GiantGarminElectrobike
Sivu 367 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 267 317 357 365 366 367 368 369 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.981 - 11.010 / 11187

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #10981
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Uuden kauden aloitukseksi sama pyörä, maantierenkailla ja uusilla tarroilla. 7,2 kg tuossa kokoonpanossa
    Reserveä sielläkin. 40/44? Minä liipaisin just merliniltä 52/63 mallit. Painavathan nuo on kuin pirut, mutta muut speksit saavat nyt mennä edelle. Tuo 32mm misukka on vaan huikea rengas näillä surkeilla assuilla.

    Rotorin rattaat? Kyllä tuo setuppi vaatii dura-acea. Minä en ole oikein koskaan ollut tyytyväinen muiden kuin shimanoiden vaihtamiseen. Ja tuo tankohan sinun täytyy vaihtaa vielä uudempaan visioniin. Itse oletan, että noillakin laskee vielä hinnat vähän. Ulkonäkö niissä on tosi kaunis.

    Teippaus on nyt onnistunut. Ne aiemmat mallit eivät aina olleet niin komeita

  2. #10982
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Ostin nuo 40/44 Reservet Larunpyörästä viime kesänä. DT 350 napa ja painoa 1.4xx g. Rotorin eturattaat taas tuli tilanteessa, jossa shimanoja ei ollut saatavissa ja halusin pienempää 53-39:n tilalle. Pidän tästä vanhan Visionin muodosta ja sen korkeasta takalaidasta, joten tähän ei ole tulossa muutosta.

    Tarrojen liimaaminen pyörään on todennäköisesti jotain alitajuntaista noin hallitsevaa ja kirkkaan keltaista vastaan.

  3. #10983
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Jossain näin kuvan mustasta lab71 superista reserveillä. Oli kyllä siisti. Tuossa on runko niin makean muotoinen, ettei se välttämättä näytä tarvitsevan mitään räikeää väriä, mitä nuo tiimipyörät yleensä ovat.

  4. #10984
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Kun pari vuotta sitten ostin rungon, niin tarjolla oli tuo kelta/tummanharmaa ja sitten Lab71 harmaa jossa muistaakseni violettia ja keltaista. Pidin tuota ostamaani hyvän ja pirteän värisenä vastakohtana all-black värityksille. No nyt parin vuoden jälkeen valintani olisi todennäköisesti tämän tyyppinen, ehkä jollain hillityllä lisävärillä




  5. #10985
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Kun pari vuotta sitten ostin rungon, niin tarjolla oli tuo kelta/tummanharmaa ja sitten Lab71 harmaa jossa muistaakseni violettia ja keltaista. Pidin tuota ostamaani hyvän ja pirteän värisenä vastakohtana all-black värityksille. No nyt parin vuoden jälkeen valintani olisi todennäköisesti tämän tyyppinen, ehkä jollain hillityllä lisävärillä

    Tuo on kyllä tosi jännä, miten tuntuu että kirkkaammat värit vanhenevat nopeammin omaan silmään. Tämä musta/grafiitti näyttää ihan uudelta pyörältä.

    Eikös tuo alaosa ole samaa väriä, eli menisi teippaamalla?

  6. #10986
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.041
    kukavaa muokkasi tätä : 04.05.2025 at 15.24
    Fucked up and ready to die.

  7. #10987
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Tuollainen tuli maalailtua ja rakenneltua

  8. #10988
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053

    Pyöräsi kuva Vol III

    Pyöräni kuva vol II. Renkaissa keväiset 2,2 ja 2,3 baria ja ketjussa trendikkäästi Rexin kuumavaha.

    The older I get the faster I was

  9. #10989
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Pistetään nyt näistäkin viimeisimmät kokoonpanot.

    Cannondale SystemSix Hi-Mod ja Carbonda CFR-696

    Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla

  10. #10990
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Ja uusin tulokas Scott Spark RC Team. Kiekot, renkaat, jarrulevyt, tankosysteemi, satula ja satulatolppa vaihdettu ja paino saatu noin 10,6kg huitamille ilman polkimia.

    Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla

  11. #10991
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Ja uusin tulokas Scott Spark RC Team. Kiekot, renkaat, jarrulevyt, tankosysteemi, satula ja satulatolppa vaihdettu ja paino saatu noin 10,6kg huitamille ilman polkimia.Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla
    Very nice bike.

  12. #10992
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Tämä kuva oli jo tuolla projekti-topicissa, mutta testasin voiko kuvaa kopsata toiseen paikkaan täällä foorumin sisällä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  13. #10993
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Piti se täpäri taas laittaa. 10,3kg Assioma MX wattipolkimilla. Näiden kuvien jälkeen stemmi vaihtunut 90mm pitkään ja -17ast.



  14. #10994
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Spark ja Scalpel on menevän näköisiä pelejä molemmat. Ei näistä nykyisistä xc-täpäreistä enää helpolla alle 10 kiloisia rakenneta ilman paksua lompakkoa.

    Sherpalle erityismaininta. Väri näyttää kuvassakin upealta, luonnossa varmasti vielä hienommalta. Onko tämä uusinta gen4-mallia? Mulla oli aikaisemmin gen3 ja se oli kyllä mainio jäykkäperä.

  15. #10995
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Ei näistä nykyisistä xc-täpäreistä enää helpolla alle 10 kiloisia rakenneta ilman paksua lompakkoa.
    Ei. Nuo Scalpellin vakiot kuitukiekot painaa noin 1540g, eli päivittämällä ne johonkin 1250-1300g luokkaan ja vaihtamalla Ashiman levyt, niin oltaisiin lähellä kympin alitusta. Levyt löytyykin jo vanhastaan, mutta kiekkoja ei

    Toki pelkästään vaihtamalla kumit vaikka näihin, niin alle 10kg:n pääsisi myös. Mutta tykkään noista Schwalbeista.

    Mutta jollakin vielä Scalpellia modernimmalla 120-130mm joustavalla, hissitolpallisella ja AXS kilkkeillä olevalla alkaa olemaan 11kg:n alitus tiukassa. Toki sellaisenkin isolla tukulla rahaa saa.

  16. #10996
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Mulla on edellisen korimallin Epic Evo ja se painaa XX-transmissionilla ja Reverb AXS:lla 10,64kg. Jäykällä tolpalla about 500g vähemmän. Kiekkoina XRC1200:t S-works Renagadeilla. Tuohon, kun laittaisi uudet Rovalin kiekot ja Airtrakit renkaiksi, niin saattaisi kymppi mennä rikki, mutta se olisikin sitten yli kolmen tonnin rasti. Eiköhän tuo ole nyt päätyyn speksattu.

  17. #10997
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    ^ Kovaa settiä kyllä jo nytkin.

  18. #10998
    Suihkunraikkaana lenkin jälkeen. Varastosta kaivoin eteen melko kuluneen Wolfpackin Trailin ja taakse sieltä löytyi toi Ralphi. Ai että miten on mahtavat renkaat, kulkee sen minkä polkee ja alamäkeen ei tarvitse edes veivata.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  19. #10999
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Onpa sirot lokarit, minkä merkkiset ja mistä?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #11000
    Tällaiset. Ei taida vaan enää ihan samoja löytyä. Ja siis takanakin on tuo sama.
    https://off.road.cc/content/review/m...rd-1347-review
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  21. #11001
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Pitkästä aikaa itsellä... NBD!

    BMC Fourstroke LT One




    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  22. #11002
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Pyöräpornon kriteerit 11/10.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  23. #11003
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    742
    Viimeiset osat paikalleen, 36cm leveä ohjaamo ja pitempi stemmi, hyvin kulkee 7.1kg. Galferin levyt lähti pois ei toimineet niin hyvin kuin luulin.


  24. #11004
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Väliaikaisgravel ennein kuin seuraava varsinainen gg-projekti valmistuu. On nopea ja todella mukava ajaa, jopa pelottavan hyvä sorapyörä..

    BMC Twostroke 01 / Reynoldsin blacklabelit / SID Ultimate SL / Syncros ohjaamo / Thunder Burtit



  25. #11005
    Miettinyt jo pidempään ensimmäisen maastopyörän hankkimista sekä ensimmäistä kertaa pyörän kasaamista itse. Nyt tuli ratkaistua molemmat pohdinnat.


  26. #11006
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.748
    Tommonen tuli hankittua kesän alla. Keväällä oli vakaa tarkoitus alkaa n+1-kaavasta pudottamaan n:ää alaspäin ja niinhän tässä kävi kuin hallituksen säästötalkoissa, että n kasvoikin yhdellä.

    Muuten vakio Lapierre Pulsium SAT 7, mutta lightbicyclesin kiekot.


  27. #11007
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Nyt ei ainakaan fillari rajoita lenkkien pituutta!

    Ensikatsomalta tuo näytti Xeliukselta, mutta tunnistin sentään Pulsiumiksi ennen kuin luin saatesanat.


    Kuten Google AI vastaa kysyttäessä näiden kahden pyörämallin eroa:

    The Lapierre Pulsium and Xelius differ primarily in their intended purpose and geometry, resulting in distinct ride characteristics. The Pulsium is designed for endurance and comfort, while the Xelius is a more aggressive, race-focused bike. The Pulsium's geometry is less aggressive, with a higher stack and shorter reach, making for a more upright and comfortable riding position. The Xelius, on the other hand, has a more extended reach and steeper seat angle, catering to a more aggressive, race-oriented riding style.

    Tuo takahaarukan yläputken ratkaisu kuulunee niihin, jotka jakavat ihmiset niihin jotka tykkäävät kovasti ja niihin joille ulkonäkökysymys muodostaa esteen Xeliuksen/Pulsiumin hankkimiselle. Itse kuulun ensiksi mainittuihin, ihastuin uusiutuneeseen Xeliukseen heti vuonna 2016 eikä yksikään sen uusista malleista ole ihastustani vähentänyt.

  28. #11008
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.748
    Joo. Legendaarinen maastopyörämerkki GT:hän toi tuon konstruktion kaikkien ihailtavaksi. 90-luvulla kuolasin Zaskarin perään, mutta eihän mulla sellaiseen ollut varaa. Mutta siis mun silmiin tuo konstruktio kyllä näyttää hienolta. Ymmärrän muitakin näkemyksiä. Se, että tuoko tuo LaPierren tapauksessa niitä ajateltuja joustoja taakse, on kokonaan toinen juttu. Tuo on 2024 malli. 2025 mallisissa takahaarukan viistoputket eivät enää tukeudu satulaputkeen lainkaan, vaan menevät suoraan vaakaputkeen.

  29. #11009
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Mielenkiintoinen kokonaisuus tuo Lapierre. Noita ei paljoa tule lenkeillä vastaan jos muutenkaan. Oisko jonkun vannejarrullisen bongannut vasta. Miksköhän nuo jääneet liian paitsioon? Kuten Wilier ynnä muut meillä vähän tuntemattomat merkit jotka tuolla keskieuroopan puolella on arkipäivää.

  30. #11010
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tuo on 2024 malli. 2025 mallisissa takahaarukan viistoputket eivät enää tukeudu satulaputkeen lainkaan, vaan menevät suoraan vaakaputkeen.
    Xeliuksessa - joka siis oli se ylemmän keskiluokan malli, jota myytiin sillä(kin) että se oli (hieman toisenlaisella hiilikuitukoostumuksella) FDJ:n kisapyörä vuoriosuuksille ja nupukiville - takahaarukan putket ovat menneet juuri noin vuodesta 2016 lähtien.

    https://bikerumor.com/wp-content/upl...erre2016-8.jpg


    Pulsium uusiutui vuoden 2018 mallista alkaen ja FDJ ajoi sillä vuoden 2017 Paris-Roubaix´n. Sen ratkaisuun kuului myös joustoa tuova elastomeeri, jollainen sinun v. 2024-mallistakin vielä löytynee?

    https://cdn.road.cc/sites/default/fi...-pulsium-1.jpg

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •