GiantLostInLaplandBikeshopElectrobike
Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7
Näyttää tulokset 181 - 206 / 206

Aihe: Garminilta Varia tutka takaa tulevien autojen ilmaisemiseen.

Mulla näkyy Edge 1040:ssa vain ylhäällä N ja Off ja niiden alla 4 suorakulmiota, joissa numerot 4-7. Ilm. siis ei ole smart moodissa. Uudelleen asennus ei auttanut.

Minulla kans kaikkia noita yllä mainittuja ongelmia 840 ja 511 kanssa. On kyllä niin nörrtimoodia tuo konffaus, että ei tämmönen office-työlainen kykene pystymään.

Missä tuossa konfiguraattorissa mainitaan esim. tuo lähestyvän auton vuoksi syttyvä valo? Eli kun tutka aktivoituu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti

Missä tuossa konfiguraattorissa mainitaan esim. tuo lähestyvän auton vuoksi syttyvä valo? Eli kun tutka aktivoituu.

Itse käyttänyt tällaista yksinkertaista sääntöä, että jos tutka havaitsee jonkin uhkan, niin valo päälle ja uhkan poistuttua 5s viive ennen sammutusta.

http://
    Eli pelkkä 'Threat operator" isompi kuin ei mitään.

Mren konfiksesta en huomannut mitään olevan pielessä, vaan en nyt niin hirveän paljon tämän kanssa tapellut - sen jälkeen kun sain omani toimimaan.

Mutta muisti palailee pätkittäin, nimittäin kun resetoin sen smartbikelightsin (poistin ja asensin uusiksi), niin samalla resettasin myös sen tutkavalon. Eli ensin poistin kellosta liitoksen ja sitten virtanappulalla resetoin sen valon paritustilaan.

Toinen juttu: sitä konfiguraattorista saatua komentomerkkijonoa ei tule mennä editoimaan käsin. Mistäkö tiedän? No kun leikin tuon kanssa ja sitten sain pelittämään, niin olin tuon filtterin nimeksi pistänyt Xxx. Ja kun se toimi, niin korjasin käsin Car ja siitä sitten erroria.

Garminilta Varia tutka takaa tulevien autojen ilmaisemiseen.

^joo, itse asiassa pelkkä ”threat operator” mullakin. Tuo tuli siitä edellisestä mallistringistä. Mutta ei tuo nyt toimimattomuutta selitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kiitos! Nyt sain toimimaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Kiitos! Nyt sain toimimaan
    Voitko pitää minua kädestä kiinni ja kertoa miten tämä kaikki tapahtui?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Voitko pitää minua kädestä kiinni ja kertoa miten tämä kaikki tapahtui?
    Latasin uudelleen tuon Smart Bike Lights sovelluksen ja sitten hoksasin siinä konfiguraattorissa lisätä tuon filtterin takatutkalle noiden MRe:n kuvakaappausten mukaisesti. Sitten sen koodirimpsun kopiointi siihen sovellukseen ja tallennus. Seuraavaksi siitä Edgen tietokentästä (joka lisätty ajotilaan/profiiliin) valitsee sitten tuon "valotilan", jonka jälkeen toimi. Jotenkin noin se tuurilla meni

Joo, ja tuosta mun postaamasta voi tosiaan jättää tuon etäisyysehdon pois. Mutta… if it works, don’t fix it…

En kyllä saa mistään näkymään omaan edge 540 mitään smart bike lights muokkauskenttiä. Aina vaan error 4, no network tai jotain muuta paskaa. Parempi varmaan vaan ajaa valo päällä jatkuvasti ja sitten kun akku loppuu, niin ajelee ilman.

Mitä tarkoitat muokkauskentillä?

Mitä tarkoitat muokkauskentillä?
    No siis mitään tollaista sovelluksen smart bike lights tietokenttää en saa näkymään tuossa omassa edgessä. Sovellus näkyy siellä ja saan lisättyä sen tietonäytöksi, mutta sitten tietonäytössä lukee vain no network tai error 4.

Oletko konfiguroinut sen oikealla stringillä? Eikö tuo virhe viitannut virheelliseen konfiguraatiostringiin?

Oletko konfiguroinut sen oikealla stringillä? Eikö tuo virhe viitannut virheelliseen konfiguraatiostringiin?
    Tuskin, kun en edes tiedä mikä on string

^naru tai nyöri, esim. String bikini.

Tietotekniikassa kuitenkin merkkijono...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tuskin, kun en edes tiedä mikä on string
    Joo, sori. Siis se merkkijono, minkä saa siitä konfiguraattorista tai kopioi tuon minkä minä aikanaan laitoin. Eli olethan syöttänyt sen sinne asetuksiin käyttäen Connect IQ:ta?

Joo, sori. Siis se merkkijono, minkä saa siitä konfiguraattorista tai kopioi tuon minkä minä aikanaan laitoin. Eli olethan syöttänyt sen sinne asetuksiin käyttäen Connect IQ:ta?
    Joo sen syötin kyllä sinne. Käytin tuota sinun tänne laittamaa.

Kumma juttu… ei taida ratketa näin etänä, jos ratkeaa lainkaan.

Kumma juttu… ei taida ratketa näin etänä, jos ratkeaa lainkaan.
    Jep. Kokeilin vielä tehdä nämä stepit tietokoneella, mutta ihan sama lopputulos. ATK on erikoinen asia.

Ohjelman ovat tehneet insinöörit insinööreille.

Pitäisi joskus jaksaa värkätä tätä omalle Varialle taas uudestaan. Joku GUI olisi ihan kiva, josta asioita saisi valita vähän selkokielisemmin.

No siis tuohan on jonkun harrastelijan tekemä softa ihan vapaaehtoispohjalta. Varmaan tuohonkin on aikaa vierähtänyt ihan kivasti. Nää ei koskaan ole kaupallisten softien tasoa ja vaatii perehtymistä.

Omaan 540:eenkin oli mystisesti tuo nyt ilmestynyt, vaikka Connect IQ aiemmin valitti ettei onnistu. Taustalla sitten vissiin onnistui. Pitääpä katsoa josko jaksais perehtyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    No siis tuohan on jonkun harrastelijan tekemä softa ihan vapaaehtoispohjalta. Varmaan tuohonkin on aikaa vierähtänyt ihan kivasti. Nää ei koskaan ole kaupallisten softien tasoa ja vaatii perehtymistä.
    Näinhän se näissä menee. Ylimääräistä karkkia ei laiteta, jos ei ole tarkoitus saada tuloja tekemästään tuotteesta.

Oman 1040:sen kanssa "error 4" ongelmaan auttoi se, että poistin Smart Bike Lights sovelluksen ja asensin sen uudelleen. Sen jälkeen uudelleen konfiguraatio Lights Configuration kenttään ja Garminin tietonäkymästä S-moodiin ja nopealla testauksella homma näyttäisi nyt toimivan. Ennen tuota sovelluksen poistoa homma päätyi aina tuohon "error 4" tilanteeseen

Missä vaiheessa error 4 jne tulevat, jos tulevat? Laittelin combolle Edge 530 + 516 koodit eilen. Erroreita ei ole tullut koekäynnistyksissä mutta ajamassa en ole käynyt.
    jalkkis muokkasi tätä : 01.08.2025 at 07.32

Errorit tulivat muistaakseni ihan tsydeemiä käynnistettäessä.
    Testasin itse ihan vaan olohuoneessa.
    Ensimäinen tsekkaus, että valo sammuu/pysyy sammuneena kun ao.harjoituksen käynnistää (kun oletuksena valo pois päältä, jos takaa ei tule ketään).
    Sitten kuljetin tutkaa kohti seinää todetakseni valon syttyvän, ja sitten pysäytys että sammuuko valo asettamani ajan jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •