GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 7 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 436

Aihe: 2025 uutuuksia

  1. #181
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    https://theradavist.com/garbaruk-pro...lleur-shifter/

    Hyvä että tulee kilpailua sähkösiin voimansiirtoihin (ja väriä). En tosin tiedä sopiiko topicciin
    Tottakai sopii ja onpas hieno

  2. #182
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Ilmeisesti kuusikulmion mallinen kaulaputki ja siihen sopiva ohjaamo tulossa uusiin open up ja upperiin.
    15 mm säätövaraa eteen tai taakse ohjaamolla. Ei taida muut ohjaamot sopia
    (ww: n sivuilta ilman lähdetietoja)



  3. #183
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.431
    ^pelottava, ellei missään ole sulaketta.

  4. #184
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.680
    ^^ toi ois miulle hyvä, vaikka miten säätää, niin tuntuu, että tanko on aina millin vinossa. Vika luultavasti korvien välissä tai muualla kropassa.

  5. #185
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Kyllä se sieltä löytynee, jos ymmärrän oikein mitä sulakkeella tarkoitat



  6. #186
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.431
    ^joku mikä sallii tangon pyörähtävän ulkoisesta voimasta. Tuossa sulake vois olla stemmin takaosan härpäkkeet, jotka painuisivat sisään.

  7. #187
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Mä miettisin tuota siltä kantilta, että kenelle tuo on suunnattu? Kuka saa hyödyt tuosta hässäkästä.

    Valmistaja. Ei tarvitse tehdä muotteja useampaan stongaan, eikä varastoida noita.
    one-size fitforall. Vähän sama mitä canyon yritti vielä vuosi sitten.

    Käyttäjä saa paketin mukana mahdollisen narinakasan ja lisää painoa. Vakio stemmit ja hytit eivät enää sovi.
    Ja rumakinhan tuo on kuin mikä. Niin ja se pyöreä kaulaputki on vaan rakenteena aina se vahvin, eli samalla myös kevein.

  8. #188
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    ^^ toi ois miulle hyvä, vaikka miten säätää, niin tuntuu, että tanko on aina millin vinossa. Vika luultavasti korvien välissä tai muualla kropassa.
    Niin tai sitten ei olisi. Dokkarin mukaan Pedersen haluaa aina tangon olevan vähän vinossa ja tuota säädetään kesken lenkinkin useasti.

  9. #189
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053

  10. #190
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    515
    https://road.cc/content/tech-news/wo...-helmet-313773

    Siitä puhallettava kypärä ja oikein edullisesti.

  11. #191
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201

  12. #192
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Kuukausi sitten noteerattiin täälläkin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Cthulhu tulee paikalle kun luettelee kaikki Contin renkaiden nimet peräkkäin.
    Onko joku jo kokeillut?

  13. #193
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.680
    Ei ole marco1:stä kuulunu kuukauteen :/

  14. #194
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Pelastuin kun otin sittenkin Spessun renkaat maasturiin ja Vittoriaa graveliin.

    Otsikon aiheeseen:
    https://eu.oneupcomponents.com/products/wave-pedal
    OneUpin kuperat ja koverat polkimet, miten lie toimivat käytännössä.

  15. #195
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    515
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pelastuin kun otin sittenkin Spessun renkaat maasturiin ja Vittoriaa graveliin.

    Otsikon aiheeseen:
    https://eu.oneupcomponents.com/products/wave-pedal
    OneUpin kuperat ja koverat polkimet, miten lie toimivat käytännössä.
    Omissa flattikengissä on sen verran jäykkä pohja että saa aikalailla runtata jos haluaa että se muotoutuu tuon polkimen malliseksi.

  16. #196
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    ^ Sillä tavalla erikoinen tuotejulkistus että 29.4. julkistettu eikä yhtään koeajoraporttia taida vielä olla missään luettavissa.
    Ja en ole ekana jonossa kun tulevat myyntiin, OneUpin edellisen mallin muoviversiot on mukavan matalat mutta jotenkin outoa niiden tuntumassa on, liekö se pieni kuperuus. Perus Nukeprooffit ja HT:t on pitävämmän tuntuiset.

  17. #197
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.666
    Mun silmää näytti suoralta polkimelta joka kuvattu vinossa paitsi siinä kuvassa missä näkyy et nastat vähän vinossa. Itellä ANVL tilt polkimet ja yhtää enempää pitoa en ainakaan kaipaa.

  18. #198
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Standert. Kreissäge RS 25. 35 mm rengastilalla oleva alumiininen maantiepyörä.
    https://bikerumor.com/all-new-2025-s...-bike-updated/

    Runkosetti 2 teur


  19. #199
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.708
    Äkkiä ajatellen on varmasti nopea ja myös iha hemmetin kova.

  20. #200
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.241
    Alumiini tekee paluun, shit...! Jostain ollut pakko säästää jos halpisrungolle rakennetaan tuon laatuisilla osilla.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  21. #201
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Ai meinaatko Nure, että Dedacciain Scandiumista Italiassa käsin hitsattu runko on halpisrunko?

    Putket ei näytä ihan mahdottoman paksuilta alurungoksi, joten ei tuo välttämättä ole erityisen kova. Mahdollista sekin toki on. Reilu slouppi ja pitkä kuitutolppa auttaa kyllä paljon siinäkin tapauksessa, että olisi niin.

    Alumiini on kuitenkin runkometalleista vähiten jäykkää ja samoilla putkihalkaisijoilla alurunko on löysempi kuin esim. titskurunko.
    Alumiinirunkojen ikuinen epämukavuusleima on vähän aiheetta syntynyt aikana, jolloin ajateltiin, että mitä jäykempi niin sitä parempi ja jolloin alurunkoja ei tehty kuin hinnat alkaen pyöriin ja mahdollisimman halvalla. Ennen kuiturunkoaikakautta, jolloin tehtiin vielä oikeasti hienoja alurunkojakin eikä niin kustannuspaineistetusti, oli kuitenkin ihan oikeasti mukaviakin alurunkoja, kuten esim. Cannarin Optimo-runkoiset jäykkäperät.

    Titskurungot taas nauttii jostain kollektiivisen maagisesta mukavuusmaineesta, mikä ei välttämättä toteudu lainkaan jollain reilusti ylikokoisilla straight cauge putkilla ja vähän samaa vikaa on ISO 4210 -standardoiduilla teräsrungoillakin. Nykyään alumiinin hydroformaamisen avulla joitain ISO-sudenkuoppia voi olla jopa helpompi välttää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #202
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.241
    Êikös tuossa ollut maininta että runko 2tonnia niin onhan se silloin halpis jos miettii kuitu/titaanirunkoja mitkä yleensä tuon tasoisilla osilla varustettu, usein ne rungot pyörii +5tonnin hinnoissa...

    Itse en kyllä vuosikymmenien aikana ole "mukavaa" alurunkoa tavannut vaikka pari ko. valmistajankin runkoista sekä Konan Sacandium runkoisen omistanut ja tuskin milloinkaan tule edes hankkimaankaan...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  23. #203
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Ymmärrätkö sä edes mitä runkosetti tarkoittaa?

    Toi kuvissa oleva setuppi maksaa päälle 6k€...

  24. #204
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Voisiko jotain ilkeää sanoa sillai nätisti? Esim niinkuin vaikka pää kiinni? Olikos englanniksi jokin fantsu lyhenne olemassa...

  25. #205
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Êikös tuossa ollut maininta että runko 2tonnia niin onhan se silloin halpis jos miettii kuitu/titaanirunkoja mitkä yleensä tuon tasoisilla osilla varustettu, usein ne rungot pyörii +5tonnin hinnoissa...

    Itse en kyllä vuosikymmenien aikana ole "mukavaa" alurunkoa tavannut vaikka pari ko. valmistajankin runkoista sekä Konan Sacandium runkoisen omistanut ja tuskin milloinkaan tule edes hankkimaankaan...
    Se on kieltämättä vähän vaikea tehdä kahdesta kolmiosta kovin "mukavaa" noin niinku ylösalasjouston suhteen. Kolmioilla on semmonen ikävä piirre, että tuppaavat olemaan jäykin ja vakain rakenne, mitä rakenteellisista metalleista tai kuiduista on mahdollista tehdä.

    Ei ne hiilikuiturungot sen mukavampia ole, vaikka haarukat voi ollakin. Se "lisäjousto" mitä hiilikuiturungosta saa vertikaalisesta verrattuna metalliin on niin pientä, että... No siis satulatolpalla saa moninkertaisen efektin. Butyylisisäkumin vaihto ohuempaan butyylisisäkumiin tekee merkittävävästi enemmän.

    Kuitu on ihan kivaa, mutta ei se taikuuteen pysty.

  26. #206
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.241
    ^Itse en olettakkaan että jokin maantiepyörä on "mukava" mutta henk.koht. silti en alumiiniin enää panosta. Ja ei kannata ottaa mielipiteitä niin henk.koht., Päätön...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #207
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Suurimpanana yksittäisenä efektinänä muistan sen yllättävän suuren eron tuntumassa, kun vaihdoin aikanaan butyylisisurit Michelinin latekseihin. Lähdin mäen päällä sijaitsevan kotini edestä laskemaan asfalttialamäkeä alas ja tein muutamat mutkakurvailut, niin oikein säikähdin oudon paljon muuttunutta tuntumaa. En enää muista päivitinkö samalla ulkokumitkin entistä ohuempiin ja kevyempiin mikä on saattanut lisätä vaikutusta.

  28. #208
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    735
    Olisi mielenkiintoista nähdä joku sokkotesti alumiini/teräs/titaanirungoilla, veikkaan että menisi täysin arvailun varaan mikä runko on alla. Hiilikuiturungon saattaisi jo tunnistaa ainakin painon perusteella.

  29. #209
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Eikä se pelkkä materiaali kerro oikeastaan mitään. Kuiturunkokin voi olla todella kova tai sitten mukava tai sitten jotain siltä väliltä.

  30. #210
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Se on kieltämättä vähän vaikea tehdä kahdesta kolmiosta kovin "mukavaa" noin niinku ylösalasjouston suhteen. Kolmioilla on semmonen ikävä piirre, että tuppaavat olemaan jäykin ja vakain rakenne, mitä rakenteellisista metalleista tai kuiduista on mahdollista tehdä.

    Ei ne hiilikuiturungot sen mukavampia ole, vaikka haarukat voi ollakin. Se "lisäjousto" mitä hiilikuiturungosta saa vertikaalisesta verrattuna metalliin on niin pientä, että... No siis satulatolpalla saa moninkertaisen efektin. Butyylisisäkumin vaihto ohuempaan butyylisisäkumiin tekee merkittävävästi enemmän.

    Kuitu on ihan kivaa, mutta ei se taikuuteen pysty.
    Polkupyörästä puhuttaessa ei vaan ole kyse pelkästään kahdesta kolmiosta, vaan systeemistä, jossa on mukana myös satulatolppa ja etuhaarukka, jotka molemmat toimivat vipuvarsina. Usein myös virheellisesti ajatellaan, että se vertikaalinen ”jousto” syntyy takakolmiosta, mutta itseasiassa etukolmion merkitys on vähintään yhtä iso. Runkojen testivideoista on helppo hahmottaa, että miten monella tapaa kolmiossakin putket loppujen lopuksi taipuu, kun kolmiota kuormitetaan vipuvarsien päistä.

    Mutta silti ehkä oikeampaa olisi puhua siitä, että kuinka voimallisesti ja millaisella frekvenssillä tärinät ja iskut välittyy satulaan ja tankoon, kuin varsinaisesti joustosta, koska eihän sellaista ajossa silmin havaittavaa joustoa rungoissa juurikaan tapahdu.

    Jos istumamukavuutta halutaan lisätä, niin joustava satulatolppa, dropatut chainstayt ja vaaka- sekä satulaputken profiilien muodot vaikuttaa 100-prosenttisella varmuudella enemmän kuin se, että mistä materiaalista ne on tehty.

    Etupään joustoa lisää pitkä runko ja emäputki, jossa vaaka- ja viistoputkien kiinnistyskohdat on mahdollisimman lähellä toisiaan. Pitkä ja matala runko on aina vertikaalisesti joustavampi kuin lyhyt ja korkea, jos muut muuttujat pysyvät samoina. Mukavuusnäkökulmasta esim. nykytrendin mukaiset (yli)pitkät emäputket ja spacerstackien välttely on vähän hassua.

    Näitä videoita on parempiakin, mutta esim. tällaiset löytyi nyt äkkiseltään. Ensimmäisessä taipuu kuitu, toisessa alumiini.

    https://youtu.be/nFnVrWxVd9w

    https://youtu.be/_-5_Sh3y1Kk
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Samanlaisia aiheita

  1. Likaanen Lakeus 16.-18.5.2025 ja Luminen Lakeus 1.3.2025
    By moukari in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 26.05.2025, 23.08
  2. 2024 uutuuksia
    By huotah in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 579
    Viimeinen viesti: 11.12.2024, 15.32
  3. 2023 uutuuksia
    By huotah in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 734
    Viimeinen viesti: 05.12.2023, 08.04
  4. 2022 uutuuksia
    By plr in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 260
    Viimeinen viesti: 12.10.2022, 12.59
  5. 2014 uutuuksia
    By kyprok in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 410
    Viimeinen viesti: 09.04.2014, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •