BikeshopElectrobikeGiantLostInLapland
Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Löydetty Garmin-pyörätietokone Ylöjärvi

Löydetty Garmin-pyörätietokone Ylöjärvi

Ylöjärven alueelta löydetty Garminin pyörätietokone. Reitti näyttää aloituspisteeksi Länsi-Tampereen/Haukiluoman, josta omistama luultavimmin on. Valitettavasti profiilista ei löydy nimeä tai numeroa.

Sana kiertämään ja yhteys vaikka vastaamalla tähän viestiin, että laite löytää oikealle omistajalleen.

Ei nyt auta tähän tilanteeseen, kun tavara on jo bibseissä, mutta muille ohjeeksi, että Edgeihin saa omat yhteystiedot näkyville siihen käynnistysnäkymään. Itselläni on siinä s-postiosoite.

https://tempocyclist.com/2023/03/09/...art-up-screen/

Edgessä tulee myös mukana se hihna jolla sen voi varmistaa tankoon kiinni niin ei pääse ajossa katoamaan.

Vie poliisille, ei niitä saa itse hautoa

^Kaikella kunnioituksella, poliisin ja löytötavaratoimiston kautta tuommoisen nimettömän tavaran takaisin saaminen on se pitkän riesan tie - jos sen omistaja ylipäätään älyää tai viitsii lähteä sitä kautta hakemaan.

Fillarifoorumin ja vaikkapa Facebookin pyöräilyryhmien kautta todennäköisyys sille että tieto löytymisestä tavoittaa ostajan voi olla pieni, mutta kuitenkin suurempi kuin poliisille kantamalle. Enkä muutenkaan oikein ymmärrä mitä harmia tai menetystä siitä koituu että ystävällinen löytäjä yrittää ensin tavoittaa omistajaa muuta kautta.

PS Nykyäänhän monet ovat Stravassa, joten mielessä kävi että siitä voisi olla apua, mutta sitten tajusin etten keksi miten.

PPS Itse olen pari kertaa jotain lenkkipolulta löydettyäni joutunut ihmettelemään, mikä olisi se fiksu toimintatapa:

(1) Jättää tavara siihen ja jättää ongelma muiden huoleksi ja selittää asia itselleen parhain päin niin että kyllä se omistaja on varmasti huomannut katoamisen ja on jo tulossa omaa jälkeään seuraten takaisin.

(2) Jään hetkeksi paikalle odottamaan ennen kuin teen mitään.

(3) Vien tavaran läheiseen kahvilaan tai pukuhuoneeseen, koska se on aivan varmasti niin ilmeinen paikka, josta omistaja sitä ensimmäisenä lähtee kyselemään.

(4) Otan tavaran haltuuni ja luotan sosiaalisen median voimaan. Laitan viestit paikalliseen "Löydetty"-ryhmään ja seuraan "Kadotettu"-ryhmää ja toivon parasta.

(5) Vien tavaran poliisille otettuani ensin selvää missä lähin poliisilaitos on ja olen tyytyväinen itseeni, sillä olenhan noudattanut lakia.

(6) Jokin muu - mutta mikä?

PPPS Olen kerran onnistunut pudottamaan oman ajotietokoneeni, mutta äkkäsin sen varsin nopeasti enkä joutunut ajamaan takaisinpäin kovin monta kilometriä eikä kukaan ollut ehtinyt tulla perässä.

Kerran hiihtolenkillä olen silkkaa tyhmyyttäni laittanut Garminini repun avoimeen verkkotaskuun, jonka suuta en tietenkään huomannut kiristää kunnolla. Reipasta tasuria kilometrikaupalla vetäessä se oli sitten nähtävästi vähitellen hivuttautunut ylöspäin ja pudonnut ladun varteen - mitä en tietysti huomannut kuin vasta eeppisen hiihtopäivän lopuksi. Olisin kuvitellut että sellaisen olisi joku helposti huomannut kevätpäivän valkoiselta hangelta, mutta jos löysi, valitsi ilmeisesti (5) tai (6).

^ toimintahan riippuu pitkälti siitä, kuinka arvokkaasta tavarasta on kyse. Jos joku lippis, niin nostaa sen maasta näkyvämmälle paikalle. Garminin uudemman mallin edge, niin voi poimia mukaansa ja laittaa sitten puskaradioon ilmoitusta. Mutta tässä tapauksessa varmaan pitäisi löytöpaikalle jättää lappu, mistä sinut tavoittaa. Ja monellako on kynä ja paperi valmiina metsässä?

^ Lippis tai buff on kieltämättä helppo - poislukien kenties se jos se on niin tyylikäs että tulee kiusaus pitää se itsellään - mutta avain on jo vaikeampi. Kerran tosin olen sellaisen poiminut ladun varresta ja ollut jokseenkin varma sillä kertaa oikeasta toimintatavasta ja lähtenyt kiertämään väärään suuntaan ja kysynyt vastaan tulevilta ovatko he varmoja että heidän avaimensa on tallessa. Kolmaskin oli, mutta onnekseen epäröi...

Puhelimetkin ovat kivoja, ainakin jos eivät ole lukittuja. Neljä olen löytänyt ja kaikki päätyivät omistajilleen yhteensä noin viiden minuutin vaivannäöllä. Yksi olisi osannut hakea oikeasta paikasta...

PS Isävainajalla oli viime vuosinaan sen verran taipumusta tavaroiden unohteluun, että yllä esittämästäsi ohjeesta yhteystietojen laittamisesta erinäisiin hukkateille pyrkiviin tavaroihin oli pariinkin otteeseen hyötyä. Kerran tosin reissulla ostarin R-kiskalle veikkauskuponkia viemään unohtui Topi-koira seinänvierustalle. Mutta liekö se saanut löysästi solmitun talutushihnan vedettyä irti, sillä ennen kuin sitä ehdittiin lähteä hakemaan, se oli tullut itsekseen lönkötellen kotitalon pihaan...

Mä löysin vuosia sitten Kepussa Edgen ja piakoin polulla vastaan polki kamppeen hukkaaja. Täälläkin hän vaikutti ja privana sovittiin löytöpalkkio-olut Ruoholahden rando-juottolassa, mutta vielä lunastamatta

Hei jäbä, jos luet tätä koska mennään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikardose Katso viesti
    Ylöjärven alueelta löydetty Garminin pyörätietokone. Reitti näyttää aloituspisteeksi Länsi-Tampereen/Haukiluoman, josta omistama luultavimmin on. Valitettavasti profiilista ei löydy nimeä tai numeroa.

Sana kiertämään ja yhteys vaikka vastaamalla tähän viestiin, että laite löytää oikealle omistajalleen.

Luultavasti mun mittari.Katosi Kanuunoiden porukkalenkillä viikko sitten.Hienoa että löytyi.Laitoin YV:n sulle, mutta en tiedä tuliko perille.Jos laitat vaikka tekstaria numeroon 050 5604582 niin sovitaan jatkosta.

Omistaja löytynyt, kiitos kaikille avusta.

Samanlaisia aiheita

1. M. Garmin Edge 1030 Plus Pyörätietokone/navigaattori, Helsinki HP.250€. Myyty!
    By Zykkel in forum Muut pyöräilyyn liittyvät myytävät
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 10.02.2024, 12.54
  2. O: Garmin Edge -pyörätietokone
    By TuomasPe in forum Muut pyöräilyyn liittyvät myytävät
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 10.07.2023, 20.37
  3. Pyörätietokone suosituksia sporttikellon tueksi
    By Karvapallo in forum Varusteet
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 03.08.2018, 11.15
  4. Pyörätietokone hankinnassa ?
    By Ithra in forum Varusteet
    Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 26.09.2016, 19.37
  5. Löydetty etukiekko maltsun parkkikselta!
    By Tomi.T in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 10.09.2013, 13.28

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •