On vain minuuttien päässä länsirajasta.
On vain minuuttien päässä länsirajasta.
^ Mutta tosiaan sellaisessa paikassa ettei se osu kuin korkeintaan sen oikean agenttipolun tuntevan maastopyöräilijän reitille. Tai sellaisen, joka haluaa syystä tai toisesta koluta jonkun alueen kaikki tiet päästä päähän.
Luulen, mutten ole satavarma, että olen joskus juuri semmoisessa "Käydään nyt katsomassa minne tämäkin sivutie vie, vaikka se olisikin umpiperä - ja varmasti onkin!" -gravelhuumassa tuosta ajanut.
Aina tai joskus toimiva metodi hakea kuvarasteja, joista ei oikein ole aavistustakaan, on googlata sopivalla hakusanalla ja nythän harald taisi antaa sellaisen?
(Itse olen pehmentynyt niin ettei minua saa näillä kura-, loska- tai sepelikeleillä edes aurinkoisena päivänä ulos, joten tunnustan kiertelemättä että rikoin nyt ainakin kahta pyhää kuvarastisääntöäni.)
Koska sipoolaisuus on viime päivinä ollut kovasti uutisissa - tai siitä huolimatta - päätin viimein hakea tämän. En tunnistanut vastaantulijoita kiinteistökeinottelijoiksi tai poliittisiksi oman asian ajajiksi.
Asiaan palatakseni, 93. rasti oli Majvikin maatila.
Seuraavassa on laatikollinen Sand - Hiekkaa.
![]()
casanova muokkasi tätä : 08.02.2025 at 15.19 Syy: karttalinkki
Majvik – Biodynaaminen maatila on uskoakseni Sipoon ainoa laatuaan. Tai ainakaan ei Google ihan ensimmäisten tulosten joukossa tarjoa muita.
Uusi rasti on kerrassaan mainio! Niin mainio että tunnen tiettyä häpeää ja syyllisyyttä, kun en ole lähdössä sitä hakemaan![]()
Jostain syystä oletan, ettei rasti tuosta ihan pian liikahda, vaikka päinvastainen tavoite sen sijoittumisen takana onkin.
Asfaltilla pysytellen tuolla on muuten ihan kesärengaskeli, jos kelvien runsasta sapelisepelöintiä ei tulkita esteeksi. Harvoin muistan näin kuivaa, lumetonta ja jäätöntä keliä helmikuussa kokeneeni. Varoituksen sana on silti paikallaan, ihan joka paikka ei ole lumeton eikä jäätön, etenkin soratiet ja polut ovat aivan muuta.
Rasti on edellistä pohjoisempana.
Sijainti keskeisen pyöräilyreitin varrella, suht reippaan mäen päällä.
Bongasinko oikein ja tämä liikkuu kohta?
Vanha Helsinki/Sipoo -rajalta 170-tiellä. Rasti 95.
Uudeksi tätä
![]()
Edellistä idempänä on tämä.
Eikä edes päättyvän tien (vaan sipoolaisittain ihan kivan gravelpätkän) varrella.
Mikä kuvarastiseurakuntaa vaivaa? Rasti vanhenee käsiin. Talon seinästä editoitu pois numero 142 helpottamasta liikaa. Sikäli kun helpottaa.
Aivan väärästä paikasta tullut haettua, sattumalla löytyi rasti 96 Grönkullantieltä Boxista. Pitkään hain tätä Kalkstrandista.
Uusi
![]()
harald muokkasi tätä : 24.05.2025 at 19.47
Tämä taukopaikka ei ole ensi kädessä pyöräilijöiden suosiossa
Luulen kaikkien potentiaalisten rastin hakijoiden todenneen jo mielessään, että ehkä joku muu näkee vaivan etsiä ja hakea tämän.
Ei käy kieltäminen että rasti on erinomaisen onnistunut eli paikka on hienosti valittu niin että se on minulle - ja arvatenkin useimmille ketjun seuraajista - aivan tuntematon!
Mutta saman hengenvetoon on todettava, ettei laajempi vihjekuva tuonut minkäänlaista lisäapua. En ainakaan itse osaa lukea siitä informaatiota, jota en olisi saanut jo rastikuvasta.
Arvauksia voi toki tehdä vähilläkin tiedoilla. Sipoossa on fladoja ja träskejä eli kaislikoituneita merenlahtia ja vähävetisiä ja ruovikoituneita lampia, mutten oikein onnistu sijoittamaan tuommoista paikkaa minnekään.
No, annetaan jalosti mahdollisuus muillekin...
Näköalapaikka Sipoonlahden Nesteen nurkilla. Kiva tietää tällaisenkin olemassa olosta, vaikka alkuperäisen kuvan perusteella toivoin muinaissipoolaista palvontapaikkaa tms. 97. rasti.
Uusi sääntöjen rajamailta. Tämä on nimittäin eiliseltä lenkiltä. Jostain syystä tämänpäiväinen paluumatka tuli suoritettua lyhintä reittiä. Mutta kaikesta huolimatta kuva on tuore ja ajankohtainen!
![]()
casanova muokkasi tätä : 21.06.2025 at 18.25 Syy: karttalinkki
^ Olin sentään hahmottanut paikan kutakuinkin oikein eli luulin tunnistaneeni paikan Sipoonlahdeksi, mutta ei käynyt mielessäkään se mahdollisuus että rasti voisi olla tuolla puolella...
Uusi rasti innoitti minua kokeilemaan fuskaamista - sillä fuskaamistahan se on, koska sen yksinkertaisesti täytyy olla fuskaamista, koska muuten maailmassa ei olisi enää mitään mieltä eikä järjestystä? - hakemalla tätä ja muutamaa edellistä rastia Google Lensin avulla. Ja pakkohan se oli myöntää että pelottavan taitavahan se koneäly jo on!
Ehkä siksi olikin hauska todeta että menee se AI-viisaskin välillä vipuun: järkeily on sujunut oikein mallikkaasti, mutta tulos on silti väärä...
PS Ennen fuskaamista saattoi harrastaa, jos sattui tietämään rastinlaittajan Strava-identiteetin, eli ei tarvinnut kuin seurata tämän lenkkijälkeä ja tsekata missä on tullut parin minuutin tauko. (Ei sillä, että olisin itse koskaan sortunut moiseen vilppiin...)
PPS Tämän(kään) rastin hakijaksi minusta ei ole; ilmeisesti juhannuksen jälkiseuraamuksena minulla on nyt oikein vanhan hyvän ajan räkätauti ja näyttää vahvasti siltä että joutuu hakemaan tutulta lääkäriltä jotain roppia keuhkoputkentulehdukseen.
Meinasin mussuttaa, että rastien välinen etäisyys, tsop tsop. Mutta luinkin säännöt ja Sipoossa ei olekaan käytössä. Hyvä.
Olin ajatellut vihjeenä mainita, että Sipoon rasteissa ei ole rajoitusta etäisyydessä vanhan ja uuden rastin välillä. Niin, tämä on nyt se vihje.
Rivien väleistä on tehtävissä tulkinta, että ainakin pari palstalaista tietää rastin sijainnin. Odotellaan siis sen siirtymistä. Huudelkoon ne, jotka kaipaavat vihjeitä.
PS. Koska minulla on nyt kaikki kolme itäuusimaalaista rastia nimissäni, toivon asian tilaan Sipoossa muutosta.
Siirtyykö ennen kuin lapset palaavat lomiltaan koulun penkille?
En tiedä auttaisiko se, jos kertoisit tämän olevan ihan maantiepyörärasti?
Haen ensi viikolla.
Kirjanmerkit