^ HelpottiTuijotin liikaa ketjun otsikkoon
![]()
^ HelpottiTuijotin liikaa ketjun otsikkoon
![]()
No se toinen kiekko olikin sitten paljon helpompi, kun oli tekniikka harjoiteltu.
Shimanon vanneteippi oli jotain sellaista, mitä käytetään lahjapakettien sulkemiseen. On minulla nuo olleet ihan onnistuneesti tubelessinakin asennettuna, mutta litkua oli päässyt teipin allekin ihan rutkasti. TPU-sisureihin ja siihen ensimmäiseen paukahtaneeseen lateksiin jäi ihan selvät pullistumat pinnanreikien kohdalle. Nyt on jämäkämmät teipit ja muutaman päivän ilmat pysyneet sisällä latekseissa.
Menee vielä kategoriaan leveät maantierenkaat ja kenties nopeatkin. Tästä on kiinnostavaa nähdä aikanaan rumputestit. Veikkaan että rullaus on erinomainen ja pistosuojaus keskinkertainen, koska noin kevyt paino 30mm kumille.
https://cycling.hutchinson.com/tyres...lackbird-race/
No nyt sain 32mm misukat paikalleen. 33.5mm ennen venymistä 25ID kehillä. Ei tule vielä pahastikkaan yli kehän leveyden. Korkeutta on aika miehekkäästi.
Ja nyt renkaan profiili on oikea, eikä sellainen venynyt teinigolfin rengas, kuten 28mm misukka oli.
![]()
Contsun Terra Speedit heivas?n helevetiin haitoilta ja tilalle paremmin päällystetylle sopivammat contsun S tr 32. Luulin että mulla oli jo nämä varastossa mut olikin vaan rouvan 30mm.
paatonin misukat näyttää kyllä melkoisen korkeilta. Muuten ihan samannäköinen profiili kuin 32mm P Zeroilla ID25 vanteilla.
Pari lenkkiä ehtinyt noilla heittää. Ihan mukavasti tuntuisi omiin ajoihin toimivan. Paineita pitää vielä vähän hakea.
Niin näyttää. Ei ne onneksi olleet kuin 3mm korkeammat, mitä 28mm contit. Silmällä arvelin eroa olevan lähemmäs senttiä.
Muoto hyvä.
Pitäisköhän UCI:n alkaa pohtia cyclocross-sääntöjä uusiksi, kun asfaltilla ajetaan jo yhtä leveillä tai leveämmilläkin renkailla. Alkaa se cyclocrossin true 33 mm tuntua melko keinotekoiselta.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tuossa vielä mega-influesserin lataama YouTube video. Näyttää vielä aika aeroltakin.
https://youtube.com/shorts/6HITxG__f...-l_9-u6SxbyWlj
Tein täysin ETRTO-guidelinen vastaisen eksperimentin, ja laitoin kokeeksi 32mm sisäleveille gravel-kiekoille 35mm GP5k AS TR:t. Mitattuna 38,6mm todellinen leveys, eli vajaa 1,5mm kapeampi kuin kehä.
Jopas oli hämmästyttävä yhdistelmä nopeutta ja mukavuutta! 2,5/2,6bar painetta (kuski 67kg), ja tällä leveällä kiekolla ei lainkaan nuljua mutkissa tai putkelta ajaessa kuten sama rengas tekisi 23mm sisäleveällä kehällä. Kovin rajusti en kanttaillut ettei olisi sattunut leukaan.
Yhden ajon perusteella uskallan spekuloida että 3-4 vuoden kuluessa tällainen kiekko-rengaskombo voi olla valtavirtaa maantiellä.
Kyllä tosiaan tuntuu museokamalta kaikki alle 25id kehät maantielläkin.
Eilen pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan 32mm michelin power cup tlr rengasta 25id kehällä. Nyt lenkin jälkeen rengas on levinnyt jo tasan 35mm. Eli leveämpää kehää tuo huutaa kaverikseen, 32mm ulkoleveys ei riitä. Nyt misukka oli vielä ainoastaan takana ja edessä 31mm mittautuva 28mm conti.
Mutta oli nopea setuppi ja ne vihdin-karkkilan välillä olevat -70 luvun assut tuntuivat suorastaan ihanilta. Eteen ei tosiaan tuollaista rengasta pysty laittamaan ennenkuin saa leveämpää kiekkoa alle.
Bahrain-Meridalla taisi olla 35mm gp5000s renkaat alla roubaixissa, eli ehkä ne tulisivat kohta markkinoille? Tuo AS on kuitenkin vähän hitaampi rengas.
3-4 vuoden päästä ollaan menty jo 30mm sisäleveiden kiekkojen kautta takaisin 15mm sisäleveyksiin ja aloitettu kierros uudestaan.
6.7 WTF/kg
Minulla lähti neljäs kesä 32 mm ulko- ja muistaakseni 25 sisäleveillä kiekoilla. 32 mm Gp5000 levinnyt ehkä 34-35 mm leveäksi. 3,3 baria painetta. Maantienlaitaa ajelu on mielestäni niin tylsää ettei siitä ainakaan epämukavaa kannata väkisin tehdä.
Ja kuten kuvista näkee niin en ehkä vielä tänäkään kesänä tarvitse uusia gummeja.![]()
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Kirjanmerkit