AjopyoraGiantLostInLaplandCanyonElectrobike
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 47 / 47

Aihe: DIY maalaus ja muut projektit

Kyllä se vähän siltä tulee varmaan näyttämään. Olen nyt jättänyt lakan spraysuihkeen jäljille, koska mainittuja muutoksia pitää vielä tehdä.
    Tällä kokemuksella sanoisin että todennäköisesti aiempi kuparinruskea ja se tumman punainen olisi olleet helpompia värejä aloittelijalle, ja näyttäisivät myös paremmilta kuvissa.

Jatkoa.

Sen syvällisemmin menemättä omaan/omiin virheisiin, niin tuossa on ok oppaita.
    Myös neuvot virheiden syihin ja paikallistamisiin. mm. maali rypistyy, maali halkeilee.
    Tein itse 2 isoa virhettä ja peräkkäin. Eli olin käyttänyt saunaa lakan kuivattamiseen, ja siinä se oli toiminut.
    Laitoin sen enempää ajattelematta uudelleen osin maalatun pyörän sinne, ja se ei ollut hyvä juttu. Sitten siihen päälle vielä väärä diagnoosi ja uudestaan sama, niin sitten päätin tehdä maaliosan kokonaan uudelleen ainakin vähän ajatuksen kanssa.
    https://www.automaalit.net/epages/au...jeet_ja_oppaat

Uusi cervellon väritys olisi tosi makea.

S5:n maalipinta näyttää melkein yhtä hyvältä ja sileältä kuin super6:n tee-se-itse-spraypullo-appelsiinimaalaus.
    Pitää nyt päättää laitanko lakan suoraan päälle vai annan kuivua läpi, ja sitten hionta ja lakka. Maalipinnan hionnassa on ongelmana se että kun sitä maalia ei kuitenkaan ole saman verran kaikissa kohdissa, niin välttämättä maalipinta ei riitä tasalaatuiseen lopputulokseen , joten saattaa olla että parempi että lakka päälle per heti.
    Lähtökohtaisesti tämän maalin pintaan lakka pitäisi laittaa aika nopeasti

Eilinen ja tämä päivä vei po. projektin mukavasta puuhailusta aivan toiseen laitaan.
    Seuraava diy projekti on renkaiden laitto uusille kiekoille, ja ne tarrat

Ohessa pari kuvaa päivän lopuksi

Nyt on väri paljon parempi ja olet oppinut ottamaan kuvankin oikein. Tarkennus pelargoniaan niin ei pienet virheet maalipinnassa näy

Maalipinnassa ei ole virheitä . Se on aurinko joka tulee lehtien lomitse.
    Tai sanotaan niin, että tähän pystyin en parempaan.

Ammattiylpeys on hieno asia, mutta TSI-miehelle kyky myöntää työnjäljen olevan hyvää, vaikka tietäisikin että kokemusta viisaampana seuraavalla kerralla tulisi parempaakin, on arvokas ominaisuus.

Ei sitten kuitenkaan tämän hetkinen oma paras riittänyt sellaiseen lopputulokseen että olisin ollut tyytyväinen.
    Otin suunnitelman B käyttöön, eli puhtaalle hiilarille. Puukotin ja hion tänään maalit pois hiilarin pintaan, en lakannut vaan säästän sen ensi viikkoon kun logot tulevat.

Paras näistä maalatuista versioista tekinisesti oli duracell ja siihe olin oikeinkin tyytyväinen, mutta kun piti alkaa säheltämääm.
    Sinisessä ja punaisessa näkyi myös se, että "pron" maalit ja ohjeet, tekijä ja myös olosuhteet ei, niin annetut kuivumisajat oli liian lyhyiitä/siinä kinttaalla

Meinasin jo ehdottaa, mutta huomasit itsekkin

Tuosta on melko lyhyt matka pieneen kompuraan ja ruiskuun. Ne eivät ole edes kalliita. Niin ja emäntä on aina tarvinnut kasvihuonetta.
    Muistat vaan kertoa, ettei sinne kannata istuttaa mitään sisälle.

Ei maksa allekirjoittaneelle vaivaa. Kokemus oli hyvä, tuli ainakin yritettyä.
    Suunnitelma B:hen kuuluu sitten isot tai vielä isommat metallinhohtohopean väriset logot,
    mahdollisesti 2 cannondalen pienennettyä keulalogoa johonkin sekä dt swissin 50 mm kiekot sävysävyyn kromisella logoilla.

Ja oman kokemuksen neuvo samanlaisille ensikertalaisille , tee ensin etuhaarukka ja katso tuleeko siitä mitään. Turha jatkaa runkoon, jos se ei onnistu.
    Itse tein etuhaarukan hiilarille ja se onnistui oikein hyvin. Eli jos ja kun yrittämäni maalipinta ei onnistuisi niin tiesin että puhdas hiilarirunko onnistuu (tässä tapauksessa tosin keskiö ja chainstayt on maalattu mustalla.

Minä joskus maalailin useamman kerran prätkän katteita ruiskulla. Pinnasta tuli kyllä nättiä. Tehtiin vaan kaverin kanssa maalauspaikka suojamuovista. Fillarinrungolle sen kopin ei tarvitse olla kovinkaan iso.
    Kivaa puuhaa.

Ne maalit ei kanssa ole kovinkaan kalliita vs spray pullot.

Luulen että minä olen enemmän maalinpoistaja ja tarrojenliimaaja. Projekti oli kyllä mukavaa harrastelua, mutta maalaaminen ei.
    Jos tämän olisi vienyt suoraan nyt nähtyyn lopputulokseen, niin kustannukset olisi olleet kymppejä. Nyt meni maaleja a 30 eur/väri ja lakkaa a 30 eur/pullo aika monta

Päivitetään taas.
    Nyt puhtaalle hiilarille aika nuollen epoksi yms. jäämät.
    Ei lakkaa vaan vaha, tulee minusta aika hieno ja syvä kiilto. Myös aika anteeksiantamaton.
    Alaputki vielä "käsittelemätön"

HYVÄ! Eilen jo kaverille laittelin viestiä, että kato nyt, eikö se nää lakassakin olevaa virhettä

Tosi siisti. Toki selvität mikä suoja-aine riittää tuohon, ettei kuidun kanssa vaan tule ongelmia.

Tuossa on nyt alaputkea lukuun ottamatta kevyt kerros Korrek pro tpc ceramic waxia, carnaubavahaa ja jotain muuta.
    (tarrat ei tartu vahaan, eikä oikein hyvin sileään hiilariinkaan)
    Toistaiseksi olen siinä käsityksessä että riittää että on uv-suoja, jottei hiilarirungossa oleva epoksi ala reagoimaan siihen.

Tänään oli ihan täysi työpäivä,
    Hyvä puoli on että runkoa voi hifistellä lisää myöhemmin jos on tarvetta. Rungossa kaikki näkyvät laikut on sellaisia että siinä on hiilari pinnassa ja syvemmälle ei voi/kannata mennä. Tai sitten ne on jotain filleriä, mutta lopputulema on sama.
    Puukolla rapsuttaa, ja kun irtoava valkoinen (epoksi) muuttuu mustaksi hiilariksi niin lienee syytä lopettaa.

Tämä oli sitten tässä. Taisin sanoa näin myös jokin aikaa sitten.

Samanlaisia aiheita

1. Sähköpyörä projektit
    By Santtu75 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 18.06.2025, 14.32
  2. Pyörän rungon maalaus
    By Kva66 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 18.08.2022, 07.22
  3. Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 31.07.2022, 21.34
  4. Rungon maalaus
    By Noviisipyöräilijä in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 02.04.2019, 11.05
  5. Pyörän maalaus itse
    By pyörä123 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 30.07.2015, 20.07

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään