MPMessutElectrobikeGiantGarmin
Sivu 23 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 698

Aihe: Sipoonkorven kansallispuisto ja maastopyöräily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Holmmossenille tulee jossain kohtaa joku specialsuojelualue. Liikkumiskielto kevääksi/kesäksi.
    Samoin Sipoonkorven sääntö suunnitellaan uusiksi. Yksi ehdotettu muutos: suolla pyöräily kielletty.

Lähetetty minun SM-S916B laitteesta Tapatalkilla
    Joskus kauan sitten ajelin juurikin tuosta poikittain knuttersintieltä Kuusijärvelle. Tai tunkkasin.

Suosittelen Puroniityn suuntaa. Siellä ei näy ketään.

Jos ajaisi landbosta fiskträskille ja kokeilisi tulla sieltä idempää alas Porvoontietä kohden.

Täytyy tutkia trailmapsilla. Fatti ei jostain syystä vielä kiinnostele.

Edit: siis itäpuoleta.
    paaton muokkasi tätä : 18.08.2025 at 10.19

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Puroniityn polun lisäystä pitää tarkkailla, arvelin jonkun poistaneen kun huomasin että polku puuttuu.
    Siinä on kyllä ollut merkitty polku. Taisi olla mun laittama. Kumma että se on poistettu, selkeä polku eikä mene minkään pihan läheltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos ajaisi landbosta fiskträskille ja kokeilisi tulla sieltä lännempää alas Porvoontietä kohden.

Täytyy tutkia trailmapsilla. Fatti ei jostain syystä vielä kiinnostele.
    Tuossa vinkki. Sexyä uudempaa polkua osin Korven ulkopuolella.

https://trailmap.fi/routes/67007

Pystyykö tuolla ajelemaan muulla kuin maastopyörällä eli teitä / polkuja mitä ihmiset kävelevät. Pyörähdin eilen yhdellä parkkisella ja siellä ulkona autoista olevilla oli kaikilla koira.

Vihreillä poluilla Trailmapissa pystyy ajamaan Jopolla, tai tuo MTB-testi että jos lastenrattaita voi lykkiä niin se ei ole oikeasti MTB-polku. Vihreillä voi lykkiä rattaita.

Tuo alue Sakarinmäen koulun itäpuolella ja Dagsverksbergetin välissä on koirametsä. Mutta mikään ei estä siellä pyöräilemistä. Joidenkin koiraomistajien mielestä siellä ei saa kulkea kuin koiran kanssa.

Autolla jos tulee niin Hältinträskin itäpuolella, Puroniityntiellä juuri moottoritien pohjoispuolella on yleensä tilaa jättää auto ja sieltä on monta vaihtoehtoa jatkaa pyörällä.

^ Kiitoksia, täytyy käydä siellä Puroniityntiellä tutkimassa. Ajettelin jos menisi joskus loka-, marraskussa, niin voisi olla ehkä vähän hiljaisempaa.

Ehkä Trailmap ja MTB luokitus pitäisi ajatella yleisenä polun kuljettavuusluokituksena. Eihän se MTB siihen mitenkään liity, että polku on vihreä ja siinä on hyvä kulkea lastenrattailla, jopolla tai alepa robotilla. Eli se Trailmapin ajatteleminen vain maastopyöräilyn apuvälineenvä on väärä ajatus - Trailmap nimensä mukaisesti kuvailee polkujen kuljettavuutta riippumatta välineestä. Voihan maastopyörällä ajaa vaikka asvaltilla eikä siinä ole mitään väärin tai pahaa - sattuu vain ajamaan asvaltilla.

Eli Trailmap kannattaa ajatella yleisenä polkukarttana vaikka polkujen väritys kiistatta perustuukin MTB Scale tageihin. Kyllä se minulle kertoo mistä on helpompi kävellä kuin jostain toisaalta.

Paikalliset tiesi kertoa että tieprojekti on Leif Fredriksonin projekti, sillä ilmeisesti maakuormien vastaanottamisesta saa rahaa. Ja onpahan sitten tie valmiina kun haluaa roudata puita metsästä. Kuulin myös että Hitåntieltä on nyt uusi tie joka menee osittan todella vanhaa metsäkoneen uraa. Ilmeisesti tähänkin tullaan roudaamaan maata niin että siitä tulee ihan normaali tie. Kävin kartoittamassa alun, ja sitten se yhdistyy siihen vanhaan metsäkoneuraan.

Landbon sähkölinja on kyllä melkein menetetty. Tsiisus olin täynnä takiaisia. Ei vaan riitä ajajia tuolla suunnalla.

Joo, huomasin saman enkä kallioiden jälkeen mennyt pusikkoon. Joinakin vuosina se on ollut siimaleikkurilla siivottu, mutta vissiin lokaalin moti on kadonnut.

Viime lenkiltä. Tiedän kaksi muutakin oranssia kylttiä joista toinen on kaatunut.

Joo, huomasin saman enkä kallioiden jälkeen mennyt pusikkoon. Joinakin vuosina se on ollut siimaleikkurilla siivottu, mutta vissiin lokaalin moti on kadonnut.

Ajatko tuosta landbon kylän läpi? Siitä taitaisi päästä suoraan polulle knuttersintien toiselle puolelle.

Entä meneekö asutuksen pohjoispuolelta polkua? Tuo ylempänä degermosaan päättyvä leveämpi ura on ilmeisesti metsäautotietä? Olen näemmä ajanut tuon joskus, mutten kyllä muista yhtään.

Vaikka näin Landbon ohi:
    https://trailmap.fi/routes/68558

Leif Fredriksonin tie Skarpmossenin kohdalla etenee, kävin kuvaamassa dronella sen. Alkaa Massbyn moottoritieliittymältä;

https://www.youtube.com/watch?v=C8pNSEWAHvg

Landbosta ei vielä pääse Puroniittyyn autolla.

Tää oli tuolla jo useampi viikko sitten 26. päivä. Oli varmaan sattunut aika vasta. Oliko se uudempi bemu vielä "vetämässä?"

Enpä saanut aikaiseksi soittaa poliisille. Eihän tuo nyt ihan laillista ehkä ole jättää autoja metsään.
    Tai no ei tuota ole jätetty. On siinä ollut touhua ympärillä

Ei näkynyt ihan tuoretta toimintaa (eikä vetäjää), lienee siis hyljätty. Lienee voimat loppuneet vaikka vinssi oli vielä viritettynä.
    Laitoin mailin vinkki.helsinki.., josko joku saa traktorilla vedettyä romun pois luonnosta. Voi mennä polku karuun kuntoon, taas.

Vähän kyllä alkoi itseä ärsyttämään tuolla suunnalla ajaminen. Sitä vaille ettei ole asfalttia jo vedetty. Tulin siis sieltä knuttersintien parkkipaikalta päin. Ei ole enää pahastikkaan mukavasti ajettavaa reittiä jäljellä sorastamisen ja teiden tekojen jälkeen.

Enpä saanut aikaiseksi soittaa poliisille. Eihän tuo nyt ihan laillista ehkä ole jättää autoja metsään.
    Poliisia ei kiinnosta, ellei autoa ole jätetty paikkaan jossa se vaarantaa liikenneturvallisuutta. Jos romuauto olisi tiellä tai kadulla, niin ELY-keskus tai kunta voisi siirtää sen varastoon. Tuossa tapauksessa se hylätty auto on lähinnä maanomistajan päänsärky ja ongelma.

Vähän kyllä alkoi itseä ärsyttämään tuolla suunnalla ajaminen. Sitä vaille ettei ole asfalttia jo vedetty. Tulin siis sieltä knuttersintien parkkipaikalta päin. Ei ole enää pahastikkaan mukavasti ajettavaa reittiä jäljellä sorastamisen ja teiden tekojen jälkeen.
    Ilmeisesti graveli alkaa olemaan tuolla oikeampi ajoneuvo.

Skorpi pohjoisessa, kävellen.

Saalis: pari ämpäriä suppiksia, ämpäri lampaankääpää ja 1/2 ämpäri mustatorvisieniä.

Tänään pyörällä. Enemmän kyllä Sipoon uudemmilla poluilla. Hyvä keikka vaikka sade jäädytti. Uusi polku Immersbackan "huipun" ympäri, vaikutti ylläpidetyltä: runkoja katkottu polulta ja kuvan silta. Seurasin isointa polkua, tuolla näkyi jokunen pikkupolku jonka voi tsekata myöhemmin.

https://connect.garmin.com/modern/course/406326061

Noita pikkupolkuja Immersbackan mäen ympäri on suunnistuskartassa. Siltakin oli jossain vanhemmassa versiossa, tässä kartan reunassa ei mukana.
    https://www.livelox.com/Viewer/Pihka...691&tab=player

Polku+silta lisätty Trailmappiin.

Julkaiskaapa noita hyviä reittejä myös sinne reittikoneeseen…

Sipoon poluista tulee pari kuvaa ja reitti Kuraläppään

Uusi polku näkyy, mutta Trailmap ei suostu tekemään tuohon reittiä. Mikäs tässä on pielessä?

Tuo pohjoinen polku ja silta ei ollut yhteydessä toisiinsa. Korjasin.

Sillasta etelään menevällä polulla ei ole mtb:scale tagia, mikähän sille olisi sopiva?

Kiitos korjauksesta.
    Loppupätkälle sama kuin muualla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •