Mulla ollut jo useamman vuoden gravelissa dynamovalot (joku busch&muller tehokkaamman pään etuvalo). Ajan tuolla pyörällä läpi vuoden työmatkoja sekä talvipäivänseisausta ynnä muuta pidempää retkeä, eikä ikinä ole tullut sellaista tilannetta ettei valon määrä riittäisi tiellä tai kadulla, ainoastaan kun pysähtyy jossain täysin pimeässä valo himmenee sen verran että välillä tarvitsee otsalamppua/muuta lisävaloa minkä yleensä pakkaan retkille mukaan. Aiemmin pelasin akkuvalojen kanssa, mutta paloi hermot jatkuvaan latailuun ja siirtelyihin pyörästä toiseen. Joten jos pyörällä ajetaan arkiajoa tai pidempää retkeä läpi vuoden niin ainoa mitä voin itse suositella on dynamovalot, kun saa paikalleen niin on todella huolettomat ja aina käyttövalmiina kun vaan lähtee ajamaan. Mainitussa pyörässä mulla sellai malli joka syttyy aina kun saa virtaa joten ei tarvi ees painaa nappia (saa toki napista kiinni jos haluaa, yleensä en vaivaudu). Viimeiset noin neljä vuotta mulla on ollut kokoajan ainakin kahdessa pyörässä dynamovalot eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut, ellei lasketa yhtä kertaa kun huonosti laitettu laukun hihna pääsi hankaamaan johdon poikki
Lähetetty minun XQ-BT52 laitteesta Tapatalkilla
Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.
Kirjanmerkit