GiantCanyonLostInLaplandAjopyoraElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Sähköpyörän hankinta

Sähköpyörän hankinta

Moi!

Hakusessa olisi enimmäkseen työmatkapyöräilyyn ja satunnaiseen maastoajeluun soveltuva maastopyörä.
    Budjetti on noin 3000-4000e. Haibikelta pari eri allmountain mallia täysjoustolla tällä hetkellä vahvana ehdokkaina,
    ainoina eroina oikeastaan bosch performance line cx ja toisessa yamahan pw-x3 moottori. Osaako kukaan sanoa moottoreiden luotettavuudesta mitään?
    pyörä tulisi korvaamaan auton ja sillä tarvitsisi muksuakin kuskata tarhaan ja takaisin kotiin, joten saisi olla luotettava tai ainakin hyvin huollettavissa.
    ajoa tulisi noin 20km päivässä ja sillä pitäisi talvellakin pärjätä. Akku pitäisi myös saada helposti irti kun joutuu pyöräkellarissa säilyttämään, työpaikalla saa myös sisätiloihin talvella.
    Miten muuten moottorit ja komponentit kestää ympärivuotista ajoa, onko esim. 10k ajettu jo ihan loppu?

Kiitos vastauksista

Miten ajattelit muksua kuljettaa? Täpäriin voi lastenistuimen sovitus olla hankalaa. Muutenkin täpäri lyö huoltovapautta korville. Varsinkin ympärivuotisessa käytössä.

10k ajettu voi olla täysi pommi tai helmi. Huollosta se riippuu.

Itse myös katsoisin että jos työmatkapyöräily ja lastenkuljetus olisi se pyörän päätarkoitus ja maastoajo satunnaista niin olisiko jäykkäperä kuitenkin se parempi vaihtoehto kuin täysjousto.

Suosittelen työmatka ja arkikäyttöön hybridiä. Siinä on lokasuojat, tarakka, valot yms. ja Suomen talvessa ne on ihan näppärät. Valitsee vaan sopivilla renkailla, eli että ei ole mitkään kapearenkaiset mukavuuden takia ja toisaalta että mahtuu laadukkaat nastarenkaat talvella. Itse ajan juurikin n.20km työmatkaa päivässä ympärivuoden. Löytyy myös pari sähkötäpäriä metsässä rymistelyyn. Helvetin nolohan tuollainen hybridi on, mutta parempaa työmatkapeliä ei ole.

Mieluisa täpäri ja siihen kiinni shotgun pro. Muksu istuu tyytyväisenä jostain kahden vuoden nurkilta (lapsikohtaista tietty) 25 kiloseksi asti. Jos on pitkä matka tai ihan pieni muksu, niin talvella kärry tietty blokkaa viiman hyvin. Miulla on molemmat.

Miulla on Orbea Wild (Boschin kone) ja kohta mittarissa 8 tkm. Kaikki toiminut mainiosti. On sitä kyllä huollettukin. Voimansiirto ja alusta kaipaa huoltoa, mutta aika vähällä on menty. Ja toimii metsässä. Erinomainen työmatkakulkine talvella. Kesäisemmän ajan ajelenkin luomulla, ellei laiskota.

Plussana muksut lähtee kyl shotguniin kyytiin lenkille milloin vaan. Siinä tietty pitää sitten vuorotella, mut onpahan syy ajaa.

Lähetetty minun CPH2415 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommitomminen Katso viesti
    Mieluisa täpäri ja siihen kiinni shotgun pro. Muksu istuu tyytyväisenä jostain kahden vuoden nurkilta (lapsikohtaista tietty) 25 kiloseksi asti. Jos on pitkä matka tai ihan pieni muksu, niin talvella kärry tietty blokkaa viiman hyvin. Miulla on molemmat.

Miulla on Orbea Wild (Boschin kone) ja kohta mittarissa 8 tkm. Kaikki toiminut mainiosti. On sitä kyllä huollettukin. Voimansiirto ja alusta kaipaa huoltoa, mutta aika vähällä on menty. Ja toimii metsässä. Erinomainen työmatkakulkine talvella. Kesäisemmän ajan ajelenkin luomulla, ellei laiskota.

Plussana muksut lähtee kyl shotguniin kyytiin lenkille milloin vaan. Siinä tietty pitää sitten vuorotella, mut onpahan syy ajaa.

En halua miettiä mitä tapahtuu shotgunia käytettäessä onnettomuustilanteessa kun pyörää ajava aikuinen tulee voimallisesti edessä istuvan (pienen) lapsen päälle omalla massallaan ja tuo pieni lapsi puristuu aikuisen ja ohjaustangon väliin...

^Tuokin hyvä pointti mutta usea kuski on niitä joille ei tapahdu mitään...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    En halua miettiä mitä tapahtuu shotgunia käytettäessä onnettomuustilanteessa kun pyörää ajava aikuinen tulee voimallisesti edessä istuvan (pienen) lapsen päälle omalla massallaan ja tuo pieni lapsi puristuu aikuisen ja ohjaustangon väliin...
    Muiden puolesta ei kannata miettiäkään

^Tavallaan jokainen vastuussa tekemisistä mutta lapsi kuitenkin viaton toisen (tyhmyyteen) varomattomuuteen.

Parempi pitää lapset vaan sisällä niin ei satu mitään. Mutta pointti se on tuokin.

Pääkallokelit erikseen. Me ollaan menty talvella kärrillä, mutta silloin kun isompi pystyy polkemaan itse niin Shotgunilla. Ensi talvena pitää taas vähän funtsia, kun isompi halunnee normaaleilla keleillä fillaroida itse, jos vaan löytyy sopivat nastat.

Jokainen käyttäköön omaa harkintaa tässäkin asiassa.

Lasta kuljetetaan tämmösellä asuntovaunulla. Sinne voi penikan nostaa aamulla sänkyineen, on jääkaappi ja televisio ja lelut voi itse lisätä.
    Jos ei halua ostaa moista, niin syntyy hetkessä itse. Aluputkea 26m, kennolevyä 6m2, eristeeksi solukumia/uretaania/korkkia.

https://caravan-lehti.fi/ohhoh/urpo-...lla-iso-juttu/

Eiks tuollainen peräpyörä olis parempi vaihtoehto?

Samanlaisia aiheita

1. Epäonnistunut hankinta
    By Jopotuinen in forum Esson baari
    Vastaukset: 635
    Viimeinen viesti: 16.06.2023, 08.57
  2. Fillarin hankinta
    By Bajeri in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 15.05.2020, 11.40
  3. Kaduttaako sähköpyörän hankinta?
    By Akseli in forum Sähköavusteiset pyörät