HuntteriVelobeContinentalElectrobikeGiantVelosport
Sivu 15 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15
Näyttää tulokset 421 - 446 / 446

Aihe: Aeropyörät

  1. #421
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    No joo. Eipä hullumpi. Vähän sattuu silmiin tuo rungon ja fsa: n yhteenliittyminen mut se voi johtua tuosta musta/valkoinen kontrastista. Eli siis tuo porras ottaa silmään.

    Omaan Grizliin jouduin muuten vaihtamaan kanjonin integroidun koska se normaali stemmi pukkas pakkelia kurkkuun. Kokeilin varaston kätköistä löytynyttä Extraliten stemmiä mutta paheni vaan. Kaiken lisäksi tuommoinen kokistölkkiä vastaava stemmi lyöhanduille aivan eri tapaa kuin kuituinen.
    Systemissä tosiaan paksu yläputki ja oudot kaapelivedot. Tosi hankala saada edes jollain tapaa järkevännäköistä pakettia, jossa mitatkin kohtaisivat. Tämän kanssa voi onneksi jo elää.

    Nettiä surffailemalla törmää aika mielenkiintoisiin ratkaisuihin. Ostettu 700e stonga ja kasattu pyöreillä spacereilla 5cm pinkka + ulkoiset kaapelivedot.

    Canyonin integroitu istui frendinkin pyörään yläputken osalta nätisti, koska stemmi on paksu möhkäle. Siinä oli kaapelin vedotkin tosi hienosti upotettu tangon alle, vaikka olivatkin siis ulkoiset. Leveyttä vaan ihan liikaa, kuten on kaikissa uusissakin canyoneissa.

    Uuteenkaan aeroadiin ei ole tainnut tulle nyt parempaa valikoimaa ohjaamoiden osalta? Nuo möisivät kuin häkä, jos mitat saisi muutettua kohdilleen.

  2. #422
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Hyvän näköinenhän tuo on kun siinä kuitenkin omat haasteensa värien ja headtuben muotoilun kanssa, vaikka tarmac nyt vähän tasoittaa tietä.


    Kun porukka haluaa omanlaisensa ohjaamon, joka ei välttämättä istu oikein runkoon, niin sellainen firma kuin sticky bottle auttaa.
    Tässä yksi tutkielma uuden Trek Madonen ohjaamosta https://www.facebook.com/thestickybottlestore/






  3. #423
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    No noinpa Kaikki sticky bottlen tekeleet eivät ihan kamalan nättejä ole.

    Nuo pitäisi vaan tehdä aina niin, että adapteri mahdollisimman ohueksi heti rungon juureen ja spacerit aina tangon omia. Toisinpäin tekemällä lopputulos näkyy yllä.

  4. #424
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Porukoilla on tuon ohjaamon kanssa aina vähän selvittelyä, jos alkuperäinen/valmistajan oma malli ei ole sopiva. Se on sentään hyvä, että suurimmassa osassa vaihto vielä onnistuu. Omaan supersixiin meni ilman transition spacereita cannondalen omat 1- ja 2 osainen sekä vision metron 3 k.

    No ei taida olla tunnetuimmista merkeistä kuin aeroad jossa ei vaihto onnistu, mutta esim. supersixissä ja propelissa tarvitaan lisäpaloja kaulaputken ympärille tai stemmin alle, ja mahdollisesti transition spacerit, ja edellytyksellä että johdotus vielä ok.


    edit. Canyonilta on muuten tullut aerodin uusi "malli" SLX, 105 di2:lla, 4iiii tehomittarilla, dt swissin arc 1600 ja hinta 4.699.
    Samoin Rivalin hinta on käsittääkseni laskenut ja on 4.899 eur.
    Jos olisin nyt ostamassa aeropyörää/pyörää ylipäätään (ilman olemassa olevaa komponenttikasaa) niin aika vaikea olisi tätä ohittaa, kun koko L on minulle täysin oikea

  5. #425
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Poistuukohan tuo halvempi aeroad markkinoilta? Missä siis normi hytti ja ulkoiset vedot. Tässä rungossa ei varmaan ole sitä korjattua satulatolpan kiinnitystä.

    Mahdollisti vaan ohjaamon muutokset.

  6. #426
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Nykyisillä hinnoilla en enää tuota harkitsisi, 500 eurolla di2, tehomittari ja "parempi" runko SL vs SLX ja sisäiset vedot.

    Jos noita ei pidä etuina niin sitten, ja mainittu kokoasia voisi olla miksi SL/mekaaninen.
    Minulla oli viime keväänä juurikin tuo SL ostoskorissa ja tilattuna, ja ajatus oli siirtää oma sähköinen vaihteisto ja kiekot siihen, myydä kiekot erikseeen pois ja siirtää mekaaninen 105 vanhaan pyörään ja myydä se sitten kompliittina alkuperäiskiekoilla. Silloin se jäi noista ulkoisista vedoista kiinni sekä olisi ollut jonkin verran muuta säätämistä

    Canyonin sivuilla maininta että huhti-toukokuussa tulee lisää, eli ei ainakaan lähikuukausina poistu. Tuossa hintaluokassa ja hintaerolla ei periaatteessa varmaan tarvitsisi SL:ää, toki riippuu tietenkin kysynnästä

  7. #427
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Niin ei tietysti. Mutta isolle osalle siitä kalliimmasta aeroadista ei vaan saa mitenkään oikean mittaista.

  8. #428
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Onhan se aerodin osalta kuluttajan näkökulmasta aika raaka peli, osta jos koko ja säädöt sopii, jos ei niin no can do.

  9. #429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Canyonin sivuilla maininta että huhti-toukokuussa tulee lisää, eli ei ainakaan lähikuukausina poistu. Tuossa hintaluokassa ja hintaerolla ei periaatteessa varmaan tarvitsisi SL:ää, toki riippuu tietenkin kysynnästä
    Kuitenkin vain osasta kokoja ja lopuissa on loppuunmyyty. Tehtaan varastossa ollut XS, S ja M koon runkoja ja ne on kontissa tulossa koottavaksi. Kun ne on menneet niin eiköhän tuo poistu myynnistä kokonaan.

  10. #430
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Uskon myös, että poistuu jossain vaiheessa
    Maantiepuolelle jää Ultimaten mekaaniset jotka jo sitten selkeästi halvempia.

  11. #431
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Uskon myös, että poistuu jossain vaiheessa
    Maantiepuolelle jää Ultimaten mekaaniset jotka jo sitten selkeästi halvempia.
    Niin luulen tosiaan ettei tuosta ole edes tehty sitä korjattua versiota.

  12. #432
    Ultimaten ja Aeroadin geometriakin on nykyään sama niin se Ultimate on varmaan suurimmalle osalle tavallisista lenkkeilijöistä, jotka noita keskihintaisia pyöriä ostaa, ihan yhtä toimiva jos ei parempikin valinta, kun 40km/h ajetaan korkeintaan alamäessä.

  13. #433
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Ai että. Tulisipa jo kesä. Metriäkään en ole ehtinyt vielä systemsixillä tänä vuonna ajamaan.

    Nyt sain kuitenkin tankoteipit ja garminin mountin asennettua uuteen stongaan. Olisikohan jo viimeinkin mieluinen hytti. Tuntuu ainakin kokeillessa tosi hyvältä. Kyynärvarsille saa kivan tuen.


  14. #434
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    66
    Täällä on ajettu ensimmäiset ajot Aeroadilla tälle vuodelle jo maaliskuussa. Pääsis vielä vaihtaan paremmin rullaavat contin kesäkumit alle.
    Tietääkö joku foorumin tietäjistä, onko olemassa Canyonin H36 aero cockpittiin sopivaa clip-on aerotankoa?
    Mallia mini olisi hakusessa, mutta kaksi tikkuakin kelpaa jos vain löytyisi. Vai pitääkö tilata titaanista 3d tulostetut adapterit

  15. #435
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ratkaisin oman aeroadin tanko-ongelman tällä ;-)
    https://www.canyon.com/fi-fi/maantie...farbe=R091_P03

  16. #436
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    66
    On kyllä hyvä ratkaisu! Budjetti tietoisena minä kaivoin varastosta vanhat planet-x aerotikut. Niihin ajattelin hommata pidemmät ruuvit ja veitsellä muovista adapteri palat jotta pyöreällä tangolle tarkoitettu kiinnitys sopii litteää stongasn.

  17. #437
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Tuossa yhteenvetoa Tourin testistä, aeropyöriä ja allroundereita

    Storck on 1 x aerosysteemillä.
    Kiekkojen vaikutus muutaman watin, esi. Cannondale 207 w (50 mm kiekko ja 25 mm conti), 210 w, reserven hieman matalammat + 28-29 mm renkaat
    Uusi Madone ei niin aero



  18. #438
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Tourin testeissä tosiaan se ongelma, että jokainen fillari/kiekko pitäisi käydä läpi ja arvioida sitten tuloksia.
    Esim tuoss Scotissa taitaa olla 454 zipit, jotka taisivat olla testeissä aika hitaat. Eli pyöränä tuo on oikeasti ripeä.

  19. #439
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    Jeps. Jos haluaa hyvän tuloksen, niin alle esim. dt swissin 62:t ja 25 mm gp5000/tt:t.
    Tuo tourin metodilla 200 w tai vähän alle alkanee kolkuttelemaan nykyisten sääntöjen minimejä.
    Alaraajadummyn osuus wattiluvuista on jotain 135 wattia plusmiinus

  20. #440
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835

  21. #441
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    https://strommcycles.com/products/aero-road

    Sea Otterissa esitelty. On aika kapea.
    Ainakin nämä pari valmistajaa uskovat että markkina löytyy todellisille all-out aeroille.
    Toki mm. tästä Strommista on vain valmistajan aika kovat väitteet aerosta , jotain 10 wattia 40 kmh:ssa lähimpään/parhaaseen kilpailijaan.



  22. #442
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835

  23. #443
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.683
    Kovin kaukana ei olla siitä että nähdään kohta etuosastaan katettuja fillareita. Taikka että tulee tuulenohjaimia sun muita.

  24. #444
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    157
    Oli kyllä virhe UCI:lta sallia nuo älyttömät syvät putket. Aivan karmean näköisiä mielestäni, olisi voinut syvyys jäädä sinne vanhan Aeroadin, Vengen tasolle.

  25. #445
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.553
    Te kiinnitätte nyt huomiota ihan väärin juttuihin. Mun mielestä tuossa on ideaa ja kunnolla. Minua on ärsyttänyt jo tosi kauan nämä aeropyöriinkin tulleet integroidut kaapelit ja sikapaksut headtubet.

    Joo, yaw-angle merkkaa tosi paljon, mutta kyllä sillä otsapinta-alalla on edelleen iso merkitys, kun mennään kovaa.
    Tämän vuoksi olen aina pitänyt aeroadin quil stemmiä fiksuna ratkaisuna. Onneksi erillaisia sydeemiä on tullut jo muihinkin pyöriin, eikä enää mennä siitä mistä aita on matalin, eli isonnetaan vain ylälaakerin halkaisijaa.

    Eihän tuo storm nätti ole, mutta sen ideana onkin vain maksimoida sääntöjen sallima ja mennä kovaa. Viistoputki näyttää joissain kuvissa oudon ohuelta, siis pystysuunnassa, mutta ehkä mittasuhteet vain sotkevat silmää.

    Samoin en ihan purematta niele, että polvista tuleva yaw puskee myös pyörää eteenpäin. Eli siis paksuista putkista olisi hyötyä myös 0-yawilla.

    Alla vielä kuvana mitä yaw tarkoittaa. Eli ajattelee ilmapallon narun varassa päähänsä, niin hiffaa miten kulma muuttuu tuulensuunnan ja ajonopeuden mukaan.


  26. #446
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.835
    WT joukkueiden käyttämistä pyöristä tämä Uno X:n Ridley saattaisi olla aeroin.
    Omassa Supersixissä huomattavimmat piirteet ovat kapea headtube (kolmion mallisella kaulaputkella oma osuutensa tähän) sekä erittäin kapea satulatolppa ja - putki. Voivat olla myös syynä siihen, miksi pyörä on aika aero vaikkei leimallisesti näytä siltä.

Samanlaisia aiheita

  1. Aeropyörät
    By TetedeCourse in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 177
    Viimeinen viesti: 17.07.2019, 16.24

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •