Mulla Garmin EDGE 530 . Nyt tuli tilattua EDGE 540. Miten noi tiedot saa vaihdettua tai synkattya uuteen laitteeseen?
Mulla Garmin EDGE 530 . Nyt tuli tilattua EDGE 540. Miten noi tiedot saa vaihdettua tai synkattya uuteen laitteeseen?
Menee kansiohommiksi Windowsin kautta, jos ei muutosta ole tullut. Aika vanhanaikaista, mutta ainakin helpompaa kuin käsin säätäminen.
Minulla oli kaksi 530:sta, en tiedä toimiiko ongelmitta eri mallien välillä.
Tämän mukaan kehitystä on tapahtunut.
https://support.garmin.com/en-US/?fa...Fr0ZSFnykeb526
Eikös se mene Garmin Connectin kautta? En yhtään muista kuinka sen tein 830->1040
Miten kanssa muistelisin, että connectin kautta synkkaantuu kaikki, eli yhdistät uuden mittarin kännykään ja vola.
Connectin kautta synkkautuu. Tai mikä on kaikki? Anturit ainakin siirtyy ja ajoprofiilit.
Ja tästä kikka-5:een: Edge 130(plus) ei mahdollista anturien nimeämistä, vaan anturi näkyy numerokoodilla. Tämä on aavistuksen hankalaa, jos on samoja antureita monessa pyörässä. Vaikka wattimittarit. No, jos on joku muu edge, kuten 5xx tai 10xx, niin nimeää anturin siellä, nollaa 130:n ja ottaa uudelleen käyttöön, niin anturit näkyvät nyt nimellä.
Hyvä juttu jos noin helppoa.
Edge 1050 hukkasi tänään 2/3 osaa mun lenkistä. Olin pysäyttänyt ja sammuttanut laitteen mun tauon ajaksi, kuten kymmeniä kertoja aiemminkin. Tauon jälkeen laitoin virrat päälle, start ja ajoon. Parinkymmenen metrin jälkeen painoin vahingossa stop ja heti perään start, niin edge talletti reitin vain siitä hetkestä eteenpäin. Ja mikä kummallisinta, Garmin Connectissa ja laitteessa matka oli oikein (70+ km), mutta gps-data vain tuosta eteenpäin. Josta sitten aiheutui se, että Strava tulkitsi matkaksi vain tuon lopun 17 km… piti lisätä puuttuva 55 km käsin erilliseksi suoritukseksi. Ihan ihme juttu. Koskaan ei ole käynyt näin. Olisikohan ollut, ettei edge alunperin saanut gps-fiksiä?
Eikö Edge kysy suorituksen lopuksi että tallennetaanko? Ilmeisesti ehdit käynnistää uuden suorituksen etkä vastannut Edgen tiedusteluun jolloin se ilmeisesti hylkää(?) aiemman suorituksen. Outoa tuossa on lähinnä että se ei-tallennettu osuus kuitenkin näkyy kokonaismatkassa, todennäköisesti jonkin asteinen bugi. Veikkaan ettei ne Garminin bittinikkarit ihan kaikkia mahdollisia käyttäjän virhetoimintoja tajua miettiä.
Kätevintä olisi kuitenkin että suoritus tallennettaisiin aina automaagisesti, ilman kyselyjä, niin onpahan sitten tallessa ja voi halutessa poistaakin.
Kyllähän se kysyy, mutta tässä tapauksessa ilmeisesti stop/start meni niin nopeasti (mulla on kaukosäädin), että garmin sitten hukkasi sen aiemmin ajetun. Normistihan voi suorituksen stopata ja sitten vaan jatkaa. Ja tyhmyyksissäni poistin saman suorituksen kellosta (mulla siis kello ja edge samaan aikaan mittaamassa), kun edge näytti oikeaa matkaa.
Ja hauskinta(?) että edgen kotinäytössä näkyy se koko ajettu reitti myös kuvana, mutta kun klikkaa auki, niin näkyy vain se jälkimmäinen osuus. Varmaan joku bittinikkari osaisi puukottaa tuota gpx-filettä niin, että kaikki näkyisi. Mutta ei ehkä maksa vaivaa, kun manuaalisesti korjasin matkan stravaan ja garminissahan se jo on oikein.
Itse en ole sammutellut laitetta taukojen tai pysähdysten ajaksi. Asetuksista laitettu siten että menee automaattisesti pauselle ja herää sitten kun liikenopeus ylittää asetetun arvon. Toisaalta jos tauko on niin pitkä että tavallaan kyseessä on jo eri suoritus niin sitten varmaan kannattaa ensin tallentaa ja sen jälkeen sammuttaa Edge. Luulisi tuossa 1050 akun kesto olevan sen verran riittävä että turhaa sammutella välillä.
Joo, no kyllä mä olen pysäytellyt jos jään kahville tai syömään. Siinä tulee helposti se kolme varttia. Sitten taas en tykkää tuosta auto-stopista, kun ajaa keskustassa/taajamassa.
Mutta nyt kun tietää, että tuollainenkin vaara on olemassa, pitää ensin katsoa kännykästä, että suoritus on kokonainen, ennenkuin poistaa kellosta.
Kirjanmerkit