^Kyllä niitäkin tuohon jää aivan riittävästi
^Kyllä niitäkin tuohon jää aivan riittävästi
Näimpä.
Eikä nuo kovin pitkään edes näytä niin hiekkatieltä. Vähän painuu ja puista tippuu neulasia polulle. Parin kolmen vuoden päästä on vaan tasaista neulaspolkua.
Olikos se täällä kun keskusteltiin keskuspuiston - Kuninkaantammentien remontista? Nythän se on jo edennyt jonkun verran ja esim Pitkäkosken majan parkkipaikalla on uudet ihanan terävät 15cm reunakivet ja asvaltti. Kun ajan tuosta ns joka päivä niin tuon kääntöpaikan toteutus ei oo millään tavalla ok, siitä kohdasta mistä pitäisi hypätä "puomin läpi" kepun puolelle asvaltti on jätetty arviolta 4-5cm reunakiven pinnan alapuolelle. Käytännössä kaikki tulee siis kieppaamaan jalkakäytävän kautta jotta välttää tuon terävän reunuksen. Kuva selventäisi toki paljon, pitää jaksaa ottaa ohi mennessä. Tietääkö joku mihin näistä voi valittaa?
^Mahtaako Kuninkaantammentien sivuun rakennettava kevyen liikenteen väylä tulla majalle asti?
Silloin ei olisi tarvetta mennä ajoradalle, kunhan valmistuu.
Tilapäinen viistetty asfalttipaikka kanttarin viereen olisi asiallinen siihen asti.
Ainakin se jalkakäytävän pää näyttää niin kapealta että siihen ei kyllä fillareita(kaan) mahdu. Tuo kääntöpaikan asvaltti näyttää kyllä hyvin lopulliselta, voi siitä toki ajaa mutta vauhdit pitää ottaa nollaan jos meinaa että kalusto säilyisi ehjänä. Miksi ei voi tehdä kerralla oikein?
Kävin pitkästä aikaa ajamassa Kepun pääreittiä välillä Paloheinä-Laakso. Alkaa paikoin olla todella kulunutta ja suoraan sanottuna ikävä ajaa. Pelkkää esiin kaivautunutta juurakkoa ja mutaa. Taidan ajella vaihtoehtopoluilla siihen asti kunnes kielletään kokonaan.
Roots, bloody roots
Aika kurjuutusta tuo kepu on ollut niin pitkään kun muistan, kai joku nauttiikin, itse en kuin pakosta rääkkää itseäni tuolla. Kallio-osuudet kivoja, loput ajan mielummin teitä pitkin.
Pitkästä aikaa Kepun polkujen kautta duuniin, ai että kun oli mukavaa. Keli oli just täydellinen ja polut sopivasti kosteat niin oli mielenkiintoista mutta pyörä ei ollut täysin savessa töihin päästessä.
Vaikea käsittää mitä iloa tuossa juurakko-mutapaskassa ajamisesta voi saada.
Roots, bloody roots
Eilen oli jo aika märkää pohjoispäässä ja saven päällä liukasta. Onhan tuo kulunut baana mutta ehkä vaan märkien kohtien paikkausta kaipailisi.
Jos en väärin muista, niin alkupään viesteissä moitittiin polkujen turhaa sorastamista…
Hallainvuori oli kyllä suhteellisen nihkeetä ajettavaa, ja oli sitä vieläkin, sora tuonu vähän flowta, sillat ym oli vähän turhia kyllä.
Nii-no, kuka mistäkin tykkää. Mä tykkäsin siitä, mitä se oli vielä viime vuonna. Ei mulla ole tarve tykittää metsässä mitään yli khdenkympin nopeuksia, vaan ajaa semiteknistä rauhallisella tahdilla.
Mut joo, pitää käydä tutustumassa. Nythän on tulossa hyvät kelit metsässä möyrimiseen, kun säät viilenee.
Kävin ajaan ton Hallainvuoren sorapätkän, eihän se nyt varsinaisesti maastopyöräilyä enää ole, ellei aja lujaa, mutta se ei varmaan ollut tarkoitus kun siellä liikkuu muitakin. Joku pari vuotias poika tuli potkupyörällä vastaan, semmoiselle tuo on varmaan uskomattoman hieno mesta potkia menemään. Itselle tuo on vähän niin kuin matkan varrella muille ajopaikoille niin onhan se nyt siirtymänä kivempi kun ne pyörätiet ympärillä. Kunhan kaupunki ja ihmiset ymmärtävät että sorastuksen jälkeen osa pyöräijöistä ajelee sitten niillä muilla metsäreiteillä siinä ympärillä…
On sielä toki parit hauskat tekniikkakohdat entisiä, mut on sielä vielä paljon muitakin polkuja. Jos niitä nyt saa enää ajaa.
Tänä kesänä wolt-ääliöt ovat löytäneet Kepun oikoreitikseen. Tai ovat lakanneet pelkäämästä luontoa. Ai kun kiva.
Kävin ajaan eilen toisen kerran Hallainvuoren sorastetun pätkän, oli paljon kivempi kun tiesi mitä odottaa ja kehä I:sen päässä oli tällä kertaa parempi linjavalinta. Katselin myös sitä karttaa paremmin niin eihän siellä paljon muualla kyllä saa ajella kun tolla pätkällä...![]()
Kepun reittihän on ihan samanlainen muuten kuin aiemminkin.
No vähän saisi muutamia paikkoja sorastaa lisää. Ainakin se maunulan uurnalehdon kohdalla oleva pätkä on paikoittain aika perseestä. Samoin toisesta suunnasta jäähallin kohdilta alaspäin oli aiemmin siistiä laskea Pirkkolantielle, mutta nyt tuossa on tosi isoa mutakuoppaa. Tuo ei kyllä myöskään huononisi yhtään sorastamalla.
Muuten ne pahimmat juurakot ennen paloheinää ovat minusta hyvin ajettavissa.
Kepun polut mintissä, mutta Silvolan tekojärven polku mintimmässä kun joku ystävällinen henkilö oli käyny sahaamassa reitin selväksi, iso kiitos! Mietin viimeksi tästä ajaessa että pitääkö ostaa saha, mutta säästyi nekin rahat
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oli kyllä litVarsinkin eteläisempi osio Pirkkolasta Laaksoon on hienossa kunnossa eikä ole paljoakaan mutaa. Ajoin ensimmäistä kertaa virallisen reitin pohjoisesta etelään suuntaisesti. Oli lähes kuin eri reittiä olisi ajanut. Taitaa olla enemmän laskumetrejä tuohon suuntaan. Myös sää oli loistava.
Tuo on totta, että reitti eroaa paljonkin eri suuntaan ajaessa. Pohjoisesta etelään reitti on minusta paljon rankempi alkupään osalta. Ne pahimmat juurakkopätkät ovat kaikki ylämäkeen. Toki tilanne helpottaa metsälän jälkeen ja laaksoon saa sitten päästellä alamäkeen.
Minä olen ehkä vähän poikkeuksellinen ajaja, ainakin näitä foorumin juttuja lukiessa, siis tykkään ajaa samoja polkuja. Haluan oppia reitin niin hyvin, että ajamisesta tulee smoothia ja etenevää. Silloin se on hauskaa. Kaikki tökkiminen ja arpominen alkaa ärsyttää nopeasti.
Tuon takia esim korson mtb reitti jää ajamatta. Matkaa tuonne on himasta aika paljon, eikä tuota opi muutamalla kerralla.
Ehkä tänne…
Kaupunki sammuttaa Keskuspuiston valot joka yö –?vain kaksi reittiä säilyy valaistuna
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8888615
Kirjanmerkit