HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 1 / 4 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 112

Aihe: DIY maalaus ja muut projektit

  1. #1
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023

    DIY maalaus ja muut projektit

    Laitetaanpa ihan oma ketju DIY projekteille.

    Aloitan aika laajalla selityksellä omasta ja jo toisessa ketjussa esillä olleesta Cannnondale Supersix maalipinnan poisto-, lakkaus- ja maalausprojektista


    Olin ensimmäistä kertaa runkoa putsaamassa ja maalaamassa, joten tieto-taitopohja on sen mukainen. Toisaalta jos tästä jotain vinkkejä saa niin hyvä. Tästä voi saada myös vääriä vinkkejä, joten vastuu on lukijalla.


    Omassa tekemisessäni tiedostin myös riskit siitä, jokin voi mennä pieleen, maali- ja lakkapinnan lopullinen tarttuvuus, keskinäiset epäsuotavat reagoinnit, maalausjäljen heikkous myös ulkonäöllisesti, takuiden ja jälleenmyyntiarvojen poistuminen ja romahtaminen jne.
    Vaihtoehtona oli sitten se, että jos homma menee pieleen, niin runko sitten maalaukseen jonnekin muualle.
    Aikaa meni ehkä noin 30 -35 tuntia. Tein sen pätkissä, etuhaarukka, emäputki ja yläputki, alaputki (nämä hiilarille ja lakalle) ja loppumaalipinnan hionta ja maalaus. Pyörä oli viimeistä osiota lukuun ottamatta ”koko ajan ajovalmis, ja tein siinä välissä myös lenkkejä

    Hiilaripinnassa on 2 komponenttilakka suoraan hiilarin päällä
    Maalauspinta on tehty hiomalla vanhan maalin lakka ja maali pois (maali pääosin ja karheaksi 320 hiekkapaperilla) ja maali ja lakka päälle
    Pyörästä puuttuu vielä uudet tarrat, loppulakkaus ja puleeraus


    Sekalaisia yleisiä ja yksityiskohtaisia vinkkejä

    - laadukkaat ja nopeasti kuivuvat maalit ja lakat, itse ostin ne ammattiliikkeestä ja hinnat oli pienille pulloille 400 ml noin a 30 eur. Kun tähän käytti yhteensä ehkä 30-35h aikaa plus lopullinen viimeistely, niin muutaman kympin takia en lähtenyt mahdollisesti riskeeraamaan muutenkin epävarmaa lopputulosta.

    - noita kannattaa kokeilla ennen pyörään suuntaamista, esim. suuttimen suihku saattaa olla aika erilainen joka sitten vaikuttaa mm. miten ja miltä etäisyydeltä suihkii

    - tilat maalaukseen sopivaksi, ja sellainen ratkaisu jossa pyörää pääsee työstämään noin hartiakorkeudelta ja joka puolelta ja kulmasta, esim. koukku ja narulenkki katossa ja johon pyörä/runko roikkumaan satulasta

    - tee ensin etuhaarukka valmiiksi, näet minkälaista jälkeä saat aikaiseksi ja miten, jolloin a) voit jatkaa runkoon tai b) lopettaa tähän, ja mahdollisesti yrittää korjata tekemäsi tuhon

    - maalipinnan poistaminen käsin puhtaalle hiilikuidulle , ei voi mennä kauheasti pieleen , minulla tämä oli vaihtoehto osin A ja osin B

    - hiilikuidun kyllä tuntee ja näkee käsin työstettäessä, joten sellaista ei kannata pelätä että hio liikaa hiilikuitua, mutta varoa tietenkin pitää. Siihen hiilikuidun pintaan jää monesti sellaisia laikukkaita ”liimajälkiä”. Nämä kannattaa hio varovasti puukon terällä, niistä lähtee valkoista purua kun hiilari on luonnollisesti mustaa. Samalla hiilarin kyllä tuntee terällä, se on kovempaa ja terä luistaa siinä päällä helposti ilman että hioo. Omassa pyörässä maalipinta lähti ohuina pitkinä siivuina. Jossain näin että se lähtee pieninä lastuina.

    - hiilikuidussa näkyy kaikki vahvikkeet ja sen sellaiset, joten pinnasta saa tasaisen ja kiiltävän mutta se on kuitenkin vähän ”epämääräisen” näköinen. Tämä riippuu myös minkälainen ”hiilikuitupyörä” maalin alla on. Itse päätin että tämä vaatii vastakohdaksi kiiltävää maalipintaa ja teippausta, makukysymys

    - jos ja kun tapahtuu virhe lakatessa tai maalatessa (esim .valuma), niin tähän suunnitelma. Itse pyyhkäisin kevyesti sormella tai puhtaan paperiarkin reunalla, ja suihkutin aivan kevyen kerroksen kaukaa, suunnitelma loppuun, pyörä kuivumaan ja sen jälkeen vasta fixaus

    - muistettava että tekijä ja myös lopputulos on todennäköisesti kaukana ammattilaisesta, joten pitää yrittää olla tarkka ja huolellinen, mutta hyväksyä tietty suurpiirteisyys varsinkin lopputuloksessa Esimerkiksi jos rajapinnat ei onnistu niin kapealla teipillä pystyy ne fixaamaan minun mielestä ja omaan hyväksymääni laatutasoon riittävän hyvin, vaikka tätä en välttämättä hyväksyisi jos ammattimaalari tekisi sen toimeksiannosta

    - Kaikki kuviot yms. on vaikea toteuttaa ja suunnitella, joten parhaaseen lopputulokseen päässee yksinkertaisella ja selkeällä suunnittelulla ja väreillä. Esimerkiksi oman pyöräni värit on niin lähellä toisiaan, että ne ei ole niin tarkkoja suhteessa toisiinsa kuten esim. gravelketjussa olevan Pinarellon valkoinen-oranssi yhdistelmä, puhumattakaan sen pyörän maalauksen vaativuudesta

    - hiilikuitu- maalaus rajapinta omassa projektissani muodosti selkeän pykälän. Laitoin rajaan useamman kerroksen teippiä ja hion sitä ohjurina käyttäen hiilaripuolen. Noin sen pystyy tekemään selkeästi alle millin heitoilla, ja em. kohtaan viitaten niin omilla väreilläni se on ns. ihan kelpo mutta esim. valkoisella ei todennäköisesti kelpaisi

    - spaypullolla ei voi maalata eikä paikata niin että suuntaa suoraan kohteeseen ja painaa suutinta, tai voi mutta riski valumille on tällöin tosi suuri.

    - puukolla puhdistaessa pyörä tukevasti kiinni (tai jalkojen väliin) ja puukolla kahdella kädellä itseen päin vetäen , progressiivinen kevyt-voimakas-kevyt paine

    - Suihkepullon lakkajälki (ja maali) on lähtökohtaisesti ok, pientä röpelöä siitä minulla jäi paikoitellen ja jonka näkee läheltä ja auringonvalossa sekä tuntee sormella pienenä karheutena. Tämä on todennäköisesti seurausta spraypullon pisarasuihkusta.
    Tämän sain/saan pois 2500 karkeuden vesihionnalla. Tämä jättää sellaisen harmaan pinnan, joka sitten vaatii hiontanesteen ja puleerauksen. Teen tämän vain ns. näkyville ja isoille pinnoille. Pinnasta tulee erittäin tasainen ja esim. sormella tunnusteltaessa mitään epätasaisuuksia ei tunne


    - jos on sauna käytössä niin hyvä, kun sillä saa nopeutettua kuivumisaikoja



    Opiskelu”

    Katsoin pari youtubevideota.


    Etoe-knava
    https://www.youtube.com/watch?v=IiqWy-JXB74&t=1013s
    https://www.youtube.com/watch?v=rsD3E0b6mko&t=1223s

    Dangerholm
    https://www.youtube.com/watch?v=80gkuNziegs

    Varusteet

    Varusteet ja tarvikkeet oli
    puukko/muutama halpa puuko ja hiomakivi
    hiomapareria: märkä 320, 600 ja 800, 2000 ja 2500
    Hiomapaperia; kuiva/karkea ja 320
    rajausteippi
    puhdistusainetta sinol ja mug off
    2 komponettilakkaa alan liikkeestä
    hiomanestetta samasta paikasta> 2000 hionnalle
    laadukas liikkeessä sekoitettu maali

    3 pulloa a 400 ml lakkaaa yht 90 eur
    maali 1 pulloa a 400 ml 30 eur
    hiontaneste 1 pullo 20 eur
    muut 30 eur
    uudet tarrat 30 eur
    hengityssuoja
    yht noin 200 eur


    Tilat:
    lämmin varastotila
    lattialle käytöstä poistettuja lakanoita/peittoja, koska tein ”pätkissä” ja pääosa komponenteista kiinni, niin tuo suojasi pyörää kun pyörittelin sitä edestakaisin
    Katossa koukku+ lenkki, johon pyörän sai roikkumaan satulasta. Tämä helpotti erityisesti lakkausta ja maalausta, kun pyörää pystyi pyöritteleen, maalauksen pystyi tekeen er kulmista ja näki myös jäljen tosi hyvin




    Jos mennään hiilikuidulle saakka niin

    (Karkealla hiekkapapreilla pinta rikki ja vähän päälle, niin että hiilikuitu alkoi vähän pilkistellä primerin alta) ja sen jälkeen puukoilla ja 320:llä kuivalla noin hiilikuidun pintaan
    Kevyellä märkähionnalla aina välillä läpi. Tai suoraanpuukolla ja 320:llä jota käytin etuhaarukan jälkeen
    320 kuivalla ja puukoilla sitten rapsuttelin primerin pois ihan hiilikuidulle.ja välillä oikein kevyt märkähionta. Märkähionta nosti liimapinnat/primerin jämät paremmin esille, jolloin puukolla rapsuttelu ja hionta oli helpompi kohdistaa oikeisiin paikkoihin
    Sitten 800:lla viimeistely. Mm. tämä jäi minulle epäselväksi, että olisiko ollut parempi jättää hieman karkeampi hionta lakkapinnan pysyvyyden vuoksi, todennäköisesti niin.
    Primeri oli kovin kiinni, joten puukolla ja kuivalla 320:lla oli käyttöä kun niillä näki peremmin milloin hiilikuitu tuli vastaan

    Alkoholilla puhdistus, Ja sitten tässä tapauksessa lakka suoraan päälle ilman primeria kun ajatus oli lähinnä uv suojaus. Katsotaan miten se pysyy.

    Lakan kovettumista nopeuttaakseni pyörä saunaan. Ja sitten märkähionta 2000:lla ja 2500:lla. Ja lopuksi liinalla ja hiomanesteellä kiillotusta jonkin verran .

    Jos tavoitteena maalaus, niin 320:lä vanha lakkapinta ja maalipinta pois, pyritään jättämään primerille ja tai uusi primeri ennen maalausta.
    Itse jätin vanhat primerit ja maalasin päälle. Mitään negatiivista reaktiota ei tullut.

    Loppusilaus

    Tarrat kiinni+ vahva lakka tarrojen päälle + sen jälkeen pyörä hionta 2500 ja puleeraus

    Alkutilanne







    Etuhaarukka, tähän olisin voinut jättää mutta lopputulos oli sen verran hyvä että jatkoon







    Tässä mietin myös että jätänkö tähän, olisi saattanut jäädäkin jos olisin saanut alaputken ja cannondalen logon sopimaan paremmin yhteen




    Samoin tähän mutta periaatteessa olin niin lähellä ja tuosta kyllä näkyi että vanhaa on jäljellä






    Logoja ja viimeistelyjä vajaa valmis. Speedydecal ilmoitti että logot on lähteneet







    Lisäksi pari lähikuvaa. Satulaputki maali-hiilarikynnys ja pieni suojauksen pettäminen takahaarukassa. Lakat on jo päällä jne.. ja annan olla sellaisenaan
    JKO17 muokkasi tätä : 21.06.2025 at 15.47

  2. #2
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Pari kuvaa rakenteesta. Vaatii tietyn kulman ja valaistuksen että näkee näin selvästi. Emäputkessa useampi vahvikekerros/-paikka, joka loppuu kun mennään ala- ja yläputkea noin 10 cm., keskiö ja sen ympäristö vahvistettu, samoin kuin haarukan ylä- ja alaosa jotka identtisiä (lähes vahvikkeiden osalta molemmin puolin) ja satulaputken yläosaa
    Tällaista rakennetta saanee odottaa uusilta kevyiltä hiilaripyöriltä, eli painoa säästääkseen hiilikuidun määrä ja kohdat suunniteltu kohtuullisen tarkkaan. Tämä sitten lisää hiilaripalasten määrää ja asettelu vaatii enemmän tarkkuutta ja myös aikaa.

    Kuvissa näkyy myös sprayn aiheuttama pieni rosoisuus, joka poistuu loppuhionnalla







  3. #3
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023









    Seuraava vaihe. Tarrat kiinni ja lakkaus.

  4. #4
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    NOni, sehän alkaa näyttää komealta. Nyt vaan ne korkeammat laipat ja d-a rattaat paikalleen.

    Joko vetäisit lakan? Itse olisin ehkä tilaillut useamman tarrasetin eri kokoisena ja värisena+mallaillut mikä istuu parhaiten.
    Ja kyllähän tuo huutaa sitä lab71 logoakin vielä satulaputkeen.


  5. #5
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Tilasin 2. Toinen oli metallinhohto grafiitin harmaan ja se taittoi lähemmäs hiilaria sekä myös maalattua osaa.

    Paikallaan oleva on metallinhohto hopea (ei oikein näy kuvassa), joka minusta antoi paremman kontrastin hiilarille. Nämä on tietenkin makukysymyksiä, mutta tuosta tuli aikalailla sitten se mitä tilasin.
    Pyörässä on useampi kerros lakkaa, nyt lakkasin vain logojen päälle.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Totta. Ei tuollainen metallihohto ja kuitu näytä kuvissa samalta mitä livenä oikeassa valossa.

  7. #7
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Kuvan lab71 oli ns. isossa kuvassa mallina värien asettelussa. Jouduin kuitenkin poistamaan maalit hiilikuidulle vähintään tuohon oman pyöräni rajaan saakka, joten se määräsi rajapinnan.
    Omat logoni on hieman pienemmät ja asettelu tiheämpi kuin alkuperäisessä (todennäköisesti edellisen sukupolven supersixin).

    Oikea järjestys tälle olisi varmaan ollut: suunnittele, poista komponentit, poista tai hio maalipinta koko rungon osalta, ja sen jälkeen puhtaalta pöydältä eteenpäin
    Nyt mentiin kuitenkin vähän käänteisessä järjestyksessä, ja annettiin välivaiheiden vaikuttaa lopputulokseen.

  8. #8
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023



    Tämä oli nyt sitten tässä

  9. #9
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    ^ Before-kuva niitä varten, jotka eivät kenties ole alusta pitäen seuranneet tämän pyörän vaiheita:

    https://i.postimg.cc/0NWqn5jc/cannondale20253.jpg

  10. #10
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.203
    En tiedä tehdäänkö runkoja (enää) periaatteella että väri muottiin ja sitten laminoidaan mutta jos niin silloin ei kannata alkaa putsaamaan runkoa noin...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #11
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Heitit vähän sellaisen epäilyksiä herättävän kommentin hiilarirungon mekaanisesta putsauksesta, joten kerrotko ja tarkennatko mitä tarkoitat menettelytavalla
    a) väri muottiin ja sitten laminoidaan
    b) jos näin on tehty, mistä sen näkee (myös rakenteellisesti jos alkaa mekaanisesti puhdistamaan) ja miten sitten kannattaa alkaa puhdistamaan runkoa (vai pystyykö sitä puhdistamaan ollenkaan)

    Omassa pyörässä oli kyllä selkeästi rakenne alhaalta ylös : hiilaripinta, pohjamaali, 1 (-2 eri) maalia riippuen kohdasta ja lakka

  12. #12
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    En tiedä tehdäänkö runkoja (enää) periaatteella että väri muottiin ja sitten laminoidaan mutta jos niin silloin ei kannata alkaa putsaamaan runkoa noin...
    Siis oletatko sinä oikeasti runkojen tehtävän noin? Ootsä nyt ihan tosissas?

  13. #13
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Nure on vanha veneenrakentaja, kyllä se kuituhommat tietää.

  14. #14
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tämä oli nyt sitten tässä
    En kyllä välttämättä vielä laittaisi ketjua lukkoon

  15. #15
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    En tiedä ainuttakaan fillarin valmistajaa joka käyttäisi gelcoattia tai muutakaan muutakaan esivärjättyä keinoa. Ehkä nuren aikaan muttei nämä modernimmat. Tuollaiset kommentit on sieltä menneisyydestä vahvasti. Sitäpaitsi tuollaiset käsittelyt nostaisi runkojen painon niille lukemin mikä sotisi keveitä runkoja vastaan. Ukko puhuu puutaheinää.

  16. #16
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.203
    ^Huomasitko tuon "enää" tekstissä?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #17
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    "enää" viittaisi siihen että tuota veneen ulkopinnan suojelevaa pintaa oltaisiin käytetty fillarin rungoissa mitä en usko ikinä olevan käytetyn. Maailma menee eteenpäin. UV hartsitkin on jo arkipäivää rungon kasaamisessakin. No ehkä jostain tusinarungoista saadaan hintaa alas jättämällä UV pois.

  18. #18
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023


    Lenkiltä kuva. Pinta on tosi eläväisen ja monitahoisen näköinen. Esimerkiksi satulaputken yläosassa on vahvike, joka jossain valossa ja kulmassa ei näy ollenkaan (ja kohta näyttää mustalta) ja jossain toisessa se näyttää siltä kuin pala talouspaperia olisi jäänyt lakkapinnan alle

  19. #19
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.203
    Föhn, gelcoat ei ole kovinkaan UV suojattu mutta onkohan nykyisten pyörienkään maalit?

    Joko, oliko tuo ruskea ainoa väri vaihtoehto?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  20. #20
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Huomasitko tuon "enää" tekstissä?

    Niin. Noiden aikaisempien kysymysteni lisäksi voisit sitten lyhyesti kertoa että milloin ja mikä valmistaja. Vai onko tämä tyhjää huutelua.






    Laitoin johonkin että maalaus on -Industrial raw carbon and copper-, vastaus oli että aka Duracell, no tiedän ainakin mitä tarroja voin tuohon liimailla.


    lisäys

    Ei se ollut ainoa väri, mutta sen nyt valitsin. Väreihin, työntekotapaan, pyörän ulkonäköön jne.. liittyvät asiat on minusta ihan ok kyseenalaistaa ja kertoa mielipiteensä. Julkisesti kun tämän olen näytille laittanut niin sillä mennään. Eikä tarvi mun mielestä edes perustella.

    Sitten taas tuo aiempi väite tuosta muotista, maalista ja mahdollisesta väärästä tavasta poistaa hiilari, on taas sellainen että en pidä siitä yhtään ellei sitä perustele, kun se sisältää väitetyn faktan ja sen kautta arvion työtavan kannattamattomuudesta

  21. #21
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Joo, eli kyllä tämä vielä jatkuu.
    Kuosi tulee vaihtumaan, eli nostan maalipinnan rajan yläputkeen lab71 malliin, jolloin saan satulaputken yläosan epämääräisen näköiset vahvikkeet piiloon ja tuon hieman pakotetun näköisen maalipinnan rajan pois.
    Vaihdan myös värin.
    Työstettävä alue on nyt sen verran pieni, että tätä voisi sitten tehdä vaikka parin viikon välein. Vähän hiontaa, primeroinnit ja maalaus

  22. #22
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023





    Tuohon vielä pitää keksiä väri.
    Metallinhohtosininen. Navy tai Nasa pohjalle, tai siihen suuntaan.

    Lab71:n edellä oleva oxblood red on hieno, mutta diy;nä en todennäköisesti pääse lähellekään samaan väriin

  23. #23
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023

    Kävin aamulla hakemassa 2 värivaihtoehtoa.
    Toinen on oxblood red ja toinen kirkkaansininen rainbow.
    Tänään pitäisi saada pakettiin.

  24. #24
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Mä tykkäsin tosta duracellista: hillitty ja jotenkin keventää pyörän takaosaa. Jos olisi täysin vapaat kädet, niin jotenkin cannondale-teksti voisi olla vieläkin isompi, jopa niin että taipuu enemmän putken ympäri.

  25. #25
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Samaa mieltä.
    Isommat logot olisi olleet minustakin paremmat, ei olisi tarvittu kuin muutama milli korkeutta lisää per kirjain ja kirjainvälejä vähän pitemmäksi. Tähän taisi myös paatonkin viitata.
    Värien asettelusta otin sitten loppupeleissä mallia cannondalen malleista, alkuperäinen duracell olisi toiminut minusta myös, mutta satulaputken vahvike alkoi häiritsemään per heti.
    Lopuksi oli sitten 2 väriä valittavana , eli tuo duracell ja sininen. Punaisesta olisi tullut huono kopio edellä olevasta lab71:stä.
    Valitsin tällä kertaa sinisen. Maalit ja lakat on pinnassa ja pyörä "uunissa".

  26. #26
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    "tällä kertaa" sopii tähän. Sehän tuossa oikeastikkin on siistiä, että pystyy vaihtelemaan värejä ja tarrojakin.

  27. #27
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Se punainen jäi nyt käyttämättä, seuraavaan sadeviikonloppuun


  28. #28
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Omissa maalausprojekteissa olen primerin päälle suihkinut 1 ohut kerros joka juuri ja juuri peittää. Pari päivää kuivumista. kevyt hionta 5000paperilla. Uusi ohut kerros, kuivaus ja hionta. Lopuksi märkä peittävä kerros. Kuivaus ja hionta. Lakkaus samaan tyyliin ja lopuksi hionta 5000 6000 8000 10000 ja kevyt hiontavaha.

  29. #29
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Minulla on varmaan aika -mutkat suoriksi- aikataulu, esimerkiksi lakkapinta 3 x ja noin 10 minuutin välein ja sitten kuivumaan ohjeiden mukaan.
    Lakka oli 2-komponenttia, jossa kuivumisaika 12 h 20 asteessa, ja 60 asteessa noin 1 h.
    Maalipinta samalla lailla 3 x ohut kerros, ja lakka maalipinnan päälle muutaman tunnin päästä.
    Ohjeiden minimissä noiden pitäisi olla käyttämilläni tuotteilla, mutta välihiontaa ei noihin aikoihin tehdä
    Loppuhionta 2500 saakka.

    Pitää katsoa sitten seuraavaa mahdollista projektia tarkemmin.

    Viimeisintä maalausta/lakkausta en ole vielä loppuhionut, kun etuhaarukkaan tulee vielä tuota sinistä väriä ja logot ehkä suuremmaksi ( nykyiset logot on aika syvällä lakkapinnan alla)

  30. #30
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Noni, meinasin jo sanoakkin, että vähän näyttää pinta itse maalatulta, mutta arvelin juurikin ettei kaikkia lakkaus/hionta vaiheita ole vielä tehty.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähköpyörä projektit
    By Santtu75 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 18.06.2025, 14.32
  2. Pyörän rungon maalaus
    By Kva66 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 18.08.2022, 07.22
  3. Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 31.07.2022, 21.34
  4. Rungon maalaus
    By Noviisipyöräilijä in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 02.04.2019, 11.05
  5. Pyörän maalaus itse
    By pyörä123 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 30.07.2015, 20.07

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •