GarminElectrobikeGiant
Sivu 366 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 266 316 356 364 365 366 367 368 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.951 - 10.980 / 11187

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #10951
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Niin ja tietysti rengas valinnalla on myös merkitystä. Lähinnä siinä että miten nakki pysyy muodossaan eri paineilla tai tyhjänä/ vuotavana. Jäykkäkylkinen tietysti paremmassa asemassa joka pysyy muodossaan kuin kortsun ohut kylkinen hipsterirengas.

    Hyvä esimerkki on contsun Race King E-25 speksattu helevetin painava 50mm rengas joka pysyy jo pystyssä paketissa ottaessa verrattuna vaikka Hersen Anteloop Hilliin joka menee aivan littanaksi puhjetessaan.
    Tämä on muuten varmasti totta.

    Kaveri sovitteli eilen 2.1" thunderburtin grizliin ja 5mm kuusiokolo menee kuulemma joka puolelta väliin, mutta ahtaaltahan tuo kuvien mukaan näyttää. Kiekot lb wg44, eli oliko ne nyt 30id.
    Omasta mielestäni kuitenkin täysin ajettava tuolla raolla.

  2. #10952
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.328
    ^Sen verran matala kuvio että tod.näk. mikään kivikään tartu eikä raavi runkoa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  3. #10953
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    On ajettava joo eli aivan suhteellisen huolettomasti saa ajella. Kuvat ja varsinkin epäilys tuollaisesta olemattomasta raosta pistää toki aina miettimään. Tokihan tuommoisessa skenaariossa jossa mennään pienillä toleransseilla, täytyy tiedostaa omat ajotavat ja ympäristöt missä nyt sattuu persustaan hinkkaamaan. Kuivalla kelillä timotei suunpielessä maisemia katsellen parikympin etenmisvauhtia on tietysti erilaisempaa kuin tempoileva kovavauhtinen lenkki jossain märässä soraikossa.

  4. #10954
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kaveri sovitteli eilen 2.1" thunderburtin grizliin ja 5mm kuusiokolo menee kuulemma joka puolelta väliin, mutta ahtaaltahan tuo kuvien mukaan näyttää. Kiekot lb wg44, eli oliko ne nyt 30id.
    Omasta mielestäni kuitenkin täysin ajettava tuolla raolla.
    Onnistuuko mitenkään tiedustella kaveriltasi paljonko tuolla oletetuilla 30mm id:llä on renkaan leveys paksuimillaan sekä korkeus. Painetiedollakin on merkityksensä.

  5. #10955
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Onnistuuko mitenkään tiedustella kaveriltasi paljonko tuolla oletetuilla 30mm id:llä on renkaan leveys paksuimillaan sekä korkeus. Painetiedollakin on merkityksensä.
    Ei omista työntömittaa. 2.1" speedgripit kyseessä.

    Tämä kohta ahtain, siis tuosta kulman kohdilta. Mutta joka väliin menee tosiaan se 5mm kuusiokolo. Silmillä rako näyttää pienemmältä, mutta ilmeisesti ei ole oikein tottunut noin mammuttimaisiin renkaisiin.



    Tosi nätisti kyllä noin muuten istuu pyörään. Eivät näytä yhtään mammuteilta.

  6. #10956
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    ^ pirun hieno kanjoni. Miellyttää kovasti varsinkin värikoodaus ja stance(jos sitä pyörissä voi käyttää, tietämättä mitä se oikeasti tarkoittaa)

  7. #10957
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kannattaa seurailla niitä chainstayn sisäreunoja. Mulla oli OPEN U.P.issa teipattu nuo ppf-kalvolla mitä käytetään autojen teippaukseen. Oli 650b nuo samat DT Swissin kiekot ja Gravel Kingi SK:t 48mm. Openin ilmoitettu rengastila 650b kiekon kanssa on 2.1", mutta noilla 48mm kumeillakin hinkkaantui chainstayn ppf-teippaukset puhki ja sitten maalipinta lakkoineen. Putkelta kun runttaa ylämäkeen ja loppukiriin, niin kiekko elää sen verran että rengas pääsee hankaamaan. Tämä varmaan oli ihan tiedossa, mutta hyvä se on muistuttaa

    Ps. Pyörä on hieno. Musta pyörä on aina hieno.
    Joo tämä tiedossa ja sen takia ne teipit siihen runkoon laitoinkin, että voi säännöllisesti tarkkailla näkyykö jälkiä. Saan kyllä käsin taivutettua sen renkaan chainstayhin kiinni. Jos nyt näyttää siltä ettei tuo yhdistelmä toimi toivotulla tavalla niin renkaat voi onneksi aina vaihtaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  8. #10958
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894


    Rotko speksailtu kevättä odotellessa. Maxxiksen kivireet varaston perukoille ja Onzat tilalle. Pulloteline mustaksi ja grippien lukkorenkaat sekä venttiilien renkaat mätsäämään. Ergonin sohvasatula Selle Italian reikämalliin. Ja painokin tippui alle 12kg, tosin painavahan tuo edelleenkin on.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  9. #10959
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Hankin uuden maastopyörän pääasiassa mökkipyöräksi. Tällä ajetaan soralla, metsäteillä, asfaltilla ja helpoilla poluilla. Hintaa oli 649€ + veroero ja toimituskulut ja mielestäni sain aika hyvin rahalle vastinetta. Satula ja renkaat menivät heti vaihtoon, mutta pätevältä vaikuttaa. Aika nopea täpäriin verrattuna.



    Täpärillä on ajettu jo yksi kausi. Iso huolto tehty ja päivityksinä uudet gripit, renkaat ja kumisuojat kampien päihin.


  10. #10960
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Vanhat halkeilleet transparentit vaihtui kokomustiin, niin piti lenkin tauolla ottaa kuva vakiopaikalla.


    Pienennetty kuvaa paatonin pyynnöstä

  11. #10961
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Vanhat halkeilleet transparentit vaihtui kokomustiin, niin piti lenkin tauolla ottaa kuva vakiopaikalla.

    Lähetetty minun CPH2581 laitteesta Tapatalkilla
    Saisiko ensi kerralla vähän pienempänä kuvan? Tuosta erottaa jo värin.

  12. #10962
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Nyt on kaikki kaudet avattu. Ensin alkoi gravel, sitten maantie ja tänään maasto. Kivoja juttuja kaikki.


  13. #10963
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.468
    Onhan tämä täällä joskus ollut, mutta nyt sora-iloitteluun Thunder Burteilla (650b-kiekoilla). Joustotolppaa ja stemmiä. Kerrankin voin olla nuren kanssa samaa mieltä: mustaa rengasta mustalla kiekolla näyttää omaan silmään hyvältä.

    Sivustakatsoja muokkasi tätä : 04.04.2025 at 09.43

  14. #10964
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958

    Pyöräsi kuva Vol III

    Graveli uusilla maantiekiekoilla: Bora WTO C23 45mm, renkaat P ZERO Race RS Team Edition 30mm.

    Plus muokkasi tätä : 08.04.2025 at 08.41


  15. #10965
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    742
    Ensimmäinen ajo ulkona levyjarruihin siirtymisen jälkeen. Tavoite oli kevyempi paino verrattuna vanhaan vannejarrupyörään leveämmistä renkaista ja levyjarrujen painosta huolimatta. Paino 7.23kg polkimien kanssa, 32mm GP5000 takana 30mm edessä 25 sisäleveillä vanteilla.


  16. #10966

    Työmatka gravel


    Gravel lakatulla alumiinirungolla, GRX osilla, DT Swiss kiekoilla ja Schwalbe G-One renkailla…


  17. #10967
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Pienenä muistutuksena; jos haluat, että pyöräsi näyttää hyvältä ja hallitulta kokonaisuudelta, renkaat kannattaa kohdistaa vanteen tekstien kanssa hallituksi kokonaisuudeksi. Tällä viimeisellä sivulla taitaa olla muutama harrastaja, joka ei ole joko tietoinen tai huomioinut tätä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  18. #10968
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Tai joita ei kiinnosta sellainen sivuseikka tippaakaan.

  19. #10969
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Ainakin sisureita käyttäessä vanteen ja kumen asennoinnilla on visuaalisuuden lisäksi muukin merkitys.

  20. #10970
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.305
    Välillä kuvaa Ninerista. Edelleen tuo on kiva pyörä ajaa ja huoltaa. 45mm terra ja 43mm levinnyt caracal race antavat ehkä vielä lisää ajoaikaa. Sähköt ei oikeastaan tähän edes kiinnosta. 50/34 ja 11-34 saa riittää kaikkialle.



    Niin ja taustasta ei voi valittaa. Ei noita lenkillä ehdi ottaa koskaan.

  21. #10971
    GRIZL alkaa asettua uomiinsa


  22. #10972
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    ^ Mikäs on tuo tanko? Ritchey?

  23. #10973
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.305
    Ja kansa odottaa kommentteja caracal vs thunderburt. Miksi thunderburtit vaihtui pois?

  24. #10974
    Kivan aggressiivinen ajoasento. Sora-KOMeja ei selkä pystyssä enää saakaan. Mikäs pussi vaakaputkessa?

  25. #10975
    Lambada tanko ja Ritcheyn 120mm -17 stemmi

    vaakaputkessa Canyonin laukku jossa pumppu, työkalu, yms

    Thunder Burtit ja kevyet kiekot menee taas takaisin kunhan saan flattop-yhteensopivan eturattaan. Caracal Race etenkin asfaltilla kyllä nopeampi ja kuivalla soralla menee myös hyvin ja mukavasti.

  26. #10976
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.468
    ^se mikä tuossa Lambdan tangossa pistää silmään on matala droppi, 105 mm.

  27. #10977
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.305
    Niin ja tosi lyhyet dropin päät. Multa jäi tuo käyttämättä juurikin dropin muotoilun vuoksi.

  28. #10978
    Droppi tuntuu tutulta kun on melkein sama kuin Ritcheyn VentureMaxissä joka ollut toisessa pyörässä muutamia vuosia. Dropit on tosiaan oudon lyhyet mutta tuntuu noihinkin kädet osuvan.

  29. #10979
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Uuden kauden aloitukseksi sama pyörä, maantierenkailla ja uusilla tarroilla. 7,2 kg tuossa kokoonpanossa


  30. #10980
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Tai joita ei kiinnosta sellainen sivuseikka tippaakaan.
    Jep. Itse jopa tiedostan asian, mutta laitan silti aina renkaan tahalleen vinoon, jottei näytä liian tosikko-meingiltä.. meitä on siis moneksi.

    Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •