GiantElectrobikeBikeshopLostInLapland
Sivu 96 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96
Näyttää tulokset 2.851 - 2.867 / 2867

Aihe: Zwift.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Suoritustasoa ei näy tuolla connectin kaavioissa lainkaan. Ja tuo käsittääkseni tarkoittaa myös sitä, ettei vo2 arvoa ja sen muutosta lasketa tuolloin ollenkaan.
    Suoritustason ja vo2 arvon laskennassa käytettäneen firstbeatin kehittämää analyysiä joka perustuu hrv:n käyttöön.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Suoritustason ja vo2 arvon laskennassa käytettäneen firstbeatin kehittämää analyysiä joka perustuu hrv:n käyttöön.
    Joo. Mutta se ei nyt zwfitin kautta tule. Eli kannattaa edelleen käyttää vanhaa tapaa ja tallentaa kaikki edgellä, tai kellolla.

Ihan heti en kyllä tuohon HRV juttuun usko suoritustasossa. Minusta se tulee suoraan pw/hr suhteesta.

Edit: Tässä siis kerrottu.

https://www.firstbeatanalytics.com/e...e-performance/

Mutta omien kokemuksien mukaan kannattaa suhtautua aika skeptisesti firstbeatin laskentaan, jos syke ei ole normaali esim ilman viilenemisen vuoksi, tai syömisen vuoksi. Tuo suoritustaso muuttuu ihan suoraan jos syke on näiden juttujen vuoksi alhaalla tai ylhäällä.

Joo. Mutta se ei nyt zwfitin kautta tule. Eli kannattaa edelleen käyttää vanhaa tapaa ja tallentaa kaikki edgellä, tai kellolla.

Ihan heti en kyllä tuohon HRV juttuun usko suoritustasossa. Minusta se tulee suoraan pw/hr suhteesta.

Edit: Tässä siis kerrottu.

https://www.firstbeatanalytics.com/e...e-performance/

Mutta omien kokemuksien mukaan kannattaa suhtautua aika skeptisesti firstbeatin laskentaan, jos syke ei ole normaali esim ilman viilenemisen vuoksi, tai syömisen vuoksi. Tuo suoritustaso muuttuu ihan suoraan jos syke on näiden juttujen vuoksi alhaalla tai ylhäällä.
    Kyllä itellä näkyy connectissa Zwift ajoista "Harjoitusvaikutus" ja vo2 päivittyy joka treenin jälkeen. En ole pitkään aika Edgellä noita tallentanut.

Talven ajanut pelkkää Zwiftiä ilman Edgeä ja vo2max arvio vaihtelee ihan sen mukaan mitä ajanu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Kyllä itellä näkyy connectissa Zwift ajoista "Harjoitusvaikutus" ja vo2 päivittyy joka treenin jälkeen. En ole pitkään aika Edgellä noita tallentanut.

Talven ajanut pelkkää Zwiftiä ilman Edgeä ja vo2max arvio vaihtelee ihan sen mukaan mitä ajanu
    Mistähän tuo sitten johtuu? Mulla, eikä kaverilla harjoitusvaikutusta näy. Minulla 530 ja frendillä 840 edge.

Mistähän tuo sitten johtuu? Mulla, eikä kaverilla harjoitusvaikutusta näy. Minulla 530 ja frendillä 840 edge.
    Hmm. Kai teillä menee Zwiftistä suoraan Connectiin eikä esim Stravaan ja sieltä valu connectiin?
    Tai sitten vaatiikohan, että tuon Edgen synkronoi ajon jälkeen jos laskenta vaatii sen. Nyt tuli mieleen, että kello tulee kyllä itsellä yleensä synkattua ajojen jälkeen (Forerunner 265), että saa siihen Harjoittelun Tilan päivitettyä. Täytyy varmaan testata miltä näyttää Garmin Connectissa ennen kuin kellolla ajanut synkan.

Tältä näyttää eilinen Zwift-ajo Connectissa mikä tallennettu vain Zwifitillä:

Mutta näkyykö se suoritustaso siellä connect apsissa? Se on se juttu, minkä mukaan vo2 arvot muuttuvat.

Mutta näkyykö se suoritustaso siellä connect apsissa? Se on se juttu, minkä mukaan vo2 arvot muuttuvat.
    Näkyy. Mutta tosiaan se laskenta taidetaan tehdä siinä laitteella. Eli tallennus Zwiftillä ja sen jälkeen synkkaa Garminin laitteen joka tukee training readinessia. Tämän jälkeen connect appissa pitäisi päivittyä numerot.

Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla

Näkyy. Mutta tosiaan se laskenta taidetaan tehdä siinä laitteella. Eli tallennus Zwiftillä ja sen jälkeen synkkaa Garminin laitteen joka tukee training readinessia. Tämän jälkeen connect appissa pitäisi päivittyä numerot.

Joo, tuota kokeilin kyllä. Ei auttanut.

Onko sinulla Duris edge kuitenkin päällä, muttet tallenna treeniä sillä?

https://forums.garmin.com/sports-fit...everal-metrics

Tuossa vähän eri asiasta, mutta neuvotana pitämään edgeä käynnissä.

Mulla näin...en omista Edgeä. Vain Fenix 6x.

Lähetetty minun 2201123G laitteesta Tapatalkilla

Onko sinulla Duris edge kuitenkin päällä, muttet tallenna treeniä sillä?

https://forums.garmin.com/sports-fit...everal-metrics

Tuossa vähän eri asiasta, mutta neuvotana pitämään edgeä käynnissä.
    En ole Edgeä käynnistänyt moneen viikkoon. Forerunner kyllä, mutta ei sekään ole ranteessa eikä tallenna mitään. Treenin jälkeen kun Zwift tallentanut ajon connectiin niin Forerunnerilla ajan vaan synkan.

Samalta näyttää Connect App kun tuossa yllä

Samalta näyttää Connect App kun tuossa yllä

Mutta edelleen se "kaaviot" kohta, näkyykö siellä tuo suoritustaso.
    Mullakin siis näkyy kaikki nuo mitä tuossa ylemmässä kuvassa

Mutta edelleen se "kaaviot" kohta, näkyykö siellä tuo suoritustaso.
    Mullakin siis näkyy kaikki nuo mitä tuossa ylemmässä kuvassa
    Tuo suoritustaso tosiaan vaatii että mitataan Garminin laitteella. Sehän näyttää treenin alussaki mikä on "päivän kulku" jos on kytketty päälle.

Mutta kuormitukset ja vo2max arviot toimii vaikka mitattuna vaan Zwiftillä.

Tuo suoritustaso tosiaan vaatii että mitataan Garminin laitteella. Sehän näyttää treenin alussaki mikä on "päivän kulku" jos on kytketty päälle.

Mutta kuormitukset ja vo2max arviot toimii vaikka mitattuna vaan Zwiftillä.

Noniin. Minä olen kyllä itse olettanut että vo2 lasketaan aina tuon suoritustason mukaan. Ja näin tuolla garminin sivuillakin luki.

Noniin. Minä olen kyllä itse olettanut että vo2 lasketaan aina tuon suoritustason mukaan. Ja näin tuolla garminin sivuillakin luki.
    Kovasti itsellä tuo vo2 arvo elää vaikka Zwiftillä pelkästään ajot tallentanut. (Harmi vaan ettei Garminin antamat arviot ole totta)

Voisiko Duris olla niin, että se vo2 lasketaan sitten ilman suoritustasoa jollain muulla tapaa treenistä? Ja oisko tuossa syy, miksi sinulla vo2 arvo nyt vaihtelee paljon? Minulla vo2 muuttu korkeintaan yhdellä numerolla kerrallaan ja menee kyllä ihan suhteessa tuohon suoritustason näyttämään.

Kovasti itsellä tuo vo2 arvo elää vaikka Zwiftillä pelkästään ajot tallentanut. (Harmi vaan ettei Garminin antamat arviot ole totta)

Koetas tallentaa ajot edgellä ja katso muuttuuko vo2 näyttämä. Minun käsittääkseni se garmin näyttää suhteellisen oikein.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •