ElectrobikeLostInLaplandCanyonGiantAjopyora
Sivu 19 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19
Näyttää tulokset 541 - 570 / 570

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

^Toi Goren takki oli joskus XXL:ssä karmeassa halpuutuksessa. Silloin mietin, että olisiko pitänyt ostaa kaksi.

Minä jouduin ostamaan Goren Infinium -takin XXL:stä XXL-koossa (eh heh). Pienempikin olisi mennyt mutta kaulan kohdalta oli aivan tiukka. Sovittaminen on hyödyllistä.

Kävin sovituskierroksella:

Rab Cinder Borealis oli S-koossa muuten täydellisen mallinen, mutta hihat liian lyhyet. M oli vähän väljä ja sen hihat riittävän rajoilla. Kangas on tosi ohkaista, mutta hyvän tuntuista. En tiedä riittäisikö lämpö nollaan.

Myllyn XXL:ssä oli "outlet"-rekki pyöräilyosastolla ja siellä yksinäinen Gore Spirit GTX L-koossa. Tän normaalihinta on 139€ ja outletin erikoisdiilinä 150€. Liian väljä, enkä viisastunut sen suhteen yhtään, että riittäisikö yhtä kokoa pienemmässä hihat, kiristääkö ylhäältä tai lepattaako silti alhaalta.

Kokeilin myös Gore Torrentia, joka on Gore-Tex Active -kalvolla. Noita mainostetaan hikiliikuntaan, vaikka kyseessä on sadetakki. Voisiko tuollaisella sittenkin pärjätä ns. ainoana takkina? Toi oli vaan hyvän tuntuinen ja näköinen. Tuuletustaskuja tai kaksisuuntaista vetoketjua ei tuossakaan ole.
    https://road.cc/content/review/gore-...-jacket-288939

En tiedä onko ollut jo, mutta Inov-8 stormshell FZ (fullzip) on ollut aivan päällikkötakki työmatkapyöräilyssä (kaatosateellakin). Kaksisuuntaista vetoketjua ei tuossa ole, mutta siinä on rintalastan kohdalla neppari jonka ansiosta takki ei lävähdä auki vaikka vetoketjun avaakin lisätuuletusta varten. Juoksutakki kun on, niin huppu ei mahdu kypärän päälle. Kankaan vedenpitävyys/hengittävyys 20 000mm/20 000 g/m2/24h (löytyy vieläkin hengittävämpää versiota 20 000mm/70 000 g/m2/24h). On ollut tarjouksessa satasen pintaan ja väittäisin, että on hintansa arvoinen.

Olikos foorumin Perfetto-tietäjillä kollektiivista näkemystä mikä on eniten Perfetto: lyhythihainen, pitkähihainen vai peräti se jossa pitkät hihat saa vetskarilla irti?

Ja Gabbako on Perfettoon verrattuna turha?

Kirjoittajalla on Goren Phantom takki vetskarihihoilla (vanha versio), jonka kanssa kerrostamalla pärjäilee talven pyöräily-, juoksu- ja hiihtolenkit. Kaikki mitä kaapista löytyy sen ja kesäisen ajopaidan väliltä lähinnä vaan hiostaa.

Lyhythihainen Perfetto on gabba, tai ainakin ennen oli.

Minusta ei kannata ostaa muita malleja kuin normaali perfetto. Hihat ovat niin ohuet, etteivät ne juurikaan eroa irtohihoista.

Käytännössä lyhythihaisen mallin kanssa joutuu aina pitämään irtohihoja. Jos hihat voisi riisua, olisi takki jo liian kuuma.

Lisäksi normi perfetossa on tosi toimivat kylkivetoketjut viilennykseen. Lyhythihaisessa noita ei ole.

Se pitkähihainen vetskarimalli sitten yhdistää kaiken. Saat vielä mammuttimaiset hihat takataskuun irtohihojen tilalle. Tuota en halua edes kokeilla.

Lyhythihainen gabba on kyllä jollekkin kapealle alueelle tosi toimiva. Sopiva pieni vesisade, joka loppuu välillä. Ja ajetaan kovaa. Mutta aika harvoin kuitenkin käytössä.

Jonkilainen kevyt tuulitakki välikeleille olisi hakusessa maastohommiin kun ajopaidalla ei tarkene ja muut takit liian kuumia viellä. Olisiko suosituksia tai kokemuksia esim tästä: https://yokokauppa.fi/products/yoko-...-pyorailytakki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Lyhythihainen Perfetto on gabba, tai ainakin ennen oli.

Minusta ei kannata ostaa muita malleja kuin normaali perfetto. Hihat ovat niin ohuet, etteivät ne juurikaan eroa irtohihoista.

Käytännössä lyhythihaisen mallin kanssa joutuu aina pitämään irtohihoja. Jos hihat voisi riisua, olisi takki jo liian kuuma.

Lisäksi normi perfetossa on tosi toimivat kylkivetoketjut viilennykseen. Lyhythihaisessa noita ei ole.

Se pitkähihainen vetskarimalli sitten yhdistää kaiken. Saat vielä mammuttimaiset hihat takataskuun irtohihojen tilalle. Tuota en halua edes kokeilla.

Lyhythihainen gabba on kyllä jollekkin kapealle alueelle tosi toimiva. Sopiva pieni vesisade, joka loppuu välillä. Ja ajetaan kovaa. Mutta aika harvoin kuitenkin käytössä.
    Samat ajatukset, Perfetto on kuitenkin sen verran paksu etten oikein ymmärrä miksi siitä on tehty lyhythihainen versio. Itsellä on normi Perfetto 0-10°c keleille, ja 10-15°c haarukkaan lyhythihainen Perfetto Light, joka on sitten selvästi ohuempi.

Aika tarkkaan noin. Kylmällä tuulella ja maantiellä pitkähihainen perfettokin menee pk-ajossa tuonne 15c asti, mutta silloin on jo aina pieni paahtumisen pelko, jos aurinko alkaakin paistamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Jonkilainen kevyt tuulitakki välikeleille olisi hakusessa maastohommiin kun ajopaidalla ei tarkene ja muut takit liian kuumia viellä. Olisiko suosituksia tai kokemuksia esim tästä: https://yokokauppa.fi/products/yoko-...-pyorailytakki
    Noiden kanssa kannattaa olla kyllä tarkkana. Tosi moni tuulitakki on ihan muovipussi. Yllättäen paras kokeilemani on ollut taas castelli. Superleggera mallia ei taida enää olla myynnissä, mutta vastaavaa näyttää löytyvän uudella nimellä.

Jos ei käytä reppua, niin en oikein tiedä miksi maastoon pitäisi olla väljempi malli. Oksiinhan se ottaa vain helpommin kiinni. Yksi race facen väljä tuulitakki löytyy myös. Se on ihan ok repun kanssa. Sellainen kaapu.

Edit: Tämä oli se race facen takki. https://blisterreview.com/gear-revie...ullover-jacket
    Painoa aika tasan tuplat vs tuo castelli, vaikka tuokin on ohutta kamaa. Tuo castelli painaa vain 85gr

Joo. Itsellä on jostain tarjouksesta ostettu Perfetton irrotettavilla hihoilla varustettu malli, mutta en ole koskaan niitä irroitellut. Mutta siitä huolimatta paras takki viileähköille syys/kevätkeleille.

Noiden kanssa kannattaa olla kyllä tarkkana. Tosi moni tuulitakki on ihan muovipussi. Yllättäen paras kokeilemani on ollut taas castelli. Superleggera mallia ei taida enää olla myynnissä, mutta vastaavaa näyttää löytyvän uudella nimellä.
    Tosiaan saa olla tarkkana... Nykyään moni valmistaja tekee takit kokonaan samasta ilmaa läpäisemättömästä kankaasta ja muovipussihan takista tulee. Perinteiset pyöräilyvaatevalmistajat, kuten Castelli osaa asiat ja takin selkäpuoli + hihojen takapuoli on ilmaa hyvin läpäisevää kangasta. Etupuoli takissa + hihoissa on tuulta pitävää kangasta.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Onhan se kyllä silleenkin, että hikiliikunnassa, jos noiden kalvoromppeiden haluaa hengittävän niin aika tiukkoja niiden tulee olla. Muuten se kosteus jää sinne takin sisään vellomaan.

Kaikki on yksilöllistä ja maastohommissa tarkenee yleensä vähemmällä kuin maantiellä niin mää oon aika pitkälle ajanut nää välikelit pikkasen normaalia paksummalla ajopaidalla jonka alla Goren windstopper wifebeatteri. https://www.gorewear.com/fi-en/m-win...25?variant=248

Tuossa castellin tuulitakissa ei varmaan ole mitään kalvoa. Hengittää sopivasti läpi joka puolelta. Käytän sitä oikeastaan kaikkien kamojen kanssa. Toimii tosi hyvin esim perfeton kaverina, kun lämpötila laskee illalla lähelle nollaa.

Ei ole tuosta kokemusta. Mulla on pari tämmöistä:https://leatt.com/int/product/jersey...ed-color=black Ostin ensin aika naftin ja seuraavana vuonna yhden koon isomman että mahtuu merinoa alle. Erittäin hyviä paitoja. Miinuksena että ei hylji vettä eli jos on kostea keli niin lehdistä tippuvat vedet menee läpi. Jos on paljon siirtymiä tai seisoskelua tuulisella kelillä niin ei toi siihen ole tehty, mutta aktiiviseen maastoajoon viileillä ja kuivemmilla keleillä todella hyvä. Tänään tuli keskuspuiston polkujen kautta duuniin ja kotoa lähtiessä oli 10 astetta. Kylmemmillä keleillä sitten joko lyhyt- tai pitkähihaista merinoa alle. Itsekin mietin tuulitakkia, mutta luulen että maastossa se ei vaan hengittä tarpeeksi hyvin. Ostin kyllä semmoisenkin, mutta lähinnä mukaan otettavaksi tauoille tai rentoon työmatka yms. pyöräilyyn.

^Tuommonen vois kyllä toimia jonku tuubihuivin kera.

Olikos tuommonen mt500 waterproof II, nyt hengittävä sadetakiks? Ja pitikö se enää vettäkään myrkyistä luopumisen jälkeen? Eli vieläkö tuommonen ois kannattava hankinta maastopyöräilyyn jos halavalla saa?

Olikos tuommonen mt500 waterproof II, nyt hengittävä sadetakiks? Ja pitikö se enää vettäkään myrkyistä luopumisen jälkeen? Eli vieläkö tuommonen ois kannattava hankinta maastopyöräilyyn jos halavalla saa?
    Tuollainen ollut käytössä jotain 5-6 vuotta, kesät talvet. Parin-kolmen vuoden jälkeen veden hylkivyys oli poissa eikä ole onnistunut palauttaa millään aineilla, ja silloin kun kastuu niin ei hengitä, ei sitten yhtään. Pakkasilla toimii vieläkin hienosti kunhan alla ei ole likaa vaatetta että kosteus ei pääse jäätymään sisäpuolelle. Uutena oli oikeasti hyvin hengittävä kaikissa olosuhteissa.

Ollu suht tyytyväinen tuohon single track takkiinki, mut nyt täynnä reikiä ja teipit irtoilee. Monta vuotta sekin ollu käytössä ja periaatteessa vois samanlaisen mut hintaero aika olematon tuohon mt500 verrattuna.

Saako tähän taas muistuttaa, että hengittävä takki pyöräilyyn = castellin perfetto.

Nämä loppuu ihan just ja uusia vastaavia ei tule. Eli jos on haluja vielä pilata luontoa, niin kandee tilata kevään aleista viimeiset perfetot.

ON muuten ihan sairaan hyvä takki. Saispa tosta samasta materiaalista tehdyn takin rennommalla leikkauksella jota voisi pitää muutenki kun lenkkeillessä, sen verta ihonmyötäinen se on. Tietty jos ois 20 kiloa laihempi niin asia ei olisi niin akuutti :--D

Gorelta varmaan löytyy. Ei minullakaan käy edes mielessä pitää fillaritakkia muussa kuin pyöräilyssä. Sitähän näyttäisi ihan idiootilta spandexilta.

Pearl Izumin Interval Amfib on hengittävä, melkeinpä liiankin kun tuntuu että polkisi joku fleesepaita päällä.

Gorelta varmaan löytyy. Ei minullakaan käy edes mielessä pitää fillaritakkia muussa kuin pyöräilyssä. Sitähän näyttäisi ihan idiootilta spandexilta.
    On mulla yksi 45NRTHin takki, mitä olen käyttänyt myös muuten kuin ajaessa. Syksyllä kun oli matkalaukussa tilanpuutetta, niin jätin varsinaisen takin pois ja käytin tuota. Eikä se edes mitenkään julista olevansa ajotakki. Toki lähinnä maastoveijoille tehty.

https://foxcomp.fi/45nrth-naughtvind-light-jacket

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    On mulla yksi 45NRTHin takki, mitä olen käyttänyt myös muuten kuin ajaessa. Syksyllä kun oli matkalaukussa tilanpuutetta, niin jätin varsinaisen takin pois ja käytin tuota. Eikä se edes mitenkään julista olevansa ajotakki. Toki lähinnä maastoveijoille tehty.

Toi näyttää speksien puolesta kyllä pätevältä ja mun mielestä oikea hintaluokka ajovaatteelle. Nykyään kun kaikki omat ajohousut on mustia niin takissa pitää olla väriä...ja huppu

^ melkeen samaan hintaan lähti tuo mt500 ihkuna munakoison värisenä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

Minulla on tuosta ei kevyt versio mitä käytän talviajoissa, tulee välillä käytettyä normi takkinakin näyttää ihan järkevältä.

Mä olen useampaan kertaan haukkunut täällä palstalla omani. Pinta ei hylji vettä eikä sitä saa aineillakaan kyllästettyä sellaiseksi eli imee pintakankaan ekoista pisaroista märäksi mikä vähentää hengittävyyden entisestään. Myös saumat irtoilee sisäpuolelta pahasti vaikka olen pessyt ohjeiden mukaisesti. Takki on myös mulle turhan löysä jos ja kun otin koon jossa hihan pituus riittää. Plussaa lukuisista taskuista ja kainalovetoketjuista. Valmistajan mt500 spray housut sen sijaan ovat olleet hyvät.

mallit saattaa olla toki muuttuneet. Mulla oli (tai on se edelleen bikepark-takkina pahoilla kylmillä kurakeleillä) tämä versio https://www.pinkbike.com/news/first-...roof-line.html

Uusin täysin vedenpitävä kuoritakki mulla on Patagonialta. Ostin syksyn bf-alennuksista edullisesti ja olen ollut tähän asti erittäin tyytyväinen.

edit. Nyt mt500 takin näyttää saavan jopa vain 109 eurolla niin ei se toki kallis ole. Omastani maksoin yli 200 euroa muistaakseni ja siksi on erityisen paljon harmittanut.

Takki tuli, vaikuttaa ihan ookoolta. Taskut toimii myös ventteinä mikä hyvä ja huono asia, en tykkää pitää tavaraa verkkotaskuissa, esim. avaimet menee niihin aina solmuun ja tuulettaessa tavarat lentää mäkee? Mulle ei liian löysä, xxl oli niin ”fitti” ettei suojat ois mahtunu alle, toivonmukaa tässä xxxl mahtuu, kyynärit ei meinannu mahtua singletrackin 3xl sisään, kai mä olen niin helvetin iso sitten mietityttää vaa mitä pukee ihmiset jotka oikeesti isoja/lihaksikkaita. Leikkaus vaikuttaa hyvältä ja huppuun mahtuu fullarikin, ei pyöräily spesifeissä huppu monesti liian pieni. Havahduin tänää siihen myös että kaikki endurat tehään näköjään kiinassa.
    Pidän kanssa noista mt spray housuista, mutta ne on kyllä selkeesti kylmän kelin housut eikä kesällä toimi märällä.

Eka kerta reilummassa sateessa takilla ja juu vois kyllä muuttaa takin nimen waterproof-> water repellent tms kyllä harmittais jos tämmösestä maksais lähellekkään ovh:ta, single track pitää vähintää yhtä hyvin vettä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •