ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 508 / 512 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 408 458 498 506 507 508 509 510 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 15.211 - 15.240 / 15342

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #15211
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    67 millin bb-droppi gg-pyörässä vuonna 2025 on aika jännä ratkaisu, mutta ehkä sillä haetaan jotain sellaista 911 Dakar -tyyppistä fiilistä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #15212
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    67 millin bb-droppi gg-pyörässä vuonna 2025 on aika jännä ratkaisu, mutta ehkä sillä haetaan jotain sellaista 911 Dakar -tyyppistä fiilistä.
    Mitä se sitten pitäisi olla? Enemmän vai vähemmän?

  3. #15213
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    No se riippuu lähinnä siitä, että minkä paksuisilla renkailla meinaa ajaa ja millaista ajotuntumaa haluaa, mutta modernimmissa cyclocross-pyörissä oli/on bb-dropit luokkaa 65-70 mm ja suurimmassa osassa nykygraveleita 75-80 mm, joissain enemmänkin. Esim. mun edellisen sukupolven Stigmata vetää 45 mm rengasta, mutta 73 mm bb-dropilla sen geo toimii paremmin joillain n. 42 mm renkailla kuin potentiaali maksimoiden.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #15214
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Totta joo. Nyky-marinissa on 80.

  5. #15215
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Vielä kun nykytrendin mukaan on parempi realisoida koko rengaspotentiaali mahdollisimman tarkkaan, niin bb-dropin suhteen melkein sanoisin, että mitä enempi niin sen parempi. Ainoa poikkeus on se, että jos haluaa ajaa myös maantienakeilla tai cx-kisoja samalla rungolla, niin sitten jonkinmoinen kompromissi (70-75 mm) on parempi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #15216
    Standertilta uusi alumiinigravel Kieswerk. 50 mm ilmoitettu rengastila, UDH ja kiinnityspaikkoja löytyy. Aika perus, odotin vähän enemmän ainakin rengastilalta kun tästä noin viikko sitten alettiin teasata seikkailumehustelulla.


    "We've built the KIESWERK to have true staying power, with the planet in mind. Made from 6061 T6 Aluminium, largely sourced from recycled Aluminium, it's incredibly durable and boasts sustainability credentials carbon fibre could only dream of."

  7. #15217
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Olen nyt vertaillut noita graveleita tuolla geometrygeeksin sivuilla ja havainnot on, että a) yllättävän moderni geo edelleen tuossa alle kahden tonnin vm 2018 Marinissa ja b) yllättävänkin monessa gravelissa se bb- drop on siellä 60-70 mm haarukassa.

  8. #15218
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^jos tarkastelee keskiön korkeutta bb-dropin sijaan: joku 260-280 mm on mulla hyvä sorateillä liitäessä. Toki alarajalla alkaa olla pientä riskiä että poljin ottaa alustaan joissakin tilanteissa kiinni. Jätän polut ja yksiuraiset rännit pois tarkoittamastani soratiestä.

    Mä olen aika intensiivisesti testaillut kahta kiekkokokoa ja leveitä ja kapeampia renkaita ja itse pidän matalampaa keskiötä vakaampana, jos liidän soralla.

  9. #15219
    Tällä hetkellä käytössä ollut kona rove st dl -22 gravelleri. Ehkä napsun verran liian pieni runko sekä tuo jarrujärjestelmä (TRP HDC711C Mechanical / Hydraulic levyjarrut) ollut aivan susi omassa käytössä. Vaatii jatkuvasti huoltoa. Mikähän olisi passeli gravel fillari max 2000e budjetilla? Kovin tyyristä ei viitsi hommata, kun on työmatkakäytössä ja ei saa sisälle säilöttyä.

  10. #15220
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    https://www.bike24.com/p2858414.html

    Mitä ajatuksia tästä? Lähinnä sellainen allroad-tyyppinen pyörä mietinnässä. Ehkä enemmän assu kuin gravel käyttöön, mutta laitan tähän kun tuossa lukee gravel

  11. #15221
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    https://www.bike24.com/p2858414.html

    Mitä ajatuksia tästä? Lähinnä sellainen allroad-tyyppinen pyörä mietinnässä. Ehkä enemmän assu kuin gravel käyttöön, mutta laitan tähän kun tuossa lukee gravel
    Hieno peli eikä hintakaan ole kohtuuton. Laadukkaita osia joka puolella. Vanteiden toimittaja jäi mulle epäselväksi mutta yhdessä arvostelussa mainittiin Reserve joten eiköhän sekin puoli ole ok. Joskus harkitsin saman firman Paramore-kuitupyörää mutta oli lopulta liian kalllis siihen hetkeen.

  12. #15222
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Hieno peli eikä hintakaan ole kohtuuton. Laadukkaita osia joka puolella. Vanteiden toimittaja jäi mulle epäselväksi mutta yhdessä arvostelussa mainittiin Reserve joten eiköhän sekin puoli ole ok. Joskus harkitsin saman firman Paramore-kuitupyörää mutta oli lopulta liian kalllis siihen hetkeen.
    Titaani on aina hienoa. Vähän omaan silmään tuo pitkä emäputki häiritsee. Kiekot näyttäisi kuvan perusteella olevan Reservet. Reserven kiekoissa on ainakin tuollainen tarra venttiilin kohdalla.

  13. #15223
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Titaani on aina hienoa.
    Näin titaanipyörä-nöösinä, mikä siitä tekee hienon? Tuo maalaamaton, metallihohtoinen pinta?
    Miten titaanirungon paino vertautuu teräkseen tai alumiiniin?

  14. #15224
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Miten titaanirungon paino vertautuu teräkseen tai alumiiniin?
    Se on jostain noiden väliltä. Mukavuuden väittävät olevan lähempänä ensimmäistä.

  15. #15225
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Näin titaanipyörä-nöösinä, mikä siitä tekee hienon? Tuo maalaamaton, metallihohtoinen pinta?
    Miten titaanirungon paino vertautuu teräkseen tai alumiiniin?
    Hivelee silmää. Hieno materiaali. Ajokokemusta ei ole, mutta tulee vielä joskus.

  16. #15226
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    ... metallihohtoinen ...
    Titaaninhohtoinen.

    Maalaamaton teräskin ja rosteri on hienoa, mut titaani on eri värinen kuin nuo.

  17. #15227
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Titaaninhohtoinen.

    Maalaamaton teräskin ja rosteri on hienoa, mut titaani on eri värinen kuin nuo.
    Metalli se titaanikin on…

  18. #15228
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Tarkensin.

  19. #15229
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.219
    Titaanissa on vaan se oma hohtonsa ja en välttämättä tiedä onko se hienompaa kuin muut materiaalit, kuitenkin siinä on jotain mitä ei aina tule vastaan. Toisaaltaan jos unelmaa etsisi niin se voisi olla jokin klassinen Italialainen Columbuksen SLX valmistettu.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  20. #15230
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    45-milliset Ultradynamico Roset tais olla ne renkaat, joita olen Stiguun koko ajan kaivannut. Nyt alkaa olla palikat kohdillaan noin neljän vuoden ja reilun 16000 kilsan säätämisen jälkeen. Stemmiin on tullut sentti lisää pituutta ja satulatolppaan 5 mm lisää setbackia. Nyt on ekaa kertaa sellainen olo, että Stigu saattaa liikkuakin liukkaammin kuin Luttero. Ehkä tää jääkin talliin, vaikka muutamaan otteeseen oon jo ollut heittämässä sillalta

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #15231
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Omakin graveli muuntautui vielä kerran tälle vuodelle. Eli stemmi piteni 10mm takaisin vanhaan 130 milliin. Uusi tanko jossa enemmän flarea ja matalampi droppi (380/458/110). Ja 42mm S-Works Pathfiderien tilalle 2.1 Thunder Burtit. Tykkään kyllä ja varsinkin kisoissa/tapahtumissa kivempi ajaa teknisempiä pätkiä joka ollut minulle heikkous. Ison porukan keskellä ei tarvi aiva niin paljon jännittää huonoa näkyvyyttä.

    Ja samat reilu 16000km takana kuin stenullakin

    Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla

  22. #15232
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.219
    ^Yes, vielä pitempi stemmi kuin itsellä!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  23. #15233
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^^onhan se räyhäkkään näköinen ja kelpaisi kyllä itsellekin -harmi vain että en taipuisi tuolle mukavasti.

  24. #15234
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Domane sai kesällä Force päivityksen ja kammet vaihtui samalla 165mm mittaan. Domanella nyt karvan alta 9000km mittarissa. Caracalit 43,7mm leveät, mutta koska leveämpää tekee mieli, niin runko vaihtunee syksyksi/ensi kaudeksi.


  25. #15235
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Hyvän näköisiä settejä molemmat yllä. Jälkimmäinen ja noin silmämääräisesti arvioitu 15 cm droppi ja ohjaamon pituus vaatinee yleensä sekä siihen sopivia kropan mittasuhteita että notkeutta.

    Onneksi stemmikilpailussa voi pärjätä myös sopivalla pyöränvalinnalla.

    edit: tämän viestin tarkoitettukohta on misopan viestin yllä, eli viittaus stenun ja Privilegedin pyöriin, ja hyvännäköisyys koskee myös misopan kulkinetta

  26. #15236
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Kuva hieman vääristää, kahvojen päälle yläotteelle droppia on max 120mm. Toisin kuin stenulla niin tuossa satula liki niin edessä kuin menee niin stemmiinkin tulee pituutta. Itsellä lyhyt selkä ja pitkät kädet ja jalat Nykysuuntauksista poiketen tuo Carbondan runko ei ole kovin pitkäkään. Ajoasentoa on haettu matalaan suuntaan. Silti rento itselleni.

  27. #15237
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Domane sai kesällä Force päivityksen ja kammet vaihtui samalla 165mm mittaan. Domanella nyt karvan alta 9000km mittarissa. Caracalit 43,7mm leveät, mutta koska leveämpää tekee mieli, niin runko vaihtunee syksyksi/ensi kaudeksi.

    On kyllä pirullisen komea pyörä.

  28. #15238
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Juu, näyttää omaan silmään isommalta dropilta.
    Stemmin pituuskilpailukuittailua tarkoitin niin päin että jos stemmin pituus ja negatiivinen kulma on itseisarvo, niin valitsee oikein lyhyen ja korkean rungon jolloin pärjää niissä karkeloissa.
    Mulla on niin, että syliväli on jotain 7 cm pidempi kuin pituuteni, ts. kädet on pitkät, ja jalat noin normissa tai himpun lyhyemmät.
    Pyörä on kohtuullisen matalan ja pitkän näköinen, ilman kuskia

  29. #15239
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Mulla on pitkä selkä ja toi on runko on aina ollut vähän turhan lyhyt. 110 mm stemmi on seurausta siitä. Ajaisin tolla mieluusti lyhyemmällä stemmillä tai ainakin luulin niin, koska itseasiassa se on aika hyvä noin. Vähän vakaampi ohjaus kuin 100 mm stemmillä ja eturengas ei lähde alta niin herkästi, kun sille tulee painoa vähän enemmän.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #15240
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Niin, onko pitkästä stemmistä muuta haittaa gravelissa, kuin että eturenkaan nostaminen esteiden yli vaikeutuu? Mulla on nyt 100 mm ja koklaan kun sopiva osuu kohdalle myös 110 mm.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •