MPMessutElectrobikeGarminGiant
Sivu 63 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 2071

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #1861
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Aika painava. Ei näytä noin isolta.

    Jos pitäisi arvailla, niin sanoisin, että Gannalla noissa mäissä varmaan jotain 600 wattia lasissa.
    Noin se varmaan on. Siis koko poggion ylös asti.

    Edit: saattaa se olla kyllä enemmänkin. Internet sanoo, että pogacar puskee +8w/kg vo2 tehoa. Gannan painolla tuo tekisi 700w

  2. #1862
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Aika painava. Ei näytä noin isolta.

    Jos pitäisi arvailla, niin sanoisin, että Gannalla noissa mäissä varmaan jotain 600 wattia lasissa.

    EDIT: VelonCC sometili v
    äitti, että ekat 1,6km Poggiota Gannan keskitehot olisivat olleet 540.
    Gannan tehot pari viikkoa sitten Frontignanon nousuun noin 20min @ 510-520w

  3. #1863
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    228
    Oli muuten aika huikea loppu Kataloniassa

  4. #1864
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    228
    Hhuuhuh on se Brennan kova ja vasta 19

  5. #1865
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Neilson Powless talloi kolme Vismaa maan rakoon Flanderin poikkiajon loppukirissä. Wout van Aertilla ei ollut jaloissa yhtään mitään.

    Aluksi luulin että Visman joukkuetempo kolmella kuskilla hyvittää kevään epäonnistumiset, vaikka Powless roikkui mukana, mutta tuloksena oli surkein epäonnistuminen sitten tapauksen 3 x Quickstep vs. Ian Stannard.

    Belgian lehdistö raatelee van Aertin kappaleiksi. Tätä ei korjata kuin Ronden voitolla, jos silläkään. Joo tiedän että van Aert palasi hiljattain korkealta, mutta ei ole mies entisellään.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  6. #1866
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Neilson Powless talloi kolme Vismaa maan rakoon Flanderin poikkiajon loppukirissä. Wout van Aertilla ei ollut jaloissa yhtään mitään.

    Aluksi luulin että Visman joukkuetempo kolmella kuskilla hyvittää kevään epäonnistumiset, vaikka Powless roikkui mukana, mutta tuloksena oli surkein epäonnistuminen sitten tapauksen 3 x Quickstep vs. Ian Stannard.

    Belgian lehdistö raatelee van Aertin kappaleiksi. Tätä ei korjata kuin Ronden voitolla, jos silläkään. Joo tiedän että van Aert palasi hiljattain korkealta, mutta ei ole mies entisellään.
    Ja aivan syystäkin.

    Vaikea uskoa mitä just katoin. Ainoa isku tais olla kun Powless oli kusella. Sen jälkeen herran haltuun ja luotetaan Woutin sprinttiin mikä tällä kaudella just ja just tuonut top 10 jossain Algarvessa.

  7. #1867
    Oli kyllä aikamoinen taktiikan riemuvoitto Vismalta!

  8. #1868
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    2.006
    Taas jatkumoa "suojeleviin tiimiajajiin".
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  9. #1869
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Uskomatonta idiotismia jumbolta. Wout taisi myöntää haastattelussa olleensa itsekäs. Woutin päätös.

    3vs1 eikä mitään yritystä. Vaikka olisi pelattu woutin kirille, niin miksi helvetissä ei käytetty toista miestä iskutukseen ennen kiriä? Wout ollut ihan sukka koko vuoden kireissä. Mistä ne kiritehot olisi löytynyt pitkän leirin jälkeen? Näyttää niin hyvin miten käy kun tiimissä on superstara, joka arvostaa omaa voittoaan enemmän kuin tiimille tullutta. Sieppaa.

    Katsoin viikolla Pedersenin dokkarin. Ainakin tuon mukaan käytös on himpun erillaista muita tiiminjäseniä kohtaan.

    Siis oikeasti. Jumbo ajoi aivan huikeasti joukkueena. Peloton halki ja joukkueena karkuun. Miksi ei ajettu joukkueena loppuun asti. Tästä tulee koko tiimille tosi pska fiilis.

  10. #1870
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    482
    Mutta oli kyllä hienoa kilvanajoa ja vaikka illalla tallennetta katsoin, niin ei tehnyt mieli striimiä pikakelata. Mahtavaa myös tämä yllätyksellisyys ja Powlessin riemu maalissa!

    Vismalle käy oppimisprosessista mikäli siihen kykenevät

  11. #1871
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti josku Katso viesti
    Mutta oli kyllä hienoa kilvanajoa ja vaikka illalla tallennetta katsoin, niin ei tehnyt mieli striimiä pikakelata. Mahtavaa myös tämä yllätyksellisyys ja Powlessin riemu maalissa!

    Vismalle käy oppimisprosessista mikäli siihen kykenevät
    Oli, meillä sai lapset tehdä iltapalan itse. Sohvalta ei ollut mitään asiaa nousta. Lähetyksen sai katsoa kokonaan.

    Powels ajoi tosi makeasti. Teki kaiken oikein.

    Ja se Visman lähtö. Ai että. Ensin paukutetaan peloton jonoksi ja tuon jälkeen Affini vetää jäätävän vedon keulilla.
    Pedersen tajusi heti tilanteen. Kisa on siinä, jos tuota ei saada kiinni. Eikä saatu.

  12. #1872
    Powless teki saman kun Stannard Omloopissa 10 vuotta sitten. Maistuva voitto varmasti.

  13. #1873
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.903
    ^ Olihan siinä vielä se joskus nähty temppu että joukkuetoveri auttaa irtiottoon lähtevää tai lähteviä himmaamalla, jotta häntä seuraavat kilpakumppanit joutuisivat tekemään enemmän töitä ajakseen raon kiinni - tai jopa niin että he huomaisivat iskun tapahtuvan vasta pienellä viipeellä.

    Eilen siis Van Baarle antoi varsin ansiokkaasti Jorgensonin takapyörän loitota...


    Van Aertin olisi tietysti "pitänyt" ottaa melko helppo loppukirivoitto, mutta Powless oli kuitenkin eilisestä kvartetista etukäteen arvioituna toiseksi kovin kirimies, joten siinä mielessä eilisessä taktiikassa oli sisäsyntyinen riski, joka Visman DS:n olisi pitänyt tunnistaa.

    Toisaalta mikä sanoo ettei Powless olisi sittenkin voittanut, vaikka Visma olisi yrittänyt samaa taktiikkaa kuin Quick Step Stannardia vastaan vuoden 2015 Omloopissa?


  14. #1874
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.403
    Mahtaako Visma-Lease harkita Powlessista uutta vahvistusta talliinsa kun ei kolmen kuskin ylivoima yhtä vastaan toimi.

  15. #1875
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.261
    Yleisesti vaan heitän, että Jos on oltu korkealla, niin alas tultaessa joillain voi olla hirveää suorituskyvyn sahaamista ja ihan päivätasolla. Omaa kokemustakin asiasta on.

  16. #1876
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Wout on ollut aika maassa koko kauden.

    Eilenkin kiinnitin huomiota jossain vaiheessa kisaa, kun tiimikaveri hilasi taas kerran woutin pelotonin perältä ylös.

    Siis tuo on sattunut nyt tosi usein. Wout tekee yhden effortin ja valuu sen jälkeen koko pitkän nauhan perälle. Ei pedersenit, poelit ja kumppanit näin tee.

  17. #1877
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.261
    [QUOTE=paaton;3290306] Wout on ollut aika maassa koko kauden.

    I mä luulin että oli ollut korkealla . Mutta hienohan tää on siinä mielessä, että todistaa vaan sen, että äijät ovat aika tapissaan ja kokoajan tai joka vuosi ei vaan kaikki kolahda kohdilleen ja suoritustaso on alle 100%.

  18. #1878
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Luulen kyllä että takana on esim tuo woutin tavoite pärjätä myös gc kuskina. Yritetty muuttaa painotusta ja nyt ei ole huipulla missään. Poelihan ei ole koskaan tällaisesta haaveillut.

  19. #1879
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.261
    Jaa en niin tarkasti seuraa, no jos noin on, niin sehän on selvää, että kiri huononee. Ei woutista gc kuskia mun mielestä saa millään -liian raskastekoinen

  20. #1880
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Niin vähän oli sellaista juttua, oliko viime vai toissa kesänä, jotta wout olisi haaveillut gc menestyksestäkin.

    Gannalla oli käsittääkseni saman suuntaisia haaveita. Jos ei nyt ihan gc kuskista, mutta kuitenki painon pudotuksesta. Taisi tulla siihen tulokseen, ettei onnistu.

    No, jospa Jumbo käy nyt asiat tiimin kanssa läpi ja koettavat ajaa flandersia Jorgensenille. Minusta tuo olisi nyt ainoa järkevät teko woutin uunoilun jälkeen.

  21. #1881
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  22. #1882
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    2.006
    Olipa hieno Flanderin kierto. Hienosti hinasi joukkue Tadej´n voittoon. Niinkuin voittaja haastattelussa totesi. Hyvää peesiä tuli joukkuekavereilta viimeisillä 70 kilometrillä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  23. #1883
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Olipa hieno Flanderin kierto. Hienosti hinasi joukkue Tadej´n voittoon. Niinkuin voittaja haastattelussa totesi. Hyvää peesiä tuli joukkuekavereilta viimeisillä 70 kilometrillä.
    Joo hieno kisa oli! Kovat on kovia ja voitto ei irtoa helposti, ei edes palkintopallipaikka. Mielestäni hyvä ajo myös WVA:lta.

  24. #1884
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Makea kisa oli. UAEn tiimi teki tosiaan rajusti duunia heti kun päästiin mäkiosuuksille. Morgado vaan vetää ja vetää.

    Katkesihan se Poel viimein Kwaremontilla. Aiemmin jo näytti, että Tadej oli helisemässä lyhyemmässä mäessä. Olisiko ollut Kopenperg, missä irvistys näytti aika pahalta.

    Mun mielestä Poel teki ihan oikein, kun ei enää vetänyt täysillä lopussa. Jalkaa ei ollut ja kannattaa varmistaa podiumi sijoitus.
    Wout oli tänään aiempaa parempi, mutta tulos ei kyllä ole mitenkään hyvä. Ei oikein osaa parempaa enää odottaakkaan, koska loppukiriä ei enää ole. Powels tulee 1000w kirillä ohi...

    Pedersenille hieno sijoitus. Tuon parempaa on melkein mahodonta saavuttaa Flandersissa Poelin ja Pogacarin ollessa mukana. Mutta ensi vknlopun Roubaix on taas eri eläin. Ai että tulee makea kisa.

  25. #1885
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    2.006
    Selinitkin ovat sisäistäneet nykypyöräilyn menon. En muista tarkkaa kilometrimäärää Pogan hakiessa hyvää asemaa alkavaan nousuun, mutta kommentti meni suurinpiirtein näin "jos joukkue ei pysty auttamaan, käytetään muiden peesiä hyödyksi". Ei haikailtu romanttista "suojaamista".
    Tosiaan taas kerran kevään meno kulminoituu Roubaixiin. Odotusarvot korkealla kisaan.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  26. #1886
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Flandersin keskinopeus taas 0.5km/h kovempi kuin koskaan ennen. Toi oli sitä duunia jota tiimit tekee ja joka suunnitellaan etukäteen.



  27. #1887
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Nää on siis oikeasti ihan mielenkiintoisia juttuja miettiä.

    Nythän peloton oli monessa kohtaa nauhana. Kovaa sivaria. Wout useamman kerran taas kaukana takana.

    Olisiko Poel ja Wout ollut kykeneviä ajamaan pogan kiinni lopun flatilla, jos väsymystä olisi ollut naksun vähemmän jaloissa?

  28. #1888
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    2.006
    Pogan vahvuuden tärkeä osanen on hyvä ajosilmä ja tilannetaju. Olla oikealla paikalla ja reagoida silloin kun pitää. Muutamankin kerran Poga oli noin 30. ajajajoukossa. Mutta kun ratkaisun hetket tuli, Poga oli aina selkeästi kärkijoukossa. Loppupuolella hyödynsi muiden joukkueiden ajajien peesiä päästäkseen hyviin asemiin. Kunnes sitten viimeisellä kerralla Kvarnemontilla taas kerran muiden pudottaminen suoraan vetoon. Samojen tuulien kanssa Pogakin ajoi kuin Mathieu ja Wout. Subjektiivista on pyöräilyn katsominenkin.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  29. #1889
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.440
    Niin sehän menee juuri noin, että tuulet on kaikille samat. Jos tunnet ja tiedät olevasi vahvin, niin tiimi kannattaa laittaa ajamaan mahdollisimman kovaa sivaripätkillä ja mäkien välillä. Tuo pehmittää porukkaa valmiiksi. Ei siellä siis huvikseen touhuta kärjessä.

  30. #1890
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.903
    Hyvä ajosilmä ja tilannetaju eivät yksin aina riitä, tarvitaan myös voimareserviä ajaa niin kuin oma ajosilmä ja tilannetaju käskevät.

    Miten paljon MvdP:n kaatuminen lopulta vaikutti jäänee mysteerioksi. En tosin menisi väittämään että ilman sitä finaali olisi ollut erinäköinen ja mahdollisesti lopputuloskin.


    Hienointa lopputuloksessa kenties on että nyt odotamme ensi sunnuntaita jos mahdollista entistä suuremmalla sydämellä.

    Sääennuste näyttää lupaavalta ainakin niille, joiden mielestä on nähty turhan monta kuivaa Roubaix´ta:

    https://www.meteoblue.com/en/weather..._2971609?day=7

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •