla. Eli pitävä kumiseos sliksissä, tai lähes sliksissä renkaassa antaa parhaan tuloksen. Kuitenkin sellainen sliksi on hivenen huono tuolla mutaisessa metsässä. Esim peyote on brr testin mukaan vieläkin pitävämpi rengas.

    It's critical to understand our static wet grip test works with a hard surface. This means the grip data is only directly useful for comparing tires on hard surfaces where the rubber compound creates the grip. Understanding the test results gets more difficult when grip is created by the knobs digging into the surface.
    https://www.bicyclerollingresistance...t#knobby-tread

    Eli kannattaa ensin valita kuvio millaisen haluaa ja vertailla sitten noiden renkaiden pitoja.

    Mutta contin uudet renkaat ovat kyllä testien mukaan hyviä. Kannattaa kuitenkin verrata tuota dubnitalia esim racing rayhin, tai vaikka uuteen rickiin. Ralph on tarkoitettukin pelkästään kuivalle kelille ja on siellä tosi nopea.

  5. #1475
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Siinä BRR pitotestissä kerrotaan jo miten tuollainen testi toimii ja jos katsoo testiä, niin ymmärtää tuon kyllä lukemattakin. Tuossahan siis testataan vaan kumin pitoa metallisella pinnalla.
    No en pysähtynyt ajattelemaan tuon pidemmälle, ymmärrettävää toki.
    Mutta olen tyytyväinen Wicked Will renkaisiin tällä erää, eli niillä ajetaan syksy ja kevät. Katsotaan sitten mitä kesällä hellekaudelle laittaisi.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  6. #1476
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    No en pysähtynyt ajattelemaan tuon pidemmälle, ymmärrettävää toki.
    Mutta olen tyytyväinen Wicked Will renkaisiin tällä erää, eli niillä ajetaan syksy ja kevät. Katsotaan sitten mitä kesällä hellekaudelle laittaisi.
    Ovat kyllä asialliset renkaat. Nuo race kylkiset eroavat paljon supergroundeista. Tosi smoothit ajaa juurakossa.

    Eivät olleet minusta edes mitkään jarrut. Aiemminhan koetin nobby nic soft / Wicked Will speedgrip komboa supergroundeina. Ja nuo olivat törkeän hitaat.
    Veikkaan tahmaisuuden johtuneen softista nicistä. Mutta suurin ero on kyllä tuo race kylki. F-Podiumin/foxin pintakovuus hävisi laakista.

  7. #1477
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ovat kyllä asialliset renkaat. Nuo race kylkiset eroavat paljon supergroundeista. Tosi smoothit ajaa juurakossa.

    Eivät olleet minusta edes mitkään jarrut. Aiemminhan koetin nobby nic soft / Wicked Will speedgrip komboa supergroundeina. Ja nuo olivat törkeän hitaat.
    Veikkaan tahmaisuuden johtuneen softista nicistä. Mutta suurin ero on kyllä tuo race kylki. F-Podiumin/foxin pintakovuus hävisi laakista.
    Etkös aika reippaasti kuitenkin ajele, niin miten sulla ei hajoo vannekehät?

    Mulla on ihan päinvastaiset havainnot super ground ja trail kyljen välillä. Super groundeilla jouduin pitämään niin kovat paineet, että oli tosi pintakovat. Traileilla taas painetta pystyi hieman vähentämään ja menee kyllä pehmeemmin.

  8. #1478
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.390
    Tuo voi olla ihan totta. Siis että race malleilla olisi joutunut nostamaan paineita vauhtia nostaessa. Ei ehtinyt testaamaan mudan keskellä.
    Laitoin samat 1/1.3bar ja ero pehmeydessä oli aika iso.

    Kivikossa ajo varmaan toinen juttu, mutta eihän tuollainen juurakko juuri kiekkoja tuhoa, jos ei nyt ihan penkistä istuen pamauta isoa juurta päin. Pohjailee se välillä mutta hyvin ovat kiinan kuitukiekot kestäneet.

  9. #1479
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.390
    Tuo voi olla ihan totta. Siis että race malleilla olisi joutunut nostamaan paineita vauhtia nostaessa. Ei ehtinyt testaamaan mudan keskellä.
    Laitoin samat 1/1.3bar ja ero pehmeydessä oli aika iso.

    Kivikossa ajo varmaan toinen juttu, mutta eihän tuollainen juurakko juuri kiekkoja tuhoa, jos ei nyt ihan penkistä istuen pamauta isoa juurta päin. Pohjailee se välillä mutta hyvin ovat kiinan kuitukiekot kestäneet. Niin joo ja varmaan kevyestä painosta hyötyä myöskin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •