HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 98 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98
Näyttää tulokset 2.911 - 2.922 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Tää on kyllä hauskaa luettavaa, jatkakaa samaan malliin

Mulle on aivan se sama meneekö joku ohi tai. Oon just 67v ja oon vaan tyytyväinen siihen että pystyn polkemaan sen 100 kilsaa ja plus per viikko. En mä urhelile vaan hoidan kuntoani ja se riittää.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Pyöräily on mun omaa aikaa ja omaa tekemistä, jos joku ohittelee omaa egoa pönkittääkseen niin ei kiinnosta. Myöskään tuntemattomille moikkailu ei kiinnosta. Saatan kylläkin nyökätä takaisin jos joku vastaantuleva tervehtii mutta ei ole itsestäänselvyys, pyöräilessä fokus on omassa ajamisessa/menttaalissa eikä muiden egoissa ja morotteluissa.
    Kylätason pyöräilijä

Nyt kun enemmän tekee sekapyöräilyä suora- ja vähemmänsuoratankoisilla vehkeillä, niin suoralla tangolla n. yksi kymmenestä moikkaa takaisin. Käyrällä tangolla suhde on sitten 9/10. Tämä siis useammalla lenkillä todennettua.

Kyllä mullakin välillä unohtuu morjestaminen, kun ajaa ajatuksissaan, mutta yleensä yritän moikata jos vastaan tulee joku joka näyttää olevan lenkillä eikä kauppaan menossa. Toki voi olla, että mä näytän pullakuskilta, niin minua ei moikata.

Nyt kun on parit kokemukset muualta, niin epsanjassa se 9/10 moikkasi. Tosin alla oli maantiepyörä. Italiassa moikkasivat maantien vieressä olleet maajussitkin, vaikka alla oli sähkötäpäri. Käsi pystyyn ja bonzornoo! Oltiin Fiuggissa, missä ei kauheasti ollut muita kuin italialaisia.

Sinulle yhtä paljon kuin se että kuvailisin lenkillä olevan tuulista. Kyseessä kuvailevaa tekstiä. Kysy vain lisää jos haluat!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Kerrotko vielä miten pyöräilyvaatteiden merkki vaikuttaa tähän asiaan?
    Sinulle yhtä paljon kuin se että kuvailisin lenkillä olevan tuulista. Kyseessä kuvailevaa tekstiä. Kysy vain lisää jos haluat!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    On sallittua. Ei ole.

Muuten: on erinomaisen tyylikästä tarjota peesausmahdollisuutta silloin kun itse ajaa tasavauhtista lenkkiä ja ohitettu näyttää siltä että olisi peesistä esimerkiksi vastatuulen tai edessäolevan tympäisevän tylsän tiepätkän vuoksi kiitollinen. Tai voi jopa ehdottaa vuorovetoa, jos se omaan lenkkispeksiin sopii.

Eikä tarvitse esittää mykkää siinä pelossa että kanssapyöräilijä joko jotenkin provosoituu siitä mitä sanoo tai tulkitsee sen kutsuksi ajaa loppulenkki kimpassa.
    Toivoin hyvää ja asiallista vastausta ja sellaisen sain tässä. Kiitos!

Hauska muuten nähdä että tekstini aktivoi foorumilaisia näinkin paljon.

Juuri huolletun moottorin hyrinästä nautiskelevan rauhallisen kaverin peesiin iskee luvatta kiireinen setä. On aika opettaa liikennesääntöjä American malliin. K16.

https://www.youtube.com/watch?v=G68bHA-AR-4
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Onkohan kaikkien aikojen pisin tappioraportti?
    Vastaillaan vielä muillekin ennen kuin poistun, kun näköjään kysymys tuotti vastakysymyksiä.

Täällä vahvistui käsitys, että morjestus ohittaessa ei ole kutsu peesiin - hyvä. Sain vastauksen pääkysymykseeni.

Perskärpäs-pyöräilijä ajatteli siis samalla tavalla kuin sinä. Kommenttisi vahvisti että osa pyöräilijöistä ajattelee olevansa jossakin “kilpailussa”.

Tässä oli siis kyse härnäämisestä, liimautumisesta. Se oli se mikä ihmetytti. En sanoisi kilpailuksi kun ei ole maaliakaan. Eikä muuten palkintoa. Mikä turhanpäiviäiseen kilpailuun innostaisi, kun edes ihmisten kanssa ajelut eivät motivoi millään tavalla? Paljon mukavempi ajella vaikkapa vieressä loikkivan jäniksen kanssa kuin kenenkään pyöräilijän :-D

Jatkakaa kirjoituskilpailuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin. Se on ihan turha huutaa "MÄ EN OLE MUKANA KISASSA" jos on jo hävinnyt.

Mutta se on ihan totta että ohitetuksi tuleminen syö miestä. Sehän tässä alkuperäisellä postaajallakin oli ongelmana. Koko loppu lenkki ja seuraava yö on mietitty elämän tarkoitusta.

Näkisin, että ainoa vaihtoehto on kehittää kuntoa, ettei noita ohituksia vaan enää pääse tapahtumaan. Tietysti voisi myös kokeilla erilaisia peilejä ja takatutkia. Nopeasti toimimalla ehtii ehkä kääntymään sivutielle.
    Vastaillaanpa sinullekin kun kiinnostuit tekstistäni ja vaivauduit kirjoittamaan.

Sinunkin kommenttisi vahvisti että osa pyöräilijöistä ajattelee olevansa jossakin “kilpailussa”.

Tässä oli siis kyse härnäämisestä, liimautumisesta ja poistumisyrityksestä. En sanoisi kilpailuksi kun ei ole maaliakaan. Eikä muuten palkintoa. Mikä turhanpäiviäiseen kilpailuun innostaisi, kun edes ihmisten kanssa ajelut eivät motivoi millään tavalla? Paljon mukavempi ajella vaikkapa vieressä loikkivan jäniksen kanssa kuin kenenkään pyöräilijän.

Kaltaisesi laumaeläin taitaa nauttia kisailusta. Jopa niin paljon, että tykkäät ikuistaa aiheesta tällä tavalla luettavaa internetin ihmeelliseen maailmaan. Sinun voi olla vaikea ymmärtää, mutta haastan sinut yrittämään laajentaa ajatteluasi; jotkut eivät halua ajaa muiden ihmisten seurassa. Ei kilpaa eikä muuten. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö voisi käyttäytyä. Eli vaikka nyt moikata esimerkiksi ja jättää sitten rauhaan.

Autoillessahan tervehditään usein nostamalla keskisormea - ehkä se kulttuuri pesiytyy maantiepyöräilijöihinkin, jos joukossa on tällaisia oman päänsä sisällä kilpailijoita...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin. Se on ihan turha huutaa "MÄ EN OLE MUKANA KISASSA" jos on jo hävinnyt.

Mutta se on ihan totta että ohitetuksi tuleminen syö miestä. Sehän tässä alkuperäisellä postaajallakin oli ongelmana. Koko loppu lenkki ja seuraava yö on mietitty elämän tarkoitusta.

Näkisin, että ainoa vaihtoehto on kehittää kuntoa, ettei noita ohituksia vaan enää pääse tapahtumaan. Tietysti voisi myös kokeilla erilaisia peilejä ja takatutkia. Nopeasti toimimalla ehtii ehkä kääntymään sivutielle.
    Ja kyllä minusta ohi pääsee jos yhtään on kuntoa ja viitsii vispata kinttuja. Eikä muuten tarvitse olla sheivatut eikä vaadi edes aerosukkia. Helppo homma.

Kirjoittelin myös autoilijoiden tervehtimisestä. Merkittävää on, että viime aikoina autoilijat ovat käyttäytyneet kauniisti. Haluan uskoa että sillä on vaikutusta, että annan tilaa. Se on vinkkini kaikille tässä lähtiessä.

Mutta hyvä että aihe herätti keskustelua. Voitte kinastella halutessanne vaikka langalla nimeltä “perskärpäset haistelemassa succiksia”. Ja olkaa hyvät tarjoamastani viihteestä - olisitte toki voineet käyttää aikanne paljon hyödyllisemminkin kuin lukien tätä tekstiä. Otan osaa.

Todella hyvin tervehditään täällä Pirkanmaan alueella. Vähintään kevyt "sormet liikahtaa" tai reilumpi "lapa nousee", kohdatessa.
    Tervehdyksiä irtoaa kokolailla suhteessa vaatetuksen kireyteen, mitä kireämpi sitä herkemmin irtoaa. Liekö syynä sitten vastaatuleva MAMIL vai jokin muu..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Kiusantekoa on kahdenlaista: sellaista jossa kiusaaja haluaa kiusata, tietää kiusaavansa ja tietää että kiusattu kokee tulevansa kiusatuksi - ja sitten sellaista, jossa kiusattu vain kokee tulleensa kiusatuksi ja uskoo siksi että kiusaaja nimenomaan kiusasi.
    Tämä. Itsellä käy monasti niin, että ajelee omissa ajatuksissaan ja vauhti pikkuhiljaa hiipuu, kunnes joku tulee takaa ja ohi. Siitä sitten puoliautomaattisesti nostaa omaa suoritustaan sille tasolle, missä sen hetki sitten kuvitteli olevan. Ja voi olla, että tämä taso onkin kovempi, kuin mitä ohittajalla ohituksen jälkeen, joten vaihtoehtoina on joko jäädä roikkumaan perään tai mennä ohitse. Tai koska olet ajanut PK- tasolla, niin sinulla on ylimääräistä reserviä seuraavassa nousussa ja taas olet sen edessä, että mitä pitäisi tehdä.

Mä olen alkanut pitää näissä ohjeena sen, että ajan niin kuin ajan ja jätän tulkinnat sille toiselle. Harvoin, josko koskaan, ohitan ja löysään heti siinä edessä.

Avain mielenrauhaan on keskittyä omaan suoritukseen ja antaa muiden keskittyä omaansa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •