GarminElectrobikeGiant
Sivu 7 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 306

Aihe: Infoa sisäkumeista

  1. #181
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.469
    Musta koko kysymys millä paineella rullaa parhaiten on vähän ristiriitainen. Maantiellä maantiepyörällä pitkään ajaessa mulla loppuu ensin jalat -> pitäisi varmaan olla aerompi, niin jaksaisi pidempään ja kulkisi kovempaa, rullaus ei ole isoin ongelma. Tuulella alttiilla osuudella vastatuuleen punnertaessa aerous tulee äkkiä etusijalle.

    Gravelissa oikein pitkään ajaessani (+200 km) loppuu keskivartalon pito ja sitä myöten kädet -> joustoa pyörään ja renkaisiin, eli mukavuus. Lyhyesti tykittäessä loppuu joko happi tai luotto renkaisiin -> alustalle sopivat kumit ja paine. Kovaa ajaessa joustostakaan ei ole haittaa.

    Eilen kun pyörin reilun satkun jäisillä ja uraisilla sivuteillä niin optimointi osui suoratankoiseen ja Piikkisikoihin: tehtävä ei olisi tullut suoritettua paremmin kulkevalla kalustolla. Leveät nastarenkaat ja rento ajoasento takasivat vähän hitaan, mutta varman etenemisen jäätyneessä sohjossa. Keskivartalossa tuntuu joten joustoa olisi pitänyt olla.

    Maastossa mun ajot on hidasta etenemistä (täysjäykällä), niin mulla paineet ovat alhaiset, rullauksen kustannuksella. Multa loppuu maastossa ensin osaaminen.

    Eli musta ensin asetetaan tavoite ja tehtävä ja sitten valitaan varusteet, paineet yms. että tavoitteeseen päästään.

  2. #182
    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Musta koko kysymys millä paineella rullaa parhaiten on vähän ristiriitainen. Maantiellä maantiepyörällä pitkään ajaessa mulla loppuu ensin jalat -> pitäisi varmaan olla aerompi, niin jaksaisi pidempään ja kulkisi kovempaa, rullaus ei ole isoin ongelma. Tuulella alttiilla osuudella vastatuuleen punnertaessa aerous tulee äkkiä etusijalle.

    Gravelissa oikein pitkään ajaessani (+200 km) loppuu keskivartalon pito ja sitä myöten kädet -> joustoa pyörään ja renkaisiin, eli mukavuus. Lyhyesti tykittäessä loppuu joko happi tai luotto renkaisiin -> alustalle sopivat kumit ja paine. Kovaa ajaessa joustostakaan ei ole haittaa.

    Eilen kun pyörin reilun satkun jäisillä ja uraisilla sivuteillä niin optimointi osui suoratankoiseen ja Piikkisikoihin: tehtävä ei olisi tullut suoritettua paremmin kulkevalla kalustolla. Leveät nastarenkaat ja rento ajoasento takasivat vähän hitaan, mutta varman etenemisen jäätyneessä sohjossa. Keskivartalossa tuntuu joten joustoa olisi pitänyt olla.

    Maastossa mun ajot on hidasta etenemistä (täysjäykällä), niin mulla paineet ovat alhaiset, rullauksen kustannuksella. Multa loppuu maastossa ensin osaaminen.

    Eli musta ensin asetetaan tavoite ja tehtävä ja sitten valitaan varusteet, paineet yms. että tavoitteeseen päästään.
    Vierintävastuksen merkitystä voi suhteuttaa esimerkiksi ajattelemalla että keskimääräinen pyörällä eteneminen edellyttää 50-500W tehontuottoa josta 10-50W "hukkuu" vierintävastukseen.
    MPS muokkasi tätä : 16.01.2025 at 11.26 Syy: ajatusvihre

  3. #183
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.292
    Wolf Toothilla on uusi pätevänoloinen painelaskuri. Löytyy myös puhelinappi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #184
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    ^äkkiseltään kokeilin, ehdottaa pumppaamista melko kovaksi, näemmä. Ajan entisillä.

    Sentään toteavat tekstissä: "Lower tire pressure is better"


  5. #185
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.292
    Millasilla asetuksilla testasit? Mulle antoi uskoakseni aika oikeanlaisen tuloksen, kun laitoin kokeeksi speksit 44 mm:n Hersen mukaan ja mukavuuspainotteisella gravelasetuksella. Kuski varusteineen 80 kg, pyörä 8 kg ja pari vesipulloa = n. 90 kg. Jos ”Riding conditions” vaihtaa medium-asetukseen niin suosituspaineet on n. 2,2/2,0, mikä sekin kuulostaa ihan järkevältä.



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #186
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Tulevan lauantain satkua ajatellen



    EDIT: ai niin, "casing" voisi olla pikemminkin medium. Mutta ei sekään laske paljoa.


  7. #187
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.292
    Jos on tarkoitus minimoida rullausvastus niin kyllä tuo luultavasti on ihan paikkansa pitävä. Asfalttiasetus päällä sulla kuitenkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #188
    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    206


    Aika hyvin vastaa omaa kokemusta viime kesältä, ehkä sen 0,1 bar annetuista pois..
    Kuski 82,5kg + pyörä 8,5kg + kengät ja kypärä 1kg + vesipullot 1,5kg + eväät, vaatteet, kännykkä, varustelaukut 1,5kg
    Ajo 90% päällystetty tie.

  9. #189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Mielenkiintoista. Harvemmin sitä tulee mieleen, että joku tuubikanava on oikeasti mainostoimiston omistuksessa ja sisältö sen mukaista.
    Kaikessa median käytössä on hyvä olla tietty medialukutaito itsellä ja silloin tällöin taustoittaa asioita. Kaikella sisällöllä on jokin hinta joten sillä on pakko olla myös jokin tulo.

    Se että asiaa tekee mainostoimisto ei tee asiasta mitenkään yksioikoisen huonoa eikä tarvitse etukäteen olettaa, että sisältö olisi jotenkin valheellista. Sillä on vain tarkkaan harkittu linja. GCN (ja muut Shift Activen kanavat) on hyvin ammattimaisesti toteutettu ja osa sitä ammattitaitoa on myös totuudenmukaisen kuvan antaminen asioista.

    Mainostoimiston linja näkyy kuitenkin hyvin selkeästi siinä miten aiheet valitaan. Voit esimerkkinä koettaa vaikkapa löytää GCN:n videon aiheena "SRAM vs Shimano". Tuloksia saat heikonlaisesti. Se johtuu siitä, että GCN ei koskaan aseta kahden eri valmistajan tuotteita keskenään vastakkain. GCN ei siis valehtele, se ainoastaan vaikenee tietyistä asioista.

    Sen sijaan löydät kyllä ison läjän "GRX vs road" tai "105 vs Dura Ace" videoita GCN:ltä. Siis saman valmistajan eri tuotteiden vertailua keskenään. Tämä on mainostoimistoa omimmillaan: tykkäsi katsoja kummasta vertaillusta tuotteesta tahansa, raha menee silti aina samalle päämiehelle. Vertailu on kuitenkin katsojia kiinnostavaa ja siksi vertaileva video saa enemmän katsojia kuin pelkkä yhtä tuotetta esittelevä. Sen vuoksi niitä tehdään.

    Hyvä mainostoimisto ymmärtää myös segmenttiajattelun. Noissa vertailuissa on siksi mukana mieluusti ääripäät kuten 105 ja DA. Niiden ostajakunta on eri ja hyvin harvoin toista niistä harkitseva hyppää täysin ääripäähän. Sisällöllä siis saadaan yleisesti näkyvyyttä valmistajalle muttei vaikuteta myyntimäärien suhteisiin millään lailla eikä siksi hypitä näitä varusteita myyvien pyöräkauppojen nenille. Tuollaisen videon tarkoitus on siis, että ostaja paitsi yleisemmin tuntee Shimanon niin myös tietää mitä hienoa ominaisuutta huippuluokan varusteelta voisi kaivata. Ja päätyy siksi ostamaan Shimanon Ultegran - jota ei videossa tarvitse erikseen edes mainita.

  10. #190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tulevan lauantain satkua ajatellen



    EDIT: ai niin, "casing" voisi olla pikemminkin medium. Mutta ei sekään laske paljoa.
    Huomatkaa lämpötilan vaikutus.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  11. #191
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Huomatkaa lämpötilan vaikutus.
    Juu huomataan.


  12. #192
    Das ist gut.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  13. #193
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.469
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPS Katso viesti
    Vierintävastuksen merkitystä voi suhteuttaa esimerkiksi ajattelemalla että keskimääräinen pyörällä eteneminen edellyttää 50-500W tehontuottoa josta 10-50W "hukkuu" vierintävastukseen.
    Tämän kyllä jollakin tasolla ymmärrän, mutta mun lähestyminen pyöräilyyn (ja johonkin muuhunkin) on määritellä tehtävä ja valita työvälineet. Vierintävastusta voi sitten pohtia, jos sille tilaa jää.

    Renkaan kestävyys ja hyvä pistosuojaus voi jossakin tilanteessa ylittää vierintävastuksen merkityksen.

    Mukavuus voi jossakin tilanteessa olla vierintävastusta suuremmassa merkityksessä tehtävän loppuun saattamisen kannalta, esimerkiksi ylipitkällä soraseikkailulla.

    En väheksy vierintävastuksen merkitystä, mutta omalla kohdallani se ei merkitse jakoa onnistumisen tai epäonnistumisen välillä. Jos asettaisin vierintävastuksen hallitsevaan asemaan, niin oma kokemukseni on, että se olisi huono isäntä. Samalla tavalla pyörän tai varusteiden paino on hyvä renki, mutta huono isäntä.

  14. #194
    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Tämän kyllä jollakin tasolla ymmärrän, mutta mun lähestyminen pyöräilyyn (ja johonkin muuhunkin) on määritellä tehtävä ja valita työvälineet. Vierintävastusta voi sitten pohtia, jos sille tilaa jää.

    Renkaan kestävyys ja hyvä pistosuojaus voi jossakin tilanteessa ylittää vierintävastuksen merkityksen.

    Mukavuus voi jossakin tilanteessa olla vierintävastusta suuremmassa merkityksessä tehtävän loppuun saattamisen kannalta, esimerkiksi ylipitkällä soraseikkailulla.

    En väheksy vierintävastuksen merkitystä, mutta omalla kohdallani se ei merkitse jakoa onnistumisen tai epäonnistumisen välillä. Jos asettaisin vierintävastuksen hallitsemaan asemaan, niin oma kokemukseni on, että se olisi huono isäntä. Samalla tavalla pyörän tai varusteiden paino on hyvä renki, mutta huono isäntä.
    Toki ei pidä asettaa vierintävastusta esimerkiksi tarvittavan rengaskuvion edelle. Vierintävastusta on muutenkin hankala lähteä arpomaan muuten kuin suhteellisen tasaisella alustalla kuten asfaltti tai velodromi. Yksi tapa analysoida olisi ajaa joku reitti joko vakiotehoilla tai vakionopeudella ja verrata millä renkaalla/paineella saavutetaan optimi kuitenkin huomioiden muutkin kuskin "tuntemukset".

  15. #195
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Miten kevennetyt sisärenkaat kestävät maastoa ja soraa? 29" jäykkäperässä oli jotkut aivan tuntemattoman merkin sisärenkaat ja mietin kevyempien ja tunnetun merkin sisurien ostoa. Litkutus ei ole vaihtoehto, koska kyseessä on kakkospyörä, joka saattaa seisoa pidempiä aikoja.

    Nämä olisivat max 28" x 1.75" renkaalle ja kevyet (100g). Varmaan venyisivät 29"x2,1" renkaalle, mutta kestääkö sitten mitään:

    https://www.xxl.fi/continental-tube-...232059_1_Style

  16. #196
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685

  17. #197
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Päädyin tilaamaan Contin 29" Lightit. 160g ilmoitettu paino, punnittu paino 156g ja maksoivat jonkun 7€ kappale. Useita kymppejä per sisärengas ei raaskinut panostaa. Uskoisin olevan kevyemmät ja myös laadukkaammat kuin kiinalaiset sisurit, jotka pyörän mukana tulivat.

  18. #198
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685
    Parilla kympillä 100g pois pyörivästä massasta on ihan edullista. Mutta kaikki on suhteellista ja tietty jos on kakkospyörä, niin peruskumit ihan ok.

  19. #199
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ridenow tpu sisurit ollut hintaansa nähden toimivia. Jopa alle 30g paino niissä. Pitää ilmat paremmin sisässä kuin lateksi.

  20. #200
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685
    Minusta tpu pitää ilmat yhtä hyvin kuin butyyli. Lateksi pitää pumpata joka lenkille.

  21. #201
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    Voi olla että kysynyt aikaisemminkin mutta onkos olemassa jotain testiä TPU sisureista kun niitä tullut markkinoille enemmän ja enemmän?

    Itse käyttänyt Tuboliton, Revoloopin, Pirellin ja Contin sisureita ja ainoat ongelmat ollut ekojen Tubojen epätasaisen laadun kanssa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  22. #202
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Voi olla että kysynyt aikaisemminkin mutta onkos olemassa jotain testiä TPU sisureista kun niitä tullut markkinoille enemmän ja enemmän?

    Itse käyttänyt Tuboliton, Revoloopin, Pirellin ja Contin sisureita ja ainoat ongelmat ollut ekojen Tubojen epätasaisen laadun kanssa.
    Vähän aiheeseen liittyen...mulla testissä nyt kammottavan vihreät Barbierin NXT ja tuntuu pitävän paineet paremmin kuin Revoloopin Racet.

  23. #203
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    ^Nuo Barbierit edullisia ja mietin myös niitä...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #204
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Toi on helmikuun lopulta:
    https://www.cyclingweekly.com/produc...a-thorny-topic

    Ei ehkä kovin mielenkiintoista tietoa, että painavammat kestää ja pitää ilmat, mut rullaa huonommin ja tuntuu paskemmalta. Itteä kiinnostaa varmaan vaan se, ettei osta kaikkein paksuinta ja venttiili sais olla musta ja metallia.

  25. #205
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    ^ Kiitos linkistä. Suht samoilla linjoilla muutenkin, ultrakevyet saa olla varalla, kestävyys olennaisinta.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #206
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Voi olla että kysynyt aikaisemminkin mutta onkos olemassa jotain testiä TPU sisureista kun niitä tullut markkinoille enemmän ja enemmän?

    Itse käyttänyt Tuboliton, Revoloopin, Pirellin ja Contin sisureita ja ainoat ongelmat ollut ekojen Tubojen epätasaisen laadun kanssa.
    Vähän vanhempi mutta kuitenkin:
    https://www.bicyclerollingresistance...pu-inner-tubes

    Itsellä nyt Barbierit. Ihan jees kaikin puolin.

  27. #207
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    Tubo taitaa tehdä jonkun muunkin renkaat, en usko että Itävallassa niin montaa valmistajaa löydy.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  28. #208
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    275
    Sattumalta bongasin että Saksasta saa Tubolitoja nyt 16€/kpl, normi(?)versioita 22€ ja paikkarasiakin löytyy 4€. Mun mielikuva vuosikymmenen alusta oli että TPU:t on oransseja, maksaa neljäkymppiä ja ovat kertakäyttöisiä.
    https://www.bike24.com/p2404913.html
    https://www.bike24.com/p2404905.html
    https://www.bike24.com/p2404968.html

    Nyt kun tuota pidän kädessä, on fiilis etten enää ikinä osta butyyleja. Peukalon kokoinen rulla. Satulalaukkuun en enää butyylia laita ja jos nää nyt vielä tästä yleistyy, hintahan putoaa edelleen. Ajokokemukset puuttuvat, mutta jos kestävyys ja ilmanpitävyys on butyylin tasoa, ei kysymystäkään millä jatketaan ja tubeless-elämä siirtyy taas vuosilla eteenpäin. En luultavasti jaksa ylläpitää edes harrastefillarien litkuja, puhumattakaan käyttiksistä. TPU:ta näköjään rasittaa UV, lämpö, kosteus ja happi. Ulkorenkaan sisällä eka puuttuu ja kolme seuraavaa hallinnassa, eli kaipa nää ajan hammastakin kestävät kuten butyyli?

    Vähän voisivat selkeyttää markkinointia, mun mielikuva on että S-Tubo on oranssi normaali. Vihreä on sit kuitenkin kans oranssi mutta ei kevyt ja saa myös mustana. TPU:n värjäminen on ilmeisesti täysin triviaalia, eli tää oranssi on ollut täysin imagojuttu brändille?

  29. #209
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Onko kukaan paikkaillut näitä TPU-sisureita? Eli onko yhtä helppo paikata kuin normisisuri? Samaa mieltä litkutuksen kanssa, että maantiepyörää en ala litkuttamaan, kun painonsäästöä ei kuitenkaan tule.

    Hapenhan voisi poistaa typpitäytöllä. Eikös se ollut jokunen vuosi sitten pop?

  30. #210
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onko kukaan paikkaillut näitä TPU-sisureita? Eli onko yhtä helppo paikata kuin normisisuri? Samaa mieltä litkutuksen kanssa, että maantiepyörää en ala litkuttamaan, kun painonsäästöä ei kuitenk
    Yhtä helppo, kuin butyyli pikapaikalla. Reiän haussa vaan pitää olla varovainen, ettei venytä kumia, alkuun epäilin paikan pysyvyyttä, mutta hyvin nuo on toiminut. Revon kumet/paikat itellä, mutta samanlaisia kait ne on

Samanlaisia aiheita

  1. Infoa tietämättömälle hybridi-pyöristä
    By pelzi88 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 26.05.2016, 19.05

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •