Jarrumännän tiiviste on melkolailla pääsääntöisesti kumirengas, joka on poikkileikkausprofiililtaan neliö. Ei siinä ole mitään isompaa joustoa mihinkään suuntaan. Oikeastaan vaan sen verran mitä tuollainen millin-parin 'sivumittainen' kumineliö urassaan pystyy juostamaan kasaan puristuessaan.
Jarrumännän on tarkoitus liikkua tiivisteen ohi mahdollisimman hyvin. Jarrumäntä palautuu jarrulevystä poispäin jarrupalojen välissä olevan jousen työntämänä sen verran mitä jousi jaksaa jarrupala+-mäntä yhdistelmää liikuttaa. Jos/kun tiivisteen ja jarrumännän liitoksessa on likaa tai siinä ei ole esim. liukastavaa öljyä liike heikkenee. Samoin pakkasella tiiviste on kovempi, jolloin se ei jousta vaan puristuu tiukemmin mäntää vasten ja liikkuminen on huonompaa.
Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...
Kirjanmerkit