GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 112

Aihe: DIY maalaus ja muut projektit

  1. #31
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Kyllä se vähän siltä tulee varmaan näyttämään. Olen nyt jättänyt lakan spraysuihkeen jäljille, koska mainittuja muutoksia pitää vielä tehdä.
    Tällä kokemuksella sanoisin että todennäköisesti aiempi kuparinruskea ja se tumman punainen olisi olleet helpompia värejä aloittelijalle, ja näyttäisivät myös paremmilta kuvissa.

  2. #32
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Jatkoa.








    Sen syvällisemmin menemättä omaan/omiin virheisiin, niin tuossa on ok oppaita.
    Myös neuvot virheiden syihin ja paikallistamisiin. mm. maali rypistyy, maali halkeilee.
    Tein itse 2 isoa virhettä ja peräkkäin. Eli olin käyttänyt saunaa lakan kuivattamiseen, ja siinä se oli toiminut.
    Laitoin sen enempää ajattelematta uudelleen osin maalatun pyörän sinne, ja se ei ollut hyvä juttu. Sitten siihen päälle vielä väärä diagnoosi ja uudestaan sama, niin sitten päätin tehdä maaliosan kokonaan uudelleen ainakin vähän ajatuksen kanssa.
    https://www.automaalit.net/epages/au...jeet_ja_oppaat

  3. #33
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Uusi cervellon väritys olisi tosi makea.



  4. #34
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    S5:n maalipinta näyttää melkein yhtä hyvältä ja sileältä kuin super6:n tee-se-itse-spraypullo-appelsiinimaalaus.
    Pitää nyt päättää laitanko lakan suoraan päälle vai annan kuivua läpi, ja sitten hionta ja lakka. Maalipinnan hionnassa on ongelmana se että kun sitä maalia ei kuitenkaan ole saman verran kaikissa kohdissa, niin välttämättä maalipinta ei riitä tasalaatuiseen lopputulokseen , joten saattaa olla että parempi että lakka päälle per heti.
    Lähtökohtaisesti tämän maalin pintaan lakka pitäisi laittaa aika nopeasti

    Eilinen ja tämä päivä vei po. projektin mukavasta puuhailusta aivan toiseen laitaan.
    Seuraava diy projekti on renkaiden laitto uusille kiekoille, ja ne tarrat

  5. #35
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Ohessa pari kuvaa päivän lopuksi

  6. #36
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Nyt on väri paljon parempi ja olet oppinut ottamaan kuvankin oikein. Tarkennus pelargoniaan niin ei pienet virheet maalipinnassa näy

  7. #37
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Maalipinnassa ei ole virheitä . Se on aurinko joka tulee lehtien lomitse.
    Tai sanotaan niin, että tähän pystyin en parempaan.

  8. #38
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Ammattiylpeys on hieno asia, mutta TSI-miehelle kyky myöntää työnjäljen olevan hyvää, vaikka tietäisikin että kokemusta viisaampana seuraavalla kerralla tulisi parempaakin, on arvokas ominaisuus.

  9. #39
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Ei sitten kuitenkaan tämän hetkinen oma paras riittänyt sellaiseen lopputulokseen että olisin ollut tyytyväinen.
    Otin suunnitelman B käyttöön, eli puhtaalle hiilarille. Puukotin ja hion tänään maalit pois hiilarin pintaan, en lakannut vaan säästän sen ensi viikkoon kun logot tulevat.

    Paras näistä maalatuista versioista tekinisesti oli duracell ja siihe olin oikeinkin tyytyväinen, mutta kun piti alkaa säheltämääm.
    Sinisessä ja punaisessa näkyi myös se, että "pron" maalit ja ohjeet, tekijä ja myös olosuhteet ei, niin annetut kuivumisajat oli liian lyhyiitä/siinä kinttaalla

  10. #40
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Meinasin jo ehdottaa, mutta huomasit itsekkin

    Tuosta on melko lyhyt matka pieneen kompuraan ja ruiskuun. Ne eivät ole edes kalliita. Niin ja emäntä on aina tarvinnut kasvihuonetta.
    Muistat vaan kertoa, ettei sinne kannata istuttaa mitään sisälle.

  11. #41
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Ei maksa allekirjoittaneelle vaivaa. Kokemus oli hyvä, tuli ainakin yritettyä.
    Suunnitelma B:hen kuuluu sitten isot tai vielä isommat metallinhohtohopean väriset logot,
    mahdollisesti 2 cannondalen pienennettyä keulalogoa johonkin sekä dt swissin 50 mm kiekot sävysävyyn kromisella logoilla.

    Ja oman kokemuksen neuvo samanlaisille ensikertalaisille , tee ensin etuhaarukka ja katso tuleeko siitä mitään. Turha jatkaa runkoon, jos se ei onnistu.
    Itse tein etuhaarukan hiilarille ja se onnistui oikein hyvin. Eli jos ja kun yrittämäni maalipinta ei onnistuisi niin tiesin että puhdas hiilarirunko onnistuu (tässä tapauksessa tosin keskiö ja chainstayt on maalattu mustalla.

  12. #42
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Minä joskus maalailin useamman kerran prätkän katteita ruiskulla. Pinnasta tuli kyllä nättiä. Tehtiin vaan kaverin kanssa maalauspaikka suojamuovista. Fillarinrungolle sen kopin ei tarvitse olla kovinkaan iso.
    Kivaa puuhaa.

    Ne maalit ei kanssa ole kovinkaan kalliita vs spray pullot.

  13. #43
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Luulen että minä olen enemmän maalinpoistaja ja tarrojenliimaaja. Projekti oli kyllä mukavaa harrastelua, mutta maalaaminen ei.
    Jos tämän olisi vienyt suoraan nyt nähtyyn lopputulokseen, niin kustannukset olisi olleet kymppejä. Nyt meni maaleja a 30 eur/väri ja lakkaa a 30 eur/pullo aika monta

  14. #44
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Päivitetään taas.
    Nyt puhtaalle hiilarille aika nuollen epoksi yms. jäämät.
    Ei lakkaa vaan vaha, tulee minusta aika hieno ja syvä kiilto. Myös aika anteeksiantamaton.
    Alaputki vielä "käsittelemätön"

  15. #45
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    HYVÄ! Eilen jo kaverille laittelin viestiä, että kato nyt, eikö se nää lakassakin olevaa virhettä

    Tosi siisti. Toki selvität mikä suoja-aine riittää tuohon, ettei kuidun kanssa vaan tule ongelmia.

  16. #46
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Tuossa on nyt alaputkea lukuun ottamatta kevyt kerros Korrek pro tpc ceramic waxia, carnaubavahaa ja jotain muuta.
    (tarrat ei tartu vahaan, eikä oikein hyvin sileään hiilariinkaan)
    Toistaiseksi olen siinä käsityksessä että riittää että on uv-suoja, jottei hiilarirungossa oleva epoksi ala reagoimaan siihen.


    Tänään oli ihan täysi työpäivä,
    Hyvä puoli on että runkoa voi hifistellä lisää myöhemmin jos on tarvetta. Rungossa kaikki näkyvät laikut on sellaisia että siinä on hiilari pinnassa ja syvemmälle ei voi/kannata mennä. Tai sitten ne on jotain filleriä, mutta lopputulema on sama.
    Puukolla rapsuttaa, ja kun irtoava valkoinen (epoksi) muuttuu mustaksi hiilariksi niin lienee syytä lopettaa.

  17. #47
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023


    Tämä oli sitten tässä. Taisin sanoa näin myös jokin aikaa sitten.

  18. #48
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti


    Tämä oli sitten tässä. Taisin sanoa näin myös jokin aikaa sitten.
    Tumma pyörä toimii aina.

  19. #49
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Sellainen mutu on että aika moni lakkaa ainakin hennosti -raw carbon- pyörän. Etuna siinä on ettei uv:n takia tarvi miettiä milloin pitäisi vahata uudestaan. Lakattuna pyörä näyttää kirkkaammalata ja mustemmalta, ja tasalaatuisemmalta. Vahattuna pyörä näyttää ihan erilaiselta eri valaistuksissa.
    Laittelen vielä kuvaa toiseen osioon jossa pyörän kiekot on vaihdettu gravelkiekkoihin.

  20. #50
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Niin saattaisi kyllä itseäni pelkkä vaha jännittää. Sateessa ajoa ja kaikkea kivaa moskaa ei kuitenkaan voi estää.

  21. #51
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Mutta siis kivempi tuollainen vaha on.
    Ehkä jokin mattalakka?

  22. #52
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Ajoin tänään lenkillä muutaman sata metriä märkää ja hiekkaista pyörätietä. Hiekkavesi hioo sen vahan pois aika hyvin. Vaha kyllä jää pyörään, mutta pariin kohtaan kiveniskuteippiä, alaputken alaosaan ja satulatolpan takaosaan, johonkin muualle ?.

    Pistetään tänne vielä kuvapari ennen ja jälkeen




  23. #53
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023



    Muutamat tarrat tuli vielä laitettua ja satulatolppa ja ohjaustanko puhdistettua.

  24. #54
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Pähee! Cromiset tarrat vielä viistoputkeenkin.

  25. #55
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Projekti jatkuu todennäköisesti talvella. Vähän harmittaa kun en onnistunut maalauksessa, ihan jo sen takia että en onnistunut

    Olen pari kertaa jämämaaleilla harjoitellut vanhaan hiilaritolppaan maalausta, ja ihan ok/selkeästi parempi nyt muttei riittävän hyvä lopputulos. Tässä olen jo aika vaativa kun vertailukohtana on minusta hyvän näköinen vahattu hiilari. Purkeilla vaatisi minulta tasalaatuisemman pinnan ja/tai sitten niin älyttömän paksun , että sitä voisi hioa riittävästi


    Varmaan seuraavaksi kokeilen pistoolilla, kun kaikki muut vempaimet on jo olemassa. Ja jos se ei riitä niin sitten katsotaan taas tilanne.
    Ajatus sellainen että keula menee jollain tavalla 1 tai 2 tai 2 +3 vaihtoehdoin " jetblack" mustaksi ( ja reunoihin mahdollisesti jokin kapean kaistaleen huomioväri kuten jonnekin muualle runkoon myös), ja takahaarukka 4 maalataan paremmin ja rajat kuntoon.
    Ja kirkas lakka päälle. Ei maalatut kohdat vahalle, tai transparentti primeri ja matta lakka päälle.

    Pelkkää pohdintaa en ole edes itse sitoutunut mihinkään

  26. #56
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Suoraan vaan se pieni kompura ja maaliruisku. Tuon jälkeen alkaakin tulla kynäruiskua yms ja alat tekemään todella hienoja maalauksia.

  27. #57
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Juu. Tarkoitin tuota ruiskua. Väärä termi ja/tai huono suomennos spray gun:sta
    Ja jos sitten noilla onnistuu, niin voi olla että homma lähtee lapasesta.

  28. #58
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Varmasti. Instassa näkyy aika makeita efektejä, mitä voi tehdä sinne lakan alle.

  29. #59
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Takaosa puhdistettu myös. Oli suhteellisen työläs, muodot, paljon epoksia ja harkintaa siitä kuinka pitkälle menee

  30. #60
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    730
    Tarkoitus olisi laittaa logo valmiiksi maalattuun pyörään ja siihen lakkakerros päälle jotta kestäisi paremmin. Olisiko kellään vinkkejä toteutukseen? Pyörä on kirkkaan punainen. Tarvitseeko alkuperäistä pintaa karhentaa? Muutama kevyt lakkakerros logon päälle?

Samanlaisia aiheita

  1. Sähköpyörä projektit
    By Santtu75 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 18.06.2025, 14.32
  2. Pyörän rungon maalaus
    By Kva66 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 18.08.2022, 07.22
  3. Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 31.07.2022, 21.34
  4. Rungon maalaus
    By Noviisipyöräilijä in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 02.04.2019, 11.05
  5. Pyörän maalaus itse
    By pyörä123 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 30.07.2015, 20.07

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •