GiantLostInLaplandBikeshopElectrobike
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 69 / 69

Aihe: Jäykkä etuhaarukka

Exotic alumiiniputkella. Kysy tuolta 4130:sta noita MRP:n keuloja, toimittivat minulle silloiseen suoraputkiseen sopivan samaan hintaan kuin Jenkkilässäkin myytiin. On hyvän palvelun liike.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    En minäkään tiedä mitä topikin aloittajalle kuuluu.

Mutta oma sähkäri ei juuri maantien laitaa näe. Olisinkohan jonkun reilun 4tkm tolla ajellut ja "maantien laitaa" ehkä kerran Söderkullasta Nikkilään ja toisen kerran Kivistöstä Vanhaa Hämistä pitkin Palojoelle. Loput sitten pk-seudun kelvejä ja 90% kilsoista talvella. Kesällä ajelen tuolla lähinnä nappuloiden kanssa ja silloin ilman patteria. Lenkkiajoon on oma pyöränsä.

Ihan massan poistamisen takia vaihtoa mietin. Samalla laatu paranisi väkisinkin. Käytettynä kiinteää oikean mittaista haarukkaa ei ole pyörinyt fillaritorilla. Mutta noita perusjoustoja (just toi paattoman Markhor ja Recon) löytyy ihan säännöllisesti. Vissiin tuo Markhor on 1900g ish, joten silläkin saisi melkein kilon pois.

Nää taitavat olla parhaita edullisen pään kiinteitä keuloja. Mutta tarttuuko nämä tulliin?

CarbonCycles.CC :: Components :: eXotic Shop :: MTB with Tapered Steerer :: eXotic Carbon Rigid MTB Fork -Tapered Steerer :: CC-F0F90
    Makroh on tosiaan keveä. Minä vaihdoin tuon jousikeulan tilalle ja taisi tippua 1.5kg paino. Ihan laadukkaan oloinen se tuohon hintaan on ja taisi olla ainoita, jota löytyi suoralla kaulaputkelle ja pikalinkulle.

Talvella se etuojousto on pääkaupunkiseudulla toimiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Makroh on tosiaan keveä. Minä vaihdoin tuon jousikeulan tilalle ja taisi tippua 1.5kg paino. Ihan laadukkaan oloinen se tuohon hintaan on ja taisi olla ainoita, jota löytyi suoralla kaulaputkelle ja pikalinkulle.

Talvella se etuojousto on pääkaupunkiseudulla toimiva.
    Joo, taitaa olla, että mulle tyypillisessä käytössä paremmasta joustokeulasta on enempi iloa kuin jäykkiksestä.

Taitaa mennä homma uusiksi. Markhor olis kyllä ihan jees mutta sitä ei saa mistään. Fillaritorilla on yksi mutta se on taitaa olla pätkästy liian tyngäksi.

Itselläni oli taannoin hiukan sama projekti: SR Suntour NEX E25-LO päivitys RockShox Paragon Gold RL (fillarifoorumi.fi) Olin jo laittanut tilaukseen Rokkarin, mutta peruin ja tilasin hyvän coil version. Täältä Forks order online - www.starbike.com tilasin. Noin 1,5 viikossa tuli kotiin asti kannettuna. Löytyy myös tuota Manitou Markhoria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Joo, taitaa olla, että mulle tyypillisessä käytössä paremmasta joustokeulasta on enempi iloa kuin jäykkiksestä.

Taitaa mennä homma uusiksi. Markhor olis kyllä ihan jees mutta sitä ei saa mistään. Fillaritorilla on yksi mutta se on taitaa olla pätkästy liian tyngäksi.
    Kai noita Rosella oli?

Tuollaisen vaimentimen tilasin vielä markhoriin. Mä en näistä mitään tiedä, mutta muuttui jämäkämmäksi ajaa maastossa. Vastaa paremmin siihen säätöpotikkaan.

Manitou Absolute Plus unit R7 141-26532-K001
    €46.90

Tekisi mieli hieman modata vanhempaa (2017) jäykkäperä 27,5" sähkömaasturia. Joka on suoralla kaulaputkella ja QR akselilla olevalla joustokeulalla tällä hetkellä.
    Tarkoitus olisi vaihtaa jäykkä hiilikuitukeula sekä hieman enemmän "katumaiset" renkaat nykyisten tilalle.
    Tuossa ei varmaan pitäisi olla mitään ongelmaa laittaa 27,5" rengastuksella olevaan pyörään jäykkää 29" keulaa, kun sellaista saattaisi olla tarjolla ja tuo a-c mitta osuu hieman paremmin omaan makuun kuin vastaavassa 27,5" keulassa?

Ei ongelmia. A-C mitta on tärkeämpi kuin nimellinen rengaskoko jolla myydään. Pitempään päin mentäessä mahtuu pyörimään.
    Renkaissa kannattaa säilyttää kunnon ilmatila, jotta on edes vähän iskunvaimennusta painavassa pyörässä.

Halpahan tuo haarukka on mutta lienee johtunee alumiinisesta kaulaputkesta. Itsellä aikoinaan oli Pacessa MRP:n jenkkikeula jonka 4130 hankki minulle, kannattaa tsekata.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Samanlaisia aiheita

1. Hissitolppa jäykkä
    By Fragu in forum Varusteet
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 10.06.2019, 09.52
  2. Etuhaarukka heiluu..
    By Hamme in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 13.05.2017, 15.54
  3. Zoom etuhaarukka ei jousta
    By Najis in forum Jousitus
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 08.12.2014, 17.58

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään