Jos kimppalenkit kiinnostavat, mutta kokee ettei voi mennä mukaan porukoihin joissa "kaikilla muilla" on toinen toistaan hienompia pyöriä tai peräti että ryhmälenkeillä muut katsovat vähän nenänvarttaan pitkin sellaista, jonka pyörä ei ole maksanut kahta tonniakaan, niin eikö silloin voisi avata omat ryhmälenkit, joille pääsisi mukaan vain todistetusti alle kaksi tonnia maksaneella pyörällä?

Mä aloitin porukkalenkkini alumiinirunkoisella ja Tiagran osasarjalla varustetulla pyörällä, joka oli malliltaan useamman vuoden takainen, ja vaikka lenkeillä näki hienoja pyöriä, hiilikuituisia kiekkoja, ylempien hintaluokkien osasarjoja ja Assoksen bibsejä, en kyllä kertaakaan kokenut olevani jotenkin ulkopuolinen sen vuoksi, että fillarini oli mikä oli tai että olin täysi vasta-alkaja maantiepyöräilyn suhteen. (Väärässä porukassa saatoin sen sijaan joskus kokea olevani, kun jaloissa ei aina ollut sitä mitä muilla tuntui olevan...)

Mutta olen aivan varma siitä että jos jo etukäteen kokee tai on tietävinään että kimppalenkkiporukka on elitististä, sisäänlämpiävää, liian kovakuntoista tai teknisesti taitavaa, niin kokemus tulee olemaan sellaista, joka tukee tätä olemassa ollutta käsitystä...