ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 9 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 368

Aihe: Schwalbe Click Valve pikalukittava venttiili

  1. #241
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Siellä pitää olla jatkuva virta. Solenoidi tietysti niinpäin, että jos virtaa katoaa niin menee kiinni.

    Autoissa on aina myös normi jarrupiiri rinnalla.

    Ei jarruja voi verrata vaiheisiin. Siellä on melkoinen pommi tulossa kun Bluetooth yhteys vähän pätkii ja satakiloa syöksyy kohti alepan liukuovia.

  2. #242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ehkä käytössä ei ollut clik pumppua?
    Jep, prestapäällä tuhrasin. Tsekkasin tänään myymälässä sovittimen toimintaa, ja se kyllä näyttäisi toimivan mainiosti, mutta kun noita pumppuja ja kompuran pistooleja on useampia, niin tarttis sovittimia kourallisen. Ja kun en koe prestaakaan huonoksi, niin miksi vaihtaa vielä.

  3. #243
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.289
    MRe, nuo langattomat jarrut tavallaan tuollainen heitto siitä että mitä voisi kehittää eikä mitenkään vakavissaan ajateltu. Moni asia olisi kivaa vaikka ei ole olemassakaan.

    Situm, niin juuri, miksi vaihtaisi toimivaa?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #244
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    No niin eli ei se niin vaan toimikaan vanhoilla pumpuilla, vaikka kovasti huudeltiin aiemmin.

  5. #245
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Opulus, kun kahden akun taktiikalla mennään niin saa aika pitkän lenkin ajaa että tyhjäksi saa yllättäen. Kilometrejä tai tunteja en pahemmin seurannut mutta satunnaisesti ladannut... Nykyisellä vähäisellä ajamisella varmaan max kolme kertaa kaudessa tarvii ladata...
    Kaksien ketjujen taktiikan kyllä ymmärrän, mutta kahden akun taktiikka taitaa nyt jäädä minulle mysteeriksi!

    Tai siis se miten se käytännössä estää sen että akku yllättäen tyhjenee lenkillä siinä tapauksessa ettei tapoihin kuulu tsekata varaustilaa esim. aina lenkin ajettuaan tai sattuu sen juuri pahimpaan paikkaan unohtamaan.

    Yhden akun taktiikalla voi toki myös ladata akun niin sanotusti varman päälle eli niin tiheään ettei se varmasti pääse tyhjenemään (eikä kahden akun taktiikalla nähdäkseni silloin ole saavutettavissa suurempaa luotettavuutta).

  6. #246
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No akku tyhjenee jokaiselta varmaan joskus. Katko kestää niin kauan kun sen saa taas täyteen, tai vaihdettua toiseen.
    Tämä on ehdottoman totta! Vastausta ei siis voi moittia - mutta kenties kysymyksen lievää typeryyttä eli sitä että jotenkin suljin akun tyhjenemisen kokonaan pois mielestäni, kun ajattelin erilaisten yhteyskatkojen mahdollisuutta.

    PS Tosin melko varmasti olisi niin että jos ne langattomat jarrut tulisivat fillareihin, niin ajajat rupeaisivat viimeistään ensimmäisen itselle ajossa sattuneen akun tyhjenemisen jälkeen tarkistamaan varaustilaa huomattavasti tiheämmin ja paremmin motivoituneina kuin nykyään...

  7. #247
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Kaksien ketjujen taktiikan kyllä ymmärrän, mutta kahden akun taktiikka taitaa nyt jäädä minulle mysteeriksi!

    Tai siis se miten se käytännössä estää sen että akku yllättäen tyhjenee lenkillä siinä tapauksessa ettei tapoihin kuulu tsekata varaustilaa esim. aina lenkin ajettuaan tai sattuu sen juuri pahimpaan paikkaan unohtamaan..
    Tätä kans vähän ihmettelin. Ite tarkistan ennen jokaista lenkkiä, että minkäs väristä valoa siellä palaa.

  8. #248
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Garminiin saa onneksi di2-akun varauksen näkyviin. Näistä uusista langattomista en tiedä.

  9. #249
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Tätä kans vähän ihmettelin. Ite tarkistan ennen jokaista lenkkiä, että minkäs väristä valoa siellä palaa.
    Eikö se kannattaisi tarkistaa lenkin jälkeen niin asialle olisi jotain muutakin tehtävissä kuin lenkin viivästäminen?

  10. #250
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    No niin eli ei se niin vaan toimikaan vanhoilla pumpuilla, vaikka kovasti huudeltiin aiemmin.
    Kyllä ne toimii muttei näytä paineita. Tämä oli kyllä tiedossa ja valmistajakin sen vahvisti julkistuksen aikaan.

    Veikkaan vain että aika marginaalinen ihmisryhmä tuosta kärsii. Varmaan joku täyttelee fillarinkumeja autotallikompuralla eikä halua ideologisista syistä laittaa Clik adapteria siihen mittariletkun päähän tms?

  11. #251
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Eikö se kannattaisi tarkistaa lenkin jälkeen niin asialle olisi jotain muutakin tehtävissä kuin lenkin viivästäminen?
    Joo no kannattais mutta jotenkin se aina unohtuu siinä vaiheessa kun kurvaa pihaan. Ja taas toisaalta 50 km:n maantielenkki menee vielä helposti vaikka vilkuttaa jo punaista valoa. Näin ainakin tuos Sramissa.

  12. #252
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.289
    Jos ihminen pitää varasisuri mukana niin mitä ihmettelemistä on vara akussa, pitäväthän jotkut varavirtalähdettä mukanaan...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  13. #253
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Kyllä ne toimii muttei näytä paineita. Tämä oli kyllä tiedossa ja valmistajakin sen vahvisti julkistuksen aikaan.
    Omissa papereissa tuo tarkoittaa ettei toimi. Paine on oleellinen tieto, mutta tässä ketjussa kovasti huudeltiin, että toimii Prestan päällä eikä tartte uusia pumppuja jne. hankkia.

  14. #254
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Omissa papereissa tuo tarkoittaa ettei toimi. Paine on oleellinen tieto, mutta tässä ketjussa kovasti huudeltiin, että toimii Prestan päällä eikä tartte uusia pumppuja jne. hankkia.
    Näinpä.

  15. #255
    Nyt mulla on parktoolin pistooli, jossa valmiina shrader ja presta, niin nyt tarvii siihen vielä kolmannen pään , mikä ei oikeen innosta. Eihän tuo kustannuksena ole kummoinenkaan. Kymmeneen kehään uudet sielut ja pariin venat. Sitten kuus uutta pumppua ja pistooli.
    Mutta muuten tuntu ihan toimivalta ratkaisulta. Sovittimella sielu aukesi hienosti.

  16. #256
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Garminiin saa onneksi di2-akun varauksen näkyviin. Näistä uusista langattomista en tiedä.
    Garmin huolii kaverikseen myös Sramit. Ja tietysti Sramin omasta appsista. En muista että saiko Garminissa muulla tapaa näkymään kuin pykälinä kun tykkäisin että näkyisi prosentteina. Ilmoitukset alhaisesta akkutasosta on myös kyllä lisä.

  17. #257
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Nyt mulla on parktoolin pistooli, jossa valmiina shrader ja presta, niin nyt tarvii siihen vielä kolmannen pään , mikä ei oikeen innosta. Eihän tuo kustannuksena ole kummoinenkaan. Kymmeneen kehään uudet sielut ja pariin venat. Sitten kuus uutta pumppua ja pistooli.
    Mutta muuten tuntu ihan toimivalta ratkaisulta. Sovittimella sielu aukesi hienosti.
    Niin noiden sielujen hinta on kyllä överi.

  18. #258
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Laitoin läskiin clickit ja otin samantien pois. Vaatii 2bar paineen ennenkuin sielu avautuu, joten mittarilukemaa vähän hankala saada. Grävelissä taas vääränlainen venan runko, ja click ei mene paikalleen. Siinä olisi tuo 2bar riittänyt eteenkin.
    Kun se presta-pää ei paina clik-venttiilin nastaa sisään, niin sittenhän sen täytyy avata paine-erolla, tapaan vanha dunlop.

    Vanhassa kumisukallisessa dunlopissa piti pumpun paineen nousta niin korkeaksi, että kumisukan vastus ja renkaassa jo oleva paine voitetaan. Paremmassa versiossa, eli pikaventtilissä piti voittaa vain renkaassa jo oleva paine.

    Kaikilla kenellä on muistikuva vanhan dunlop-venttiilin pumppaamisesta tuskin haluavat isolla paine-erolla avautuvaa venttiliä takaisin.

    Clikissä pitänee voittaa venttiilin sulkevan jousen ja renkaassa jo olevan paineen vastus, siis jos pumppupää ei paina venttiilin karaa sisään. Sellaiselle polkijalle, joka vain pumppaa renkaan kovaksi tämä saattaa olla riittävä toiminnallisuus.

    Voi olla että jos renkaaseen haluaa 2 baria painetta ja paine-eron olisi oltava 2 baria, niin 4 baria onkin joillakin presta-käsipumpulla jo hikinen operaatio.

  19. #259
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Kun se presta-pää ei paina clik-venttiilin nastaa sisään, niin sittenhän sen täytyy avata paine-erolla, tapaan vanha dunlop.
    Epäilen, että Situmilla olisi ollut 2 bar läskissä. Mulla on paineet 0,3-0,4 bar haarukassa. Max. Usein alle.

  20. #260
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Nyt mulla on parktoolin pistooli, jossa valmiina shrader ja presta, niin nyt tarvii siihen vielä kolmannen pään , mikä ei oikeen innosta. Eihän tuo kustannuksena ole kummoinenkaan. Kymmeneen kehään uudet sielut ja pariin venat. Sitten kuus uutta pumppua ja pistooli.
    Mutta muuten tuntu ihan toimivalta ratkaisulta. Sovittimella sielu aukesi hienosti.
    Joo. Jos nyt mun kahdeksasta pyörästä jätetään se yksi, jolla ei ajeta, pois, niin edelleen jäisi kahdeksat kiekot (sähkärissä kahdet), mihin vaihtaa venat tai sisurit. Joka fillarissa minipumppu (kun mun harakanpesä-päällä ei voi luottaa siihen, että siirtää kalut pyörästä toiseen) ja sen lisäksi kaksi pystypumppua ja kompura.

    Näitä uusia keksintöjä kannattaa aina arvioida vaihtoehtoistodellisuuden kautta. Mitäpä jos Clik valve olisi keksitty sata vuotta sitten ja nyt joku toisi prestan. Kevyt pumpata. Siro. Kevyt. Tiivistyy varmasti. Täällä kompasteltaisiin toisiimme, kun rynnättäisiin tiskille nyrkit euroja täynnä.

  21. #261
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Epäilen, että Situmilla olisi ollut 2 bar läskissä. Mulla on paineet 0,3-0,4 bar haarukassa. Max. Usein alle.
    Ei tietenkään.

    Edit: sulla ei varmaan koskaan ole ollut dunlop-ventiiliä fillarissa?

  22. #262
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti

    Edit: sulla ei varmaan koskaan ole ollut dunlop-ventiiliä fillarissa?
    On mulla. 60-luvulla Tunturissa. Oli tosin venttiilikumilla. Sitä sai metritavarana Karjalan Polkupyöräliikkeestä Hovinsaarelta.

  23. #263
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.450
    ^sitten sä muistat sen, että pumppaamiseen tarvitaan korkeampi paine kun mitä renkaassa on.

  24. #264
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Onko näitä langattomia jarruja edes vihjailtu muualla kuin nuren unissa?
    Googlettelee gmbn wireless brakes, hauska video, hirveä idea.

  25. #265
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Jos ihminen pitää varasisuri mukana niin mitä ihmettelemistä on vara akussa, pitäväthän jotkut varavirtalähdettä mukanaan...
    En oikein jaksa uskoa että kukaan ihmetteli vara-akun mukana kuljettamista.

    Se mitä ihmeteltiin oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se miten "kahden akun taktiikka" auttaa välttymään yllättäviltä akun tyhjenemisiltä kesken lenkin. Jos et halua tai jaksa meitä enempää valistaa, niin se on oma asiasi, mutta älä viitsi keksiä typeryyksiä, joita me muka olisimme esittäneet.

  26. #266
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.289
    MRe, nuo oli vielä 70luvulla yleisimmät. Eka "retkipyörä", Cressu sikapaskoilla Positronin vaihteilla oli viimeinen missä moiset oli ja onneksi sen jälkeen saanut Prestaa käyttää.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #267
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.450
    ^älä nyt positronia mollaa: olihan se kiva pysähtyä liikennevaloihin ja esivalita seuraava vaihde: vaihtajan pykäläyksikkö rutisi ja liikkeelle lähtiessä jousi hoiti vaihtamisen. Jos vaihtaminen jumitti, niin jousikuormitteinen pykäläyksikkö jousti ja vaihteet vaihtuivat kun muistivat.

  28. #268
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    ^sitten sä muistat sen, että pumppaamiseen tarvitaan korkeampi paine kun mitä renkaassa on.
    Kaikkeen pumppaamiseen vaaditaan korkeampi paine, kuin mitä renkaassa on venttiilistä riippumatta *). Tässä todellisuudessa. Mustassa aukossa fysiikan lait saattavat toimia eri tavalla, mutta siellä on sitten muita tekijöitä, jotka tekevät pyöräilystä hankalaa.

    *) Voisihan joku toki kehittää ”ilmatransistorin”, jossa pienemmällä paineella ohjattaisiin suurempaa. Ja nyt kun muisti hetken toimii, niin onhan noita. Karhulassa kun olin yhden kesän Keräyskuidulla töissä, niin siellä oli pneumaattinen instrumentointi, joka toimi juurikin tuolla periaatteella. Oli käyttöpaine ja ohjauspaine.

  29. #269
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.289
    Sivusta, jos itse koit sen noin niin ihan ok, itsekään en saanut kummia traumoja ja kun oli eka ketjuavaihtajallinen niin siitä oli suunta vain parempaan!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  30. #270
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Garminiin saa onneksi di2-akun varauksen näkyviin. Näistä uusista langattomista en tiedä.
    Langattomien Ultegra di2 kahvojen lataus näkyy ja myös Sramin kahvat ja vaihtajat.

Samanlaisia aiheita

  1. Schwalbe Big One
    By sam1_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 16.06.2017, 13.10
  2. Schwalbe one
    By ratikka in forum Renkaat
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 20.05.2017, 22.43
  3. Presta-venttiili kiristysmutteri
    By Mik@ in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.05.2017, 15.23
  4. Presta venttiili ylläri
    By esma in forum Renkaat
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 29.09.2016, 19.39
  5. Väliä millain venttiili?
    By jvc2015 in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.04.2016, 17.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •