Kappas, tämmöinen olisi ensi kesänä tarjolla. Matkoina 40, 80 ja 112 km.
https://www.arcticgrind.fi/
Yleensä olen tuohon aikaan tuolla. Voisikohan tuon vain höntsäillä vai pitääkö ajaa kilpaa?
Kappas, tämmöinen olisi ensi kesänä tarjolla. Matkoina 40, 80 ja 112 km.
https://www.arcticgrind.fi/
Yleensä olen tuohon aikaan tuolla. Voisikohan tuon vain höntsäillä vai pitääkö ajaa kilpaa?
Ai s**tana, pitääkös sitä nyt sitten kaksi kertaa kesässä Saariselälle?
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Miksei voisi höntsäillä?
No ajattelin jos siellä ajaa kaikki tosikovat naamat eikä kehtais mennä pyörimään jaloissa.
Toisaalta toi 112 kilsaakin on vain yksi kierros eli tule kierroksella ohitettavia kellään.
Näemmä kahdella pisimmällä olisi Kulasjoen kahlaus tiedossa. Enpä ole tuossa kohdassa muistaakseni käynytkään.
Hassua kun ennen Magneettimäen nousua ajellaan Nelostietä, vaikka vieressä kulkee sorkkuväylääkin. Olisko vaan huolimatonta reitin piirtoa kyseessä?
Kiva, että järjestetään taas. Osallistuin vuonna 2019, kun satuin olemaan perheen kanssa Saariselällä lomalla. 5 vuotta gravel-aikaa on vierähtänyt välissä, tapahtuma voi näyttää aika erilaiselta. Minulla taas kunto on viisi vuotta vain huonontunut, joten enpä tiedä osallistumisesta... Mutta onhan siellä kuntosarja, ja ohjattuja ryhmiäkin ilmeisesti luvassa.
Pitkä reitti näyttää samalta kuin silloin, nelostien pätkä mukaan lukien. Ehkä soratie on yksityinen, eikä lupaa ole tullut?
-edit vai onko se jo kuusi vuotta ensi kesänä![]()
Pyöräily on kivaa!
Nihkeästi tuntuu päivittyvän tapahtuman sivusto, eikä esim. tietoa siitä, voiko osallistumisen maksaa liikuntaedulla, löydy mistään. Hintaportaat vaihtuvat kuitenkin tuossa tiheään.
Ilmoittatuneita 15 kpl ja kategorioita on "Race" ja "Sport". Olisiko sport sitten sitä höntsäilyä?
No ehkä sitten kun järjestäjän talvikiireet helpottaa niin alkaa tapahtua jotain?
" Ilmoittautuminen tapahtuu Pace järjestelmässä. Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Maksun voit maksaa Visa/Mastercard korttimaksuilla sekä ePassin, Smartumin, Edenredin ja Eazybreakin liikuntaeduilla."
"Race-sarja on kisasarja, johon voi osallistua vai gravel-pyörällä. Sport sarjassa voit ajaa millä tahansa pyörällä."
https://www.arcticgrind.fi/ilmoittautuminen/
No luinpas huonosti sivuston![]()
No nih, nyt on ilmo sisällä.
Osallistujalistassa 24 nimeä eikä aikaa ole enää kuin vähän. Niinköhän tämä toteutuu. Ei ole paljoa mainostettukaan.
Paras olis toteutua mutta voihan siinä huonostikin käydä. Lomasuunnitelmat rakennettu tuon ympärille. Pitääpäs aloittaa tapahtuman sissimarkkinointi.......
Peikkomainen flaksi
Kukaan ei halua Lappiin heinäkuussa kun siellä on itikoita...
Heinäkuu on paras kuukausi Suomessa, ja niin se on tietty Lapissakin.
Pyöräily on kivaa!
Ei ole vaan maaliskuu.
Toteutuu. Soitin ja varmistin.
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Hienoa toimintaa!
Vähäinen osallistujamäärä takaa toki paremman sijoituksen, olisi hienoa olla joskus fillarikisan 24.
Ei kuule tarvitse kuin yhden keskeyttää tai jättää lähtemäti niin olet sarjassasi top kympissä.
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Huh, ennuste muuttui vihdoin sateettomaksi (ehtii toki muuttua takaisin kurjuuteen vielä monesti). Mukavat 10-12 lämmintä, kelpaa.
Juu, ei tarvii ku kesäkampetta mukaan. Onhan silloin jo heinäkuun helle.
Fillarifoorumia edusti hienosti Petteri Ellilä palkintopallisijoituksellaan, onnea! Kepsulla valitettavaa teknistä epäonnea ja itse höntsäilin reitin läpi (no olin mä neljäs omassa sarjassa , setä yllättää). Mainiota pätkää erämaassa, joskin toki rankkaakin. Kahlaamaan pääsi myös.
Jos täältä oli muitakin viivalla niin ilmoittautukaapa. Kiinnostaisi.
Hauska kisa, vuoden päästä uudestaan.
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Peikkomainen flaksi
Tapahtumakuvia katsellessa huomio kiinnittyi väkisinkin siihen, että ainakin kuvaan päässeistä leijonanosa näkyi taluttaneen pyörän joen yli ja heistäkin iso osa pyörä ylävirran puolella. Laakereita nyt toki saa uusia vaikka minkä näköisiä, kokoisia ja varmaan värisiäkin, mutta tasapaino jos pettää ja päättää heittää pötkölleen niin en itse välttämättä kaipaisi enää sitä fillaria siihen päälle.
Mutta hei, joku veti reitin läpi sinkulalla "maantiekumein". Hattua päästä.
Näyttäisivät olevan nappulattomat ja ehkä 34-36-milliset.
Vaikka läheskään kaikki potentiaaliset osallistujat eivät ole pääkaupunkiseudulta, etäisyys tai siis matkat kai jo muodostavat jonkinlaisen osallistumiskynnyksen monille? Toinen tekijä voisi olla ehkä tietty pelko tai ainakin epävarmuus Lapin säästä eli siitä että joutuu ajamaan etelän miehen näkökulmasta kylmässä ja ehkä märässäkin, mutta joka tapauksessa vastenmielisessä säässä?
Jos itse olisin harkinnut osallistumista, ilmoittautuminen olisi varmaankin jäänyt tekemättä siitä ettei sivuilta oikein saanut käsitystä mitä tällä kertaa gravelilla ymmärretään eli millaisella kalustolla pitää matkaan lähteä tai millaisiin yllätyksiin kömpelön, enimmäkseen kovapintaisilla hiekkateillä ajamaan tottuneen pitäisi varautua.
Kaikki itsensä gravel-pyöräilijäksi mieltävät ja gravelista tykkäävät eivät näe hae sen kummempaa kuin maantiepyöräilymäistä ajoa asfalttiteiden ulkopuolella. Karkea sora, liukas irtosora tai -hiekka, kivikkoiset polut ja muut sellaiset, joilla vaikkapa ne nyt suosioon nousseet 50-milliset (ja päälle) renkaat tuntuvat ylen tarpeellisilta - ja joista maastopyöräilyn kautta gravelin puolelle tulleet varmasti tykkäävät - voivat ainakin tietyn määrän jälkeen viedä heiltä ilon ja mielekkyyden tunnun ajosta.
Pointti ei siis ole siinä että reittiä pitäisi muuttaa minunlaisiani varten vaan se että jos reitti sittenkin on sellainen, josta minunlaisenikin voisi tykätä jos vain mukaan lähtisi, niin se olisi hyvä tuoda esiin. Nyt jouduin turvautumaan kenties perusteettomaan mielikuvaan.
PS Kuvan fillaristin suorituksen rinnalla omat lyhyet pätkäni "underbikingia" ovat lähinnä säälittäviä.
Voimakkaassa virrassa tukipiste aina ylävirran puolelle oli se pyörä, keppi, sauva yms. Se on vaan paljon helpompi ja turvallisempi tapa, kun voit nojata voimaa vastaan. Pyöräkin niin kevyt esine, että virta vie sen helposti alta pois jos se on alavirran puolella, kun se on jo lähtökohtaisesti väärään suuntaan kallellaan sillä puolen.
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Meillä on tässä ehkä pieni näkemysero siinä onko pyörä tukipiste ensinkään tuollaisessa saippuakivillä pohjustetussa polvenkorkuisessa virrassa.
Kirjanmerkit