^ Edelllisessä viestissä mainitulla Mcarbonilla on myydä tällaista settiä: https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/42shield-3-in-1
PS Tuotekuvaus on jokseenkin raivostuttavasti yhtenä tekstipötkönä...
^ Edelllisessä viestissä mainitulla Mcarbonilla on myydä tällaista settiä: https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/42shield-3-in-1
PS Tuotekuvaus on jokseenkin raivostuttavasti yhtenä tekstipötkönä...
Kiitos, copypaste siivottu vähän luettavampaan muotoon
Kumpi nestemäinen ketjuvaha on mielestäsi parempi, linkit vievät Larunpyörän nettisivulle.
Rex domestique
Vai Squirt Chain Lube
Itse käytän tuota Rexiä ja on jo huomattava parannus kaikenmoisiin öljyisiin ketjunvoiteluaineisiin. Kuitenkin jotakin tuollaista pudjettitason nestemäistä vahavoiteluainetta katselisin.
Avainsana "mielestäsi", mutta tykkäsin Domestiquesta enemmän.
Rissojen rattaisiin kertyvä möhnä ei ole minua sen kummemmin haitannut enkä selvinnyt Squirtilläkään sen paremmin ilman niiden pyyhkimistä.
Mielestäni tykkään enempi Squirtista. Haluaisin tykätä Rexistä, mutta sotkee enempi ja kestää vähempi. Rexin Black Diamond ollut myös kokeilussa, mutta ei sekään innostanut. Mitähän noillekin vähän käytetyille keksisi, ei viitsi roskiinkaan heittää.
Black Magicia kokeilen joskus kun Squirttipullo loppuu.
Minullakin olisi käyttämättömiä ketjuöljyjä pari pulloa. Meri ilmeisesti oikea loppusijoituspaikka, kun ketjuihin noita tuskin laitan.
Enhän minä oikeasti, se on kiertoilmaisu.
Rex Domestique toimii ainakin mun käytössä ihan OK. Se on vähän sama kuin McD ravintolassa asiointi. Käyttökokemus ollut ennakoidun tapainen tähän saakka. Toimii myös ennen lenkkiä laitettuna.
Squirt on ollut mulla testissä tänä kesänä. Toimii mun mielestä yleensä hienosti kuumavahan jatkeena. Ainoa ongelma on, että se tuntuu keräävän maa-aineksesta riippuen. Hiekka-/kivipölyä ei kerää tahmaksi, mutta savi-/multapöly tarttuu. Squirtissä ei taida olla yhtään öljyä, eli kivempaa kaiketi jos pohjavoitelee kuumavahalla.
Eli mikä sitten on parempi? Ehkä molempi.
6.7 WTF/kg
Onko kukaan käyttänyt tuota Squirt E-Bike waxia? Eli tätä: https://www.bike-discount.de/en/squirt-squirt-e-bike-chain-wax-120ml
Eroaako siitä normaalista paljoakaan? Tilailemassa kohta BD:stä kaikenlaista tilpehööriä ja samalla ajattelin tilata lisää Squirtia, niin mielenkiinto heräsi kokeilla tuota versiota myös.
Tähän asti Squirtista vain pääosin hyviä kokemuksia, kaksi pullollista sitä nyt käyttänyt. Kivaa, kun ketjut ei mene siihen tahmaiseen mustaan möhnään, vaan paljon ajettunakin ketjun voi vaikka puristaa nyrkkiin ja käteen ei jää mitään. Miinuksina sitten aika reipas vahakökköjen kertyminen vaihtajanrissoihin ja eturattaaseen. Vahauksen jälkeen kun on polkenut sen 10-20km, niin pakko kaapia rissoista ainakin ne jäätävät vahaklöntit pois, mutta tämän jälkeen sitten meneekin taas seuraavaan voiteluun nätisti ilman, että mitään kertyy minnekään sen kummemmin. Että ihan itsestään ne ylimääräiset vahat ei sieltä kyllä tipu,mutta tämähän oli jossain määrin jo tiedossakin, kun lähdin Squirtia kokeilemaan. Mieluummin nuo kuivat ja helposti irtoavat vahaklöntit kuin se tahmainen ja uskomattoman sotkeva musta öljytöhnä. Sitä en kyllä haluaa enää ikinä pyöriini ja käsiini.
Ja olen toki vahannut ketjut aina juuri niin, että ennemmin heti lenkin jälkeen tai edeltävänä päivänä, että vahat ehtii kuivua. Kerran kokeilin vähän olosuhteiden pakosta mitä tapahtuu, kun lyö vahat ketjuun ja lähtee ajamaan, niin siellähän oli sitten chainstay ja takavanne täynnä vaharoiskeita. Eli ei kannata jättää vahausta juuri ennen lenkille lähtöä, mieluummin sitten käy lenkin vaikka vähän jo kuivilla ja äänekkäillä ketjuilla ja vahaa sitten lenkin jälkeen, kuin että laittaa paniikissa viime hetkellä vahat ja sitten putsailet niitä vaharoiskeita pois.
Rexin Black Magik myös ollut kiikarissa, mutta ehkä odottelen sen kanssa vielä tovin, kun ei nyt ole niin akuuttia tarvetta vaihtaa Squirtista pois.
Mulla on tuota e-bike versiota(kin). Vaikea sanoa, kuinka se eroaa normi-squirtista.
Kaatelin kaikki ikivanhat ketjun voiteluaineet kahteen purkkiin, toiseen öljymäiset ja toiseen ”Dry”-merkityt.
Jälkimmäiseen vielä parafiinin jämiä ja vähän liuotinta sekaan.
Nyt on tökötit joita ei tarvi säästellä kun voitelee lasten ja naapureiden yms. ketjuja.
Omien pyörien ketjujen voitelu jatkuu 42shieldillä ja Squirtilla.
^minäkin tein seoksia: 1:1 squirt ja paksuuntunut BM=liukasta ja hyvin tunkeutuvaa, mutta kovempaa ja vähemmän tahmeaa kuin squirt.
Kirjanmerkit