GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 28 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28
Näyttää tulokset 811 - 815 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #811
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Huonokuntoinen asvaltti on kiva, jos omistaa etujousituksella varustetun gravel-pyörän. Ei tarvi sitten aina lähteä hiekkateille, että saa investoinnilleen vastiketta.

  2. #812
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Ainakin A. Suomessahan joka vuosi maa jäätyy ja huonosti tehdyt pohjat sitten pettää ja alkaa rikkoa asfalttia.
    Veikkaisin vaihtoehtoa B, liian ohut asfaltti. Poikittaisurien kohdalla ei useasti ole painautumia kuten pitkittäisissa halkeamissa.

  3. #813
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.062
    Kevytväylillä käytetään asvalttia jossa on seosaineena on hienojakoisempi sepeli (raekoko tyypillisesti 10 milliä) ja ajoradoilla käytetään asvalttia jossa raekoko on 16 millin luokkaa. Lisäksi kevytväylillä on tasoitetun pohjasepelin päällä tavoitteena neljän sentin päällystekerros eli 100 kiloa asvalttia per neliö ja toleranssien vaihtelun takia jotain 30-50 milliä. Ajoradalla on useampi ja paksumpi kerros. Myös kantavien kerrosten paksuudessa on eroja, kevytväylä pohjataan kevyemmin/ohuemmin.

    Summa summarum: kun näille etelän savikoille tehdään ohuet pohjaukset ja ohut päällystekerros, sen kestävyys routivalla maaperällä on heikompi, josta johtuen halkeamia on sekä pituus- että poikittaissuunnassa. Uudelleenpäällystysten yhteydessä noihin pahimmin routiviin kohtiin laitetaan päällysteen alle verkkoja joiden avulla yritetään stabiloida noita kohtia.

    Jos rahaa olisi niin tietty voitaisiin tehdä pohjat paremmin. Mutta koska suunnitteluvaatimukset eivät sitä edellytä, niin ei tehdä.

  4. #814
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.243
    Silloin kun Pasilan baana Viikin suuntaan rakennettiin siihen tuli melkein heti niitä halkeamia. Muistaakseni pitkittäisiä ainakin. Työllä oli kuitenkin takuu ja se korjattiin. Sen jälkeen on pysynyt hyvänä. Tekijänä taisi olla YIT. Osataan jos halutaan. Raha tietysti aina ratkaisee, kuten puhetta oli.

  5. #815
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Silloin kun Pasilan baana Viikin suuntaan rakennettiin siihen tuli melkein heti niitä halkeamia. Muistaakseni pitkittäisiä ainakin. Työllä oli kuitenkin takuu ja se korjattiin. Sen jälkeen on pysynyt hyvänä. Tekijänä taisi olla YIT. Osataan jos halutaan. Raha tietysti aina ratkaisee, kuten puhetta oli.
    Olihan siella vaikka kuinka poikittaisuria kun tarkemmin katseli. Ne eivät vielä tuntuneet pahemmin ajaessa, ainakaan parin kilon paineillla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •