BikeshopElectrobikeGiantLostInLapland
Sivu 1 / 20 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 571

Aihe: Polkijoiden toinen toistaan hienommat pyörät

Polkijoiden toinen toistaan hienommat pyörät

Tänä päivänä lenkeillä näkee mitä hienompia pyöriä. Syynä lienee se, että ainakin osa polkijoista on hyödyntänyt työsuhdepyöräetua. Erityisesti naiset ovat satsanneet kunnon kalustoon ja taukopaikoilla saattaa nähdä myös naisilla 5-10 000 euron hintaluokkaan mahtuvia fillareita. On ilmeistä, etteivät naiset enää tyydy poika- tai miesystävän suosittelemaan Bianchi via Vironeen, vaan alla saattaa olla huippukisatiimien käytössä olevaa vastaavaa kalustoa.

On toki huomioitava se, että laadukkaiden polkupyörien hinnat ovat nousseet kautta linjan, mutta onhan se hienoa nähdä, että ihmiset panostavat myös laatuun halvan hinnan sijasta. Köyhää toki hirvittää premium-kaluston hinnat alkaen 10 000 euroa hinnat, mutta halvemmallakin toki pääsee, kun ei osta sitä keveintä mahdollista hiilikuitua tai top-end osasarjaa.

Oma näkemykseni on se, että pyörä ei muutu enää oleellisesti nopeammaksi tai kevyemmäksi hinnan ylittäessä 5000 euroa. Kaikki sen yli maksava on jo hifistelyä ja blingiä, jolla halutaan erottua massasta. Samasta syystä ihmiset ostavat Ferrareita ja Lamborghineja.

Mä en usko, että ts-pyöräedun ottaneilla on 10 k€ pyöriä. Eiköhän niiden hintahaarukka ole 3600-4800€.

Työsuhdepyöräedun hintarajat kulkee 4-5k€:ssä. Jos pyörä on kalliimpi erotus pitää kaivaa heti lompakosta. Ei sillä mitään 10k€ pyöriä ole hommattu isoissa määrin. Vähän kateellisen oloinen avaus kyllä.

Nykyään ei tavis eroita parin tonnin pyörää kymppitonnin pyörästä, sen verran hienoja on nuo edullisemmatkin. Itsekin mietin että onko järkeä pitää kahta +5tonnin pyörää kun voisi hankkia yhden +10tonni ajokin. Kotona kylläkin jollakin logiikalla hyväksytään nykyinen ratkaisu paremmin.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Kaikki pyörään laitetut eurot ovat kuin pankkiin talletettuja, pelkkää plussaa ja hyvinvointia itselle.

Hyvä että naiset ja miehet ovat tämän tajunneet. Jos perhettä ei vielä ole, likviditeettikin voi hyvin toimeentulevilla olla kunnossa. Ja jos lapset ovat lähteneet jo pesästä, silloinkin on jälleen enemmän paukuja investoida harrastuksiin. Mihin sitä pitäisi rahat tuhlata, jos ei pyöriin? Ei ainakaan moottoripyöriin, matkusteluun tai viiniin? No, ehkä nuokin ovat ihan hyviä vaihtoehtoja, paitsi moottoripyörät...
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Kaikki pyörään laitetut eurot ovat kuin pankkiin talletettuja, pelkkää plussaa ja hyvinvointia itselle.

Hyvä että naiset ja miehet ovat tämän tajunneet. Jos perhettä ei vielä ole, likviditeettikin voi hyvin toimeentulevilla olla kunnossa. Ja jos lapset ovat lähteneet jo pesästä, silloinkin on jälleen enemmän paukuja investoida harrastuksiin. Mihin sitä pitäisi rahat tuhlata, jos ei pyöriin? Ei ainakaan moottoripyöriin, matkusteluun tai viiniin? No, ehkä nuokin ovat ihan hyviä vaihtoehtoja, paitsi moottoripyörät...
    Kaveri on intohimoinen kalastuksen harrastaja (tai ainakin kalastusvälineiden), hänellä on veneenä muutaman vuoden ikäinen nopeahko alumiinivene 150hv. perämoottorilla, mitä itse pariin otteeseen ollut kyydissä niin omaan makuuni liikkuu todella hyvin, on tarpeeksi nopea sisävesille yms.
    Noh, talven aikana kaveri päätti että lisää tehoa on saatava ja mottori vaihtui 225hv. malliin ja tämä +75hv vaihto maksoi vanhan moottorin vaihtohyvityksen jälkeen yli sellaisen huipputason maantiekilpapyörän verran ja olin tuossa taannoin saman veneen kyydissä ja itse en havainnut mitään isoa eroa tuohon vanhaan versioon verrattuna, muutaman solmun ilmeisesti huippunopeus nousi mutta...
    Ei näissä voi todeta kuin että harrastukset maksaa.

Ei se itseltä ole pois jos joku hankkii paremman fillari tai auton. Joitakin sylettää varmaan se kun joku weekend warrior ajelee 50km viikossa kymppidonan pyörällä.

No juuri näin. Aina on jollain kalliimpaa, hienompaa ja parempaa kuin jollain toisella.

Sama huomio itselläkin ja monesti mietin että onko ihan välttämätöntä ja menty vain muodin mukana. Itse Henk. koht saan taas "kiksejä" siitä että pyörä on mahdollisimman halpa mutta silti pätevä ettei homma jää siitä kiinni. Pari kertaa on ollut mahdollisuus testata tyyliin 10ke ovh gravelia, mutta olen jättänyt väliin periaatteella että "tieto lisää tuskaa" (ei mulla kyllä rahaakaan olisi eikä tarve mutta pohdin asioita joskus liikaa enkä osaa päättää niin helpompi itselle näin)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Joitakin sylettää varmaan se kun joku weekend warrior ajelee 50km viikossa kymppidonan pyörällä.
    Niin. Eipä kai se muille kuulu, mitä ja miten joku pyörällään tai pyörillään ajaa. Jollekin 50 km viikossa on jo hyvä suoritus. Ja toisaalta kaipa se kuski määrittää mikä on hyvä ja tarpeeksi.

Mä olen aina halunnut, että käytössä olevat vehkeet - on ne pyöriä, kameroita tai autoja - on sellaisia, että niiden omistaminen ja käyttäminen tuo minulle tyydytystä. Koska jos se ehto ei täyty, niin rahat on menneet hukkaan, vaikka hyödyke maksaisi vain euron.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    . Erityisesti naiset ovat satsanneet kunnon kalustoon ja taukopaikoilla saattaa nähdä myös naisilla 5-10 000 euron hintaluokkaan mahtuvia fillareita. On ilmeistä, etteivät naiset enää tyydy poika- tai miesystävän suosittelemaan Bianchi via Vironeen, vaan alla saattaa olla huippukisatiimien käytössä olevaa vastaavaa kalustoa.
    Sehän on tosi hieno juttu, ettei harrastusta aloiteta jollain XXL:n alepyörällä, vaan kunnon välineilä. Saattaa jopa käydä niin että uusi harrastus ei tyssää alkuunsa turhautumiseen paskojen vehkeiden takia. Peukku ylös: valtio kiittää arvonlisäverosta, pyöräkauppias katteesta ja pyöräilijä loistavasta välineestä.

Ei kannata olla kateellinen niille taukopaikkojen kalliiden pyörien omistajille, ne on omalla rahallaan ne ostaneet. Sehän on vain priorisointikysymys minne rahansa käyttää: pari etelänlomaa vai huippulaadun fillari. Jälkimmäisestä on iloa vuoksiksi, siitä etelänlomasta pariksi viikoksi.

Pyörällä ajaminen on se juttu.
    Ei voi olla kateellinen kellekään kun ajaa pyörällä, olisi outoa olla kateellinen kun toinen ajaa pyörällä.
    Hyvä pyörä on hyvä pyörä ja kallis pyörä on kallis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    Sama huomio itselläkin ja monesti mietin että onko ihan välttämätöntä ja menty vain muodin mukana.
    Mitä se kellekään kuuluu millä perusteella kukakin on kalustonsa hankkinut? Jos motivaatio löytyy siitä, että on vähän parempaa fillaria alla niin onko se keltään pois? Pukeutuuhan jotkut setämiehetkin pro-tiimien ajoasuihin.

Itse en ole osannut asiaan sen kummemmin kiinnittää huomiota. En kyllä noista maantievehkeistä ymmärräkään mitään. Maastossa tulee kallista sähkötäpäriä vastaan aika paljon, mutta eipä tuo multa ole pois. Pitää myös muistaa, että aika hienoja vehkeitä saa ylivuotisina tai vähän käytettyinä reippaasti ovh:ta halvemmalla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei kannata olla kateellinen niille taukopaikkojen kalliiden pyörien omistajille, ne on omalla rahallaan ne ostaneet..
    Kuka nyt on ollut kateellinen ja kenelle ja miksi?

Hieno pyörä on hieno.
    Itse ainakin arvostan jos joku sellaisen itselleen hankkii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kuka nyt on ollut kateellinen ja kenelle ja miksi?
    No selvästi katellisuudestahan tuo pesumanin aloitus kumpuaa.

Sehän on tosi hieno juttu, ettei harrastusta aloiteta jollain XXL:n alepyörällä, vaan kunnon välineilä. Saattaa jopa käydä niin että uusi harrastus ei tyssää alkuunsa turhautumiseen paskojen vehkeiden takia. Peukku ylös: valtio kiittää arvonlisäverosta, pyöräkauppias katteesta ja pyöräilijä loistavasta välineestä.

Ei kannata olla kateellinen niille taukopaikkojen kalliiden pyörien omistajille, ne on omalla rahallaan ne ostaneet. Sehän on vain priorisointikysymys minne rahansa käyttää: pari etelänlomaa vai huippulaadun fillari. Jälkimmäisestä on iloa vuoksiksi, siitä etelänlomasta pariksi viikoksi.
    Mulla on mennyt vähän eri järjestyksessä: ensin olen ollut kiinnostunut ja aloitellut ja homman jatkuessa panostus on kasvanut -että en ole ensin ostanut kunnon välineitä ja sitten katsonut että onnistuuko.

Matkailusta jää pysyviä muistoja, jotka saattavat haalistua, mutta tavaralla on käyttöikänsä jonka jälkeen se päätyy romuksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esuli Katso viesti
    Pyörällä ajaminen on se juttu.
    Ei voi olla kateellinen kellekään kun ajaa pyörällä, olisi outoa olla kateellinen kun toinen ajaa pyörällä.
    Hyvä pyörä on hyvä pyörä ja kallis pyörä on kallis.
    Mulle se on juuri noin: tekeminen menee omistamisen edelle. Joskus on ollut taloudellisesti tiukkoja aikoja, niin silloin on tehnyt sillä mitä on ja mihin on ollut mahdollisuus.

Ehkä siksi tuo yksivaihteisella ajo on ollut kivaa, pyörän rakentamisen lisäksi, että ajaminen on yksinkertaista.

Haluaminen aiheuttaa kärsimystä: olotila että ei halua mitään on tavoite. Halu teettää ihmispololla kaikkea: raatamista, rikki menneitä ihmissuhteita, onnettomuutta.

Toisaalta kuka sanoi, että kyse on aloittelijoista.

Meillä työsuhdepyörän enimmäishinta on muistaakseni 3300e.Jos kalliimman haluu ni erotus maksetaan ite

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Mulla on mennyt vähän eri järjestyksessä: ensin olen ollut kiinnostunut ja aloitellut ja homman jatkuessa panostus on kasvanut -että en ole ensin ostanut kunnon välineitä ja sitten katsonut että onnistuuko.
    Elämäni suurimpia hölmöyksiä on ollut edetä juuri tätä tietä. On sitten kyse työvälineistä tai harrastusvälineistä. Ensin ostaa halvan kun luulee säästävänsä. Sitten pitääkin mennä ostamaan hyvä, jolloin rahaa todellisuudessa on mennyt enemmän ja kaupan päälle vit.. ketutusta toimimattomuudesta.

^on muitakin sävyjä, kuin musta ja valkoinen -halvan sijaan voi ostaa asiallisen ja kohtuuhintaisen.

Elämäni suurimpia hölmöyksiä on ollut edetä juuri tätä tietä. On sitten kyse työvälineistä tai harrastusvälineistä. Ensin ostaa halvan kun luulee säästävänsä. Sitten pitääkin mennä ostamaan hyvä, jolloin rahaa todellisuudessa on mennyt enemmän ja kaupan päälle vit.. ketutusta toimimattomuudesta.
    Mä esimerkiksi otan paljon kuvia, osa on onnistuneita ja osa ei. Kuvaan mukana olevalla laitteella, mikä nykyisin on lähes aina puhelin. Joskus mulla on ollut järjestelmäkameroita, että ehkä olen jollakin tapaa ajatellut asiaa harrastavani.

Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että ei minusta tule parempaa kuvaajaa, vaikka kalusto olisi mitä. Mulle valokuva on hetken tallennusta haluamallani tavalla ja valokuvaajaksi tullaan olemalla liikkeellä silmät auki (ja kamera mukana). Kuvaaminen on näkemistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kerrotko miten mielestäsi se tuodaan esille?
    Aloituksessa tuodaan esiin kaksi asiaa.
    Naisetkin hankkivat kalliimpi pyöriä eivätkä tyydy enää heikompi tasoisiin.
    (Huonommikin rahansa voi sijoittaa)
    Hinnan noustessa yli 5000 € vaste rahalle heikkenee nopeasti.
    (Mikä pitää paikkansa harrastajien kohdalla, prot sitten erikseen sie?lä 2 s 50 km tempossa merkitsee paljon)
    Olen tod näk pari kertaa tavannut aloittaja, mukavan ja fiksun tuntuinen henkilö. Eikä juttujen tai ulkoisten tekijöiden perusteella ole mitään syytä kadehtia toisten kalliita pyöriä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Matkailusta jää pysyviä muistoja, jotka saattavat haalistua, mutta tavaralla on käyttöikänsä jonka jälkeen se päätyy romuksi.
    Harva siihen pyörään laitteena rakastuu. Enemmän rakastuu siihen, mitä se pyörä tuo tullessaan. Kuten renkaanvaihtoja vesisateessa mudan keskellä *). Tai jarruletkun lyhentämistä. 5 cm liian lyhyeksi. Mutta myös niitä hetkiä, kun aurinko paistaa, linnut laulaa ja reisi on syönnillään.

*) nämä hetket on itse asiassa mun viime syksyn Iltalian reissulta parhaiten säilyneet mielessä. Muistan joka ikisen kerran (3 kpl).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tai halusta provosoida ja trollata. Taas kovin tyypillinen pesumanin ketju, jossa hieman provosoiva aloitus ja sen jälkeen kaveri katoaa taustalle hihittelemään eikä ainuttakaan lisäviestiä ketjuun ko. henkilöltä ilmesty.

Naisena ostin reilu vuosi sitten maastopyörän kaveriksi gravelpyörän, josta ajattelin, että onkohan tämä mulle nyt liian "hieno", kun asemoin itseni tosi vahvasti väärinpyöräilijäksi. Eikä kyse ollut mistään kymppitonnin, ei edes viidentuhannen euron pyörästä, vaan hinta oli alle kolmetuhatta euroa. Vaikkei pyörä ole tuon kummoisempi tai kalliimpi, niin silti alkuun mietin, olenko sika helmen selässä, tai jos en nyt sika niin nauta kuitenkin. Mitään tommoista ei ole ollut mielessäkään silloin, kun rymyän tuolla jossain maantiellä, hiekkatiellä, metsäautoteillä ja poluilla. Vauhtiakin on aika paljon vähemmän kuin iloa ja nautintoa, ja kyllä tuo on ollut mieluisa hankinta. Ei kaduta yhtään, ja pyörästä on tullut ihan tosi tärkeä. En luopuisi!

Mutta kyllä mun tekisi mieli ostaa vielä yksi uusi pyörä, punainen.

Avauksessa mietitytti eniten se miten pyörät on tunnistettu päälle viiden tonnin pyöriksi.

Onko menty tutkimaan taukopaikalle parkkeerattuja pyöriä lähietäisyydeltä ja todettu että osasarjat ovat Dura-Acea ja SRAM Red AXS:ia?

Entä miten suureen havaintojoukkoon päätelmä perustuu?

Oma käsitys on että harrastajatason naisillakin on jo pitempään näkynyt yhtä laadukkaita pyöriä kuin miehilläkin. Ja onhan naisissakin kisakuskeja, joille niin sanottua tavallista harrastajan pyörää kalliimpi pyörä on normimeininkiä.

Mutta tässähän liikutaan nyt pelkissä satunnaisiin huomioihin perustuvissa käsityksissä, jotka voivat yhtä hyvin olla oikeita kuin vääriäkin. Esiin nostettu asia on kyllä varsin kiinnostava eli ovatko ja jos ovat, niin missä määrin naisharrastajat erityisesti ja harrastajat yleensä siirtyneet upper middle class -pyöristä high end -pyöriin?

Harmillista kyllä, tilastotietoa ei asiasta ymmärrettävästikään ole.
    Opulus muokkasi tätä : 23.06.2025 at 14.36

Kyllähän tuossa aloituksessa on sellaista pientä juhannuslöylyn tuoksua

Sunnuntaina kun ajelin Kustaviin ja takaisin (autolla) niin vastaan tuli kyllä jos jonkinmoista pyöräilijää. Hienot pyörät on hienoja, niistä tulee samalla tavalla hyvälle tuulelle kuin vaikkapa ferrarista torin kulmalla
    Mutta onhan se hauskaa myös nähdä jonkun kiertävän rengastietä vanhalla Tunturilla reppu selässä

Minä en ainakaan osaa pyörää katsomalla antaa sille hintalappua.

En osaa myöskään yhdistää tähän kateutta. Vaikka näkisinkin 5 000-10 000 euron pyörän, miksi siitä pitäisi olla kateellinen. Ajan tyytyväisenä omalla gravelillani, jonka ovh oli 10 vuotta sitten 1 700 €, kauppahinta noin 10% tuon alle. Sittemmin siihen on vaihdettu laadukkaammat kiekot ja paremmin rullaavat renkaat. Noihin kului ehkä 500 €. En siis tiedä syytä kadehtia siitä, että joku laittaa viisinkertaisen summan pyöräänsä. Tiedän, että omani hintaluokassa saa varsin toimivan pyörän ja sillä voi nauttia ajamisesta ilman tuota suurempaa lovea kukkarossa.

Jos olen sitä mieltä, että hifistely tuhansien eurojen pyörällä tässä hintaluokassa ei ole järkevää, miksi en saisi tätä mieltä olla. Eihän se kenenkään hifistelyä estä tai kiellä. Maailmaan mielipiteitä mahtuu. Kysyttiinhän aikanaan Markus Grönholmiltakin, millä autolla siviilissä ajaa. Vastaus oli Skoda Octavia.

Samanlaisia aiheita

1. Ibis -pyörät
    By Portti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 679
    Viimeinen viesti: 24.02.2025, 10.31
  2. Mondraker pyörät
    By hphuhtin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 44
    Viimeinen viesti: 15.07.2022, 15.25
  3. Norco pyörät
    By Sambolo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 31