ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 39 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39
Näyttää tulokset 1.141 - 1.159 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Voihan se olla, saatko johonkin kiinnitettyä lupinen rolf kiinnityskiskon. Mä laitoin sellasen läskiin kakspuolisella teipillä ja nippareilla. Akku pysyy hyvin kiinni, ja ainakaan toistaiseksi en ole saanut sitä rikottua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Voihan se olla, saatko johonkin kiinnitettyä lupinen rolf kiinnityskiskon. Mä laitoin sellasen läskiin kakspuolisella teipillä ja nippareilla. Akku pysyy hyvin kiinni, ja ainakaan toistaiseksi en ole saanut sitä rikottua.
    Aukaisin akun, ja kosteutta oli päässyt sisään , joten ei ollut tärinästa kyse ainakaa tällä kertaa , no se saa nyt jatkaa palvelemista ilman elekroniikkaa sen ajan minkä jaksaa.

Laitoin Fillatorille Lupinen kamoja myyntiin mikäli jotakuta kiinnostaa.

Ja sitten kokemuksia tuosta lupinen sl minmax valosta. Mulla alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä näitä pirkkavaloja.

Tuo minmax olisi nyt varmaan sellainen, jolla pärjäisi aina. Eli märällä maantiellä, metsässä ja kelveillä. Yksinkertainen kake low/high toiminnolla ja lamppu olisi helppo vaihtaa fillareiden välillä?

Onhan siinä huimasti valovoimaa, mutta maastoon kaipaan sen lisäksi myös kypärävaloa. Nopeissa notkelmissa pirullista kun leikattu valo ei näy ku muutaman metrin eteenpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ja sitten kokemuksia tuosta lupinen sl minmax valosta. Mulla alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä näitä pirkkavaloja.

Tuo minmax olisi nyt varmaan sellainen, jolla pärjäisi aina. Eli märällä maantiellä, metsässä ja kelveillä. Yksinkertainen kake low/high toiminnolla ja lamppu olisi helppo vaihtaa fillareiden välillä?
    Itsellä nyt muutama viikko kokemusta akkukäyttöisestä SL MiniMaxista. Itsehän ostin ton juurikin sen takia, että sitä voi helposti vaihdella gravelin ja MTB:n välillä (tosin pikalinkun hyödyllisyyttä hieman rajoittaa se, että toisessa pyörässä 31.8 ja toisessa 35mm tanko). Kevleillä voi käyttää StVZO-komplianttia low beamia ja maastossa vastaavasti täyttä tehoa. Uusilla 21700 battery celleillä varustettu 5.0Ah akku on myös mukavan kevyt ja kompakti yläputkeen kiinnitettäväksi. Sanoisin, että em. vaihtelevaan käyttöön MiniMax on kyllä ihan pätevä lamppu, vaikkakin 2100 lumenista huolimatta myös kypärävalo on erittäin suositeltava "oikeassa" maastoajossa.

Jos tälleen Lupinen superfanina jotain miinuksia antaisin, niin kevleillä MiniMaxin valokuvio ei oo niin hyvä ja tasainen kuin SL AF:ssa ja toisaalta maastossa toi ei valaise läheskään yhtä hyvin kuin Betty.

GoPro-kiinnike on minusta kätevä, jos pitää vaihdella valoa pyörästä toiseen.

Esim. https://www.mcarbon.fi/en/product/lupine-sl-x-gopro

Tuohon vielä Garminin Gopro-adapteri, niin saa mittaritelineen alapuolelle nopeasti pyöräytysliikkeella roikkumaan.
    Pyöräily on kivaa!

Just eilen sain Lupine SL X:n korjattuna takaisin. Itte ryssin valopään kierteet paskaksi. Lämmin kiitos Ahola/Mcarbon
    I väntan på ännu dåligare tidet

Tavallaan sitä tiesi että slippery slope Fenixien kanssa leikkiessä vie joskus Lupine-lankaan. Tangossa on nyt fillaria kalliimpi valo, mutta SL AF on ällistyttävä laite. Lupine pimeässä on fiilikseltään samaa tasoa kun merinokerrastot talvella tai avo-Porsche tyhjällä alppitiellä.

Valokuvio ja -teho nyt näkyy testeistä, mutta itseä hämmästytti kuinka jämäkkä tankokiinnike on. Nyt oon ajellut muutaman kerran pahimmassa kombossa, eli muhkuraisella lumella. Valo ei tärise vaikka laitoin sen stemmin eteen "vaakatasoon". Lisäksi CRI tms. on ilmeisesti hyvä, koska tällä näkee värit paremmin kuin muilla ja sävyt on samat koko valon alalla. Muissa on sinisyyttä reunoilla ja keltaisempi keskellä, sit metsässä ei oikein näe onko juuren päällä sammalta vai ei. Lupinella on vaan todella helppo ajaa. Vaatii jonkun lamppukaverin maastoajoon tarkan valorajauksen takia, mutta hankinkin tän kaupunki/gravel/maantiekäyttöön ja niihin sopii just.

Pakko kehua taas Lupinea. Huomasin että kaukosäätimen clamppi oli haljennut kun irrotin valon kesäksi sähkäristä. Laitoin Lupinelle viestiä että saako sitä varaosana ja mitä kustantaa. Sieltä tuli heti vastaus että lähettivät sen matkaan, seurantanumero tulee perässä Niillä oli jo mun asiakastiedot niin ei tarvinnu edes niitä kysellä . Ihan kovaa toimintaa, joku kolme/neljä vuotta vanha lamppu, kiinni jo toisessa pyörässä eikä tarvinnut maksaa mitään. Viime kerralla kun lamppu oli korjauksessa oman virheen takia, maksoin postikulut sinne, korjaus ja palautus oli ilmainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Pakko kehua taas Lupinea. Huomasin että kaukosäätimen clamppi oli haljennut kun irrotin valon kesäksi sähkäristä. Laitoin Lupinelle viestiä että saako sitä varaosana ja mitä kustantaa. Sieltä tuli heti vastaus että lähettivät sen matkaan, seurantanumero tulee perässä Niillä oli jo mun asiakastiedot niin ei tarvinnu edes niitä kysellä . Ihan kovaa toimintaa, joku kolme/neljä vuotta vanha lamppu, kiinni jo toisessa pyörässä eikä tarvinnut maksaa mitään. Viime kerralla kun lamppu oli korjauksessa oman virheen takia, maksoin postikulut sinne, korjaus ja palautus oli ilmainen.
    Kohtelussa on näemmä vaihtelua. Mulla on alle vuoden vanha SL X ja sain vastauksena linkin, josta voi tilata uuden kaukosäätimen.

En tiedä vaikuttaako se että olen ostanut lampun suoraan Lupinen verkkokaupasta. Olisin ostanut Mcarbonilla mutta heillä ei ollut Brosen johdolla olevaa valoa varastossa....

Minä ostin jälleenmyyjän kautta ja jätin tämän portaan välistä pois tässä kyselyssä.
    Laadulle ja Lupinen palvelulle/takuulle oli korkeat odotukset, mutta pettymys tuli. En ihan periaatteessa maksa 32 euroa, että saan samanlaisen huonosti suunnitellun muovirimpulan tilalle.
    Se on taas suunnattava katse johonkin toiseen lamppumerkkiin, varmaan Supernovaa kokeiltava seuraavan lampun hankinnan koittaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S50B32 Katso viesti
    Minä ostin jälleenmyyjän kautta ja jätin tämän portaan välistä pois tässä kyselyssä.
    Laadulle ja Lupinen palvelulle/takuulle oli korkeat odotukset, mutta pettymys tuli. En ihan periaatteessa maksa 32 euroa, että saan samanlaisen huonosti suunnitellun muovirimpulan tilalle.
    Se on taas suunnattava katse johonkin toiseen lamppumerkkiin, varmaan Supernovaa kokeiltava seuraavan lampun hankinnan koittaessa.
    Mikset kysynyt jälleenmyyjältä?

Mikset kysynyt jälleenmyyjältä?
    Usein isommat merkkifirmat hoitavat takuut juurikin noin. Mailia aspaan ja rikkoutunut osa tulee pikana kotiin. Tuntuu typerältä vaivata pieniä toimijoita tuotevirheillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Usein isommat merkkifirmat hoitavat takuut juurikin noin. Mailia aspaan ja rikkoutunut osa tulee pikana kotiin. Tuntuu typerältä vaivata pieniä toimijoita tuotevirheillä.
    Myyjä vastaa asiakkaalle aina takuusta, vaikka valmistaja sen takuun myöntää tuotteilleen. Eli asiakas on yhteydessä myyjään ja myyjä valmistajaan. Mutta esim. elektroniikkabusineksessa voi olla eri meininki eli usein tuki tulee suoraan valmistajalta. Tappelin Sonylta periaatteesta uuden pleikan ohjaimen takuuseen kun ..ituttaa että ne kestää vain vuoden, kolmen kuukauden projekti .

Muistelen, että silloin ostohetkellä olisi ollut juttua mahdollisista takuuasioista, että suoraan valmistajalle lähettäessä jäisi yksi turha välikäsi pois lähetyksistä.
    Nythän se selvisi, että tuon osan voisi vaihtaa itsekin, eikä tarvitse lähettää remonttiin tuon takia.

Myyjä vastaa asiakkaalle aina takuusta, vaikka valmistaja sen takuun myöntää tuotteilleen. Eli asiakas on yhteydessä myyjään ja myyjä valmistajaan. Mutta esim. elektroniikkabusineksessa voi olla eri meininki eli usein tuki tulee suoraan valmistajalta. Tappelin Sonylta periaatteesta uuden pleikan ohjaimen takuuseen kun ..ituttaa että ne kestää vain vuoden, kolmen kuukauden projekti .
    Tottakai. Mutta useimmiten tuo on vaan typerää ja hidasta. Kaikkien kannalta.

Lupinen kohdalla jos lamppu on rikki tai akku sipannut takuuaikana, niin paras ja nopein on lähettää suoraan lupinelle. Mutta jos joku muu osa on hajonnut tai tarvii muuten huoltoa, niin silloin on mun mielestä jälleenmyyjällä on oltava varaosia myymäänsä tuotteeseen. Noin kahdeksan vuoden aikana on kaksi kertaa ollut DOA valo, molemmissa tapauksissa toimitettiin uusi tilalle ja hoidetaan takuuasia itse maahantuojan kanssa.

-jälleenmyyjä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •