^^ Ainakin talvilajit voi jo lopettaa, ei tule ikävää.
^^ Ainakin talvilajit voi jo lopettaa, ei tule ikävää.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv.../8/top100.html
Tuosta voi tutkia katselutilastoja.
Viikolla 8 katsotuin oli Nelosen, yllätys, yllätys, urheilulähetys. 1,7 miljoonaa katsojaa.
Mikä ja miltä kanavalla viikon 9 katsotuin ohjelma mahtaa olla?
^Loskakeli puuttunut tyystin tänä talvelta, onneksi!
^Mut ethän sä pyöräile talvella?
^Mutta ulkoilen kyllä muutenkin joten ei loska silloinkaan mukavaa, vai mitä?
n. 3v vanhat KEF-aktiviikajarit poksahti. Takuu 2v. On kyllä surkeaa tekoa. Helvetin helvetti. Fillarin hinta menee jos nuo pitää uusia eikä myyjä tule vastaan.
Toi mun bensalla kulkeva 25 vuotta vanha menopeli, alkoi hävittämään jäähdytysnestettä![]()
Don't ride faster than your guardian angel can fly!
http://pd.kuvat.fi/
^tuossa tapauksessa pitää tarkistaa onko ulkoinen vai koneen sisäinen vuoto. Eli öljytikusta vilkaista öljyn laatu. Jäähdytysneste öljyssä tekee sen samean vaaleaksi.
Kyllä se näyttää olevan ulkoinen ja paikallistin sen jo moottorin kuljettajan puoleiseen päätyyn. Nyt täytyy vaan kerätä inspistä että jaksaa ottaa V6 koneesta imusarjan pois että pääsee tarkemmin tiiraamaan sekä vartomaan sopivaa ilmaa kun ulkotilassa taivasalla joutuu tekeen. Onneks auto ei tarvi edes joka viikko ja aina voi lainata vaimon kulkupeliä. Laskeskelin just että mulla on ollut tää auto nyt just silleen 3 ja puli kuukautta ja 2000km olen siihen kerännyt kilometrejä lisää.
Don't ride faster than your guardian angel can fly!
http://pd.kuvat.fi/
Oma kuusitoistavuotias oireili samalla lailla viime vuoden lopulla. Korjaamolla kehoittivat seuraamaan tiputtaako nestettä auton alle. En huomannut tiputtelua, mutta kerran kun ajon jälkeen aukaisin konepellin tarkistaakseni jäähdytysnesteen määrän, huomasin että moottorin takaa nousee höyryä. Ajoin saman tien korjaamolle, jossa olivat mielissään, että vika taisi löytyä. Korjauslaskussa lukee huohotin lämmitysputki eli oli sellainen vaaksan mittainen muovinen osa, jossa oli selvä halkeama. Korjauksen ja osan vaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia.
"Puhelinmyyjät menevät lakkoon torstaina"
https://yle.fi/a/74-20147753
Kun mulle nyt soittaa.
Lomat on liian lyhyitä.
Influenssa... Viikon kestänyt eikä tunnu lähtevän. Viikkoon ei ole saanut kunnon yöuniakaan ja viime yönäkin yskin keuhkoni pihalle.
Suorastaan vi****i tänään katsella ulos, kun olis ollut loistokeli fillaroida vaan ei pysty, ei kykene, ei jaksa.
Kävin uuden puhelimen aamulla. Myyjä näemmä ujutti jonkun lisäpalvelun mukaan joka maksaa 16.90€/kk vaikka eka kuukausi on ilmainen. Saa nähdä kuinka kauan tuota saa maanantaina selvitellä.
^ Puhelinkauppojen myyjät ovat todella kovia ahdistelemaan, saanee provikoita.
Jack, eläkkeellä vielä huonommin, ei lomia eikä arkipyhiä ;-))
Miks on tuollaine typerä keli? Piti kohta lähteä lenkille hakemaan Helsingin kuvarasti.
^ Siellähän oli mukava ajella, ei ollut katu- eikä siitepölyä yhtään. Tihkusade ei kastellut kolmessa tunnissa edes läpimäräksi.
Toisaalta oishan se ollut syy myös olla sisällä.
^ No sorry kauheesti![]()
Edge on taas vaihteeksi resetoinut puolet asetuksistaan factory defaulttiin. Teki mieli heittää koko vekotin mereen, mutta sekin on jäässä vielä. Paska vehje, surkea UX ja täynnä bugeja. Ainoa hyvä puoli on, että akku kestää kauan.
Mulla vaihtui koko hökötys englanninkielikseksi mikä nyt sinällään ei haittaa mutta nyt kymppikilsan välein naisääni puhuu suomea joka ei siis ennen ole ollut valittuna. Ja nyt kun tuossa katsoin niin ei löydy muuta kieliä kuin englanti.
Toisekseen ottaa lanttuun kadonnut XDR:n päätytulppa. Ostin klasulta lokerikkoja pikkunippeleiden säilytystä varten. Ei ehkä olis pitänyt. Miljoonaloota on paljon parempi. löytyy kaikki heti. Tai sitten kissat on pelannut tammea heti kun silmä välttää.
Elämä itsessään. Miksi karma kiukuttelee?
Tapaus la-1: Asetin digiboksin ajastamaan pari päivää sitten EVEOn EPG:stä lauantai-iltana "Polkemalla Bulgariaan".
No, kiintolevyllä oli sitten 30 min Liinpään autohöpötyksiä. EPG oli virheellinen, kiitos EVEO.
Tapaus la-2: Ostin tänään Pirkkalan Bauhausista isohalkaisinen (<- onko sanan genetiivi sama kuin nominatiivi?) koristeseinäkellon. Nuo viisarit ovat aika heppoiset ja viisarit jumittuivat toisiinsa kello 6:30. Moneen kertaan tänään vääntelin viisareita oikoiseen.
Tapaus la-3: Ostin tänään 10 m 2,5m2 kaiutinkaapelia siirtäen pyökinväriset B&W-kaappikaiuttimet toiselle audiovahvistimelle. Muistin HifiDealerissa Helsingissä olevan myynnissä käytetty B&W-subwoofer, täydellinen valinta laajentamaan äänialan syvyyttä. Avasin sivuston ja siellä luki: myyty.
Tapaus la-4: Muistin ostaneeni vuosia sitten RCA-banaaniplugit kaiuttimille. Aina siivotessa makuuhuoneen täytyy siirtää 80-lukuinen klassikkokaiutin pois, jotta saa pöydän siirrettyä pois, jotta saa otettua maton ulos tampattavaksi. Ikänäköni on epätarkka lähietäisyydellä. Piti laittaa kaiutinjohdon kaiuttimiin banaaniplugeilla kiinni, muttapa näihin kaiutinliittimiin nuo plugit eivät mahdukaan. Jatkossakin saan aina hakea otsavalaisimen, jotta näen pujotella kuparisäikeet kierrettävän ruuvin alle.
Tapaus la-5: Prisma Tampereen parkkipaikalla tänään palatessani autolleni viereisen ruudun Toyota pickup jättänyt autonsa niin liki omaani jotta täytyi käärmevartaloida itseni sisälle autooni.
Tapaus la-6: Sain puhelimeen tänään lauantaina tekstiviestin: Postitusta ei ole noudettu. Tein autokaupat Espoossa viikko sitten ja pyöräilijänä minulla on pyörälaituri ja siinä kolmas rekisterikilpi. Vaihtoautoliikemyynnin esimies kirjoitteli viestissään tekeväni rikoksen, jos en palauta rekisterikilpeä. Espoossa ei ole noudettu kilpeä, jota he hamuavat.
Tapaus la-7: Uudet poolopaidat ovat kalliita, €50 luokkaa. Uudistuneessa XXL Kalevassa oli tarjouksessa monia eri värivaihtoehtoja Björn Borg poolopaitoja €20 hinnalla, mutta ei juurikaan S-kokoisia. Plärään vaatetankoa läpi ja läpi ja läpi käännellen kokotietoa esiin. Ei ole minulle mätsääviä paitakokoa.
Tapaus pe-1: Työmaalla minua syyllistettiin talossa olevan tuoteartikkeli, joka ei sinne kuulu. Tähän asti rahdintuoja itse pitää silmällä, mitä tavaraa siirretään pois vaunusta. Nyt sitten minua tivattiin, enkö tarkasta rahtikirjan paikkansapitävyyttä.
Tapaus pe-2: Vein auton ensi kertaa Lempäälän Ideaparkin BossGloss pesuun. Erikoinen ratkaisu auton itsekuljetus ketjurakenteen päällä läpi pesulinjan. Päästyäni ulos autostani kuivaamaan autoa, oli eturekisteriä pitävä toinen ruuvi irronnut ja hävinnyt sekä kilpi vääntynyt. Sain tietää autoni olevankin tuontiauto Traficomin pdf-tiedostossa. Tämän tiedostoon palaan uudelleen. Kävelen ainakin kilometrin Ideaparkissa aina AutoAreenan K-Auton huoltopisteelle kyselemään, olisiko heidän autofiksareilla uusia kilpiruuveja ja huput niille. Tietokoneeseensa ja kuulokkeita pitävä ketku laskee kuulokkeet pois ja toteaa lakonisesti, ettei hänellä ole ko. tarvikkeita. Sieltä kävelen Ideaparkin Clas Ohlsonille ja kysyn, onko heillä näitä ruuveja: Ei ole.
Tapaus pe-3: Saan sähköpostiin viestin Saksasta, etteivät he voi toimittaa minulle ympäristötarraa uuteen vaihtoautoon, sillä minulle ei ole vielä auton rekisteriotteen teknistä osaa, jota voidaan kysyä Suomen ulkopuolella. Tuo Traficomin tarjomana todiste pdf-muodossa minusta auton haltijana ei ole kelvollinen. Olen lähdössä Keski-Eurooppaan viikon matkalle autollani huhtikuun lopussa. Edelliseen autoon hankkiessa Ranskan ja Saksan ympäristötarrat sain Ranskan ympäristötarran vain päivää ennen matkan alkamista. Toisin sanoen tässä tulee taas ahdistus, saanko nuo tarrat ennen matkaanlähtöä ts. kuinka nopeaan Traficom lähettää minulle tuon auton teknisen osan nr. 1 kotiini.
Tapaus la-8: Olen todennut näköni heikentyneen ja varasin ajan optikkoliikkeeseen. Kysyin, kauanko kestää uusien lasien toimitus. Menee tiukille, saavatko he toimittettua lasit ennen automatkaani Keski-Eurooppaan.
Tapaus vk 14/25-1: En yksinkertaisesti uskaltanut tehdä Espoossa autolla koeajoa perjantai-iltapäivänä länsiväylällä ja varsinkin pelko, osaanko palata takaisin autoliikkeeseen pe 28.03. Vasta kotona selviää hankautumisjäljen tuulilasissa olevan aivan jotain muuta kuin sulan alle jääneen havunneulasen jättämä raita. Uhkasin peruttaa autokaupat ma 31.03., mikäli tuulilasi ei tule kuntoon. Vaikuttaa kuin tuulilasinpyyhintä olisi käytetty ilman sulkaa, siis pelkkä rauta hangannut lasia. Lasi tulee vaihtoon ti 08.04. Tampereella. Ymmärsin alkujaan vaihtotyön olevan vain tuntien juttu; ongelmani oli kuinka järjestää kulku kotoa/kotiin työmaalle/työmaalta Tampereelle/Tampereelta. Vasta tuulilasiliikkeessä käytyäni he kertovatkin vaihtotyön tarkoittavan yliyön oloa. En saa järjestettyä sijaisautoa klo 05 tiistaiaamuna, joten täytyy vuokrata auto KAHDEKSI PÄIVÄKSI ja auton vuokraan sisältyvä 100 km raja ylittyy, joten joudun maksamaan itse autovuokran. Tulin kyseltyä työmaalla Tampereen suunnalla asuvilta järjestyisikö kyyditys titenkin korvausta vastaan. Tässä autossa on myös pysyviä käytönjälkiä ja ne hoidetaan pois Espoon liikkeen kustantamana.
Tapaus vk 14/25-2: To 3.4. oli liian rasittava pyöräilylle jatkuvassa 8 m/s tuulessa suoritettavaksi. Siirsin aikeen pe 4.4. myöhäisiltapäivälle. Klo 17:30 alkaa taivas tummua ja pihalaatat kastua. En lähde kastumaan. Klo 19 olivat pihalaatat täysin vailla sateenjälkiä eli pouta palasi odottamatta, mutta klo 19 lähtö tarkoittaisi paluuta vasta klo 21 ja tähän aikaan vuodesta etuvalaisinta polkupyörään. Tästä tuli sitten kaksi peräkkäistä vaparia.
Tapaus vk 14/25-3: Syketasoni ulkopyöräilyssä ei vieläkään ole palautunut normaalille 72-74 % tasolle maksimisykkeestä PK-lenkeilläni, koska marraskuu 2024 autoilijan törmäys minuun esti hölkkäämisen ja pitkäaikaisen liikuntasuoritteen harjoittamisen. Keskisyketaso on 2025 pysytellyt 78-81 % tasolla.
Tapaus vk 14/25-4: Ke 2.4. Valkeakosken Prismassa päädyn kassalinjalle, jossa ei-kiirettä-pitävä nuori naiskaksikko kyselee kassaneidiltä useita kysymyksiä eri tupakkalaaduista ilman välittämistä asiakasliikenteen pysäyttämisestä. Tuollon ke-iltapäivällä vain kaksi kassalinjaa auki; en käytä itsepalvelulinjaa, koska siellä ei voi maksaa käteisellä. Maksan aina käteisellä alle €200 ostokseni paitsi polttoaineostokset.
Tapaus vk 14/25-5: Ennätyksellinen määrä ulkopyörälenkille lähtiessä ruutuun ilmoitus BATT LOW, viimeksi ykköspyörän kadenssi. Jo kolme paristovaihtoa olen tehnyt ja CR2032-jemma ehtynyt.
:::MÄ EN JAKSA TÄTÄ:::
| PKK |
Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)
Lisää tapauksia viikolta 14/25:
Viimeisin minulle toimitettu äänite Amazonilta on yksittäislähete. Kun avaan digipakin sellofaanista, jotain putoaa ja levy ei pysy kiinnikehampaissaan. CD: Pastel Ghost: Ethereality. Teen aina kerralla ison äänitetilauksen, jotta saisin äänitteet ehjinä. Kaikkein pahin tapaus on juuri nämä digipak-CD:t, missä et pysty vaihtamaan uutta levypidäkettä itse.
Toiseksi äänitetilaukseni CD: Moon Duo: Shadow of the Sun ennustettu toimitusaika viimeistään maaliskuun 31 päivänä, haarukkaa kaksi viikkoa. Laitoin tänään kyselyn, Where's my stuff.
Tein tori.fi:stä käytetyn tuotteen tilauksen Vu+ digiboksista. Tein ToriDiili ehdotuksen, mikä meni läpi. Laite on ihan uusi, mutta itse laitteen käyttöliittymä kuin Apple-1 tietokoneessa: täysin käyttäjävihamielinen. Suosikkikanavat pitäisi määritellä kanavat yksitellen; en ymmärrä lainkaan, mitä ne ? -merkit tv-ruudulla tarkoittavat, usein tuplana eli ? ?.
Vinkki: Älä osta Vu+ digibokseja, ei tarkoitettu tavalliselle käyttäjälle. Ruudulla Vu+:n asetuskieli joiisakin valikoissa suomi, joissakin englanti. Laitteen mukana tuli usb-liitäntäinen wifi-antenni. Saan luotua suojatun yhteyden wifiin, mutta laite itse, siis Vu+ väittää, ettei yhteyttä olekaan. Nettiyhteys olis tarpeen, jotta löytäisi tärkeitä päivityksiä käyttöliittymään ja toivottavasti helpommaksi käytettäväksi.
Tein tänään kaksi uutta tavaratilausta Amazonille Saksaan. Tein ne erikseen. En keksi, mitä tilaisin vähintää €100, jotta saisin ilmaisen toimituksen. No, laskin näiden kahden tuotteen toimituksen maksavan miltei €30 yhteensä, järjetöntä. Tässä harkitaan, perunko tilaukset; tilaan ne uudelleen ja mietin, millä ihmeellä täytän tuon €100 rajan. En viitsisi aina ostaa lisää musiikkia, on mopo karkaamassa.
| PKK |
Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)
Aika monikin asia tällä hetkellä.
Talviloma meneillään ja keli sen mukainen. About viime tiistaista asti ollut niin tuulista ja kylmää ettei pihallakaan saa mitään tehtyä esim. terassin öljyämistä tai kasvimaalla puuhastelua. Muutenkin viimeiset 2 viikkoa enemmän tai vähemmän flunssassa ja yhden lenkin ajanut siinä ajassa.
Päääsiäisreissulla tarttui joku ebola. Kurkku kipeenä ja yskittää keuhkoista asti niin ei pyöräilläkään viitsi. Kerpele.
^mulla oli kanssa outoa räkätautia kolmisen viikkoa sitten, ennen ryyppyreissua Inglesiin. Vieläkin on jotain räkää päässä.
Kirjanmerkit