LostInLaplandGiantElectrobikeBikeshop
Sivu 14 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14
Näyttää tulokset 391 - 413 / 413

Aihe: Grillilanka - Asiaa grilleistä ja grillauksesta

Päivällä oli ihan kivaa Weberin kanssa, kun aurinkoakin näki välillä. Nuoriso näkyy laavuilevan nyt.

Tilasin jatkoksi vielä infrapunalämpömittarin.

https://mittalaitteita.fi/shop/produ...nalampomittari

Ei ollut hinnankiroissa.

Grillikauppa.com:issa loppuunmyynti, jos sieltä haluaa ostaa jotain. Varmaan perävalotakuu.

Grillailu on kiva tapa tehdä ruokaa. Harmi vaan kun brikettien lämmöstä menee turhuuteen suurin osa kun ovat käyttölämmössä vielä tunteja syömisen jälkeen.

Mä olen oppinut grillaamaan halloumia vasta parin viimeisen vuoden aikana:

-avaa halloumi käsin ja grillaa kummatkin puolet. Älä viipaloi (luten Googlen tekoäly ehdottaa), sillä silloin juustosta tulee pyyhekumia.

Samoin nykyään grillaan vain aika vähän grillissä kerrallaan, eli ateriat ovat yksinkertaisia. Folioon kääritään harkiten sellaisia, mitkä vaativat hetken vetäytymistä, kuten joku kuvepaisti tai flat iron steak. Broileri ei siedä foliota, joten suoraan grillistä lautaselle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Grillailu on kiva tapa tehdä ruokaa. Harmi vaan kun brikettien lämmöstä menee turhuuteen suurin osa kun ovat käyttölämmössä vielä tunteja syömisen jälkeen.
    Hiilillä pikaiset ja briketeillä pidempää aikaa vaativat.

No kyllä se hiililläkin monella grillaajalla käy niin, että hiillos on parhaimmillaan siinä vaiheessa kun astioita jo korjataan pöydästä pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    ...
    No kyllä se hiililläkin monella grillaajalla käy niin, että hiillos on parhaimmillaan siinä vaiheessa kun astioita jo korjataan pöydästä pois.
    Mä tiedän aika vähän muiden grillaamisesta -miten sä olet onnistunut hankkimaan tietoa muiden tekemisistä, niinku laajemmassa mielessä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Mä olen oppinut grillaamaan halloumia vasta parin viimeisen vuoden aikana:

-avaa halloumi käsin ja grillaa kummatkin puolet. Älä viipaloi (luten Googlen tekoäly ehdottaa), sillä silloin juustosta tulee pyyhekumia.

Samoin nykyään grillaan vain aika vähän grillissä kerrallaan, eli ateriat ovat yksinkertaisia. Folioon kääritään harkiten sellaisia, mitkä vaativat hetken vetäytymistä, kuten joku kuvepaisti tai flat iron steak. Broileri ei siedä foliota, joten suoraan grillistä lautaselle.
    Maistoin Halloumia eka kerran Kyproksella 24 vuotta sitten ja juurikin juusto oli viipaloitu ja grillattu sen jälkeen, joten napakka suutuntuma ja natina hampaissa vähän samaan tapaan kuin leipäjuustossa. Ite noudattanut samaa konseptia tuosta lähtien. Hassua jos jossain ohjeistetaan, että ei pitäis viipaloida.

Mä tiedän aika vähän muiden grillaamisesta -miten sä olet onnistunut hankkimaan tietoa muiden tekemisistä, niinku laajemmassa mielessä?
    Tietyt henkilöt vaan tietää kaikesta kaiken.

Brikettejä ei kyllä tuu käytettyä jos ei ole pidempää kypsennystä tiedossa. Hiilillä pärjää, tosin niitäkin on monenlaisia ja ne kunnon lohkareet pitää lämpönsä pitkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Maistoin Halloumia eka kerran Kyproksella 24 vuotta sitten ja juurikin juusto oli viipaloitu ja grillattu sen jälkeen, joten napakka suutuntuma ja natina hampaissa vähän samaan tapaan kuin leipäjuustossa. Ite noudattanut samaa konseptia tuosta lähtien. Hassua jos jossain ohjeistetaan, että ei pitäis viipaloida.
    Mä maistoin halloumia eka kerran 25 vuotta sitten, joten mä tiedän tarkemmin.

Kannattaa kuitenkin kokeilla isoina paloina grillaamista: juusto säilyttää pehmeyden ja pysyy mehevänä. Siivuina grillaamalla kosteus (tai joku) haihtuu ja juustosta tulee juuri narisevaa pyyhekumia.

Toki halloumeissa on eroja, että toisinaan tulee mehevämpää ja toisinaan ei.

Tänään onkin halloumia tiedossa.

Mä maistoin halloumia eka kerran 25 vuotta sitten, joten mä tiedän tarkemmin.

Kannattaa kuitenkin kokeilla isoina paloina grillaamista: juusto säilyttää pehmeyden ja pysyy mehevänä. Siivuina grillaamalla kosteus (tai joku) haihtuu ja juustosta tulee juuri narisevaa pyyhekumia.

Toki halloumeissa on eroja, että toisinaan tulee mehevämpää ja toisinaan ei.
    Höpönassu kun takerruit tuohon vuosilukuun :-) Joo no ideahan tuossa mun vastauksessa oli oikeastaan se, että koitan tehdä asioita vähän samalla viisillä kuin ne tehdään siellä missä tuotteiden käytöstä on jo pidempi kokemus.
    Oon välimerifriikki ja oliiviöljyläträäjä (jota ostan pientuottajilta) ja muutenkin olen käyttänyt ruoanlaitossa tuon alueen ideoita jo reilut parivuosikymmentä.

Toki se ei poista sitä, että voisin kokeilla Halloumin grillausta paksuina paloina.

^se vuosiluku oli ihan liian hyvä täky olla tartumatta -vähän niinku olen ajanut sata vuotta sisureilla, niin tiedän. Tai että tunnen presidentin vävyn.

Siis avaa sen halloumin, siitä mistä se on nippuun valmistaessa taitettu -tulee just oikean paksuisia paljoa ja riittävän isoja, että eivät kuivu.

Hmm. Ehkä tuota pitää kokeilla. Mua ei sellainen leipäjuustomainen rakenne ole tosin haitannut. Olen ajatellut, että sellaista sen kuuluukin olla. Paistan myös suht tumman värin molemmille puolille siivuja. Toki ei mustsksi mutta selkeän ruskeaksi.

On tullut tehtyä halloumia monella eri tavalla, tarkoituksella ja joskus vahingossakin. Kyllä sellainen pehmeä paksu pala on jäänyt minun makuuni aika vaatimattomaksi. Ohut ja kullanruskeaksi paistettu, käytännössä jopa kuiva viipale sen olla pitää.
    Pyöräily on kivaa!

Halloumista muuhun. Onko kukaan kokeillut hiiligrillissä parilalevyä? Joskus mietin 57 cm Weberiin parilalevyä, mutta se jäi painon vuoksi kauppaan. Pieni muurikka sinänsä mahtuu ja on, mutta se ei ole aivan sama asia. Tämä tuote:
    https://www.k-rauta.fi/tuote/parila-...in/77924894695
    A Gentleman will walk but never run

Kyllä jonkinlainen parila on aivan suositeltava tuote hiiligrilliin. Weber näyttää suunnitelleen ja ottaneen huomioon monenlaista. Valutusastiat ja kaikki, muttei ole ehkä over-engineered vielä kuitenkaan?

Minulla on kamadossa puolikas valurautainen paistolevy, se on hyvä esim. smash burgereille. Melkein voisin hankkia toisenkin, niin saisi nopeammin setit paistettua. Kätevä tuota Kamadon systeemiä on ainakin muuttaa tarpeen mukaan, eli parilaa, ritilöitä ja lämmönjakolevyjä.

Näkyyköhän video? Eilisen lounasta siinä kokataan. Ääniefekti on pääosassa, eli volyymit päälle

Pyöräily on kivaa!

Kiitos. Jokin tuon tapainen on parempi kuin kokoparila, joka Weberin tapauksessa on hemmetin painava ja estää grillauksen samaan aikaan parilan käytön kanssa. Mulla on siihen nyt pyöreä keskiritilän paikalle tuleva levy/pannu, mutta se ei ole ihan optimi sekään.

Ai hitsi, tuollaista puoliparilalevyä olen itsekin kaipaillut, vaikken ole sitä tiedostanutkaan.

Niinpä. Ei vain ole helppo löytää.

Hei

Noita puolipariloita on ainakin 23 krauta kaupassa
    https://www.k-rauta.fi/tuote/parila-.../6438313593836

T. Simo

Kamadon parila menee Weberiinkin, mutta täytyy varmaan pitää ritilän päällä, koska kiinnitysjärjestelmä lienee eri. Tai ainakin minulla on Weberissä, kävin kokeilemassa.

Sitten on ameriikan Amazonissa esim. tällainen SnS Grills | Drip 'N Griddle Pan - 22" Cast Iron
    Pyöräily on kivaa!

Kiitos, tuota puoliparilaa en huomannut. Voisi olla oikein hyvä lisä.

Täällähän on varmasti tietoa.

Tilasin kaasuhärvelin suomalaisesta verkkokaupasta, mutta itse härveli toimitettiin Italiasta. Mukana on tuli matalapainesäädin, ~20mm naaraskierre. Ei siis sovi suoraan suomalaiseen pulloon. Uunin päässä on noin 9mm millinen pikaliitin (GOK?). Nyt ongelmana on, että säädin ei sovi pulloon ja "suomalainen" säädin ei sovi uuniin. Voe berhana. Osaisiko joku sanoa, mistä löydän adapterin, jolla saan italialaisen säätimen suomalaiseen kierreventtiilipulloon tai tuon uunin päässä olevan pikaliittimen muutettua perinteiseksi nippaliittimeksi, johon voi työntää prisman hyllyltä löytyvän säätimen letkun ja kiristää pantaklemmarilla?

Mukana tuli myös välikappale, jossa toinen pää 20mm uroskierre ja toinen noin 13,8 millinen uroskierre. Ohuemmassa päässä noin 2mm reikä. Mikähän tämä on?

Osaapa olla ärsyttävää. Olisin kyllä arvostanut, jos tämä suomalainen verkkokauppa olisi asiasta maininnut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •