GiantBikeshopElectrobikeLostInLapland
Sivu 146 / 147 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 96 136 144 145 146 147 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.351 - 4.380 / 4388

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Ei ole radialeja, vaan perinteisiä versioita. Noita kyseisiä kumeja ei tehdä trail kylkiä jäykempinä ja muuten kun on hyvä kombo, niin mielellään ajelisi niillä. Kai se täytyy kokeilla traileja ja järeempiä inserttejä.

Lässähtää vaan se keventely aspekti siinä samalla

Meillä yhdessä pyörässä on perinteiset NN/MM renkaat super trail kyljillä. Ne muistaakseni on kyllä paksummat kuin radialien trail pro kyljet. Mutta ei ne varmaan ihmeitä tee, toinen syy voi kanssa olla pehmeä vanne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ei ole radialeja, vaan perinteisiä versioita. Noita kyseisiä kumeja ei tehdä trail kylkiä jäykempinä ja muuten kun on hyvä kombo, niin mielellään ajelisi niillä. Kai se täytyy kokeilla traileja ja järeempiä inserttejä.

Lässähtää vaan se keventely aspekti siinä samalla
    Mulla oli toi kombo viime vuonna Super Trail -kyljillä ilman insertejä ja hyvin toimi. Mulla paineet on edessä noin 20 psi tai vähän allekin. Takana 23-25 psi. Painoa kuskilla noin 90 kg varusteiden kanssa eikä yhtään kolahdusta ole tullut vanteelle. Nyt tälle kaudelle molemmissa päissä Rocket Ronit Super Trailina eikä niidenkään kanssa ole kolahdellut.

Benny tarkoittaa varmaan ihan old school super trailia? Mulla on ollut niitä Magic Maryssä ja Big Bettyssä ja nyt nuo samat NN/WW super groundit alla luomujäykkäperässä ( on muuten mainiot renkaat). Onhan ne trailit paksummat eli pitäisi kestää paremmin, mutta kestääkö sitten tarpeeksi .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Meillä yhdessä pyörässä on perinteiset NN/MM renkaat super trail kyljillä. Ne muistaakseni on kyllä paksummat kuin radialien trail pro kyljet. Mutta ei ne varmaan ihmeitä tee, toinen syy voi kanssa olla pehmeä vanne.
    Dt:n peruskiekkoja on hajonnut. X1900 ja nyt hajos M1900...varmasti löytyy kestävämpiäkin kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Benny tarkoittaa varmaan ihan old school super trailia? Mulla on ollut niitä Magic Maryssä ja Big Bettyssä ja nyt nuo samat NN/WW super groundit alla luomujäykkäperässä ( on muuten mainiot renkaat). Onhan ne trailit paksummat eli pitäisi kestää paremmin, mutta kestääkö sitten tarpeeksi .
    Joo super trailia tarkoitan. Mullakin on ollut hans damphit super traileina + insertit ja en mä nillä saanut kiekkoja hajalle tällä tahdilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Mulla oli toi kombo viime vuonna Super Trail -kyljillä ilman insertejä ja hyvin toimi. Mulla paineet on edessä noin 20 psi tai vähän allekin. Takana 23-25 psi. Painoa kuskilla noin 90 kg varusteiden kanssa eikä yhtään kolahdusta ole tullut vanteelle. Nyt tälle kaudelle molemmissa päissä Rocket Ronit Super Trailina eikä niidenkään kanssa ole kolahdellut.
    En mä tiiä onko ollut vaan huonoa tuuria sitten. Mulla on painoa ~85kg ja ovat täpärissä alla.

Lenkeille osuu kyllä aina kaikenlaista maastoa, että on siinä tietenkin potentiaaliakin osua johonkin.

Maxxis Minion DHF, 3C, MaxxTerra, EXO+, TR, 29" x 2,5", Maxxis Minion DHR II, 3C, MaxxTerra, EXO+, TR, 29" x 2,4" tommoset renkaat tällä hetkellä ja tuntuis kovin huonosti rullaavan, jos pidosta ei halua juuri tinkiä niin olisko jotain rullaavampaa tilalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti buubaa Katso viesti
    Maxxis Minion DHF, 3C, MaxxTerra, EXO+, TR, 29" x 2,5", Maxxis Minion DHR II, 3C, MaxxTerra, EXO+, TR, 29" x 2,4" tommoset renkaat tällä hetkellä ja tuntuis kovin huonosti rullaavan, jos pidosta ei halua juuri tinkiä niin olisko jotain rullaavampaa tilalle?
    Minkälaiseen ajoon ja mihin pyörään? Noi Minionit on bike parkiin ihan toimivat, mutta kevyempään polkuajoon vähän turhan jykevät. Esim. Schwalbe Nobby Niciti softina super trail -kyljellä on erinomaiset.

Pääosin kevyempään polkuajoon mutta saattaa olla että bike parkissakin tulee vierailtua mutta sielläkin aika varovasti kun ei kokemusta juuri ole. Pyöränä on radon render 8.0 sähkötäpäri, eihän se rullaavuus sinänsä tossa niin tärkee olis mutta kyllä se asfalttisiirtymällä rupes vähän ärsyttään kun kaverit rullaili loivassa alamäessä kryptotaleilla polkematta ja ite joutu polkeen että pysy perässä.

^ Oliko kaveri painavempi? Ite rullailen dh kumeillani maantiepyöräilijöiden ym ohi massan avittamana

Oli Enduromag tehny kevyttä rullausvastus testiä trail, enduro ja dh kumeille. Ihan mielenkiintosta dataa. Paine renkaissa 1,5bar, 50kg kuorma/rengas, 20km/h nopeus.

https://www.mtbr.com/threads/enduro-...tests.1240144/

Enduro magazinessa oli kanssa rengas testi, näkyy kyllä vaan apissa mutta tuossa linkki sivuille:https://enduro-mtb.com/en/ aika hyvin se oma perstuntuma mukailee noita lukuja.

Keskustelun otsikkoon liittyen, Levo tuli 2.3" leveillä Butcher trail T9/Eliminator Gravity T9/T7 renkailla ja on kyllä todella pitävät märässä kivikossa/juurakossa. Ja muutenkin erittäin hyvät renkaat. Nämä siis ne edelliset mallit, ei uusimmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Oli Enduromag tehny kevyttä rullausvastus testiä trail, enduro ja dh kumeille. Ihan mielenkiintosta dataa. Paine renkaissa 1,5bar, 50kg kuorma/rengas, 20km/h nopeus.

https://www.mtbr.com/threads/enduro-...tests.1240144/
    Niinkuin oma perstuntumakin kertoo, oma valinta osunut nappiin, eli MM ja TC DH ultra softina, rullaa kestää ja damppaa nii pirun hyvin.

Jännä, että tuon tutkimuksen mukaan MM Trail pro rullaa selvästi huonommin kuin MM Gravity ja MM DH (kaikki ultra softina).

Jos testattu rumpu on sielä, niin todennäköisesti järeämmät kumit pärjää paremmin. Näin ite miettisin tota. Ei tosi päde kaikkiin rengasmalleihin tossa testissä.

Schwalbelta on tulossa uusi alamäkirengas märälle/mudalle/löysälle(loose). Kommenttikentän veijarit ovat keksineet varsin monta hauskaa nimiehdotusta uutukaiselle https://www.pinkbike.com/news/spotte...-cup-2025.html

Keskustelun otsikkoon liittyen, Levo tuli 2.3" leveillä Butcher trail T9/Eliminator Gravity T9/T7 renkailla ja on kyllä todella pitävät märässä kivikossa/juurakossa. Ja muutenkin erittäin hyvät renkaat. Nämä siis ne edelliset mallit, ei uusimmat.
    Moi. Mulla sama setti Levo:ssa alla ja mietin tässä ,et laittas vähän isompaa eteen..(assegai 2,6). Nää pro:than ajaa kapeemmilla ,et nappula puree paremmin kovissa vauhdeissa. Mulla ei tätä ongelmaa ole. (siis kovaa vauhtia)??????
    Onko kokemuksia leveemmästä renkaasta lima kivikko/juurakko olosuhteissa. Jos laitttaa esim. Butcher 2.3 tilalle butcher 2,6 niin onko pito niinpaljon parempi et se maksaa vaivan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Moi. Mulla sama setti Levo:ssa alla ja mietin tässä ,et laittas vähän isompaa eteen..(assegai 2,6). Nää pro:than ajaa kapeemmilla ,et nappula puree paremmin kovissa vauhdeissa. Mulla ei tätä ongelmaa ole. (siis kovaa vauhtia)??????
    Onko kokemuksia leveemmästä renkaasta lima kivikko/juurakko olosuhteissa. Jos laitttaa esim. Butcher 2.3 tilalle butcher 2,6 niin onko pito niinpaljon parempi et se maksaa vaivan.
    En usko että saat niin oleellistä hyötyä 2.6" Butcher vs. 2.3" edessä että kannattaa vaihtaa. Päinvastoin kapempi puree paremmin pehmeässä kun leveämpi.

En usko että saat niin oleellistä hyötyä 2.6" Butcher vs. 2.3" edessä että kannattaa vaihtaa. Päinvastoin kapempi puree paremmin pehmeässä kun leveämpi.
    Jep. Näin vähän ajattelinkin. Kumit on nykyään niin kalliita ,et pitää ajella tuo setti loppuun ja kokeilla sit jotain muuta.

Unohtui kysyä ,että kovettuuko toi spessun t9 seos kylmässä(+5/-5).? Siis muuttuuko pito niinkuin maxxixen pehmeimmisä seoksessa.
    Itsellä ei oo kokemusta kun vuoden 2012 butcherista ja siinä ei oo kyllä mitään samaa kun nimi näiden uusien kanssa.

Ei kovetu. Toki jähmettyy mutta pito säilyy hyvin.

Kiitos tiedosta. 7-8v. tauko mbt:tä niin sitä on kyllä aika ulapalla näistä.

Unohtui kysyä ,että kovettuuko toi spessun t9 seos kylmässä(+5/-5).? Siis muuttuuko pito niinkuin maxxixen pehmeimmisä seoksessa.
    Itsellä ei oo kokemusta kun vuoden 2012 butcherista ja siinä ei oo kyllä mitään samaa kun nimi näiden uusien kanssa.
    Kyllä se mun kokemusten mukaan pakkasessa jäykistyy. Pito heikkenee, kun kumiseos on jäykempi ja maa pakkasen myötä kovempi.

Sama ilmiöhän koskee melkeinpä kaikkia muitakin kumeja mitä olen käyttänyt

Mulla ei ole just noista kokemusta kylmällä, eikä tulekaan kun vaihdoin toiset vanteet alle missä oli Albertit ja ajelen niillä nyt Mutta edellisillä Spessuin renkailla ei ollut ongelmia viileimmillä ilmoilla, eikä millään muillakaan renkailla ja talvella ajelen nastarenkailla.

Jep. Tarkoitin ilmiötä kun lämpö laskee alle 5 asteen niin takavuosien maxxixsen super pehmeät muuttui ihan saippuaksi ,eikä pitänyt yhtään eikä missään. Joku super tacky a42? 3c max terroissa tätä ongelmaa ei ollut. Pitoa ei ainakaan paljon kadonnut.
    Nyt kun on sähköavustus niin vois limajuurille hommata mahd. pitävät kumit ,että vanha mies pysyy ehjänä..
    Radialit ehkä?
    Tosin aika hyvältä kombolta toi eliminator/butcher tuntuu.

Voi mennä vähän ohi otsikosta, mutta tää vaikuttaa aktiiviselta langalta, niin menköön.

Mulla on täysjoustoenduro, jossa renkaina Magic Mary + Big Betty 29x2,4 ja niihin oon siinä tyytyväinen. Hankin nyt sit jäykkäperän (SC Chameleon) tuon täpärin rinnalle perus polkuajoon ja haluaisin siihen jotain nopeempaa kumia. Pyörän mukana tuli DHF + Ardent Race ja ainakin DHF:ää endurossa joskus käyttäneenä se ei oo se nopea rengas mitä etin, vaikka tossa ehkä kevyempi runko onkin.

Löytyisköhän Schwalben Rocket Ron, Racing Ralph, Racing Ray ja vielä oli ehkä joku muu, seasta sopiva pari? Ajot varmaan kesästä syksyyn ja sit oikeen märillä/liukkailla keleillä voi laittaa noi täpärin renkaat alle. Vai onko joku muu kun Schwalbe mitä kannattais katella?

Kiitos!

Edit: 2,35 Ardent Racen kanssa mahtuu slämmäämään takakiekon ihan eteen, mistä tykkään. Vähän paksumpi vielä menis, et varmaan 2,35-2,4 kokonen olis hyvä. 2,6 menee runkoon, mut sillon joutunee ottamaan kiekkoa vähän taaksepäin. Toki 2,6 tuo muita etuja.

Mä tuohon xc rengas ketjuun jo kirjoitinkin. Rocket ron edessä ja rick xc takana toimii märälläkin tosi hyvin. Roni vähän isommlla nappulalla pitää pehmeälläkin vs racing ray ja tuo uusi rick speedgrippinä on pitävä rengas märillä juurilla. Takanen ei siis sutaise arvaamattomasti kalliolla tai juuren päällä.

Sitten jos ajaa yhtään enemmän siirtymiä niin racing rayta eteen. Tuolla setillä ajaa maantietäkin jo mielellään. Rocket Ron on jo vähän jurruuttaja.

Ralp on livakka märällä. Sitä ei saa speedgrippinä.

Jep. Tarkoitin ilmiötä kun lämpö laskee alle 5 asteen niin takavuosien maxxixsen super pehmeät muuttui ihan saippuaksi ,eikä pitänyt yhtään eikä missään. Joku super tacky a42? 3c max terroissa tätä ongelmaa ei ollut. Pitoa ei ainakaan paljon kadonnut.
    Nyt kun on sähköavustus niin vois limajuurille hommata mahd. pitävät kumit ,että vanha mies pysyy ehjänä..
    Radialit ehkä?
    Tosin aika hyvältä kombolta toi eliminator/butcher tuntuu.
    Ei noi T9 Butserit niin dramaattisesti kovettuneet, kun nuo maxxiksen pehmeät

Hyvin niillä pärjää, kun tiedostaa vaan että ei pidä ihan samalla tavalla, kun heinäkuussa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •