^ ekologisuudella olen itselleni perustellut pysyä erossa hiilareista, varmaan köyhän itsepetosta. Mutta kun muitakin harrastuksia, niin metallirungoilla mennään. Tänään kävin 72km Trek Emonda alr:llä ja nautin kyllä joka metristä.
^ ekologisuudella olen itselleni perustellut pysyä erossa hiilareista, varmaan köyhän itsepetosta. Mutta kun muitakin harrastuksia, niin metallirungoilla mennään. Tänään kävin 72km Trek Emonda alr:llä ja nautin kyllä joka metristä.
Tämä taitaa olla ensimmäinen, missä teollinen mittakaava toteutunee ainakin jonkinlaisessa mittakaavassa ja vaikka toi ei ihan kokonaan printattu olekaan: https://bikerumor.com/ribble-3d-prin...tually-afford/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Eiku olihan siellä 105 versio viiten tonniin, damn.
Tuossa vaihtokurssissa pieni virhe, vain reilu 11.5tuhatta euroa hinta...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Jotkut uhraa työtuntejakin alumiiniseen halppisrunkoon ja pulttaavat vielä kallista osaakin: https://www.midsouthgravel.com/stormchaser
![]()
^ Rungon maalaus kaunis mutta muu kokoonpano hieman liian kirjava makuuni visuaalisesti. Ja nuo renkaat...!
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Reipas väritys ja raikas kokonaisuus, arvostan!
Vaha for dummies eli minulle: https://tekniikanmaailma.fi/rex-esit...ittoprosessia/
Jääkös ketjut tuollaisiksi töhnäisiksi käsittelyn jälkeen?
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Onko se kuumavahauksen opetteleminen vörttiä? Arveluttaa lähinnä, että miten se pysyy sateella.
Eikös tuo juuri poista kuumavahauksen tarpeen? Tulee ainakin itselle testiin. Päädyin vahingossa vahaajaksi kun kuvittelin ostavani dry lubea mutta Zefalin ”extra dry” osoittautuikin nestemäiseksi vahaksi. Ketju pysyy sillä miellyttävässä kunnossa, mutta kesto tuntuu kuivassakin olevan vain 100-200km. En tosin puhdistanut ketjua aivan puhtaaksi ennen laittamista. Ja Rex maksaa moninkertaisesti, joten sillä pitäisi päästä 500km jotta kannattaa rahallisesti. Vaiva toki vähenee jos tarvitsee lisätä harvemmin.
Tuota Zefalia jää ketjun pintaan reippaasti ja näyttää vähän sotkuiselta, mutta se varisee pois ajaessa. Ketju pysyy paljon siistimpänä kuin Rexin domestiquella (joka toki ei ole vaha).
Karsea hinta. Ei taida kilsamäärissä päästä lähellekään Rexin kuumavahapakettia...
Tuon laittaminenkin vaatii varmaan varttitunnin nyhjäystä, että hivuttaa pienen tipan joka niveleen.
Dt Swissin takanavat hiljaisiksi.
200-300 eurolla paketti, jossa pienillä magneeteilla saadaan ratchetit hieman kauemmaksi toisistaan kun ei poljeta. Tällöin takanavastakin tulee täysin äänetön (ja myös se pien kitkan osuus poistuu, ja vastaa vapaassa pyörityksessä etunapaa)
Escape testannut 6 kk ja on toiminut moitteettomasti
https://escapecollective.com/review-...dt-swiss-hubs/
Mikä olennainen ero / paremmuus tuossa on kotimaisuuden lisäksi Squirtiin verrattuna ?
Squirt kuitenkin 30 - 40 eur 500 ml niin eron täytyisi olla todella huomattava että kannattaisi vaihtaa Rexiin.
Squirt on öljypitoista ns. slack waxia eikä siinä ei ole mitään voitelevia lisäaineita. Slack wax on parafiinin valmistuksen raaka-aine, joka on kuin lähmäistä fudgea.
Black Magik on tehty muuttamalla Black Diamond -kuumavaha sellaisenaan nestemuotoon. Tulossa on myös edullisempi Domestique Drip Wax, joka on pelkistä kuumavahan valkoisista palikoista valmistettu. Molemmat ovat öljyttömiä ja kovempia kuin Squirt.
No jos vertaa REXin vanhoihin tuotteisiin Domestiqueen ja Black diamondiin, niin tuohan on paljon halvempaa.
Domestique maksaa jotain 17€/30ml=0,57 €/ml ja Black Diamond 38€/30ml=1,27 €/ml ja tuo uutuusvaha 55€/180ml=0,30€/ml.
Sitä en tiedä, mikä tuon menekki on / kertakäyttö, mutta samaan tapaan tippa/nivel noita muitakin käytetään, eikä se nyt ole kun ehkä parin minuutin homma. Mulla on ketjussa 110 linkkiä, eikä kyllä mene edes sekuntia/linkki.
Black Magik on varmaankin tosi hyvä mutta Squirtin etuna itselleni on että se on riittävän hyvä riittävän edullisella hinnalla.
Kitkaa vähentävät lisäaineet vähentävät samalla myös kulumista. Voimansiirron kuluminen näkyy suoraan lompakossa, ainakin minulla.. Toki jos ketju ja kasetti on luokkaa a 20€ niin saattaa voiteluaineen hinta kirpaista.
Joskus miettinyt miten hyvin ketjupesuri levittäisi näitä rasvoja puhtaaseen ketjuun.
Sent from my Takapalk
Omassa fillarissa Primen vanteiden napa ei rätinää pitää, eikä työmatkafillarin Shimano-napa sekään ole kovin äänekäs.
Kirjanmerkit