Onko joku irrottanut moottoria Tunturin sähköpyörästä? Itse aloin parin vuoden ikäisessä pyörässä (E275) katsella että pultit ovat niin ruosteessa ja pehmeän oloista metallia, että tuleekohan niitä koskaan saamaan irti. Sitähän piti sitten testata, ja viisi pulttia aukesi jotenkuten. Kuudes ei auennut, vaan kanta pyöristyi yrittäessä. Loppujen lopuksi sain sen iskumeisselillä irti, mutta vaati sellaista paukuttamista että pultinkanta meinasi tuhoutua kokonaan.
Jos moottori on menossa roskiin muutenkin, niin sittenhän pultinkannat voi vaikka porata pois. Mutta jos haluaisi vaikka avata ja rasvata moottorin, niin vähän ikävämpi juttu. Mielestäni joku suunnitteluvirhe tuossa on - pultit ovat liian pehmeän oloista metallia ja ruostuvat liian innokkaasti.
Laitoin Tunturi 275 ja Helkama läskiin oikeat pultit. Otin ne jostain oikeasta sähköpyörä stä.
Helkama ja Tunturi on huonoja huonosti tehtyjä pyöriä ja saakelin rumia kaupanpäälle.
Ite en niillä kehtaa ajaa kuin metsässä.
Oli siellä jotain loctitea kierteitä suojaamassa, mutta ilmeisesti liian niukasti.
Toinen "juttu" on että moottorin pohjapanssari on kiinni pienillä M4-pulteilla, joiden kierteet on tehty suoraan rungon alumiiniin. Pohjapanssari ottaa maastoajossa sen verran kovaa iskua, että tämä ei kyllä ole kestävä järjestely. Yksi pulteista oli jo tuhonnut omat kierteensä ja pudonnut pois.
Kyseessä on puolison pyörä, itse en välttämättä olisi Tunaa hommannut Vaikka yleisesti ottaen tuo on ihan ok pyörä.
Kirjanmerkit