MPMessutGarminGiantElectrobike
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 35

Aihe: Sram GX Eagle ongelma

  1. #1

    Sram GX Eagle ongelma

    Nyt pitää oikein kyysä osaajilta kun itsellä sormi suussa. Kyseinen voimalinja on alkanut kenkkuilemaan muutaman tonnin polkua ajetussa reilun vuoden vanhassa Spessun Turbo Levossa. Pelasi kuin Buick vielä kesäällä, mutta nyt alkanut takkuamaan. Oireena sellainen kun huoltotelineellä saa (säädön jälkeen) vaihteiston vaihtamaan nätisti niin maastossa (kun siis ukko päällä) toimii niin että vaihteelta 5 --> 6 ja 6 --> 7 vaatii usein kaksi kliksua vivusta ja yhden takaisin että menee pienemmälle rattaalle. Pakan ääripät toimivat nätisti. Kesällä uusin pakan ja ketjun (XX1) ja ovat ihan uudet vielä (mm. ketju ei venynyt yhtään). Tuo oli vain ihan "pimp my ride" vaihto; orkkis pakka oli vielä ok. Viime viikolla uusin vaihtajan korvakkeen ja vaijerin. B-ruuvi säädetty Sramin työkalulla ja H- ja L-ruuvit myös ok. huoltotelineellä siis vaihtaa todella nätisti, mutta kuorma päällä tuo pakan keskikohta tökkii pienemmälle rattaalle / isaommalle vaihteelle vaihtaessa.

    Tokihan polulla kopsuja tulee niin olisikohan vaihtaja itsessään vääntynyt vaikkei sitä silmällä näe? vai onko tämä korkeampien voimien merkki AXS:ään siirtymisen tarpeesta

  2. #2
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    ASX upgrade kit eliminoi jäljelle jääneet mahdolliset ongelmakohdat kun kaikki muu on näköjään jo vaihdettu: vaijerinkuori ja vaihtaja .

  3. #3
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haibikeilijä Katso viesti
    Tokihan polulla kopsuja tulee niin olisikohan vaihtaja itsessään vääntynyt vaikkei sitä silmällä näe? vai onko tämä korkeampien voimien merkki AXS:ään siirtymisen tarpeesta
    Itse kiroilen GX AXS vaihtajan kanssa, kun säätö (Micro Adjust) on jo ulkolaidassaan eli pykälässä 14, mutta inan pitäisi saada vielä ulommas. Uutena säätö oli 11, mutta pikkuhiljaa pitänyt siirtää. Etenkin 8 ja 9 vaihteilla rallattaa ikävästi, ja sormilla kevyesti ylemmän rissan kohdalta ulospäin vetäessä hiljenee. Myöskään vaihtaminen ylemmäs 8:lle ja 9:lle takkuaa aika ajoin. Pakka on oikein asennettuna ja mitat SRAMin toleransseissa. Samaa ongelmaa ollut vaikka kuinka monella, kun internetiä vähän penkaisee. X0 AXS ilmeisesti luotettavampi.

    Voisi korjaantua vaihtamalla 1,85 mm spacer 1,65 tai 1,75 milliseen, mutta ei toki optimi ratkaisu.

    Cubea ja BD:tä pitäisi vielä kontaktoida, mutta en paljoa sieltä odota. SRAM ei pystynyt auttamaan.

  4. #4
    Päädyin aamukahvien jälkeen siihen että AXS upgrade kit autttaa. Nyt on tili tyhjempi ja Bikediscountin toimitusta odotelless

  5. #5
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti migis Katso viesti
    Itse kiroilen GX AXS vaihtajan kanssa, kun säätö (Micro Adjust) on jo ulkolaidassaan eli pykälässä 14, mutta inan pitäisi saada vielä ulommas. Uutena säätö oli 11, mutta pikkuhiljaa pitänyt siirtää. Etenkin 8 ja 9 vaihteilla rallattaa ikävästi, ja sormilla kevyesti ylemmän rissan kohdalta ulospäin vetäessä hiljenee. Myöskään vaihtaminen ylemmäs 8:lle ja 9:lle takkuaa aika ajoin. Pakka on oikein asennettuna ja mitat SRAMin toleransseissa. Samaa ongelmaa ollut vaikka kuinka monella, kun internetiä vähän penkaisee. X0 AXS ilmeisesti luotettavampi.
    Kuinka paljon olet tuolla AXS ajanut (ennenkuiin alkoin kenkkuilemaan)?

  6. #6
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    146
    Alkoi noin 1500 paikkeilla.

  7. #7
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.474
    Itsellä sama XX1 AXS kolmannessa pyörässä ajossa ja toimii kuin ihmisen mieli, suosittelen.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  8. #8
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itsellä sama XX1 AXS kolmannessa pyörässä ajossa ja toimii kuin ihmisen mieli, suosittelen.
    Siinä sitten ensi kesälle päivitys "tarve" jos tämä tulossa olevan GX AXS alkaa tökkimään....

  9. #9
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.474
    ^Jep, taitaa riittää pelkkä vaihtajan vaihto...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  10. #10
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    Itsehän päivitin myös Levoon AXS:än, mutta sen takia kun rikoin kaatuessa parit vaihtajat ja korvakkeet lyhyessä ajassa ja ASX pitäisi väistää näitä tilanteita . En osaa siitä nyt sanoa kun olen pysynyt pystyssä, mutta hämmentävän parempi vaihtotapahtuma kaapeliin verrattuna ja POD:in ergonomia on 10/10. Rumahan se vaihtaja on, mutta eihän sitä ajaessa näe Ajelin just aamulla toisella pyörällä duuniin jos mekaaninen GX, aikamoinen ero

  11. #11
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.474
    ^Itsellä toisessa mekaaninen 11v XTR ja toisessa 12v XX1 ja vaikka kummatkin toimii hienosti niin kyllä tuo AXS toimii kuin ajatus! Ei kaduta investointi ja kun ei ole mitään uutta prjektia työn alla niin miettinyt pitäisikö toiseenkin uusia AXS...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  12. #12
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    146
    Sellainen tarkennus, että oma ongelmia aiheuttava GX AXS vaihtaja on T-Type.

  13. #13
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.469
    GX AXS on pari kertaa yllättänyt lenkille lähtiessä kun akku oli päässyt tyhjentymään, vaikka "hiljattain" oli ladattu (toimii siis kuin pätkivä ajatus).
    Ei vaan tule mieleen seurailla AXS -sovelluksesta onko vielä latausta, tuntuu tyhmältä touhulta kun voisi vaikka LEDeillä ilmaista lataustarpeen.
    Ekalla kerralla vaihdoin pyörää ja toisella tein vartin pikalatauksen ennen kuin pääsin lenkille.
    Vaihtoakku on aika kallis, mutta varmistaisi toiminnan.

  14. #14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti migis Katso viesti
    Sellainen tarkennus, että oma ongelmia aiheuttava GX AXS vaihtaja on T-Type.
    Hyvä täsmennys. Mullehan tulee siis kulimallin (GX Eagle) setti.

  15. #15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ajelin just aamulla toisella pyörällä duuniin jos mekaaninen GX, aikamoinen ero
    Tuohan kuullostaa hyvälle ja sliää omia odotuksia tulevaan päivitykseen. Vähän lähtenyt tämä Levon päivitys lapasesta, mutta mikäs siinä kun ajo paranee

  16. #16
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    GX AXS on pari kertaa yllättänyt lenkille lähtiessä kun akku oli päässyt tyhjentymään, vaikka "hiljattain" oli ladattu (toimii siis kuin pätkivä ajatus).
    Ei vaan tule mieleen seurailla AXS -sovelluksesta onko vielä latausta, tuntuu tyhmältä touhulta kun voisi vaikka LEDeillä ilmaista lataustarpeen.
    Ekalla kerralla vaihdoin pyörää ja toisella tein vartin pikalatauksen ennen kuin pääsin lenkille.
    Vaihtoakku on aika kallis, mutta varmistaisi toiminnan.
    Mitä mitä, tarkoitatko, ettei tuossa ole lediä ollenkaan?
    Eikö se Sramin vaihtajissa punaisella ilmoita vähän etukäteen? Ja täysi vara-akku täytyy minusta olla varmuuden vuoksi käsillä aina ajamaan lähtiessä.
    Pyöräily on kivaa!

  17. #17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Mitä mitä, tarkoitatko, ettei tuossa ole lediä ollenkaan?
    Eikö se Sramin vaihtajissa punaisella ilmoita vähän etukäteen? Ja täysi vara-akku täytyy minusta olla varmuuden vuoksi käsillä aina ajamaan lähtiessä.
    Jos oikein ymmärsin niin Levossa saa pattern tilanteen (ja päällä olevan vaihteen) näkymään fillarin näytössä niin osaa varautua lataamaan ajoissa

  18. #18
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haibikeilijä Katso viesti
    Tuohan kuullostaa hyvälle ja sliää omia odotuksia tulevaan päivitykseen. Vähän lähtenyt tämä Levon päivitys lapasesta, mutta mikäs siinä kun ajo paranee
    Sama homma, ostin karvalakki Levon kakkospyöräksi mutta kohta siinä on paremmat osat kun ykköspyörässä . Nimim. Mountainbikeshopissa olis Öhlinsin keula miltei ilmaiseksi ja tänään tuli veronpalautukset...

  19. #19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Sama homma, ostin karvalakki Levon kakkospyöräksi mutta kohta siinä on paremmat osat kun ykköspyörässä. Nimim. Mountainbikeshopissa olis Öhlinsin keula miltei ilmaiseksi ja tänään tuli veronpalautukset...
    Oikein! Mä hommasin Levo Comp:in ja siihen nyt tullut pultattua Foxin factory 36 keula, Foxin Factory X2 iskari, Foxin Factory hissitolppa, Race Face 35 stonga ja komposiittipolkimet, jne. Ja nyt sitten kohta on asennuksessa tuo GX Eagle AXS. Pakka ja ketju ON XX1 Gold. Tähän on ikuisuusprojekti... Sitten ei ainakaan ole orkkiksesta jäljellä kuin runko

  20. #20
    Liittynyt
    07/2025
    Viestit
    169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Sama homma, ostin karvalakki Levon kakkospyöräksi mutta kohta siinä on paremmat osat kun ykköspyörässä Nimim. Mountainbikeshopissa olis Öhlinsin keula miltei ilmaiseksi ja tänään tuli veronpalautukset...
    Rauhallisesti niin riittää pidemmäksi päivittelemästä..
    Ihme homma kun ei anna ikoneita käyttää?…
    ?Fear is a mindkiller

  21. #21
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haibikeilijä Katso viesti
    Nyt pitää oikein kyysä osaajilta kun itsellä sormi suussa. Kyseinen voimalinja on alkanut kenkkuilemaan muutaman tonnin polkua ajetussa reilun vuoden vanhassa Spessun Turbo Levossa. Pelasi kuin Buick vielä kesäällä, mutta nyt alkanut takkuamaan. Oireena sellainen kun huoltotelineellä saa (säädön jälkeen) vaihteiston vaihtamaan nätisti niin maastossa (kun siis ukko päällä) toimii niin että vaihteelta 5 --> 6 ja 6 --> 7 vaatii usein kaksi kliksua vivusta ja yhden takaisin että menee pienemmälle rattaalle. Pakan ääripät toimivat nätisti. Kesällä uusin pakan ja ketjun (XX1) ja ovat ihan uudet vielä (mm. ketju ei venynyt yhtään). Tuo oli vain ihan "pimp my ride" vaihto; orkkis pakka oli vielä ok. Viime viikolla uusin vaihtajan korvakkeen ja vaijerin. B-ruuvi säädetty Sramin työkalulla ja H- ja L-ruuvit myös ok. huoltotelineellä siis vaihtaa todella nätisti, mutta kuorma päällä tuo pakan keskikohta tökkii pienemmälle rattaalle / isaommalle vaihteelle vaihtaessa.

    Tokihan polulla kopsuja tulee niin olisikohan vaihtaja itsessään vääntynyt vaikkei sitä silmällä näe? vai onko tämä korkeampien voimien merkki AXS:ään siirtymisen tarpeesta
    Onko pakka katsottu että missä kunnossa? Itsellä riitti reilu 1000 km että Levon GX pakka kului keskivaiheen rattaiden osalta vaihtokuntoon, hampaat aivan lytyssä. Ketju mittarin mukaan vasta 0,5% kulumassa. Vanhalla ketjulla kuvatun mukaisia oireita, uudella ketjulla sitten taas hyppimistä vedolla. Aika mäkipitoista polkua ollut suurin osa, jota ajellut. En tiedä sitten, että onko tullut vaihdettua liikaa veto päällä, vai onko rattaiden karkaisussa ollut jotain mätää. No, nyt on XS-1295 tilalla.

  22. #22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herra Kurppa Katso viesti
    Onko pakka katsottu että missä kunnossa? Itsellä riitti reilu 1000 km että Levon GX pakka kului keskivaiheen rattaiden osalta vaihtokuntoon, hampaat aivan lytyssä. Ketju mittarin mukaan vasta 0,5% kulumassa. Vanhalla ketjulla kuvatun mukaisia oireita, uudella ketjulla sitten taas hyppimistä vedolla. Aika mäkipitoista polkua ollut suurin osa, jota ajellut. En tiedä sitten, että onko tullut vaihdettua liikaa veto päällä, vai onko rattaiden karkaisussa ollut jotain mätää. No, nyt on XS-1295 tilalla.
    Reilun kuukauden vanha XX1 pakkaa niin uutta vastaava. Kokemukseni mukaan nuo XX1 ketjut kestää ikuisuuden niin pakasta kuvittelen samaa

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Rauhallisesti niin riittää pidemmäksi päivittelemästä..
    Ihme homma kun ei anna ikoneita käyttää?…
    Sama homma mulla. Jos viestissä on hymiöitä niin tulee error. Ja ekaan. Onhan tuossa vielä jarrut, kiekot jne. vailla päivitystä. Ja tähän hymiö

  24. #24
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    63
    "Sag" oli varmaankin otettu huomioon kun säädettiin b-ruuvia.

  25. #25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HarrY61 Katso viesti
    "Sag" oli varmaankin otettu huomioon kun säädettiin b-ruuvia.
    Itseasiassa kokeilin molemmat. Ilman sägiä ja sen kanssa ja ei mitään vaikutusta

  26. #26
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.701
    Onko kaikki osat vaihtajassa ja pyörässä kireällä? Itellä välillä vaihtanu huonosti mut vika ollu aina jossain muussa kuin itse vaihtajassa.

  27. #27
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    904
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    GX AXS on pari kertaa yllättänyt lenkille lähtiessä kun akku oli päässyt tyhjentymään, vaikka "hiljattain" oli ladattu (toimii siis kuin pätkivä ajatus).
    Ei vaan tule mieleen seurailla AXS -sovelluksesta onko vielä latausta, tuntuu tyhmältä touhulta kun voisi vaikka LEDeillä ilmaista lataustarpeen.
    Ekalla kerralla vaihdoin pyörää ja toisella tein vartin pikalatauksen ennen kuin pääsin lenkille.
    Vaihtoakku on aika kallis, mutta varmistaisi toiminnan.
    Itse ainakin testaan akun kunnon aina ennen lenkkiä. Jos ledi näyttää vihreää niin kovaa ajoa, oranssia tai punaista niin lataukseen. Toimii niin, että heilauttaa pyörää niin, että vaihtaja "herää", jonka jälkeen vaihtaa vaihdetta paikallaan isommalle/pienemmälle ja takaisin niin ilmaisee ledillä akun varauksen. Sovellukseen ei tarvitse koskea muuta kuin micro-adjustmentin takia ja/tai muutaman kerran kaudessa tarkastaa liipaisimen pariston varauksen.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  28. #28
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Itse ainakin testaan akun kunnon aina ennen lenkkiä. Jos ledi näyttää vihreää niin kovaa ajoa, oranssia tai punaista niin lataukseen. Toimii niin, että heilauttaa pyörää niin, että vaihtaja "herää", jonka jälkeen vaihtaa vaihdetta paikallaan isommalle/pienemmälle ja takaisin niin ilmaisee ledillä akun varauksen. Sovellukseen ei tarvitse koskea muuta kuin micro-adjustmentin takia ja/tai muutaman kerran kaudessa tarkastaa liipaisimen pariston varauksen.
    Mulla sama, tsekkaan onko vihreänä ja jos on niin kovaa ajoa, muuten lataukseen. Toki mulla on niin tuore tapaus että olen vasta kerran ladannut. Mukavan riittoisa akku. Ja tästä keskustelusta tajusin että mähän voin liittää sen Spessun mastermindiin ja näen akun varaustason siitä, se se vasta näppärää onkin

  29. #29
    Oman ongelman syy tosiaan oli vaihtaja - tavalla tai toisella. Nyt kun laitoin AXS:n kiinni niin herraisä kun napsuu vaihteet sujuvasti. Parilla rattaalla (taas pakan keskiosa) joutui hitusen käyttämään Microadjustia ja se oli sii

  30. #30
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haibikeilijä Katso viesti
    Parilla rattaalla (taas pakan keskiosa) joutui hitusen käyttämään Microadjustia ja se oli sii
    En ole varma ymmärsinkö oikein vai väärin kirjoittamasi ja pahoittelut jos ymmärsin väärin, mutta Micro Adjustilla ei voi tehdä säätöjä "rataskohtaisesti". Säätö vaikuttaa aina jokaisella vaihteella.

Samanlaisia aiheita

  1. Sram Eagle ketjuongelma
    By Peksu61 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 02.11.2023, 23.59
  2. Sram eagle axs
    By msuomal in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 19.10.2023, 10.26
  3. Sram sx eagle
    By Simo1982 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 16.07.2020, 12.41
  4. Sram eagle pakka
    By heimat in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 12.09.2019, 08.34
  5. Sram gx eagle 12 speed
    By Mönkiäinen in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 106
    Viimeinen viesti: 19.08.2019, 18.45

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •