LostInLaplandBikeshopElectrobikeGiant
Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8
Näyttää tulokset 211 - 224 / 224

Aihe: Rockshox Zeb

Nojuu ei sisään joustoo, mut jos keula pakkaa niin tavallaan siihenkin. Jokaisella testin keulalla oma video, tää zebin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ilmajouseen saa luonnollisesti alkuherkkyyttä lisää kun laittaa sinne lisää ilmaa eli pienetää sägiä, ei maksa mitään niin kannattaa ainakin kokeilla...jos ei ole jo kokeillut...
    Joo, voisi varmaan pelailla enemmän paineilla. Olen aikalailla mennyt tuolla rokkarin sovelluksen suosittamilla paineilla, kun ei varsinaisesti ole ollut ongelmaa tuon kanssa. Tollaisessa juurakkorallissa voisi olla vielä smuutimpi, jos se nyt on ylipäätään tuolla keulalla mahdollista Minulla on siis lyrikki, eikä tuo zebbi, mutta sama vaimennin päivitys siihen on ollut vähän mielessä.

Tehtaan kommentti on että pitäisi pudottaa painetta mutta se ei auttanut liialliseen kompressioon ja miksi auttaisikaan. Se mitä paineen pudottaminen tekee on polkimien hakkaaminen kiviin joita on ... 30cm välein...

TUolla videolla nuo maastot on hiukan erilaisia ja vauhti tasoittaa. Videossakin näkee että keula on ilmassa nopeissa kivikoissa. Se ei siis seuraa kunnolla. Vauhti auttaa mutta ei tee iskarista nopeampaa. Se vain peittää ongelman.

Täytää alkaa ihmettelemään 3.1 RC2 vaimentimen toimintaa tarkemmin ja työstää sitä itse. Kyllä niitä virtauksia jotenkin pystyy helpottamaan.

Se mistä tykkään ZEBissä on keulan tukevuus. Hyvä keula monessa mielessä. Rengaskin tietysti vaikuttaa. Keväällä Assegain tilalle tulee Pro Radial Albert. Sekin voi hiukan parantaa teräviä iskuja.

Tästä jutusta löytyy käyrästöä charger 3 ja charger 3.1 kompression säätöalueista. Juttu on Lyrikistä mutta sama vaimennin niissä periaatteessa on.
    https://www.fanatikbike.com/blogs/en...to-charger-3-1

Käyristä näkyy että apu nopean pään kovuuteen on marginaalinen mutta on sillä pieni vaikutus.

Tämä ei liity keulaan vaan takaiskariin mutta laitan tähän perään koska kyse on tuosta kritisoimastani liian suuresta nopean kompression määrästä.

Uusissa (oletan että ovat uudempia malleja) Rockkarin iskareissa mainitaan
    Reduced high speed compression
    Prevents your rear wheel from hitting objects hard. Thanks to the reduced high-speed compression, it can avoid hard knocks and hits through obstacles more quickly.
    https://r2-bike.com/ROCKSHOX-Rear-Sh...dard-250x75-mm

Ilmeisesti viesti on mennyt perille. Ainakin itse olen asiasta Rockkarin tuen kanssa vääntänyt pariinkin otteeseen ja selittänyt rautalangasta vääntäen mistä on kyse.
    Vielä kun ZEBiin tulisi uusi vaimennuspalikka missä tämä sama olisi huomioitu.

Onko muilla ollut ongelmia Zebin csu:n kanssa?

Itsellä alkoi viime syksynä pitää todella rasittavaa naksumista, mutta en heti osannut paikallistaa mistä tulee.
    Purin keulan muutamaan kertaan, mutta lopulta totesin kaulaputken olevan irti kruunusta.

1,5v vanha keula, joten menee takuuseen. Tosin vastaus Cycleserviseltä oli, että saattaa mennä yli kuukauden uuden osan saapumisessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee82 Katso viesti
    Onko muilla ollut ongelmia Zebin csu:n kanssa?

Itsellä alkoi viime syksynä pitää todella rasittavaa naksumista, mutta en heti osannut paikallistaa mistä tulee.
    Purin keulan muutamaan kertaan, mutta lopulta totesin kaulaputken olevan irti kruunusta.

1,5v vanha keula, joten menee takuuseen. Tosin vastaus Cycleserviseltä oli, että saattaa mennä yli kuukauden uuden osan saapumisessa.
    Mulla alko lyrikki naksumaan viime syksynä ja eilen vein takuuhuoltoon, kun saivat viimein uudet jalat maahantuojalta. Eli ~8kk kesti tuo prosessi.

Mulla oli keula kyllä koko ajan ajossa, kun ei se muuta tehnyt kun naksunut.

Aika vaaralliselta vialta vaikuttaa jos oikein ymmärsin.

Jos takuu voimassa niin kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. kuukausi alkaa olla ylärajalla saada takuunalainen tuote kuntoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Aika vaaralliselta vialta vaikuttaa jos oikein ymmärsin.

Jos takuu voimassa niin kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. kuukausi alkaa olla ylärajalla saada takuunalainen tuote kuntoon.
    En tiedä miten se kuluttajaneuvonta voisi auttaa, jos ei varaosaa ole nopeammin saatavilla.

Yksi vaihtoehto on tietenkin pyytää uusi keula takuuna, jos korjausaika venyy.

Ainakin kannattaq vaatia uutta jos eivät kykene korjaamaan. Myös joku muu kompensaatio voisi tulla kyseeseen, eikö?
    Vaikka yksi ilmainen täyshuolto myöhemmin...

Ainakin kannattaq vaatia uutta jos eivät kykene korjaamaan. Myös joku muu kompensaatio voisi tulla kyseeseen, eikö?
    Vaikka yksi ilmainen täyshuolto myöhemmin...
    Tietenkin silloin jos ei ole korjattavissa, niin uusihan takuuseen varmasti tuleekin. Luulisi, että jossain on määritetty kohtuullinen aika takuukorjauksellekkin, jonka jälkeen mietitään muita vaihtoehtoja.

Omassa tapauksessa olin vain tyytyväinen, kun sain saksasta ostetun keulan takuukorjauksen hoidettua paikallisessa kivijalkaliikkeessä. Tuo pitkä korjausaika johtui valmistajan varaosatilanteesta, eikä siitä liikkeestä missä se ehjättiin.

Jaa se oli Saksasta ostettu. No silloin ei varmaan kauheasti voi vaatia alle kuukauden korjausaikaa. Suomen kuluttajaneuvoja ei varmaan kovin hanakasti halua haastaa Saksalaista kauppaa. Siellä kuitenkin on hiukan eri lainkoukerot kuin meillä vaikka periaatteessa varmaan samoihin direktiiveihin pohjaavat.

Jaa se oli Saksasta ostettu. No silloin ei varmaan kauheasti voi vaatia alle kuukauden korjausaikaa. Suomen kuluttajaneuvoja ei varmaan kovin hanakasti halua haastaa Saksalaista kauppaa. Siellä kuitenkin on hiukan eri lainkoukerot kuin meillä vaikka periaatteessa varmaan samoihin direktiiveihin pohjaavat.
    En mä usko, että se olisi korjaantunut muualla sen nopeammin. Ainakaan Suomen rokkarin maahatuoja ei saanut noita yläjalkoja tuota nopeammin valmistajalta.

Toivottavasti Zebin kohdalla on tilanne parempi.

Ja Bas Shop Helsingissä oli muuten tuo kivijalka mikä hoiti homman minun keulan kohdalla. Hyvää serviseä sieltä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Sain keulan takaisin tänään. Ei tullut mitään korjausraporttia mulle päin, mutta päällisinpuolin näkyy, että olivat laittaneet Charger 3.1 vaimennuksen siihen sen alkuperäisen RC:n tilalle, eli keula päivittyi ainakin vaimennuksen osalta paremmaksi.
    Kolme XC lenkkiä se sitten kesti ja vaimennin kyykkäsi. Katotaan mitä rokkari sanoo. Onneksi toi fillari ei ole ainoa maasturi, mutta ensi viikonloppu on pitkä viikonloppu ja oli tarkoitus reissata bike parkkiin, eli vähän harmittaa.
    6.7 WTF/kg

Samanlaisia aiheita

1. Rockshox Monarch RT3
    By velib in forum Jousitus
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 25.04.2019, 08.13
  2. RockShox SID RL
    By jarmo62 in forum Jousitus
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 14.06.2018, 15.38
  3. Rockshox xx
    By Kari Haste in forum Jousitus