GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 25 / 57 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1700

Aihe: Pyöräilyuutiset mediassa

  1. #721
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    ^ Mikä on tehtaan historia kun Sirpa Särkiranta on ollut Lieksan rengastehtaassa töissä vuodesta 1973 lähtien.
    Nokian Renkaat avasi Lieksan tehtaan vuonna 1974 (eli Sirpa on ilmeisesti ollut mukana jo ennen avaamista), vuonna 2003 polkupyöränrenkaita valmistava Lieksan tehdas siirtyi liiketoimintakaupalla Suomen Rengastehdas Oy:lle joka meni konkurssiin vuonna 2019.
    Lieksa Tyres osti konkurssipesän kiinteistön ja koneet jatkaen rengasvalmistusta mutta meni itse konkursiin vuonna 2023 jonka jälkeen lähinnä moottoriurheilupuolelle renkaita valmistava DMACK hyppäsi puikkoihin...

    Edit. Siellä ehdittiin jo ensin.

    Tuon Suomi Tyreksen ongelmat olivat ilmeisesti paljon tuotannon laatuun liittyviä, erät olivat epätasaista laatua johtuen vanhasta konekannasta kun isompia investointeja ei ollut tehty.
    ilmeisesti osa valmistusprosessin koneista oli/on yhä tuolta 1970-luvulta peräisin olevaa kalustoa.

  2. #722
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hartsa69 Katso viesti
    https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/74-20143010

    Polkupyöränrenkaita valmistava DMACK Nordic investoi lähes kaksi miljoonaa euroa Lieksan tehtaaseensa.
    Veikkaan, että ELY:n tuki ollut aika ratkaisevassa asemassa investointiin. Nyt saattaa oikeasti laatu parantua uusilla koneilla. Tosi hieno juttu.

  3. #723
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.476
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Nokian Renkaat avasi Lieksan tehtaan vuonna 1974 (eli Sirpa on ilmeisesti ollut mukana jo ennen avaamista),
    Yleensä ennen avaamista palkataan henilökuntaa helpottamaan toiminnan aloittamista.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  4. #724
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Veikkaan, että ELY:n tuki ollut aika ratkaisevassa asemassa investointiin. Nyt saattaa oikeasti laatu parantua uusilla koneilla. Tosi hieno juttu.
    Toivottavasti ostajia löytyy, mikäli nyt ymmärsin niin pelkästään talvirenkaita valmistettaisiin. Stetsonista heitän että n. 200k rengasta saisi myydä ennen kuin investointi maksaa itsensä takaisin.

    Jos vaan saavat laadun kuntoon ja tuotannon pystyyn niin ensi talveksi voisi tilata kotimaista.

  5. #725
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.738
    Peukkua tälle, uusimpienkin Piikkisikojen laatu on parempi kun vanhojen, vaikka noiden 29" x 2.6 koko on jotain muuta...

  6. #726
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Toivottavasti saadaan tubeless-hommat kuntoon.


  7. #727
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Toivottavasti ostajia löytyy, mikäli nyt ymmärsin niin pelkästään talvirenkaita valmistettaisiin. .
    Varmasti järkevää pienemmän valmistajan keskittyä bvalmistamaan sekä keskittää tuotekehittelybudjetti rajatummalle käyttöjäkunnalle eri talvirengas versioihin, kuin tehdä "yleisrenkaita" joissa kilpailu todella paljon kovempaa.

  8. #728
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.248
    Joo kaikkea hyvää yritykselle toivottavasti saavat markkinoita. Suomi on siinä mielessä huono paikka, kun meitä on niin vähän.

  9. #729
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Eikös noita renkaita ole jo aiemminkin myytä laajalti. Talvirengasmarkkinoita löytyy Pohjolan lisäksi muutamasta muusta paikastakin. Aiemmat kesärenkaatkin olivat oikein hyviä eikä ainakaan Roudissani ole valittamista. Ongelmana lienee pitkälle markkinointi ja jakelu?

  10. #730
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    ^Eikös joskus vuosituhannen vaihteessa silloiset Nokian pyöränrenkaat, jotka samalta tehtaalta käsittääkseni tulivat, olleet ainakin maastoskenessä (lähes) samaa kokoluokkaa kuin vaikka Schwalbe tai Maxxis? Gazzaa jne. oli monella maailmancupissakin alla. Sitten tapahtui ne kuuluisat Nokiat myös fillarinrenkaissa..
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  11. #731
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    239
    Komoot myyty Italiaan. Vähän pahoin pelkään ettei tästä seuraa mitään hyvää pitkäaikaisille käyttäjille.

    Reiskan kommentti:https://www.dcrainmaker.com/2025/03/...-end-well.html

  12. #732
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    ^ missä Komoot aiemmin oli? En ole tullut ajatelleeksi asiaa.

    Italia ei koskaan hyvä.

  13. #733
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^ missä Komoot aiemmin oli? En ole tullut ajatelleeksi asiaa.

    Italia ei koskaan hyvä.
    Saksassa.

  14. #734
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.563
    Onneksi en ikinä tykästynyt Komoottiin, niin ei tarvitse siitäkään luopua. Siinä oli aina jotenkin tosi käsittämätön käyttöliittymä. En päässyt sinuiksi.

  15. #735
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^ missä Komoot aiemmin oli? En ole tullut ajatelleeksi asiaa.

    Italia ei koskaan hyvä.
    Aika jännä nähdä tällainen kommentti pyöräilysivustolla.
    Pepe Y muokkasi tätä : 22.03.2025 at 10.34 Syy: kirotusvihre

  16. #736
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Onneksi en ikinä tykästynyt Komoottiin, niin ei tarvitse siitäkään luopua. Siinä oli aina jotenkin tosi käsittämätön käyttöliittymä. En päässyt sinuiksi.
    Mainio käyttus siinä on mun mielestä reittien suunnitteluun. Paras mitä olen kokeillut.

    En kyllä tiä mitä väliä omistajan maalla on.

  17. #737
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pepe Y Katso viesti
    Aika jännä nähdä tällainen kommentti pyöräilysivustolla.
    Pyöräasioissa joo, mut teknologia, softat jss.

  18. #738
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakeno Katso viesti
    Mainio käyttus siinä on mun mielestä reittien suunnitteluun. Paras mitä olen kokeillut...
    Vähän samaa mieltä. Etenkin mobiilisti reissun päällä kun haluaa tehdä uuden vaihtoehdon.

  19. #739
    Liittynyt
    01/2024
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    4
    Hei.

    Maaseudun tulevaisuus kirjoitti minusta henkilöjutun. pohdimme hiilirunkojen korjausta ja sen mahdollisuuksista. Ajattelin että foorumilla voisi olla aiheesta kiinnostuneita,
    Juttu ei ole maksumuurin takana.
    Luulitko, ettei hiilikuitua voi korjata? Pekka Korhonen parsii kasaan laitteet lentokoneista polkupyöriin - Lukemisto - Maaseudun Tulevaisuus

    Pekka Korhonen

  20. #740
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.248
    ^ Mielenkiintoinen juttu ja urapolku.

  21. #741
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.512
    Kyllä, mielenkiintoinen juttu, ja tsemppiä Pekalle. Polkupyörien korjauksessa markkinaa lienee olemassa. Eilen viimeksi kaveri kertoi murtumasta vaakaputkessa.
    Pyöräily on kivaa!

  22. #742
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPKorhonen Katso viesti
    Hei.

    Maaseudun tulevaisuus kirjoitti minusta henkilöjutun. pohdimme hiilirunkojen korjausta ja sen mahdollisuuksista. Ajattelin että foorumilla voisi olla aiheesta kiinnostuneita,
    Juttu ei ole maksumuurin takana.
    Luulitko, ettei hiilikuitua voi korjata? Pekka Korhonen parsii kasaan laitteet lentokoneista polkupyöriin - Lukemisto - Maaseudun Tulevaisuus

    Pekka Korhonen
    Iso peukku tällaiselle toiminnalle.
    -ei oo pakko, jos ei taho-

  23. #743
    Tässäpä päivän kuuma aihe - verorahojen tuhlaus, kuntapäättäjät, maahanmuutto, HePo - montaa keskustelua herättävää sanaa

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d...3-3c6d62af896e

  24. #744
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Klikinsäästäjä

    130 000 euron pyöräilykurssit tyrmistyttävät Vantaalla: Ihmiset mylvivät – Hanke meni jäihin

    Vantaa hankki aikuisten pyöräilykursseja 130 000 eurolla. Nyt asia on vedetty takaisin kaupunginjohtajan pöydälle.

  25. #745
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.248
    ^ Sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

  26. #746
    Tätä keskusteluahan käydään tuolla toisessa ketjussa (tyhmä joka pyytää...), mutta oman näkemyksen voisi tiivistää, sillä että jos pyöräily ja uimataitoa opetetaan niin on maailmassa paljon hyödyttömämpiäkin hommia. Erityisesti se uimataito, eli onhan viimeaikojen ikävissä lasten hukkumistapauksissa maahanmuuttotaustaisten uimataidottomuus ihan keskeisessä asemassa. Eli kyllä tuon asian voi hyvinkin kunnan hommiin kuulua - se paljonko se maksaa ja miten sitä tehdään on sitten asia jota voi ja ehkä pitääkin arvostella tai ainakin arvioida kriittisesti. Uimakouluja lapsille pitää ilman muuta järjestää ajatuksella, että jokainen peruskoulusta pääsevä osaisi uida itsensä rantaan jos laiturilta tipahtaa ja samalla siinä menee joku pyöräilytaidotonkin pyöräilemään. Jotakuinkin samasta asiasta siinä on kyse, eli perus kansalaistaidon opettaminen kansalaisilla, joilta se taito jostain syystä puuttuu.

    Onko 130 tuhatta paljon vai vähän sitten riippuu ihan näkökulmasta. Jos katsoin oikein Vantaan kaupungilta kuluu vuodessa rahaa reilu miljardi ja eihän siitä tuollainen satatonnia ole paljon. Ihan samaan tapaan Muskin virasto (tai se presidentin tiedottaja) on kertoillut nykyhallinnon mielestä turhista hankkeista, jossa on käytetty ykkösmiljoonia tai suurimmilaan kymmeniä miljoonia. Liittovaltion budjetti on kuitenkin 6000 miljardia, niin eihän siitä 10 miljoonaa ole paljon mitään. Tartutaanko näihin siis säästääkseen vai siksi kun niihin on mehukasta tarttua.

  27. #747
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    6 vuotta, 25 kurrsia per vuosi, yhteensä 132 000€. Yhden kurrsin hinta siis 880€. En nyt sanoisi että tuo hirveästi oo verrattuna siihen mitä kaupungit käyttää rahaa johonkin konsulttipalveluihin, joiden tuntihinta on tuo 800€ ja siinä rahalle saa vastineeksi lähinnä besser wisser viivastelua eikä mitään ratkaisukeskistä toimintaa.

  28. #748
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    4 vuotta + 2 optiovuotta. 32 050€ per vuosi ja yhteisarvo 130k€...

    Näiden hepoloisten matematiikka on kyllä erikoista...

    Lainaus iltalehden jutusta.
    No neljällä vuodella tuo matematiikka pitää kutinsa. Suorahankintanahan tuota ei voi kaupunki tehdä ilman todella vahvoja perusteluja. Yli 60 000 euroa maksavat julkiset hankinnat pitää kilpailuttaa.

  29. #749
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    Ei tullu ku yks tarjous

  30. #750
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.075
    Noniin, sittenhän se on kilpailutettu.
    Ne jotka itkee, että onpa kallista ja väärin toteutettu, niin nyt on aikaa panna oma pyöräilykoulutusfirma pystyyn ja seuraavassa kilpailutuksessa sitten reippaana tarjoamaan halvemmalla.

Samanlaisia aiheita

  1. Sisärenkaista asiaa mediassa
    By tikola in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.10.2017, 22.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •