GiantLostInLaplandBikeshopElectrobike
Sivu 505 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 405 455 495 503 504 505 506 507 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 15.121 - 15.150 / 15284

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

^Tuossa voisi siirtää pysäkkikatoksen lähemmäs ajorataa (kuten vastapuolella) ja ohjata liikenteen sen taitse pengertäen.
    https://maps.app.goo.gl/nXTPuBxdrfz3YtUw7

Yleensä menen pysäkin taitse alas tunneliin jos en ole aiemmin ylittänyt Turuntietä. Pysäkin kautta menijät kääntynevät Perkkaalle tai marketin pihaan. Leppävaaraan pääsee (tunnelin kautta) pohjoispuolen pyörätietä tai Perkkaan kautta.

Olisikohan baanahankeessa Leppävaaran itäpuolellakin tulossa kehitystä.
    "Rantaradanbaana on tulevaisuudessa pyöräilyn pääväylä Helsingin rajalta Leppävaaraan ja edelleen Espoon keskuksen suuntaan ja se on osa Espoon baanaverkkoa. Ensimmäisten baanan osien rakentaminen on alkanut talvella 2024."
    -toistaiseksi rakentamista tapahtuu vain Leppävaarasta länteen kaupunkiradan projektissa. Itäpuoli lienee Espoon rahoitettava itse.

Niinhän se länsipuolikin on Espoon maksettava itse.
    No rain - no gain.

Jeesus noita ruokalähettejä, häkkiin joutaisivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jeesus noita ruokalähettejä, häkkiin joutaisivat.
    Äläpäs nyt noin - nehän ovat yleensä juuri niitä ulkomailta tulleita, joita Suomi kovasti haluaa, että talous lähtee nousuun. Vaikea tosin keksiä mikä on se ruuan kiikuttamisen lisäarvo, että sillä koko talous lähtisi nousuun, mutta mitäpäs insinööri tuosta osaisi sanoa. Ja täysin selväähän on ettei kyseessä ole hädänalaisten ihmisten ahnas riistäminen.

Eli en lähtisi ruokalähettiä tuomitsemaan vaan linnaan minusta joutaisi se Wolt joka on keksinyt moisen bisneksen. Kaikki työksi nimettävä asia mitä tässä yhteiskunnassa tehdään ei ole tähdellistä ja osa voitaisiin jättää tekemättä. Tämä ruuan kiikuttaminen kotiin on yksi niistä, vuokarattavat sähköpotkulaudat toinen ja Susanna Penttilän somevaikuttaminen Onlyfansissa kolmas, noin nopeasti keksien.

Mutta sikäli otsikon aiheeseen - olen samaa mieltä, että ruokalähetit pitäisi aika usein häätää pois kevyenliikenteenväyliltä. Joko heille pitää järjestää erikseen ammattimaisen kelvillä liikkumisen kurssi (jonka siäsällön viranomainen/fillarifoorumi määrää ja Wolt yrityksenä maksaa mukisematta kaiken) tai sitten tuo minun ajatus, että koko Wolt kuopataan ja ongelma poistuu sillä. Kumpikin käy - kannatan jälkimmäistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Äläpäs nyt noin - nehän ovat yleensä juuri niitä ulkomailta tulleita, joita Suomi kovasti haluaa, että talous lähtee nousuun. Vaikea tosin keksiä mikä on se ruuan kiikuttamisen lisäarvo, että sillä koko talous lähtisi nousuun, mutta mitäpäs insinööri tuosta osaisi sanoa. Ja täysin selväähän on ettei kyseessä ole hädänalaisten ihmisten ahnas riistäminen.

Eli en lähtisi ruokalähettiä tuomitsemaan vaan linnaan minusta joutaisi se Wolt joka on keksinyt moisen bisneksen. Kaikki työksi nimettävä asia mitä tässä yhteiskunnassa tehdään ei ole tähdellistä ja osa voitaisiin jättää tekemättä. Tämä ruuan kiikuttaminen kotiin on yksi niistä, vuokarattavat sähköpotkulaudat toinen ja Susanna Penttilän somevaikuttaminen Onlyfansissa kolmas, noin nopeasti keksien.

Mutta sikäli otsikon aiheeseen - olen samaa mieltä, että ruokalähetit pitäisi aika usein häätää pois kevyenliikenteenväyliltä. Joko heille pitää järjestää erikseen ammattimaisen kelvillä liikkumisen kurssi (jonka siäsällön viranomainen/fillarifoorumi määrää ja Wolt yrityksenä maksaa mukisematta kaiken) tai sitten tuo minun ajatus, että koko Wolt kuopataan ja ongelma poistuu sillä. Kumpikin käy - kannatan jälkimmäistä.
    Tikola pormestariksi. Nyt on senverta hyvät jutut.

Noi kännykkäzombit ja niihin kiinnitetyn narun toisessa päässä olevat koirat tai oikeastaan kaikki koirat joilla narun toisessa päässä ääliö. Eilenkin joku sankari juoksutti koiraansa kapealla kelvillä pitkässä flexissä ajaen itse fillarilla. Ei millään tavalla hallinnassa oleva tilanne sillä vauhdilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Noi kännykkäzombit ja niihin kiinnitetyn narun toisessa päässä olevat koirat

Koira täysin auki olevassa fleksissä, kännykkä ja over-the-ear kuulokkeet. Siinä kolmen suora, mitä on vaikea voittaa.

Tuohon kun vielä lisää, että ulkoiluttaja on liikkeellä sähköscootilla, eli ei pysty tekemään mitään muuta kun kaatumaan ja lyömään päänsä, kun koira päättää kimpoilla johonkin suuntaan, niin menee vielä edelle. Tällainen tapaus liikkuu meidän lähistöllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Tuohon kun vielä lisää, että ulkoiluttaja on liikkeellä sähköscootilla, eli ei pysty tekemään mitään muuta kun kaatumaan ja lyömään päänsä, kun koira päättää kimpoilla johonkin suuntaan, niin menee vielä edelle. Tällainen tapaus liikkuu meidän lähistöllä.
    No,tuossa on ehkä se, että ehkä tuo poistaa itse itsensä muonavahvuudesta eikä vie mukanaan pyöräilijää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Koira täysin auki olevassa fleksissä, kännykkä ja over-the-ear kuulokkeet. Siinä kolmen suora, mitä on vaikea voittaa.
    Lisätään vielä lastenrattaat bonuksena, niin alkaa olemaan kaikki menestystekijät koossa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tähän vielä pimeys ja valoton fleksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Tähän vielä pimeys ja valoton fleksi
    Juuri tällaisen päälle meinasin ajaa huhtikuun lopun pimeässä illassa. Kävi oikein koiraa surku kun selkeesti otti kipeää kun kiljaisi niin lujaa naisen kiskaistessa sen vauhdilla pois pyöräni edestä. Eipä valot tai kellon kilkutukset tuntuneet auttavan -aivan unessa ovat.

Pari viikkoa sitten Mellunmäessä ajelin ulkoilutietä ehkä 15 Km/h. Mies ulkoilutti kahta koiraa, jotka olivat hänestä katsoen pientareen puolella. Minun ja miehen välinen etäisyys oli yli metrin.
    Sain osakseni koiranulkoiluttajan vittuilut "kiva kun soitit kelloa" ja "vitun idiootti" En siis soittanut kelloa, enkä kokenut sitä tarpeelliseksi. Ehkä hänelle oli sattunut joku ikävä tilanne ja se pitää kostaa kaikille pyöräilijöille. En ole ikinä törmännyt koiraan tai sen ulkoiluttajaan, vaikka olen satoja kertoja ohittanut. Kerran oli lähellä, kun koira yllättäen meinasi tunkea kuonon pinnojen väliin.

^normimenoa Mellunmäessä.

—-
    Ei nyt ollut kyse vaikeasta elämästä kelvillä, mutta muuten kiinnitti huomiota Itäväylän viereisellä kelvillä ajaneet kaksi pyöräilijää, joista toisella ei ollut kypärää. Ajovarusteet (bibsit, lukkopolkimet,..) ja pyörät olivat sen suuntaiset, ettei kyse ollut satunnaisesta sunnuntaipyöräilijästä. Eihän siinä mitään, saahan sitä ajaa, mutta aika harvoin enää näkee kypärättömiä lenkkeilijöitä.

Onhan nää yksisuuntaiset kelvit aika /C:stä monessakin paikkaa. Paitsi, ettei niitä oikein kukaan noudata, niin sitten vielä se noudattaminenkin on tehty hankalaksi.

Yksi esimerkki kun tullaan Isoisänsillalta ja jatketaan Vilhovuorenkadulle. Siinähän kelvi muuttuu yksisuuntaiseksi. Jos on menossa keskustan suuntaa Sörkän rantatien kelville, niin pitäisi vaihtaa pariksi sadaksi metriksi toiselle puolelle ja pääsisi vielä odottelemaan valoihin. Teoriassa varmaan näin, mutta käytäntö lienee toinen.

Sitten mulle ei ole vieläkään selvinnyt miten pitäisi ajaa siinä kohden kun tulee Koksikatua pitkin jatkaakseen Parrulaiturille ja Isoisänsillalle päin. Se on kyllä lsd-päissään piirretty koko risteys. Ehkä ajaminen siinä vaatisi saman lääkityksen.

Kolmas paikka on Telakkakatu, joka ennen toimi pyöräilijälle loistavasti. Oli oma vanha ratalinjaus missä pääsi ajamaan rauhassa ja vapaasti. Nyt kun tulee etelästä ja haluaisi Ruoholahteen, niin siinäkin saa hetken miettiä, että miten mennään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hörhö 2 Katso viesti
    Pari viikkoa sitten Mellunmäessä ajelin ulkoilutietä ehkä 15 Km/h. Mies ulkoilutti kahta koiraa, jotka olivat hänestä katsoen pientareen puolella. Minun ja miehen välinen etäisyys oli yli metrin.
    Sain osakseni koiranulkoiluttajan vittuilut "kiva kun soitit kelloa" ja "vitun idiootti" En siis soittanut kelloa, enkä kokenut sitä tarpeelliseksi. Ehkä hänelle oli sattunut joku ikävä tilanne ja se pitää kostaa kaikille pyöräilijöille. En ole ikinä törmännyt koiraan tai sen ulkoiluttajaan, vaikka olen satoja kertoja ohittanut. Kerran oli lähellä, kun koira yllättäen meinasi tunkea kuonon pinnojen väliin.
    Meillä Espoossa naapurin "Reino" tuuppas kuonon mun etu-Mavicin väliin (litistetyt pinnat) pihatiellä. Reino on vielä pentu mutta parin viikon koppakuuri teki ihmeitä, ei sinänsä ollut kummankaan vika. Omalla työmatkalla näkee jos jonkunlaista hännänheiluttajaa ja useimmitenhan koirat kuulee kyllä ajoissa että joku on tulossa takaa, korva tai pää heilahtaa mistä tietää että koira reagoi eikä tod näk ryntää alle. Sitten taas välillä näkee kun (yleensä) pieni koira alkaa virittää takajalkoja siihen asentoon että "kohta lähtee" niin silloin tietää olla erityisen varuillaan. Taluuttajathan ei tajua tästä hommasta yleensä mitään ja ehkä parempi niin.

Tänään näin ensimmäisen kerran poliisin antavan liikennevirhemaksun jalkakäytävällä pyöräilevälle ja sähköpotkulaudalla ajavalle. Paikkana Tampereen Hämeenkatu Keskustorin kohdalla. Ja ihan aiheesta annettiin maksu eli ei ollut vaikeaa elämää kevyenliikenteen väylällä. Ilmeistä päätellen maksun saajat kuvittelivat ajavansa sääntöjen mukaan

Taas on ollut vaikeaa spandex-ohjusten seassa. Minä yhtenä (ohjuksena), kun tuosta tulee ajettua keskimäärin kerta viikkoon.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011280843.html

”Ohjaustangon takana tulisi nähdä, kuulla ja havaita. Sitä paremmin, mitä nopeampi kulkupeli alla. Sähköpyörällä pääsee lujaa.”

Mistään ei tosin käy ilmi, nähdäänkö, kuullaanko ja havaitaanko sieltä ohjaustangon takaa, kun mitään ei ole käynyt.

^ Yksi on nurmella valokuvaamassa ja ahdistuu jo siitä että fillaristi ajaa viereistä tietä ohi! <hymiö tähän>

Mutta tätähän tämä on, koska jalankulkijat kokevat etenkin takaa tulevan pyöräilijän vauhdin aina suurempana ja ohitusetäisyyden pienempänä kuin se onkaan. (Niin koen minäkin, silloin kun fillaristi pääsee minut niin sanotusti yllättämään.)

Ja osalle jalankulkijoista tulee paniikki-, inho- tai vihareaktio jo siitä että he näkevät pyöräilijän, joka asunsa, ajoasentonsa tai pyörätyyppinsä takia jotenkin vastaa sitä stereotyyppiä "kiihkopyöräilijästä", jota Hesarinkin keskustelufoorumeilla paukutetaan.

No onhan meitä pyöräilijöitäkin moneen junaan. Itse ihmettelen, miksi esimerkiksi Järvenpään rantapuiston läpi kulkevalla pyörätiellä pitää kaahata, kun puisto etenkin kauniilla säällä on väärällään lapsiperheitä ja muita varottavia. Eikä aina kaahaajissa ole kyse "kilpapyöräilijöistä", vaan joukkoon mahtuu myös sähköpyöräileviä eläkeläismiehiä, jotka näyttävät nauttivan vauhdin hurmasta -ihan väärässä paikassa.

IMO, sitä mieltä olen että tuon spandex-termin käytön täällä harrastefoorumilla voisi lopettaa. Sen viljeleminen on vähän niinkuin oman pesän likaamista.

Kyllä sen verran pitää löytyä itseironiaa että voi käyttää itsestään spandex/sukkahousu jne.

Tuo ihmisten nopeuden arviointikyky on mielenkiintoinen kun toisessa hesarin jutun kommenteissa ajetaan ko yli 60km/h kun auton mittari näytti ja ohi mentiin...Taisi olla samassa ketjussa vielä miten pyöräily ei ole mitään liikuntaa verrattuna kävelyyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    No onhan meitä pyöräilijöitäkin moneen junaan. Itse ihmettelen, miksi esimerkiksi Järvenpään rantapuiston läpi kulkevalla pyörätiellä pitää kaahata, kun puisto etenkin kauniilla säällä on väärällään lapsiperheitä ja muita varottavia. Eikä aina kaahaajissa ole kyse "kilpapyöräilijöistä", vaan joukkoon mahtuu myös sähköpyöräileviä eläkeläismiehiä, jotka näyttävät nauttivan vauhdin hurmasta -ihan väärässä paikassa.
    Joo, itsekunkin on hyvä harrastaa aina välillä itsereflektiota, eikä terveen järjen käytöstäkään usein ole haittaa. Kyllä mulla tuossa uimarannan kohdalla vauhti putoaa sinne 15 km/h kohdille. Mutta itään mennessä sitten voikin jo avata kaasua, pl. ne siltojen alitukset, missä on taas hyvä käyttää järkeä.

Valkoposkihanhet kyllä väistää, kun vain antaa niille tilaa väistää. Itse en ole havainnut yhtään kertaa, että joku olisi tahallaan ajanut noiden yli. Joka ei tarkoita, etteikö sitä voisi tapahtua. Löihän se yksi ääliökin golfmailalla hanhelta pään irti. Tarina ei kerro, tuliko holari. Ja onhan noita koiranulkoiluttajiakin, jotka usuttaa koiransa hanhia jahtaamaan, että puppe saa liikuntaa.

Kun ajan melko usein Viikin(?) päiväkodin ohi, niin siellä kohtaa tosi usein niitä päiväkotiryhmiä tulossa/menossa. Niiden kohdalla hidastan alle kymppiin ja muistan moikata joka kurahanskalle. Mutta onhan näitä. Kerroinkin täällä joskus, kun olin ilmiantanut Stravassa segmentin (silloin kun siellä vielä oli sellainen mahdollisuus), mikä oli vedetty Aurinkolahden rantabulevardin päästä päähän.

IMO, sitä mieltä olen että tuon spandex-termin käytön täällä harrastefoorumilla voisi lopettaa. Sen viljeleminen on vähän niinkuin oman pesän likaamista.
    Vaippahousut?

Mä sain tässä taannoin arvonimen sukkahousuhomo kun erehdyin arvostelemaan pysähtymällä alikulkuun poikittain pysähtyneen tavarapyörän sekä tavallisen pyörän muodostamaa ohittamatonta barrikaadia. : )

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mä sain tässä taannoin arvonimen sukkahousuhomo kun erehdyin arvostelemaan pysähtymällä alikulkuun poikittain pysähtyneen tavarapyörän sekä tavallisen pyörän muodostamaa ohittamatonta barrikaadia. : )
    Olisin itse saanut varmaan saman tittelin tai sitten puukosta/neulasta mutta päätin olla hiljaa ja kiertää nurmikon kautta kun joku huimausaineiden käyttäjä oli parkissa keskellä väylää.

Tuohon jalankulkijoiden haahuiluun/poukkoiluun, miksiköhän tuota samaa ilmiötä ei ole havaittavissa maantiellä? Tai no myönnetään että täällä landella kyllä toisinaan.

Parasta tuossa keississä oli että mulla oli ihan Haglöfsin housut jalassa ja se varsinkin että alikulkuun laskiessa molemmat otti kyllä katsekontaktin. Kumpikaan ei aluksi muutamaan sekuntiin minun pysähtyessä heidän eteensä tehnyt elettäkään siirtyäkseen. Mutisi vaan että voihan sitä kelloa soittaa. Heidän väistessä sitte toinen antoi mulle ton arvonimen. : )

https://www.ess.fi/paikalliset/8704265

Taas tämmöinen kehno kunnossapito. 312-tien varrella oli taannoin vastaava tapaus, mutta kunnossapidottomuus ei ole ottanut opikseen.

Lahden ja Orimattilan väliilä on ollut töyssy kohdassa, jossa vanha tieraunio on jätetty kelviksi ja päällyste varmaan Kekkosen ajalta. Sinne on sähäkästi kymmenen vuoden jälkeen tökätty varoitusmerkki.
    No rain - no gain.

Siinä vaiheessa kun joku kaatuu em vastaavaan paikkaan niin laitetaan muu vaara merkki routavauriot lisäkilvellä niin kaupunki voi väistää vastuunsa.

Milloinkahan oppivat että kulkuväylän poikki asetettavassa esteessä pitää aina olla liikenteenohjauksellinen elementti, jotta este näkyy pimeässä ja huonollakin kelillä.

^tuollakin näkyy huomioaidan pätkiä olevan syrjään nostettuna. Eikä auta jos jossain työmaa-alueiden reunoilla on kylttejä jos alueelle pääsee esim. tonteilta tai puistoalueelta.
    Kerran kaatosateessa pimeällä meinasin ajaa päin tuollaista verkkoaitaa.
    Jollakin työmaalla koitin käydä paikalla työskennelleille huomauttamassa puutteista, jolloin sain vain kettuilua sokeudestani. Turvallisuus ei kuulunut sen työmaan prioriteetteihin.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Tuollaisista kannattaa tehdä ilmoitus kaupungin/kunnan teistä vastaavalle taholle. Sieltä lähtee sitten viestiä urakoitsijalle.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

^Vastaavanlaisessa verkkoaidassa tai mikä suljin tuo onkaan oli yhdellä raksalla laitettuna Led valonauha. Näkyi hyvin. Ovat varmaan aika edullisia nykyisin. Huonona puolena on tietysti se että joku pöllii sen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •