ElectrobikeLostInLaplandCanyonGiantAjopyora
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 55 / 55

Aihe: Maantirenkaat, speksaus ja suositukset.

  1. #31
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Jos Pro 5 Comp on lähellekään niin nopea kuin väittävät niin tämä on kyllä mielenkiintoinen uutuus. 35mm versio on voittamassa BRR:n äänestyksen eli rumputesti on tulossa kesällä.

    Kuvista päätelleen Michelin on ottanut opikseen Power Cupin saamasta kritiikistä ja Pro 5:n kulutuspinta on leveä.
    Niin eli se on juurikin tuo sama rengas, mikä linkissä oli. Vähän kyllä epäilen edelleen onko tästä nopeudessa contin haastajaksi. Kovin jutut painottuvat endurance puolelle.
    Misukan sivuillakin kehutaan nopeutta ja verrokkina on pro4 endurance.

    https://www.michelin.co.uk/bicycle/t...mpetition-line

  2. #32
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.068
    Tuli nyt hankittua ja asennettua "cafe raceriin" Veloflex corsa evot 25mm kapeina. Oli mielenkiintoinen asennettava kun rengas ei ole renkaan muotoinen, vaan lättänä. Toinen meni jo melkein kivuttomasti.

  3. #33
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    474
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Tilasin kuitenkin Goodyear Eagle F1 R 34mm koossa kun halvalla sai... Ainakin BRR ja testien mukaan ihan kelpo rengas
    Noniin ensimmäinen testilenkki takana. Nätisti asentuivat ihan käsipelillä ja tuli kerrasta tiiviit, tosin putoavat hyllyltä kun paineet karkaavat.

    Mutta ovat kyllä nopeat ainakin kun viimeiset pari vuotta jarruttanut Barzo/Mezcal/Gravel ämmillä. Pitoa ei tullut kokeiltua koska sepeliä on joka paikassa.

  4. #34
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    Aeroadin GP5000 ensiasennus rengaspari alkaa olla lopussa, ainakin takaa. Aikani speksailin, mietin ja kysyin tekoälyltä, katselin fillaritorin tarjontaa.
    Olin jo aika varma siirtymisestä tubeles aikakauteen myös maantiellä. Kunnes päädyin ottamaan GP5000 sisuriversiot naksun leveämpänä, eteen 28 ja taakse 30mm.
    Sisureiksi Piuma TPU Ultralight Schlauch 28" 700 x 23-32c SV 75mm. Saas nähdä huomaako eroa vanhaan. Väri vaihtuu mustaksi siinäpä uudistus :-)

    Keväällä ajan aina ekat ja syksyllä vikat vikat viikot Rubino pro 2.0 setillä, mikä on kyllä huonosti rullaava ja kovan tuntuinen, kun vertaa contiin. Mutta kestävä sepelillä.

  5. #35
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.267
    Kai se on uskottava että renkaiden rullavuuserot vaikuttaa.

    50km lenkki viime vuonna Pirellin Cinturato Veloilla ja tänä keväänä P Zero 40mm:llä niin nyt meni 15min nopeammin, wattimutulaskennoilla renkaista puolet parannuksesta ja toinen puoli veriarvojen noususta.

    Sent from my Takapalk

  6. #36
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.054
    Mitäs maantierenkaiden litkutus? Onko se nyt päivän teesi, vai mennäänkö edelleen sisureilla? Lähinnä mietityttää, miten litku paikkaa kovemmassa paineessa. Painonsäästöä ei taida tulla, jos tpu-sisuri painaa 35g.

  7. #37
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.695
    Paikkaa kun on oikea litku.

  8. #38
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mitäs maantierenkaiden litkutus? Onko se nyt päivän teesi, vai mennäänkö edelleen sisureilla? Lähinnä mietityttää, miten litku paikkaa kovemmassa paineessa. Painonsäästöä ei taida tulla, jos tpu-sisuri painaa 35g.
    Itse en ole maantiellä ajatellut vaihtavani tubelessiin, vaan sisärenkaiden kanssa mennään. Juuri vaihdoin loppuun kuluneen takarenkaan maantiepyörään ja kotona oli vain GP 5000 S TR -rengas. Laitoin sen sisärenkaan kanssa vanteelle ja tien päällä olisi ollut kyllä melkoinen operaatio, koska rengas on niin tiukka. Tilasin saman tien uudet ei-tubeless readyt GP 5000:t, koska yksi sisureiden kanssa ajamisen mukavista piirteistä on, että puhjenneen renkaan korjaus on nopea ja siisti homma. Ei tarvitse hampaat irvessä kangeta renkaita pois vanteelta ja takaisin. Ei litkua käsissä ja vaatteissa. Kun litku sotkee pysyvästi muutaman satasen ajovaatteet, niin varmasti harmittaa.

    Maasto/gravel-pyörässä kun ajetaan matalilla paineilla, litku luultavasti paikkaa paremmin reiät. Isommilla paineilla litkua suihkuaa ulos kunnes paine renkaassa putoaa riittävän alas.

  9. #39
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    200
    Viimeiset pari maantierengasta kun olen vaihtanut niin en ole edes huomannut, että olisi ollut litkut paikkaamia reikiä. Kerran, pari kaudessa tosin pamahtaa sellaiseen reikään tiessä missä olisi sisureilla satavarma snakebite.

  10. #40
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.054
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Itse en ole maantiellä ajatellut vaihtavani tubelessiin, vaan sisärenkaiden kanssa mennään. Juuri vaihdoin loppuun kuluneen takarenkaan maantiepyörään ja kotona oli vain GP 5000 S TR -rengas. Laitoin sen sisärenkaan kanssa vanteelle ja tien päällä olisi ollut kyllä melkoinen operaatio, koska rengas on niin tiukka.
    Joo, mulla taitaa olla samat päällysrenkaat. Noiden saaminen aero-vanteelle oli kyllä vaikein renkaanasennusoperaatio, mitä olen koskaan tehnyt.

    Tilasin saman tien uudet ei-tubeless readyt GP 5000:t, koska yksi sisureiden kanssa ajamisen mukavista piirteistä on, että puhjenneen renkaan korjaus on nopea ja siisti homma. Ei tarvitse hampaat irvessä kangeta renkaita pois vanteelta ja takaisin.
    Ai noista on sellainenkin versio… mennee hankintaan.

  11. #41
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Aeroadin GP5000 ensiasennus rengaspari alkaa olla lopussa, ainakin takaa. Aikani speksailin, mietin ja kysyin tekoälyltä, katselin fillaritorin tarjontaa.
    Olin jo aika varma siirtymisestä tubeles aikakauteen myös maantiellä. Kunnes päädyin ottamaan GP5000 sisuriversiot naksun leveämpänä, eteen 28 ja taakse 30mm.
    Sisureiksi Piuma TPU Ultralight Schlauch 28" 700 x 23-32c SV 75mm. Saas nähdä huomaako eroa vanhaan. Väri vaihtuu mustaksi siinäpä uudistus :-)

    Keväällä ajan aina ekat ja syksyllä vikat vikat viikot Rubino pro 2.0 setillä, mikä on kyllä huonosti rullaava ja kovan tuntuinen, kun vertaa contiin. Mutta kestävä sepelillä.
    **************************************************
    Tänään ajoin ensimmäisen lenkin uusilla leveämmillä GP5000 ei-sisuriversioilla. Sirryin siis 25/28 --> 28/30 kokoon takana leveämpi nakki.
    Ensimmäinen havainto oli että pyörä hiljeni. Ajattelen, että renkaat/vanteet värähtelevät ajon aikana ja osa siitä värähtelyn energiasta muuttuu ääneksi hiilikuituvanteessa.
    Sellaisissa paikoissa missä ilmanvastus ei dominoi, esim ylämäissä, paremman rullaavuuden huomasi selvästi. Kyllä se on totta eikä pelkkää markkinointi hypeä.
    Tämän päivän lenkki oli 130km ja ajon aikainen keskinopeus 31,4. Vajaa vuosi sitten ajoin aika tarkkaan saman lenkin kapeammilla renkailla ja 132km matkalla keskinopeus oli 29,3km/h.

    Ja en mennyt ihan niin puhki kuin yleensä tuollaisilla lenkeillä, joten leveämmät kumit jatkoon. Jos siinä joku aero penalty on, niin meikäläisen pappa vauhdeissa se ei ole merkittävä.
    **************************************************

  12. #42
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Kai se on uskottava että renkaiden rullavuuserot vaikuttaa.

    50km lenkki viime vuonna Pirellin Cinturato Veloilla ja tänä keväänä P Zero 40mm:llä niin nyt meni 15min nopeammin, wattimutulaskennoilla renkaista puolet parannuksesta ja toinen puoli veriarvojen noususta.

    Sent from my Takapalk
    Näyttää vauhdit vakiintuneen 2018 tasolle ennenkö oli lapsia ja veriarvohässäköitä.

    Sent from my Takapalk

  13. #43
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.039
    Pääsispä sille "ennen lapsia" tasolle edes yhdellä mittarilla.

    Tytt
    ären fillariin laitoin pari vuotta sitten varaston nurkasta Giantin SLR 1 42mm hiilarikiekot. Noiden kiekkojen erikoisominaisuus on melko tiukka sopivuus ja todella vaikea renkaan istuttaminen hyllylle. Contin GP5000 mallista riippumatta on ollut aika nihkeä laittaa tolle kiekolle ja tyttärelle ehkä aika tekemäton paikka tien varressa. Pana Gravel King oli helpompi saada vanteelle, mutta edelleen nihkeä napsauttaa hyllylle. Tytär oli Kanadan liiton kevätleirillä viime viikolla ja siellä ajoi GP5000 kumin ihan skeidaksi johonkin monttuun, niin vaihtoivat P-Zero Race TLR:n alle ja siinä on kyllä aivan ihana rengas jopa tolla Gigantin vanteella. Menee helposti vanteella/vanteelta paljain käsin ja napsahtaa hyllylle alle 7 bar paineella ilman väkivaltaa.

    Tuntuu ett
    ä olisin nähnyt valon ja nyt alkaa puskemaan päälle lähes vastustamaton himo laittaa kaikki talouden maantienakit Pirelleiksi.

    Noin benchmarkkaukseksi. Mun laskuissa tiukat kumit ovat sellaisia miss
    ä ei saa rengasta vanteelle ilman rengasmuoveja ja noita on ollut korkeintaan pari prosenttia mun käsissä pyorittämistä seteistä, mutten nyt tähän hätään muista ensimmäistäkään esimerkkiä. Fillarin renkaat eivät ole läheskään yhtä tyoläitä kuin moottoripyorän renkaat ja vaihdan mopojenkin renkaat itse.
    6.7 WTF/kg


  14. #44
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    764
    Onko jollakulla tuoreehkoa kokemusta Rubenan Arrow tai Syrinx 127TPI maantierenkaista. Niitä myydään myös Mitas-merkin alla. Pito? Kestävyys? Jne.

    https://rubena-tyres.com/collections/road
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  15. #45
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Pääsispä sille "ennen lapsia" tasolle edes yhdellä mittarilla.

    Tytt
    ären fillariin laitoin pari vuotta sitten varaston nurkasta Giantin SLR 1 42mm hiilarikiekot. Noiden kiekkojen erikoisominaisuus on melko tiukka sopivuus ja todella vaikea renkaan istuttaminen hyllylle. Contin GP5000 mallista riippumatta on ollut aika nihkeä laittaa tolle kiekolle ja tyttärelle ehkä aika tekemäton paikka tien varressa. Pana Gravel King oli helpompi saada vanteelle, mutta edelleen nihkeä napsauttaa hyllylle. Tytär oli Kanadan liiton kevätleirillä viime viikolla ja siellä ajoi GP5000 kumin ihan skeidaksi johonkin monttuun, niin vaihtoivat P-Zero Race TLR:n alle ja siinä on kyllä aivan ihana rengas jopa tolla Gigantin vanteella. Menee helposti vanteella/vanteelta paljain käsin ja napsahtaa hyllylle alle 7 bar paineella ilman väkivaltaa.

    Tuntuu ett
    ä olisin nähnyt valon ja nyt alkaa puskemaan päälle lähes vastustamaton himo laittaa kaikki talouden maantienakit Pirelleiksi.

    Noin benchmarkkaukseksi. Mun laskuissa tiukat kumit ovat sellaisia miss
    ä ei saa rengasta vanteelle ilman rengasmuoveja ja noita on ollut korkeintaan pari prosenttia mun käsissä pyorittämistä seteistä, mutten nyt tähän hätään muista ensimmäistäkään esimerkkiä. Fillarin renkaat eivät ole läheskään yhtä tyoläitä kuin moottoripyorän renkaat ja vaihdan mopojenkin renkaat itse.
    Tai sitten käyttää vaan niitä oikeita työkaluja. Eihän tubeless rengasta ole mikään pakko yrittää kammeta ilman rautoja paikalleen. Sisuruaikoina tämä "en käytä rautoja koskaan" oli tosiaan jonkinasteinen osaamisen näyttö. Ja estikin tehokkaasti sisurin tuhoamisen.

    Jos ei halua käyttää rautoja, niin esim challangella on pätevä nostin tuota varten.

    Niin ja ainakin tuollaiset rr renkaathan vaihtaa prätkiin ihan samaan aikaan mitä pyöriinkin. Ehkä jopa nopeammin, kun ei tarvitse leikkiä litkujen kanssa.

  16. #46
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.932
    Tuollaiset tuli hankittua,
    Brrstä piti katsoa että ovat ok
    Bike24:sta pikana 147+20 eur, eli kohtuullisen kalliit olivat, edit. tai tarkemmin ajateltuna aika normihinta nykyään Tilasin 30 mm:t
    https://www.bicyclerollingresistance...kbird-race-tlr

  17. #47
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuollaiset tuli hankittua,
    Brrstä piti katsoa että ovat ok
    Bike24:sta pikana 147+20 eur, eli kohtuullisen kalliit olivat, edit. tai tarkemmin ajateltuna aika normihinta nykyään Tilasin 30 mm:t
    https://www.bicyclerollingresistance...kbird-race-tlr
    Hui. Jarrut matalilla paineilla. Tuon on melkein pakko tarkoittaa myös jäykkää kylkeä.

  18. #48
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.932
    Rivissä oli Power Cup, Pirelli P Zero ja tämä.
    Valinta tuli tehtyä todennäköisesti nimen ja ulkonäön perusteella Blackbird -racing lab-

    Varmaan olet oikeassa, yhden ja sen ainoan testin jonka luin mukaan rengas ei ole niin pehmeä kuin corsa pro, ja että fiilis lähellä contia.

    Wattihäviön osalta tämä antaa syyn tilata newmenin aerokiekot, joilla sen 1 watin saa takaisin

  19. #49
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Hyvä ja tilaa korkeat newmenit, ne on aika makean näköiset.

  20. #50
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Minua ei ole muuten pätkääkään harmittanut 52/63 reserveiden paino. Tosi laadukkaan oloiset ja komeat kiekot. Varmaan ostaisin samat uudelleenkin. Painoa lukuunottamatta speksit ovat loistavat.

    https://www.merlincycles.com/reserve...0c-334827.html

  21. #51
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.932
    Vaikka sanoin edellä mainitun puoliksi heittona, niin puolet on kuitenkin harkinnassa.
    Merlincyclesiltä en ole koskaan mitään ostanutkaan. Kauppa ilmeisen luotettava ja mitään ylimääräisiä ainakaan suurempia kuluja/veroja tuohon hintaan ei taida tulla.
    Kauanko kesti Suomeen.
    Vuosi sitten keväällä kun ostin Reservet, niin hinnoittelu oli suurilla portailla 350-240-180, vaikka kiekot oli muuten käsittääkseni identtiset

  22. #52
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Merlin on luotettava kauppa. Muuttivat viime vuonna kaiken eu alueelle myynnin saksaan. Eli mitään lisäkuluja .eu sivuilta ostettaessa ei tule. Toimitus on nopea. Alle viikko näemmä itselläni.

    240 teki tosiaan mieli, mutten pystynyt millään tapaa perustelemaan hintaeroa. Paremmissa malleissa olisi ehkä tullut fillmoren venttiilit. Näissä halvemmissa noita ei tullut mukana. Toki laadukkaat perusventtiilit tulee.

  23. #53
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    20.807
    Merliniltä maantierungon aikoinaan tilasin ja viistoputkessa oli reilun sentin kolhu ilman että pakkaus oli vaurioitunut. Ehdottivat palautusta ja minä hyvitystä minkä ilolla hyväksyivät. Käytin korjaukseen pari tuntia duunissa ja mattamustien runkojen hyvä puoli on että korjauksen saa helposti näkymättömiin.

    Siis erinomaista toimintaa ja nopeaa palvelua kohdallani.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #54
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.039
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tai sitten käyttää vaan niitä oikeita työkaluja. Eihän tubeless rengasta ole mikään pakko yrittää kammeta ilman rautoja paikalleen. Sisuruaikoina tämä "en käytä rautoja koskaan" oli tosiaan jonkinasteinen osaamisen näyttö. Ja estikin tehokkaasti sisurin tuhoamisen.

    Jos ei halua käyttää rautoja, niin esim challangella on pätevä nostin tuota varten.

    Niin ja ainakin tuollaiset rr renkaathan vaihtaa prätkiin ihan samaan aikaan mitä pyöriinkin. Ehkä jopa nopeammin, kun ei tarvitse leikkiä litkujen kanssa.
    Meni viesti ohi. Mun viestin ydin oli se, että noi uudet Pirellit on aivan erinomaisen ihanat. Jatkan tota omaa testiä, eli jos rengas menee ilman tuskaa paljainkäsin vanteelle/vanteelta, niin tytär saa sen tienvarressa itse vaihdettua.

    Mulla prätkän kumi vaihdu ihan yhtä nopeasti kuin fillarin kumi. Haeskelen vielä tyokaluja siinä vaiheessa kun fillarista on kumi jo poissa vanteelta.
    6.7 WTF/kg


  25. #55
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.040
    En saanut toista vintillä useamman vuoden paketissa ollutta Contin GP 4000:sta millään konstilla vanteelle. Rengasmuovit alkoivat jo antautua, joten luovutin. Pirellin P Zero Race 28 mm sisuriversio meni vanteelle melkein itsestään. Mukava rengas Tuboliton sisurilla. Jos kesto ei aivan onneton ole niin tällä mennään myös jatkossa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 684
    Viimeinen viesti: 21.05.2025, 12.00
  2. Naisten maastopyörä suositukset
    By Koozee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 02.08.2022, 23.12
  3. Suositukset naiselle ja miehelle
    By janil in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 24.05.2017, 12.50
  4. EUROBIKE 2016 MTB suositukset/uutuudet
    By Jenkka in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 11.09.2016, 14.32
  5. MTB suositukset n.800e
    By Jiikoo1 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 30.05.2015, 08.36

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •